Syysmiitin 2021 yhteiskokkailu / tortillat

Kasvisten osalta tortilloihin on tulossa tällä hetkellä maissia, sipulia, kurkkua, paprikoita ja jäävuorisalaattia.
Voisi toki olla myös esim. tomaattia tms tai mitä nyt tortillan sisään haluaa laittaa.
 
Last edited:
Voisin liittyä tortillatorturereihin mukaan ja tuoda jotain ei-niin-helposti-liiskaantuvaa-tai-pilaantuvaa.
 
Voisin liittyä tortillatorturereihin mukaan ja tuoda jotain ei-niin-helposti-liiskaantuvaa-tai-pilaantuvaa.

Jos Pagba toisi tortillalettuja, niin minä voisin tuoda esim. jauhelihaa lihansyöjille. Se kun menee pilalle helpommin lämpimässä niin sitä ei kannata julkisilla kuljetella.
Meitä on nyt 9, joten tacokuoriakin voisi periaateessa joku tuoda, lettuja/kuoria kuitenkin tarvitaan varmaan jonkinlainen pino (esim. 3kpl/hlö olisi yhteensä kuitenkin 27)
 
Onko tortillalettuja vegaanisina vai käyvätkö kaikki letut kaikille? Olettaisin, että gluteenittoman vaihtoehdon lisääminen ei olisi pahitteeksi.
 
Tortillalettuja on myös eri makuisina ja eri aineksista valmistettuina, jos valikoimaa haluaa laventaa. Esimerkiksi meillä suosiossa ovat viime aikoina olleet maissi-vehnäletut.
 
3 kpl/henkilö kuulostaa minusta ihan hyvältä määrältä lättyjä/kuoria.
Täytteitä on tulossa tosi monen laisia niin ei varmasti kannata kenenkään tehdä/tuoda 9 hengen annosta yhtä proteiininlähdettä.
 
Juustoraaste olisi myös hyvä juttu. Koska ainakin omat mukulani ovat juustohiiriä, voisimme varmaan vaihtaa Krasuksen ainesosuuden guacamolen valmisjuustoraasteeksi/raastettavaksi juustopalaksi (muistaako kukaan, onko Mallinkaisissa raastinrautaa?) ja näin huolehtia itse tämän tuiki tarpeellisen raaka-aineen tuomisesta paikalle.

Muoks Tarkennuksena sen verran, että ajattelin mukanamme tulevan ranskankerman olevan esim. Oatlya tai muuta vegeversiota, ja juustoakin kai saa nykyään vegaanisena, olkoonkin että vegaanitutut sanovat useimpien vegejuustojen olevan huonoja. Mutta kai se tortillatäytteen osana ajaisi asiansa, vaikkei ehkä sellaisenaan olekaan ihan meijerijuuston veroista?
 
Ymmärsinkö oikein että @Pagba tuo siis tortillalettuja? Prismassa 12-pack lettuja maksaa n. 2e, joten koko porukankaan letut eivät onneksi kustanna mitenkään älyttömästi jos vain tilan puolesta mahtuvat mukaan? Osallistujia on tällä hetkellä 11 joten kolme pakettia lienee oikea määrä.
 
Voinhan minä niitä tuoda, mutta toivotaanko niiden suhteen jotain vaihtelua? 3 pakettia samaa vai ehkä yksi kutakin kolmea makua ja koostumusta?
 
Eri maut ja koostumukset voisivat olla kivoja - ainakin minun mielestäni. Tarkoitushan lienee muutenkin, että nyt voi kokeilla sellaisiakin juttuja, joita ei kotona tule tortilloihin laitettua.
 
Minulle ainakin sopii jos tiskaamalla ostatte osuutenne ;) Minä kun en ole suuri tiskaamisen tai muiden jälkitöiden ystävä.
 
Hannan porukkaa tulee varmaan siis 4 lisää tortilloihin mukaan?
Taco-kuoria oli toivottu aiemmin, niitä voisi varmaan tuoda lettujen lisäksi... varmaan myös lettuja lisää kun meitähän olisi sitten jo 15 syöjää.
Sitten jotain mitä tortillan sisällä haluaa syödä, oli se sitten kasvista tai proteiinin lähdettä :D
 
Juu meitä tulis neljä. Ja voidaan ottaa tehtäväksi jälkien siivous ja tiskaus jos sillä tavalla vältetään kokkaamiseen osallistuminen (varmaan ihan hyväkin ettei enää enempää hobitteja tule keittiöön pyörimään).

Tuotaisiinko me siis tacokuoria ja pari pkt lisää tortilloja? Täytevaihtoehtoja on jo sen verran, ettei enää lisää vaihtoehtoja kaivattane, mutta voidaan kyllä tuoda lisäaineksia noihin jo suunniteltuihin (esim. jauhelihaa) ja tarvitseeko muuta?

Meillä siis kaikki muut syö lihavaihtoehtoa paitsi minä, ja minä olen hobitiksi aika pieniruokainen, ettei varmaan minun takia tarvitse enää ylimääräistä satsia kasvisvaihtoehtoa valmistaa (nyt on kai jo suunnitteilla 2 erilaista?)
 
Joo, tuokaa te kuoria, lettuja ja jauhelihaa jos teidän porukka sitä kerran syö.
Mä voin tuoda kastikkeita ja inspiroida niiden lisäksi jotain mitä prismasta löydän. 😄
 
Sipulia ja valkosipulia voisi tuoda vielä joku, niin saadaan kunnon täytteet.
 
Ylös