Syysmiitti Hämeenkoskella 19.9.-21.9.2014

Voihan ärsytys, kun meillä on tuo kylpyhuone-/sauna-/putkiremontti just tässä päällä, enkä kyllä kehtaa karata kaakeloinnista miittailemaan. Nyt kyllä oikeasti vähän kyrsii, kun The Miittikin jäi välistä.

No, sitten joskus.
 
Hei Jasdril, haluatko ajaa Hämeenkoskelle Jyväskylästä Heinolan kautta? Google Mapsin mukaan ajoaikaa tulisi vain viitisen minuuttia lisää Jämsän reittiin verrattuna ja Lahdessa on hyviä ruokakauppoja. Lisäksi minä olisin mukana maksamassa bensarahoja.
 
Ajokilometrejä tulee silti 30 enemmän, eli bensakulutus on ainakin kolme ja puoli euroa isompi ja sitä paitsi nelostiellä saa ajaa satasta, ja autoni optimi bensankulutus on 80 kilometrin tuntivauhdissa.

Ei vaan, tottakai voin ajaa sitä kautta. Kaupassakäynti Lahdessakaan ei kuulosta itseasiassa lainkaan pöllöltä ajatukselta.
 
Hieno homma, poikkiliikenne on syvältä näillä main. Jos haluat, niin voit ajella Heinolasta Lahteen hillitympää tietä nro 140. Moni paikallinenkin suosii sitä pitäen moottoritiellä ajamista tylsänä vaihtoehtona. Sekin reitti sallii melko kivuttomasti rautatieasemalla poikkeamisen, jos joku miittaaja tulee sieltä kyytiin. Sovitaan hakupaikastani yksäritse.

Yleisen tunnekuohun uhallakin tuon miittiin Robin Williamsin tähdittämän elokuvan Good Will Hunting. Se on varmaan hyvä katsoa lauantaina. Perjantai-iltana saunomisen jälkeen pelataan Roborallya noin puoliyöstä lähtien (peli on tavallisesti päättynyt joskus neljän maissa), jotta sessiosta toipumiseen voisi varata koko seuraavan aamupäivän. Micillä on valitettavasti vauvanhoitovastuuta, eikä hän millään voi osallistua peliin, vaikka hän niin haluaisi, varsinkin sellaiseen pitempään marathonsessioon.
 
Joudun valitettavasti perumaan ilmoittautumiseni kun minulla on tuona viikonloppuna jo menoa täällä joensuussa, ja lompakkokaan ei välttämättä pysty venymään tarpeeksi tuota reissua varten. Pitäkää hauskaa miitissä ja toivottavasti näemme sitten seuraavassa.
 
Olen sopinut, että otan Miccon ja Rinkulan kyytiin. Yhdelle vielä olisi paikka (sullomalla kahdelle, ei ihan mielellään: tarvittaessa kyllä, jos joku yksittäinen jää rannalle) ja mieluusti ajokortillinen vaihtokuskiksi, esim. Steeli.
 
Tehdäänkö taas kävelyretki jos sää sallii? Vai onko tuo kävely tehty jo liian monta kertaa että väki on jo ihan kyllästynyt. Nyt minäkin pystyisin taas kävelemään pitkää matkaa ja kävely on kivaa.

Entä onko mitään yhteiskokkailu ideaa? Minä en ole innokas kokkailija, mutta voisin osallistua rahallisesti tai tuomisilla jos joku vaan jaksaa kokata.
 
Jaamar sanoi:
Entä onko mitään yhteiskokkailu ideaa? Minä en ole innokas kokkailija, mutta voisin osallistua rahallisesti tai tuomisilla jos joku vaan jaksaa kokata.

Yhteiskokkailu olis minusta kiva idea, kunhan päästään johonkin yhteisymmärrykseen siitä mitä halutaan syödä. Saatan jopa ehtiä keittiön puolelle auttamaan tälläkertaa.
 
Protuleireillä havaitsin, että kasvisruoasta pystyy tekemään yllättävän maukasta. Jos sillä linjalla kokkailtaisiin tässä miitissä, niin ruoka sopinee useimmille.

Tällä kertaa aion kävellä itse raunioille saakka...
 
Kasvisruoka vois olla tosi kiva vaihtoehto jos joku tietää maukkaita reseptejä. Pitänee laittaa kokkailulle ihan oma topikkinsa.
 
Käviskö tortillat ja jälkkäriks vois paistaa lettui, päälle kermavaahtoo ja mansikkahilloo :)
 
Jasdril sanoi:
Kaupassakäynti Lahdessakaan ei kuulosta itseasiassa lainkaan pöllöltä ajatukselta.

PÖLLLLLLÖ! Älä unohda Gwaihiria, Jas, sillä sen avulla saat kaikesta sopivan pöllöä :heart:
 
Letunpaiston minäkin hallitsen, vaikken osaakaan kääntää lettua sillai näyttävästi ilmaan heittäen. Tortillojenkaan kanssa ei mikään voi mennä vikaan.
 
Jasdril sanoi:
Pitäiskö mun tuoda toi seuran muurikka niit letui varten?

Aattelin et ne vois tehdä ihan siinä sisällä, mut jos ihmiset haluu muurikkalettui niin käy se mulle (jos Pagballe käy kans?).
 
Jos muurikka mahtuu kivasti mukaan niin onhan ne nyt Melkorin paljon parempia kun tekee nuotiolla ja syö ulkona. Vaikka se paremmuus tulisi vain tunnelmasta. Sää varauksella kuitenkin. Jos on kylmää tai ikävää niin sitten on kivempi lettuillakin sisällä.
Eli jos ei harmita että tuli tuotus muurikka jos ei olekaan tarvetta. Saattaahan joku innostua laittamaan muurikalla jotain muuta?
 
Kuten vaikka kaikesta epäilystä, naureskelusta ja mulkoilusta huolimatta menestykseksi osoittautunutta MUURIKKAPITSAA.
 
Ylös