Syysmiitti Pyhäkankaan leirikeskuksessa 20.9.-22.9.2013

En tulekaan ihan itsekseni. Sain houkuteltua tuon ukkoseni(Shetainmies) mukaan miittiin. :D Meidän miittiwagon kulkee reittiä SLN-Juva/Varkaus-Pieksämäki- Jkylä-miittipaikka. Autoon mahtuu meidän lisäksi kaksi kyytiläistä.

Osallistumme yhteisruokailuun. :)
 
Suosittelen ehdottomasti reittiä Sln-Juva-Mikkeli-Kangasniemi-Jkl, jos ei ole suoranaista muuta etua ajaa Varkauden kautta. Reitti on kesärajoituksilla nopeampi, ja talviaikaan paremmin hoidettu koska iso tie. Kaiken kaikkiaan se on myös suorempi kuin mutkitteleva Rantasalmentie. :p
Kaiken lisäksi Kangasniemellä on ihan mahtava Roinilan Aromiliha (jossa en itse ole VIELÄKÄÄN päässyt käymään), jonka lihat on pelkkää parhautta. Voin tilata sieltä porsaankylkeä jos pysähdyt matkalla. (Tiedäthän, sitä sentin paksuista pekonia, purrhpurrhpurrh.)
 
Tuoreeltaan nyt vähän arkkitehtoonista dataa paikasta, kun olen siellä taas viikonlopun viettänyt:

- Keittiö on melko pieni, eli sinne ei kerrallaan mahdu kovin suurta joukkoa. Pieni "kotitiskikone" löytyy sekä juokseva, juomakelpoinen vesi. Hellakin on "kotihella". Jääkaappitilaa on neljän "puolikkaan" jääkaapin verran ja sitten on kaksi pakastintilaa.
- Nukkumatilaa on päärakennuksessa (ehkä kymmenen?) ja ainakin parikymmentä aitassa. Aitassa voi olla vilpoista, mutta siellä on kaksi patteria. Patjat, tyynyt ja peitot löytyvät, eivätkä ole minun mielestäni mitenkään "ällöjä ja homeisia".
- Reitti saunalle rantaan on oikeesti p i m e ä, joten ottakaa taskulamppuja ja huolehtikaa että puhelimissa on taskulamppusovellukset jos niihin sellaiset saa.
- Päärakennuksessa on kaksi isohkoa salia, vastaavat kooltaan ehkä vähän alle 2/3 Hämeenkosken ruokasalikompleksista. Toinen on kirkkosali, missä nyt valitettavasti joutuu kestämään* sitä että samaisessa leirikeskuksessa harjoitetaan myös ortodoksijuttuja. Pöytätilaa on kuusi sellaista massiivisempaa pöytä+penkit -yhdistelmää, ja sitten muutama pienempi pöytä. Ne jätettiin nyt kirkkosalin puolelle, mutta kun viimeksi oltiin, ne olivat toisen salin (ruokasali?) puolella. Täysin siirrettävissä olevia elementtejä, siis.
- Vessat on aitan yhteydessä, eli päärakennuksesta erillisessä rakennuksessa pienehkön pihapiirin toisella puolella. Vessoja on kolme, ja ne ovat ihan kunnollisia vesivessoja joissa on automaattinen valo. Kylmiä ilta- ja yöaikaan, mutta sen kestänemme. Kaikissa vessoissa on myös lavuaarit ja juokseva vesi, joka oli kyllä ainakin tänä viikonloppuna niin pirun kylmää että uskoisin sen tulevan yksinomaan järvestä.
-Saunalle tulee vain järvivesi ja lämmintä saa kuumavesipadasta.

Mitä muuta te haluutte tietää siitä? Kuvia en nyt ottanut kun ei ollut kamera tällä reissulla mukana.

*Huomatkaa tässä nyt pieni ironistisensarkastissävyinen ilmaus, minulla ei oikeesti oo mitään uskonnon harjoittamista vastaan!
 
Joudumme perumaan osallistumisemme, pitää lähteä sinä viikonloppuna Turkuun. Joten minut ja mic pois listasta, kiitos. Pikkujoulumiitissä nähdään toivottavasti!
 
Vaivaako kaikkia nyt "on muuta tekemistä tuolloin" -tauti vai miksi lista on noin vajaa? :(
 
Voi harmitus Freyja, Mic ja Vampire! Miten musta tuntuu, että monta loisteliaan häröä keskustelua jää nyt käymättä :(

Jas, en mä ymmärrä. Ehkä porukka on hankkinut itselleen elämän. Paheksun.

Sen sijaan en paheksu yhteisruokailua: count me in!
 
Tampere-osallistujien määrän näyttäessä kovin vähäiseltä taidan jättää auton kotiin. Täten anoisin kyytipaikkaa Jyväskylän matkakeskukselta/keskustasta muualta. Aikatauluni ovat hyvin joustavat, perjantai on luennoton päivä. Sunnuntain paluujunia/-busseja pitää katsella vielä.

Yhteisruokailua, jee! Tämä on ilmoittautuminen.
 
Olen liikenteessä autolla, en tosin vielä tiedä onko lähtö Helsingistä vai Mäntsälästä. Itse olen luultavasti valmis lähtemään heti kun muut ovat vapaita :)

Kyytiini ovat ilmoittautuneet Cirdani, Miccoh ja Steel eli vielä yksi mahtuu mukaan jos pakataan kevyesti!

Voisin osallistua yhteisruokailuun.
 
Itse vapautuisin yliopistolta viimeistään kahdelta, mutta jos muilla on kiire lähtemään jo ennen sitä, niin voin yrittää selvittää saisinko hoidettua noiden harjoitustehtävien palautuksen vaikka sähköpostilla etukäteen. Eli riippuisi aika paljon joko opettajan joustavuudesta tai sitten tietoteknisistä kyvyistä. :p
 
purr sanoi:
Kyytiini ovat ilmoittautuneet Cirdani, Miccoh ja Steel eli vielä yksi mahtuu mukaan jos pakataan kevyesti!

Minä! Purr purr! *kehrää kissamaisesti*
Lähtö tosiaan käy milloin vain - kannustan Miccoa luikertelemaan itsensä harkkatöistä ulos, muttei ole suuri tragedia, jos ei onnistu :)
 
Ottakaa rakkaat kullat sitten huomioon aikatauluissanne että minä olen paikalla aikaisintaan neljältä. :)

Apus ruokaa myös minulle ja Dellulle!
 
Jasin teräsponin kyytiin näköjään vielä mahtui, täten anon paikkaa sieltä. En ainakaan tule paikalle ennen avaimia. :)
 
Jos muuten on väellä aikeita tahi haluja käydä alisessa, niin voisivat vaikka minulle kirjoitella vähän yksärillä, että mitäs siellä tehtäisiin, niin osaan vaikka vähän varautua.
Kiva nähdä ihmisiä, jotka eivät päässeet the miittiin, ja vieläpä omilla kotikulmilla tällä kertaa!
 
Jasdril sanoi:
Vaivaako kaikkia nyt "on muuta tekemistä tuolloin" -tauti vai miksi lista on noin vajaa? :(

Olisikin menoja, eikä tällainen "saankohan tämän kuun puolella muutakin rahaa kuin asumistuet" -jännäys. Erinomaisen sopivasti just silloin, kun miittipaikallekin olisi kerrankin helppo päästä. Lupaan ilmoittautua välittömästi, jos mut hyväksytään virallisesti työttömäksi vielä ennen miittiä! :p
 
Tykkään tästä DDD-kyytiläislistastani.

Täten ilmoitan myös, että olen tehnyt sekä toissapäivänä että tänään ylitöitä, joiden takaisinmaksua yritän pantittaa miittiperjantaille - eli teräsponi voisikin lähteä nousukiitoon jo luvattua aiemmin, ainakin tunnilla, ellei jopa (!!!) kahdella. Jolloin reaalisesti ajateltuna olisin aikaisintaan kolmelta miittipaikalla avaamassa ovia.
 
Joo, tulossa olen, kiitos Jasin sitkeän muistuttelun. Auto lähtee Urjalasta ja mukaan pääsee jo esim. Viialasta tai Lempäälästä ja reitti menee kyllä niin Tampereen kyljestä että voin sieltäkin noukkia (douv?) tai jostain myöhemmin matkan varrelta. Tilaa on lisäkseni neljälle.
 
Ylös