Syysmiitti Mallinkaisilla 14.-16.10.2022

Onko toiveita mukaan otettavista lautapeleistä? Käsittääkseni meidän peleistämme ainakin Mai Star, Cottage Garden ja Cat Lady ovat olleet joskus joillekin miittaajille mieleen. Muffin Time varmaan tulee joka tapauksessa Glitchyn vaatimuksesta paikalle, mutta tarjolla on haluttaessa myös mm. Hero Quest, Labyrinth (se Hensonin 80-luvun Labyrinth-leffaan perustuva), Descent, Qin, Bear Stare Down, Hokkaido ja nippu lapsille(kin) sopivia lautapelejä kuten Muumipeli ja Ronja Ryövärintytär-lautapeli suoraan 80-luvulta, Pekingin mysteerit ja Takenoko.
 
Last edited:
Mallinkaisilla taisi olla todella hitaasti lämpenevä liesi, joten kannattaisiko paikalle tuoda induktiotaso?
 
Näyttääpi siltä että meillä perjantain lähtöön vaikuttaa arkeologiaseminaarin kesto vaikka etänä onkin. Harmittaa että varasin tarhasta ajan vain klo 16 asti joten missaan viimiset osiot ja välissä on joku ruotsin kurssikin sotkemassa...
 
Minulla on se tilanne, että en pysty olemaan itse miitissä paikalla kuin osittain. Yritän tulla perjantaina. Jos väkeä on paikalla ajoissa niin pidän alkuinfon, mutta muussa tapauksessa toivon kokeneiden miittaajien hoitavan alkuinfon. Miitissä vastuu on Novalla, mutta luotan, että kontulaiset ovat fiksua ja vastuullista porukkaa (kuten olettekin). Tulen lauantaina hallituksen kokoukseen. Minuun voi joka tapauksessa olla yhteydessä miittiin liittyvissä asioissa.

Jos joku hakee yhteislevitteen ja paketin puuroryynejä niin ne voi veloittaa seuralta laskutuslomakkeella ja kuitilla. Puuron keitosta vastaatte itse.
Pakatkaa seuran laatikko siististi sunnuntaina 😉

Minusta Mallinkaisten liesi ei ole ollut erityisen hidas, mutta ehkä minulla ei ole ollut kovin kiire saada ruokaa valmiiksi 😅 Se on suurtalouskeittiön hella isoilla ja paksuilla levyillä, joten ei se keraamisen tason lämpenemisvauhtiin yllä.
 
Minä jo mietinkin, ettei se mitenkään ekstrahidas liesi tuntunut viime syksynä olevan, kun yhteisruokia paistettiin. Mutta vertasin toki yleiseen leirikeskustasoon, en niinkään kotikeittiöihin. Muistaakseni Kesärinteessä sen sijaan tuntui joskus kestävän ikuisuuden, ennen kuin mikään liedellä lämpeni, mutta siihenkin tunteeseen saattoi toisaalta vaikuttaa kärsimättömänä ruokaa odottanut lapsi.
 
Huomatkaa, että miittiin ei saa tuoda kalaa. Lisäsin sen juuri kun nyt pääsin ja kerkesin katsomaan ilmoittautumistiedot.

Mihin aikaan haluatte huomenna ovet auki? Minulla on hyvin vapaa aikataulu, mutta en viitsi tulla Spyron kanssa sinne hengailemaan ihan hirmuisen aikaisin vaan tulen sen mukaan miten arvioitte saapuvanne paikalle.
Jos tien sulkeva puomi on alhaalla ja ketjut lukossa kun tulette niin en ole vielä paikalla. Älkää siitä hämmentykö vaan odottakaa tai soittakaa, että odotatte siellä.
 
Last edited:
Suureksi harmikseni joudun perumaan osallistumiseni miittiin, sairastumisen vuoksi. Viikonloppuisen flunssan jälkioireet voimistuivat taas eilen illalla enkä usko mitenkään toipuvani tarpeeksi huomiseksi - puhumattakaan siitä, että saattaisin levittää flunssaa ympäriinsä. Levon merkeissä viettelen siis viikonloppuni.

Pitäkää kiva miitti! :heart:

// Huom. erityisesti @Lehtokuusama jonka kyydillä minun oli tarkoitus tulla miittiin.
 
Minun autokuntani lähtee Helsingistä vasta viiden jälkeen ja pysähdytään Riihimäellä kaupassa. Eli meitä voinee odottaa vasta seitsemän jälkeen.

Oliko @Kointähti saanut jo kyydin? Sunhan olisi mahdollista hypätä kyytiin Riihimäellä, kun pysähdymme siinä aseman vieressä Prismassa kaupassa
 
Caele aikoi tulla Hämeenlinnan suunnasta, joten nousen varmaan siihen kyytiin. Aikataulua ei ole tosin sovittu vielä. Kiitos kuitenkin tarjouksesta! Ja täytyy muistaa rikkoa tarpeeksi seteleitä, että saan sen 8 euroa kasaan MG:a varten.
 
Meidän perhekuntamme saapunee vasta yhdeksän - puoli kymmenen maissa, koska kuopuksella on illalla tanssitunti, joka päättyy vasta puoli kahdeksalta. Harkitsimme kyllä vakavasti sen skippaamista, mutta lapsi on ollut niin paljon pois treeneistä toistuvien räkätautien takia, ettei nyt enää olisi ihan säädyllistä jättää taas yhtä harjoitusta väliin - varsinkaan kun ensi viikolla ei edes ole tunteja syysloman takia. Koitamme olla kolisematta kimpsujemme ja kampsujemme kanssa majoituskäytävällä siltä varalta, että joku on jo nukkumassa siihen aikaan.
 
Teräasepolitiikasta: saanko ottaa sieniveitsen mukaan? Viime vuonna lähialueelta löytyi ihan kivasti suppilovahveroita, ja vaikka onkin huono sienivuosi, lähtisin mielelläni jälleen etsimään, tällä kertaa asianmukaisesti varustautuneena.
 
Ote miittisäännöistä
3. Jos teräaseelle on perusteltu käyttötarkoitus, voi sellaisen ottaa mukaan, kunhan ilmoittaa siitä etukäteen miittivastaavalle.
Tämän perusteella katsoisin, että sieniveitsi on varsin hyödyllinen ja perusteltu teräase ja sen saat ottaa mukaan. Voit vielä miittipaikalla mainita Novalle erikseen, että sellainen on mukana.
 
Praedor-roperyhmämme pelaajapariskunta suunnittelee (edelleen) tulevansa lauantaina päivävierailulle, mutta pitää foorumille rekisteröitymistä ja virallista ilmoittautumista turhan vaivalloisena, joten toimin tässä viestinviejänä. Samalla kastan heidät nickeillä Sharkû Ulvinde ja Garm Ulvinde. Mitäs eivät rekisteröityneet.
 
Epävarmoina en lisää Ulvinden pariskuntaa osallistujalistalle päivävierailijoina (vaikka itse näyn siellä, mutta se johtuu eniten siitä, että en jaksa poistaa itseäni ja muuttaa koko numerointia), mutta hienoa jos ovat kiinnostuneita toiminnasta ja haluavat tulla käymään :)
 
Minullakin on tässä vapaa aikataulu, mutta huomioiden muiden kertomia aikatauluja minun ilmeisesti kannattaa lähteä vasta viideltä ajamaan Riihimäeltä, joten olen perillä joskus 18.30 tienoilla.
 
Olen Hämeenlinnassa klo 15.45 ja kun kaupassakin pitäisi käydä, olemme Caelen kanssa perillä varmaan vasta puoli viiden jälkeen?
 
Kah, sittenhän voin lähteä vähän aiemmin matkaan ihastelemaan reittejä. Eli varmaan joskus 15 jäljistä kun saan kimpsut ja kampsut kasaan.
 
Näyttää siltä, että Nova ehtisi paikalle viiden maissa (arvio). Laitoin Caelelle viestin, että jos ovat aikaisemmin niin ajaa meidän kautta ja hakee avaimen. Sateessa voi olla vähän nihkeää odotella puomin takana. Silloin minun ei tarvitse puolen tunnin takia pakata lasta autoon ja ajella edestakaisin (ekologisestikin hölmöä).
 
Me lähdetään joskus viiden jälkeen ajelemaan jahka seminaari loppuu (lupasivat tarhasta että katsovat pienen perään viiteen asti :) ) ja haen lapsen kotia.
 
Ylös