Syysmiitti 2015 -- Hämeenkoskella 25.9.-27.9.

Laittelen miittikuvia toivottavasti jo tänään teille. Jos joku on sitä mieltä ettei häntä saa näkyä kuvissa niin hihkaiskoon (vaikka yksärillä jos tähän ei tahdo). Ja pyydettäessä poistan toki myös jo lisäiltyjä kuvia. Näin äkkisilmäilyllä kuvista todella monissa on valotus päin örkintakamusta, mutta koittakaa elää sen asian kanssa. Minä vasta harjoittelen enkä jaksa muokata kuvia vaan länttään ne saataville sellaisenaan.
Kuvia saa käyttää (oman harkinnan mukaan myös kuvaajan mainitseminen ok).

________________________________________________
Nyt on vähän jo pää selvinnyt miitistä (vaikka ei kokonaan). niin voisin koota muutamia ensimmäisiä tunnelmia. Mukavaa oli. En muista olenko ensimmäistä miittiäni 2007 lukuunottamatta ollut näin sosiaalinen läpi miitin. Miittiangstiahdistus puuttui täysin ja olin vaan tyytyväinen siihen että sain nähdä vanhoja tuttuja ja tutustua uusiin. Eruthol on ihan mahtava persoona ja istui porukkaan niin hyvin ettei ole tottakaan. AUI ja Areadriel, sääli ettei tullut tilaisuutta enemmänkin jutella ja puuhata teidän kanssa. Oli mukava nähdä ja näytti ainakin että tekin viihdyitte. Toivottavasti näin on ja jossain myöhemmässä miitissä päästään oikeasti tutustumaan. May, vanhojen aikojen ja miittiläisten muistelu on niin kivaa. Ollaan sopivasti samaa sarjaa. Oli hauskaa nähdä Dalekia ja Kointähti, kiitos seurasta. Piko, ihana nähdä. En ollut edes tajunnut miten ikävä oli ollut ennen kuin nähtiin.
Ehkä muutama juttu vielä josita muistan tämän miitin. Irstas saunatonttu, Pikon haaveri, Sininen lähde, 21 000 askelta päivässä, albiinonazgul ja tajunnan räjäyttävä kesäkurpitsavuoka.
 
Last edited:
Tuli tällä kertaa tuommoinen rutiinicivimiitti, jossa inkat eivät ihan jaksaneet vallata kaikkea loppuun asti. Sosiaalisuudessa siis tyhjällä tankilla liikkeellä. Sen verta jaksoi että kertaalleen Erutholin kanssa käydä hakemassa puita (tekemättä mitään itse) ja jakaa sitä vähäistä tietoa puun polttamisen mekaniikoista, mitä itseltä löytyy. Perjantai-lauantaiyön saunareissukin oli varsinainen menestys: kiukaasta oli viimeisetkin hehkut jo kaikonneet kun menin sitä uudelleen sytyttelemään. Ilma oli niin kosteaa, että tulitikut piti käydä sytyttämässä suihkuhuoneen puolella ja puut sen verran päältä kosteahkoja, että vasta viidennellä yrittämällä syttyi edes joku puukalikka, että sai löylyn edestä lämpöä. Touhussa meni sitten sen verran aikaa, että jaksoin parit kerrat heitellä ja lähteä sitten käytännössä nukkumaan.

Toisena yönä olisi pitänyt tajuta aiemmalla elämänkokemuksella käydä laittamassa ikkunaa enemmän kiinni. Nyt olen ihan turhaan väsyneempi kuin mitä muutoin olisin. Liian kylmää yöilmaa minun kallolleni ja niskalleni.
 
Nonniin. Elikkäs miten ensimmäinen miittini meni.
Perjantaina olin kyllä aikas hämmentynyt ja jännittynyt, liikaa informaatiota liian lyhyessä ajassa. Mutta eivät minun mielikuvani teistä kontulaisista totaallisesti murskautuneet, olin oikeastaan ollut aika hyvillä jäljillä. En siltikään kyennyt perjantaina kävelemään keittiöön yksinäni ja olin omallekkin tasolleni verrattuna huomattavan awkward kaikenlaisissa sosiaalisissa tilanteissa. Tästä kiitos kuuluu ihanalle sosiaaliahdistukselleni. Enkä myöskään nukkunut yöllä.
Mutta heti ekana päivänä silti tajusin että vaikka olinkin varmasti silminnähden hermostunut ja ns. mokailin jatkuvasti niin kukaan ei ollut sormella osoittelemassa eikä arvostelemassa ja minusta tuntui heti että minut hyväksyttiin. Tälläinen tunne on minulle uusi ja ihmeellinen ja suunnattoman suuret kiitokset että semmoinen on ylipäätään mahdollinen.:heart:

Lauantaina osasin onneksi jo rentoutuakkin ja Hämeenkoskisightseenillä oli oikein mukavaa:D vietettiin tosi kiva iltapäivä syöden, pelaillen ja jutellen ja olin oikeastaan onnellinen. Kittens in the blender on eeppinen peli.
Areadrielin ja Sidhielin mentyä nukkumaan jäin vielä sinne pöytään istumaan, mikä oli oikeastaan testi kuinka pahasti ahdistun jos jään siihen. Olisin lähtenyt nopeammin jos olisin ahdistunut kovin pahasti:p. Ja minulta olisi jäänyt hyvin rakentava keksikeskustelu kuulematta.

Kokonaisuutena miitti oli tosi mahtava kokemus ja opettavainenkin. Vaati nimittäin itsekuria syödä puoli lautasellista kesäkurpitsavuokaa josta maistaa pelkän chilin:grin:. Olen tulossa uudelleenkin istumaan häiritsevästi pöydän päähän kuuntelemaan kieroilla pikku korvillani kaikkien juttuja yömyöhään. Tulen ikävöimään tätä viikonloppua erityisesti huomenna klo 7.20 kun seison pilkkopimeällä bussipysäkillä matkalla kohti täyttä lukuainekoulupäivää. Odotan että pääsen oikeasti tutustumaan ihmisiin ilman järkyttävää alkupaniikkia ja hämmennystä.
Kiitos kovasti kaikille!
 
Tämä taitaa olla ensimmäinen miitti, jonka jälkeen ei väsytä hirveästi, mitä ihmettä on tapahtunut? Ai niin tietysti, pyrin olemaan järkevä ja ottamaan koeviikon edes jotenkin huomioon..
Arwen ja Areadriel, oli kiva tavata (viimeinkin). :) Ramen oli oikeasti ihanaa, jos olisin jaksanut syödä sitä enemmän, olisin varmaan varastanut kaikki kattilat ja pannut ja syönyt kaiken jossain nurkassa..:p Miittausta häiritsi jumalaton päänsärky, jonka takia viime yön nukkumiset menivät suhteellisen pipariksi, kun piti heräillä parin tunnin välein ottamaan lisää päänsärkylääkettä, minkä jälkeen en tietenkään (päänsärkyisenä) pystynyt nukkumaan ainakaan tuntiin.
Lauantain kävely oli mukavaa vaihtelua pelkkään paikalla istuskeluun. Oli ihanaa nähdä taas kaikkia kivoja kontuihmisiä/olentoja. :heart:
Mitäs muuta... pelailtua tuli varmaan enemmän kuin aikaisemmissa miiteissä yhteensä. Huoneissa ei jäätynyt tällä kertaa, hienoa sekin. Kaiken kaikkiaan hieno miitti, kaikilta osin paitsi päänsäryltä tietysti.
 
Miitti oli ihana, kiitos kaikille paikalla olleille :heart:
Tunnelma oli juuri sopivan rento. Jos halusi olla sosiaalinen ja laittaa kissoja tehosekoittimeen, sai olla sosiaalinen ja laittaa kissoja tehosekoittimeen, mutta jos halusi vain rauhassa lukea Hobittia yksin sohvalla, sai rauhassa lukea Hobittia yksin sohvalla. Hämeenkosken nähtävyydet käytiin läpi. Monen tunnin kävely otti vähän koville, puolikuntoisena kun lähdin. Molempina iltoina jouduin myös tankkaamaan päänsärkylääkettä, kuten Sidhiel. Oli kiva nähdä tätäkin otusta, josta Arwenilta olin kuullut paljon. :) Yhteiskokkailuihin en ottanut osaa tällä kertaa. Kesäkurpitsavuoka taisi olla aikas tulista.

Kokonaisuudessaan tosi mukava ja lämmin kokemus. Uudelleenkin ollaan varmasti tulossa.
 
Odotan että pääsen oikeasti tutustumaan ihmisiin ilman järkyttävää alkupaniikkia ja hämmennystä.
Älä välitä, me kaikki odotamme sitä päivää. Omalta osaltamme siis. Kun tulet kylmästä maailmasta konnun lämpöön, niin ensimmäinen ilta menee aina sulatellessa. Joko sitä on aivan hysteerisen yliaktiivinen tai mykistyy tai unohtaa syödä tai juoda (huom! potentiaalinen päänsäryn aiheuttaja on liian vähä juominen) tai... tai... Suosittelen lämpimästi pidempiä miittejä. Niissä ehtii mennä ensimmäisen illan paniikki sekä toisen päivän "apua, tää loppuu jo huomenna" -tunteet ohi ja kolmantena päivänä voi miittailla jo rauhassa.

Arwen, meillä on muuten vakaa suunnitelma tehdä se vuoka jossain miitissä ILMAN chiliä. Onneksi olin viimeinen, joka vuokaa otti. Ensimmäiset olivat jo vesissä silmin hamuamassa vesilasia, joten nopsin ne chilinpalat pois ENNEN syömistä.

Heathertoes, oli hervottoman hauska haku/shoppailureissu! Ja Piko, telo uudell... eikun. No. Siis oli hersyttävän hauska sairaalakeikka (meistä ainakin). En voi vieläkään ymmärtää, miksei oikeasti tarjottu sinua synnyttäjien vastaanottoon :D (pohdimme jonniin aikaa, onko kyltti päivystys synnyttäjät tarkoitettu vain synnyttäjille vai päivystyspotilaille JA synnyttäjille).

Googlailin jo seuraavia kävelykohteita, aivan uusia sellaisia, joten Hämeenkoski-miittiin kannattaa ehdottomasti osallistua! Ja hyvät kävely(kiipeily, hups paljastus)kengät mukaan. Tosin riippuen lumitilanteesta. Ainut huono puoli näin reippaassa miittiulkoilupäivässä on se, että sammuu kuin saunalyhty kesken parhaan miitti-illan. Silti ehdittiin Jaamarin kanssa muistella vanhoja ja ihastella uusia. Selkeästi konnun tulevaisuus on turvattu!

PS. Arvatkaa luinko opiskelumatskua/teinkö niitä etätehtäviä?
 
Sehän oli jälleen mukava miitti, kiitoksia kanssamiittaajille. Kerrankin osuin olemaan hereillä ja kohtalaisen tolkuissani kävelyllelähdön aikaan. Eiväthän Hämeenkosken keskustan nähtävyydet järin vaikuttavia olleet, mutta ulkoilu oli viihdyttävää vaihtelua... monesti kun on miitti mennyt niinkin, että sisältä on tullut poistuttua kerran pimeässä saunareissulle. Sininen lähde oli jo nähtävyytenä eri kaliiberia, varsin hieno. Harmi että se oli autoilumatkan päässä, toisin kuin keskusta. Nyt kun ulkoilu on hoidettu, ehkä seuraavassa miitissä panostan lautapelailuun, joka on pitkään ollut osaltani miiteissä rappiolla.
 
Kiitos kaikille oikein kivasta miitistä! Aika kului ihan älyttömän nopeasti - tuntuu taas siltä, etten tehnyt koko miitissä yhtään mitään. Mutta mukavaa oli joka tapauksessa, varsinkin saunominen ja (gasp!) jääkylmässä vedessä uiminen kumpanakin iltana. Uusia miittaajia on aina hienoa nähdä miiteissä, toivottavasti innostutte tulemaan mukaan jatkossakin. :)
 
En tiedä onko minun tarve tunkea taas kuonoani väärään paikkaan, mutta keskellä yötä hereillä ollessa ei paljon parempaakaan tekemistä ole...

Kuulostaa todella (siis siitä päätellen mitä olen tuon Arwen Undomielin hehkutusta nähnyt whatsapissa :D ) siltä että on tarve joskus yrittää tunkea johonkin miittiin mukaan... toisaalta puolet miitistä varmaan tekisin niitä tylsiä iänikuisia läksyjä, mutta silti.
 
Päänsärkijöiden kannattaa lainata Maylta piikkimattoa. Sillä kun vartin loikoilee, särky hellittää. Ensimmäisten kahden minuutin aikana tosin toivoo tekevänsä jotain ihan muuta kuin sitä.
 
Last edited:
Miitissä oli jälleen kerran todella kivaa :) Ensimmäisenä paikalle saapuminen oli hassua, yleensä kun tulemme varsin myöhään.
Heatherin hakeminen oli mahtavaa, pääsin hakemaan jonkun bussipysäkiltä! Suuri unelmani on nyt toteutunut. Myös käveleminen, sinisellä lähteellä käyminen ja boffoilu oli hauskaa. Tosin boffoillessa hävisimme aseettomallekin Erutholille, kumma juttu :D Jopa saunominen kädet chilipiimässä oli kokemus sinänsä, uudestaan en kyllä ottaisi.
Oli kiva tavata kaikki ihanat ihmiset, toivottavasti nähdään ensi miitissä!
 
Kiitokset taas kaikille, ja jee uusia :) Ensi kerralla ehkä kerkeän opettamaan ne gloomin oikeat säännötkin.
Olisin halunnut lähteä kävelyreissulle, mutta mietin kestääkö reistaileva selkäni sitä. Siniselle lähteelle sentään onneksi lähdin ja innostuin kiipeämään korkean mäen ylös Olorinin kanssa, se ei jälkikäteen ajatellen ollut kovin fiksua, mutta halusin tietää mitä siellä oli. Kaikki toivottavasti selvisivät punkeitta ja Haltista huolimatta katkat saavat jatkaa rauhallista eloaan.
Pikolle pikaista paranemista. (Että voikin olla huono tuuri, että kun viimein pitkästä aikaa pääsee miittiin, niin sitten heti sattuu jotain.)
 
Miitti kului kyllä tavallista nopeammin. Kävelyretki ja sininen lähde olivat hienoja, varsinkin hyvän seuran takia. Pelailu jäi vähälle, mutta oli mukavaa päästä pelaamaan uusien miittaajien kanssa. Ruoka oli aivan liian tulista, mutta tavallaan aika hyvää, vaikka suuta korvensikin. Olin jotenkin tavallista väsyneempi, enkä jaksanut valvoa kovin myöhään. Mutta onhan se hyvä, jos jonkinlainen järkevä unirytmi on muovautumassa. Vaikutti siltä, että yhtä haaveria lukuun ottamatta miitti oli onnistunut, joten siiä tasapuolinen kiitos kaikille teille.
 
Kiitos kaikille miittaajille mukavasta viikonlopusta! Oli kivaa nähdä vanhojen tuttujen lisäksi muutamia uusia/uudehkoja myös. :)

Ehdin pelailla ja hengailla ja syöpötellä sopivasti. Sininen lähde olisi kiva nähdä joskus.
 
Oli taas kiva miitti, vaikka olinkin itse vähän väsynyt melkein koko ajan. Kiitokset kuitenkin kaikille. Uusia miittaajia on aina mukava nähdä, vaikka en sen suuremmin ehtinyt kommunikoida :p Erityiskiitokset sinisen lähteen retkikunnalle sekä Vamperille ja muillekin ramenista.
 
Oho, unohdin kirjoittaa tänne. :p

Kuitenkin, suurkiitos ramen-porukalle. Hyvää ruokaa tuli! Muutenkin oli kiva miitti,
vaikka olinkin aika väsynyt (töissä oli ollut koko viikko aikaisia aamuvuoroja, joten unirytmini oli
tavallistakin enemmän sopimaton miittivalvontaan).

Ei oikein tullut kauheasti pelailtua tässä miitissä (paitsi Mariota Sirkun, Otakin, ja SCaelen kanssa).
Ensi miitissä voisi panostaa enemmän lautapelailuun. Toisaalta oli ihan mukava vaan olla
koko miitti tekemättä mitään sen kummempaa.

Uiminen oli kivaa! Jeij! Samoin nuotiolla istuminen. 10/10 worth it, vaikka nyt meinaakin pukata vähän flunssaa. :D
 
Minä en unohtanut kirjoittaa, mutta ensimmäinen viestini piti "ampua avaruuteen" kun se ei taipunutkaan haluamilleni muokkauksille.
Mutta juu, oli kiva päästä miittiin pitkästä aikaa (vaikka en hupparia vielä saanutkaan). Tapaamiset ja yhdessä tekeminen on kuitenkin se juttu, eikä joku vaate. Sain aikamoisen raittiinilman myrkytyksen, sillä unohdin tiskinikin yön yli lojumaan teidän kiusaksenne. Ne oli tarkoitus tiskata heti yhteiskuvan jälkeen pois, mutta sitten meninkin saunaan ja väsyin, että siinä unohtuivat tiskit täysin.

Hämeenkoski turismuslenkki oli kiva, saimme kävellä hyvässä säässä ja ruoan jälkeen vielä pyrähdys lähteellä. Vinkeää, ettemme olleen ainoa "turistiryhmä", joka kävi lähteellä vaan siellä oli pari muutakin otusta lähdettä etsimässä. Pelailu jäi nyt kokonaan, mutta rupateltua tuli. Nukkumaan kaaduin kamalan aikaisin, sillä rytmini on aikainen ja raitis ilma vei totaalisesti tajun kankaalle. Nyt sinnittelen, ettei flunssa iske, sillä seuraavina kuutena viikonloppuna olisi menoja, joita ei oikein voisi siirrellä.
 
Ylös