Syysmiitin 2021 yhteiskokkailu / tortillat

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
Hei
onko innostusta yhteiskokkailuun?
Ideoita ruuasta?

Aikaisempina vuosina on joskus tehty esim. tortilloja (kätevää kun kaikki voivat kasata mieleisensä annoksen), pizzaa, erilaisia kasvispainotteisia ruokia yms


Ehdotus: tortillat

- Tortillalettuja,
- Kastikkeita: esim. salsa, kermaviili/soijajogurtti, guacamole, juustokastike
- Vihanneksia: esim. tomaatti, kurkku, paprika, maissi, sipuli
- Proteiini: esim linssi, pavut, kana, jauheliha


Osallistujat/ ruoka-ainekset joilla osallistuu:

1. Samooja/ salsaa, juustokastiketta, guacamole
2. Isilmírë/ broilerinsuikaleita
3. GlitchyFur / maissia ja sipulia
4. Krasus / ranskankerma, juustoraaste?
5. Jaamar / salaattijuustoa
6. Nova /härkistäyte
7. Lehtokuusama /kurkkua, jäävuorisalaattia
8. Sidhiel / avokadoja, kidneypaputäytettä, paprikoita
9. Pagba/ tortillaletut
10. Heathertoes/ guacamole

11. Hanna Kullanväärti/jälkien siivous
12. Pippin/ tacokuoria, lettuja
13. Curundil/ jauhelihaa
14. Pulla
15. Shetai/ jälkkäri, valkosipulia, paketin tortillalettuja, itsekasvatettuja pensaspapuja ja kesäkurpitsaa.
16. Kointähti / kanasuikaleita
17. Haltiamieli/ aurinkokuivattuja tomaatteja ja purkkijalapenoja
 
Last edited:
Meidän retkikuntamme on kiinnostunut yhteiskokkauksesta, joskin sillä varauksella, että tehdään jotain muunneltavissa olevaa. Minä kun en syö lihaa ja jälkeläisillä taas on omat "en tykkää"-juttunsa. Tortillojen paluu tai joku muu yhteisistä materiaaleista itse koostettava annosruoka voisi olla toimiva ratkaisu tähän.
 
Minulle on töissä tullut joku tortillatrauma kun siellä tortillan kanssa tarjotaan aika ikävää riisi-jauhelihamössöä (kuka ihme keksii laittaa tortillaan riisiä?) ja muutenkin täytteet melko mauttomia. Mutta tämä voisi olla hyvä tilaisuus yrittää kääntää minun tortilloja kohtaan syntynyttä negatiivista reaktiota parempaan.
Kannatan siis tortilloja ellei jotain uutta ja mielenkiintoista ajatusta tule saman tyyppisestä itse kasattavasta ruuasta. Jos Mushu ja Spyro ovat paikalla ruokailun aikaan niin he osallistuvat myös.
 
Tortilloissa on myös se hyvä puoli, että jos osallistujia saadaan tarpeeksi niin saadaan myös erilaisia täytevaihtoehtoja, joita ei ehkä kotona tulisi kokeiltua. Ihmisillä on myös jännittävän erilaisia tottumuksia tortillojen suhteen. Viimeksi kun yhteiskokkailussa oli tortilloja, niin maistoin ensimmäistä kertaa mm. herne-maissi-paprikaa ja fetaa tortillan sisällä. Yllättävän toimivaa.
 
Lisäsin aloitustopikkiin, voisin tuoda tortillalettuja kaikille, salsaa ja juustokastiketta.
 
Minun lapseni ovat molemmat suuria broilerin ystäviä, joten josko minä sitten toisin kunnon satsin broilerisuikaleita ja paistaisin ne pannulla. Glitchyn osuutena voisimme tuoda maissia ja sipulia ja Krasuksen (joka toki ei ole vieläkään saanut aikaiseksi ilmoittautua) vaikka valmis-guacamolea ja ranskankermaa.
 
Last edited:
Me voidaan Novan kanssa (joka myös ilmoitti osallistuvansa) tuoda sitä mainittua salaattijuustoa sekä tehdä jonkunlainen härkistäytejuttu.

Jos tarkoitus on syödä lauantaina iltapäivästä (oletan, että se lienee paras aika) niin meiltä lapset eivät osallistu.

Jos joku muukin kuin minä on tacojen ystävä niin mielelläni söisin niitä, mutta pelkästään yhdelle ei kannata kuoria ostaa.
 
Mie haluan myös tortilloja! Voin tuoda avokadoja ja tehdä kidneypapujuttua (jossa on siis paistettuja papuja, sipulia ja chiliä)
edit tuon myös muutaman paprikan!
Edit 2 lisäsin paprikat aloitusviestiin
 
Last edited:
Mie haluan myös tortilloja! Voin tuoda avokadoja ja tehdä kidneypapujuttua (jossa on siis paistettuja papuja, sipulia ja chiliä)
edit tuon myös muutaman paprikan!
Edit 2 lisäsin paprikat aloitusviestiin
Tarvitaanko kahta erilaista kasvistäytettä (saman tyyppisellä proteiinilla)? Jättäisinkö tuon härkisjutun pois? Mitähän voitaisiin tuoda sen sijaan? Jos tuotaisiin ainakin yksi paketin tacokuoria niin olisiko joku muukin halukas syömään niitä? Vai olisiko parempi tuoda jotain täytettä?
 
Ei välttämättä, mutta otin vegaanisena varman päälle. Voin syödä kyllä tacojakin, mikä ettei.
 
Ihan vegaanista oltiin tekemässä, mutta sinulla on varmaan paremmin kokemusta tuollaisen teosta, joten anna mennä. Mutta minäkin haluan maistaa sitä (jos ei ole liian chilistä) ;)
 
Minä olen kyllä ihan kiinnostunut maistamaan useampaakin kasvispohjaista täytettä, ja sekasyöjätkin varmaan syövät mielellään myös niitä.
 
Jos halukkuutta on niin voidaan kyllä tehdä myös härkistäyte. Jos ei haittaa, että on pari aika saman tyyppistä.
 
Minulle ainakin sopii myös kasvistäytteet ihan mainiosti vaikka sekasyöjä olenkin!
 
Voin jättää chilin laittamatta ja laittaa chilirouheen siihen viereen että laittakaa jos tykkäätte?
 
Ei kun tee sinä Sidhiel chilinen niin me tehdään miedompi. Kaikille jotakin :)
 
Voisin tulla mukaan ja liityä kasvisvaihtoehtoporukkaan, mutta onko jotain jota voisin tuoda? Meillä tuo osallistuminen miittiin ylipäätään riippuu siitä että alkaako lapsen käytös muuttua mihin suuntaan. Kesäloma tarhasta oli haastavaa käytöksen suhteen ja en halua häiritä muita miittaajia.
 
Ylös