Syysmiitti Salmin leirikeskuksessa 5.-7.10.2012

Tottahan toki, nim. kenkäongelmainen.

Asiasta toiseen: kauppakysymykseen. Olenko googlaillut oikein? Lähin kauppa on Suodenniemellä, mutta K-extra, jonka koosta ja valikoimasta ei hajuakaan. Jos haluaa varmuudella laajempaa valikoimaa, olisiko syytä käydä jossain Tampereen kupeessa kaupassa. Ajattelin itse Nokian S-marketia (mahtaisiko olla passeli?) Muita vaihtoehtoja, tarvitsematta eksyä varsinaisesti Tampereen keskustaan? Olemme siis tulossa Helsingistä ja mitä ilmeisimmin Hämeenlinna-Tampereen moottoritietä, sen ollessa sutjakampi kuin Porin tien ja Vammalan kautta.
 
Jos haluaa ison valikoiman, niin K-ektra ei kuulemma ole se paikka. Paikallisten mukaan aika pieni. Porin tiellä on aikas vähän kauppoja. Häijäässä lienevät ainoat. Säästömarket on elämys ja ruokasisällöltään ok. Lähellä on Siwa ja K-market. Säästömarket ja K-market ovat kadun toisella puolella toisistaan Häijäässä huoltomaseman vieressä.

Nokialla on Citari jolle pääsee helposti Turuntietä. Ja Nokian läpi pääsee suht helposti Porintielle. Se on varmaankin helpoin iso kauppa.


Ai niin Säästömarketissa voisi olla legoja (lähinnä Miccohille tiedoksi).
 
Jasdril sanoi:
Saunaan vain mittanauhan kanssa. Minuakin saa haastatella ja mitata, varsinkin kun minun jalat on ehkä epästandardeimmat tämänmittaisen ihmisen jalat koskaan.

Olet Jas oikeilla jäljillä, sillä jalkaterän täytyy olla paljaana sitä mitattaessa. Minä mittaan kuitenkin vain jalat, joten muuten ei ole ehdottoman pakollista olla alasti. Tarjoan myös kertyvien tietojeni ja taitojeni puitteissa konsultaatiota kenkävalinnoista erityisesti mitattaville.

Itse olen tulossa autolla Kankaanpään suunnasta, mutta tältä suunnalta ei lie muita liittymässä seuraamme.
 
Tässä hieman käytännön katsausta siihen ehdotukseen, että Karkku olisi semmoinen paikka, jonne tulla/lähteä junalla.


Näillä näkymin minä ja Otak ilmestymme Tampereelle kello 14:22 perillä olevalla lähijunalla.

Jatkamme Tampereelta Karkkuun 16:07 junalla, perillä 16:39, sikälimikäli meille ei tarjoudu autokyytiä Tampereelta.


En tiedä mihin aikaan miitti päättyy, mutta sunnuntaina Karkusta lähtee juna Tampereelle kello 15:08, perillä Tampereella 15:48. Tämä on tosi tyhmää, koska seuraava lähijuna Helsingin suuntaan lähtee vasta kello 17:37. Edellinen juna lähtee 15:37. Mieluiten kyllä tahdottaisiin tuohon aiempaan junaan... InterCity maksaa hulppeat 6 € enemmän ja matkustaisin mieluummin budjetilla.

Jos päätyy jo aiempaan 11:05 junaan, joka on Tampereella 11:45, niin sitten seuraava lähijuna on kohtuullinen 12:37 lähtevä tapaus. Tässä ei ole muuta ikävää kuin että pitää lähteä miitistä varsin aikaisin.
 
Missäs Dracaena ja Estelwen tahtoo käydä kaupassa? Melkein ehottaisin, et käydään jo Jykylässä, otan kylmälaukun mukaan ni saa siihen sitten jos on mitä jääkaappitavaraa. Ei tarvii ruveta ylimääräisiä eksyksimään matkalla :p
 
Päivitetään sen verran, että alustavasti Otak ja minä Micin ja Freyjan kyydillä.
 
Voidaan käydä minun puolestani kaupassa Jyvässä. Yleensä en osta kovin paljon kylmäsäilytystä vaativaa evästä, joten en vie kylmälaukustakaan murkinoillani paljon tilaa. Kaupan metsästäminen voi olla tarpeetonta seikkailua. Vaikka tavallaan parkkihalleihin eksyminen on jännittävää ja piristävää.
 
Hei vain, nöpö iloiset!

Täten varoitan, että minä ja yksi seuraani lyöttäytynyt kääpiö saavumme lauantaina päivävierailulle.

Näitäkin jalkoja saa mittailla ja haastatella.
 
Mukava Minyaakin nähdä pitkästä aikaa! Ja jos kääpiötä rupeaa väsyttämään, annan hänelle rivin örkinkauloja ja huoneen jossa mellastaa! Baruk Khazâd! Khâzad ai-mênu!
 
Voidaan minun puolesta kauppailla jo Jyväskylässä, tosin mitään kylmäpakkaamiseen sopivaa en omista, joten toivottavasti saadaan tungettua kaikki Jasin laukkuun. En osaa näin pitkän tauon jälkeen yhtään vielä ajatella miittiruokia, joten kylmätilalle saattaa olla tarvetta tai sitten ei ole :D Mites tuo lähtöaika kun kuski kurvaileekin paikalle jo edellispäivänä, päteekö sama puoliltapäivin vielä? Jos juu, niin sittenhän siitä voi kätevästi pysähtyä vaikka heti yliopistolta Tampereen suuntaan lähtiessä Keljon marketeille shoppaamaan.
 
Joo, luulen et se puolipäivä on ihan hyvä. Saan rauhassa nukkua pitkät yöunet, varsinkin jos se toinen samassa sängyssä nukkuva lähtee aamulla jo töihin ja jättää mulle tilaa nukkua :p

Haluutteks käydä kimpassa kaupassa vai isseksenne? Minulle käy kumpsin vain, olen jokatapauksessa huono suunnistamaan Jykyn kauppoihin ja kaupoissa. Lutakon Siwa on ainut josta löydän jotain. :D
 
Keljon marketeista löytyy hyvät eväät, ja se on matkan varrellakin. Ne on kyllä isoja ja eksyttäviä, mutta ainakin siinä Cittarissa minä ehkä osaan suunnistaa. Miittieväiden ostaminen on jo tärkeä osa kimppamiittikyydin esimiitillistä rituaalia, joten käydään yhdessä!
 
Käykäämme siis yhdessä. :)

Onko kukaan muuten nyt Pagban peruttua menossa sinne sahtipanimolle vierailemaan?
 
Kannatan myös yhdessäkauppailua ihan jo rituaalisyistä, mutta ennen kaikkea siksi, ettei tarvitse kantaa viikonlopun ruokiakin mukana aamulla yliopistolle :D
 
Shetai, huippua! Jaetaan tarvittaessa ajovuoroja sitten siihen malliin että ainakin kuski kestää hereillä. :b Meinasitko pysähtyä matkan varrella kaupan kautta vai varailenko safkoja tarpeeksi mukaan jo lähtiessä?
Tulipas hyvä mieli tästä, meinasin jo hetkittäin riutua epätoivon vallassa hankaluuksia povaillessani.

Eihän kokkailemisen suhteen ole tehty uutta topikkia? Onkohan mahdollisesti tulossa jotain ruokaohjetta josta voisi bongailla aineksia jotka valita omaksi tuomisrastiksensa?
 
Meppin, pysähdytään matkalla Nokian 24/7 abcilla, jossa on s-marketti. Ei tarvitse kylmätavaroiden 6 tuntia autossa hautua.
 
Hoi, onkos kukaan nyt kyytiä tai jatkoyhteyttä vailla Tampereelta enää? Minulla on perjantaina opiskelua 12-14, eli hyvä lähtöaika olisi joskus kolmen jälkeen, mutta eipä tuonne kovin pitkään aja, joten ei kiirettä. Osaan nykyään laittaa pitkät valot päälle autosta, joten pimeän laskeutumista ei tarvitse pelätä. Moneltako avainhenkilöt (kirjaimellisesti!) ovat miittipaikalla?

Ehdotan omalle autolliselle, että käydään elämyksellisessä Säästömarketissa tai sitä vastapäätä olevassa K-marketissa matkan varrella. Minulla ei ole kylmälaukkua, mutta vanhanaikainen styrox-kylmälaukku löytyy, oliskohan siitä iloa?
 
Itse voisin vielä tarvita jatkoyhteyttä tampereelta. Eli ilmeisesti Douvin auto olisi tehokkain ratkaisu. Arvostan kyllä Shetain tarjousta mutta se on aika myöhä.. menee miitti aikaa! :p
Juna vaihtoehdot millä pääsisi tampereelle 14:52 tai 15:52. Kauppasuunnitelma käy.
 
Päästään varmaan Jyväskylästä lähtemään oikeasti tien päälle vähän ennen yhtä, ja avaimet pitää hakea, eli ennen neljää en lupaa olevani paikalla. Tähdätkää olevanne mieluiten neljän jälkeen leirikeskuksella, minua alkaa stressata jos siellä odottaa puoli miittiä pihalla valmiina miittaamaan enkä saa pyöriä hetkeä hätääntyneesti ympyrää :p

Douv, sinä puhuit jotain yhteiskokkailun järjestämisestä, oletko järjestämässä?

Muistuttaisin myös listan viimeisiä patjoista! 18 patjapaikkaa on takuulla, mutta siitä eteenpäin listalla olevien kannattaa varata oma patja mukaan. Kaikkien tulee ottaa oma peitto, aluslakana ja tyyny.
 
Ylös