Syysmiitti Salmin leirikeskuksessa 5.-7.10.2012

Joo, yhteiskokkailua, pitääpä katsoa vähän jotain reseptejä.

Perusajatuksena että borsh-keittoa (lihalla tai ilman, riippuen siitä mitä enemmistö yhteiskokkailijoista haluaa) ja lettuja/blinejä suolaisilla+makeilla täytteillä. Laitanpa tästä topikin.
 
Lathron sanoi:
Jasdril sanoi:
Saunaan vain mittanauhan kanssa. Minuakin saa haastatella ja mitata, varsinkin kun minun jalat on ehkä epästandardeimmat tämänmittaisen ihmisen jalat koskaan.

Olet Jas oikeilla jäljillä, sillä jalkaterän täytyy olla paljaana sitä mitattaessa. Minä mittaan kuitenkin vain jalat, joten muuten ei ole ehdottoman pakollista olla alasti. Tarjoan myös kertyvien tietojeni ja taitojeni puitteissa konsultaatiota kenkävalinnoista erityisesti mitattaville.

Saunassa on ehkä vähän huono tehdä muistiinpanoja :)

Tulipa tästä mieleen nää meidän ryhtiasiat mitä on hierojakoulussa ollu, lähinnä et miten paino jakautuu. Senhän pitäis olla niin et 50% painosta kantapäällä, 25% isovarpaan tuntumassa ja 25% pikkuvarpaan tuntumassa.

Kengistä ei paljoa kyllä puhuttu, mut se jäi mieleen et korkokengät on paholaisesta. Ne nostaa lonkan takaosan ylemmäksi ja joska ihminen ei kuitenkaan lähde siitä nenilleen kaatumaan, niin lihakset jännittyvät pitääkseen ihmisen siinä luonnottomassa asennossa. Ei ole hyvä asia tämä.
 
Voisin tulla Tampereelle junalla ja hypätä Douvin kyytiin. Olisin siellä 15.52. :)
 
Huom! Pakolliset alkulöpinät ja turinat tapahtukoot PERJANTAINA KLO 19 tai siinä tienoilla, kun kaikki tai lähes kaikki ovat saapuneet.

Jos tulette paikalle navigaattorin kera kauempaa, huomioikaa, että paikkakunnan laittaminen on ehdottoman tärkeää. Pelkkä "Salmentie 44" ohjaa teidät todennäköisesti johonkin Tampereen ja Helsingin välimaastoon, kun "Salmentie 44 Sastamala" ohjaa miittipaikalle.
 
Päädyin listassa aluksi sen verran pitkälle varasijoissa, että ihan yllätyin kun paikka avautui meikäläiselle. Oli tässä vielä pari päivää vähän epävarmaa voinko ylipäätään osallistua kun samaisena viikonloppuna vanhempani menevät Saksaan ja yläasteikäisen pikkuveljen vahtiminen talonhoidon ohella niinä päivinä uhkasi kaatua harteilleni.
Kuitenkin tällä haavaa näyttäisi siltä, että heppu nimeltä Saladin pääsee liittymään kirjavaan joukkoonne ja sulkeutumaan suosioonne viikonlopuksi.;)

Tulen muuten ihan omalla autolla, joten kyyditsemistä ei tarvitse huolehtia minun puoleltani.
 
Merri sanoi:
Päivitetään sen verran, että alustavasti Otak ja minä Micin ja Freyjan kyydillä.

Ok. Meidän kyyti lähtee viiden kuuden välillä. Tarkempi aika selviää huomenna, kun Freyja menee töihin ja kuulee pitääkö olla kuuteen asti vai pääseekö lähtemään aikaisemmin :)
 
Onko teillä mielessä jotain paikkaa, mistä haette? Meillä on jokunen tunti aikaa pyöriä Tampereella, mutta kantamuksia tulee sen verran + sadekeli saattaa iskeä, joten mielellään ei hirveän kaukana asemalta.
 
Freyja on töissä ihan rautatieaseman vieressä parturissa Rautatienkatu 14:ssa. Tulkaa sinne. Laitan vaikka huomenna yksärillä lähtöajan kun selviää.
 
Selvä, eli me tullaan pelaamaan pariksi tunniksi Mario Karttia parturiin... eiku siis. Joo. Ihan hyvä ja helppo sijainti tulla.
 
Sen verran täyteen tulee douvin auto, että kahta lautapeliä enempää ei taida mukaan mahtua. Ajattelin tuoda pelit Descent: Journeys in the Dark 2nd edition ja 7 Wonders. Jälkimmäistä peliä kaipaili ainakin Arkint The Miitissä, ja onhan se ollut melkoisen suosittu aina kun se on mukana ollut.
 
Halti tulee myös meidän kyytiin. Eli Punto on täynnä ja tilaa tavaroille on rajoitetusti :)

Ja lähdetään vähän viiden jälkeen.
 
KAIKKI JOTKA ETTE OLE VIELÄ LÄHTENEET!!

Älkää ottako patjoja. Eikä peittoja tai tyynyjä. Täällä on :D
 
Olipa kiva miitti! Kiitos kaikille jalkansa mittanauhalleni altistaneille ja muutenkin läsnäolleille. Oli hyvin rentouttavaa, vaikka lauantaipäivä meni pitkälti kuin työn merkeissä, mittaillessani ja tehdessä kauppaa. Mutta mikäs siinä, kaupan hierominen oli hauskaa ;) Oli tosi kiva nähdä kaikkia vanhoja ja uusia tuttuja. Harmittaa kun Estelwenin kanssa ei ollut tultu törmäiltyä vielä Jyväskylässä asuessani, mutta ehkäpä tuotakin alkaa nähdä jatkossa miiteissä enemmän. Pikkujoulumiittiä odotellessa, lämmin halaus kaikille!
 
Kiitos miitistä ja hali kaikille :)
Dalmutia tuli pelattua paljon, muuta vähän vähemmän. Harmi että 4x4 rubikin kuutio hajosi.
Saunomaan en kauheasti kerinnyt, mutta silloin kun siellä kävin niin ei kyllä ollut kovin lämmintäkään.
Suurin osa miittiajasta meni jutellessa kaikenlaisesta, toivottavasti Sidhiel ei saanut pahoja traumoja.
Porkkanat on hyvää miittiruokaa. Purkkimaito oli hassua.
Oli univelkaa jo ennen miittiä niin väsytti jonkin verran.

Vesi on laskenut pihalta ja aurinko paistaa :)
Pitänee mennä putsaamaan kuraa kengistä..

edit: keittiössä oli aika isoi kattiloita, eikä muistanut katsoa että olisiko saunamökissä ollut pienempiä.
Kiitos yhteisruuasta ja anteeksi peurajutuista...
 
Miitti meni kivasti, vaikka saunan lämmittäminen feilas (turhan kosteet puut). Miittikokkailu on minusta hyvä idea ja sitä vois harrastaa jatkossakin. Harmi vain et mun uber hifistelyveitsi pahoitti mielensä, kun kaikki wannabekamat sai enempi huomioo :(

EDIT: Oh noes! Mä unohdin takkini sinne, mutta eiköhän sen saa vielä takaisin. Takin takussa pitäis olla lompakko ><
 
Kiitti kivasta miitistä kaikille!

Itse miittipaikasta: haluan kehua kerrossänkyjä (no, Pagba ei niihin mahtuisi) ja keittiötä - hellan hetkittäisestä mystisyydestä huolimatta. Tilaa oli sekä ruuanlaittoon ja hengailuun. Tiskikonetta olisi voinut käyttää enemmänkin, jos ihmisille olisi painotettu esipesun tärkeyttä. Muutenkin imho toimivat tilat. Sauna ei ollut kovin kuuma, en tiedä johtuiko se vain kosteista puista vai kiukaan joistain pysyvistä ominaisuuksista? Tuli siellä silti käytyä molempina iltoina. :)

Qohelet: en osaa kuoria hifistelyveitsellä juureksia, ei kai moni muukaan.

Yhteiskokkailu meni myös kivasti, vaikka vähän stressasin sitä, että aaaa saako kaikki osalliset varmasti ruokaa ja meneekö kaikki reilusti ja hyvin, mut eiköhän se mennyt. Olen iloinen voidessani levittää kondensoidun maidon ilosanomaa. ^^

Kai mä alan olla vanha kun oon jo ihan miittikuski, enkä valvo kuiin yhteen.

Ihan kiva miittipaikka, vaikka kaukana tietysti Itä-Suomesta.
 
Kiva oli miitti, ja haluaisin mainostaa kaikille sitä, että Lathronilta saa ostettua hienoja juttuja (itse ostin hienon riipuksen, jossa on Gondorin
Valkoinen Puu+seitsemän tähteä).
Miittipaikka oli mielestäni hyvä, ja yläsängyssä oli pitkästä aikaa jännää nukkua. Unirtymi oli omalla kohdalla nyt huomattavasti
miittiystävällisempi kuin viimeksi, kiitos töiden iltavuorojen. :p

Dixitiä oli taas erittäin mukavaa pelata isolla porukalla. Ja antaa hämäriä vihjeitä, joskin John Watson oli imo ilmiselvä koska
tumblr_m09n0edKp21qcol24o1_500.jpg


Kiitos peliseuralle ja kaikille muillekin kivasta miitistä. :)
 
Olipa kiva käydä, tässähän voisi vaikka ottaa tavaksi poiketa miittailemaan useamminkin kuin neljän vuoden välein. Viime kerran jälkeen mukavia uusia naamojakin oli ehtinyt kertyä, mutta ihanaa kun niitä tuttuja ja turvallisiakin on vielä mukana.

Muihin viimeaikaisiin miittipaikkoihin en osaa verrata, mutta komppaan douvia toteamalla ainakin omasta mielestäni paikan toimivaksi. Kädenlämpöinen saunakin on juuri sopiva tällaiselle kerran kolmeen vuoteen saunovalle :D Yhteiskokkailut maittoi (voi jumankekka niitä lettuja) ja keittoa riitti kotiintuomisiksi asti. Erityishienoa oli päästä ekaa kertaa ikinä koko miittimatka kätevästi autokyydillä, Jasin teräsponin kyydissä oli mukava matkustaa \o/
 
Kiitokseni miitistä, joka meni taas ihan ihmeellisen nopeasti. Jälleen minulta jäi eväitä yli, en varmaankaan koskaan opi ostamaan niitä sopivasti... Kiitos jutustelu-, peli- ja saunaseuralle ja yleisesti läsnä olleille. Erityisesti kiitos Qoheletille perusteellisesta hieronnasta! Täytyy kyllä sanoa, että oli järkyttävää olla ensimmäistä kertaa yli vuoteen miitissä, jossa ei katsottu Magadheeraa, vaikka länsä oli monta, jotka eivät sitä olleet nähneet.

Minusta miittipaikka oli melkein erinomainen. Huonoja puolia olivat ainoastaan ranta, josta ei oikein tehnyt mieli mennä uimaan, ja ehkä vähän se mutainen tie saunatuvalle. Se mutaisuus ei kuitenkaan olisi ollut mikään ongelma, jos sää olisi ollut parempi tai jos olisin älynnyt ottaa kumpparit mukaan. Oikeasti minua harmitti siis vain se ranta, vaikka olikin ikävä olla märissä sukissa, jotka kastuivat, kun tarvoin näteillä nilkkureillani saunan ja päärakennuksen väliä. Sekin oli kurjaa, että saunalla lämmittäminen oli niin hankalaa ja toisena iltana sen padan kanssa puljattiin ikuisuus, mutta sekään ei suoranaisesti ollut paikan vika. Loppujen lopuksi saunottiin mukavasti ja nukuttiin lämpimässä. Jos minulta kysytään, niin mennään ihmeessä sinne uudestaan.
 
Dracaena sanoi:
Täytyy kyllä sanoa, että oli järkyttävää olla ensimmäistä kertaa yli vuoteen miitissä, jossa ei katsottu Magadheeraa, vaikka länsä oli monta, jotka eivät sitä olleet nähneet.

Lauantai-iltana pohdittiin Magadheeran katsomista, mutta sitten osattu valita katsottaisiinko se, vai joku toinen elokuva, [ragza] ja pohdittiin paljonko kuskina olevien olisi hyvä ylipäätään valvoa, niin jäi katsomatta. Äänekkäimmin Magadheeraa/muuta leffaa promonnut Miccoh taisi sitten hukuttaa pettymyksensä Muumeihin.
 
Ylös