Syysmiitti Toivakan Partiokolkassa 13.-15.10.2017

Minä lähden myöskin klo 13 paikkeilla ja Itäkeskuksesta. Varakuskin haluaisin mikä varmastikin tarkoittaisi sitä että joko Lehtokuusama tai Olorin siirtyisivät minun kyytiini.
 
jos vaikka kaikki Malmilta itään asuvat meis ensisijaisesti samoojan kyydillä, ja jompikumpi vaihtokuskeista
 
Hienoa, että auto järjestyy, @Shiera :)

Sen verran tuli Isilmírëltä toivomusta, että jompikumpi autoista lähtisi vasta kahden tienoilla, vajaa tunti näyttäisi menevän Krasusilta tulla Munkasta auton lähtöpaikalle on se sitten Malmilla tai Itäkeskuksessa. Kumpaan pääsee helpommin?
Alkuperäisestä autokunnastani minä ja Merri lähdemme Kallion tienoilta, Olórin puolestaan Viikistä, mutta mihin päin haluaa palata? Itse asun ihan metron lähellä sikäli Itäkeskuskin käy, mutta Hakaniemestä menee myös busseja hyvin pohjoiseen. Joten Olorín voisi ilmoittaa oman preferenssinsä kyydin suhteen, niin vaihtokuskit voimme jakautua siten.
 
Koska olen tällä hetkellä myöhäsempi lähtiä ja tulen itekkin kotiin vasta 12.30 voin lähteä vasta kahden tienoilla, mielelläni en sitä myöhemmin. Viikistä tulee hyvin busseja Malmin suuntaan (riippuu toki mistä päin viikkiä), ja lähden sieltä mielummin hakemaan porukkaa kuin kalliosta asti.
 
Ja koska sunnuntaina joudun vielä palauttamaan auton pohjois sipooseen, sen tyhjenettyä, niin silloinkin Viikki on parempi
 
Minä lykkäisin myös lapseni Shieran kyytiin jos sopii. Reittioppaan mukaan Krasuksen pitäisi ehtiä Malmin asemalle vähän vaille kahdeksi, jos hilppaisee matkaan koulultaan heti klo 13.00. Kysyn vielä siltä, kuinka tärkeä tunti sillä on klo 12 - 13, ts. voisiko senkin ehkä skipata ainakin osittain ilman suurta tuhoa, niin pääsisi matkaan vielä aikaisemmin.
 
Varttia vaille kaksi on ihan tarpeaksi aikasin, Voin hakea sen vaihtoehtosesti myös viikistä jos sinne on lyhyempi matka. Nyt kyydissäni on siis Olorin, Teramel ja Krasus, vielä ylsi siis tähän
 
Minun kyydissäni siis Gilan ja Heathertoes.
Kaksi mahtuu vielä kyytiin.

Varakuskihan minulla olikin ja Gilanissa jonka aiemmassa viestissä näppärästi unohdin, joten @Lehtokuusama ja @Merri jakaantunevat näihin kahteen autoon sopivaksi katsomallaan tavalla?
 
Enköhän se minäkin tule Itäkeskukseen Samoojan kyytiin.
 
Vielä sellane huomio että äidin autossa matkustaa välillä koira, ei kai tämä ole esim (allerginen) ongelma jollekkin kyytiin tulevalle?
 
Lisäksi kyydissäni on nyt Olorin ja Krasus, ja yksi paikka vapaana, mielestäni autot oli aikaisemmin täynnä, puuttuuko joku tuolta?
 
Krasus sanoi saavansa varmaan järjestettyä myös klo 12 - 13 oppitunnin skippaamisen (äidinkielenopettajalle voi aina selittää, että on lähdössä kirjallisuusseuran viikonlopputapaamiseen, ja antaa ymmärtää, että kyseessä on siis hyvin sivistävä ja äidinkielellisesti kohottava tilaisuus). Ehtinee näillä näkymin Malmille jo yhden maissa.
 
Oma miitittömyyteni tarkoittaa myös sitä, että seuran miittilaatikko ei tule miittiin! Varautukaa kokkailuihin, teen ja kahvin keitton yms. sen mukaan.
Ajattelin muistuttaa vielä tästä, jos on päässyt livahtamaan silmien ohi.
Saunassa tarkoittanee sitä, että omat pefletit olisi hyvä olla.
Keittiössä puolestaan varautumista mm. omiin kahveihin ja teeaineksiin. Tosin Pagban miitin yhteiskokkailu-topikkiin laittamien protulaisten tietojen mukaan keittiössä olevia tavallista mustaa teetä, mausteita (etenkin pippureita), leivinpaperia, muovikelmua jne. voisi käyttää.
https://kontu.me/keskustelut/syysmiitin-yhteiskokkailu.6077/

Voin ottaa omasta kaapista mukaan sekalaisia teepusseja (parasta ennen päivät jo menneet) vapaasti hyödynnettäviksi.

---
Asiasta kukkaruukkuun: Katsotaan miten menomatka menee Samoojan kyydissä (autossa, jossa koiruus on matkustellut), tuleeko hankalia allergiaoireita (nappaan kyllä allergialääkkeen ennen lähtöä). Joskus oirehdin, joskus taas en. Jos selvästi oireita, niin olisin kiitollinen, jos pääsisin takaisin päin Shieran kyydillä, olettaen ettei ko. autossa ole myös kuljetettu lemmikkejä.
 
Last edited:
Jollen pahemmin eksy tai sählää, voiko joku hakea minut Toivakan keskustasta, vaikka sen Salen luota joskus varttia yli viisi? Jos matkaa on siitä jotain kolme kilometriä (pitäisi olla, kai?) miittipaikkaan, voin kävelläkin, mutta mieluummin tulisin jollain kyydillä.
 
MUISTUTUS vielä allergioiden vuoksi kielletyistä ruoka-aineista + autoiluun ( = lemmikkeihin) liittyvä huomio @Lehtokuusama :lle.

Älä tuo miittiin seuraavia tuotteita:
Kalaa, pelkkä hajukin voi aiheuttaa hengenahdistusta, lähinnä silloin kun kalaa kypsennetään paistamalla (pelkästään lämmitettävät kala-valmisruoat eivät ehdi aiheuttaa oireita).

(onko muuten @Olórin :in viestissä copypaste-erhe, kun siinä sanotaan, että "Jos joku aine aiheuttaa jo käsiteltäessä allergian jollekulle, ilmoitetaan tässä alla, että sellaista ruoka-ainetta ei saa tuoda miittiin." Onko "tässä alla":n tarkoitus viitata vain aloitusviestin kohtaan, jossa on tuo sama teksti? Joktap aloitusviestiin päivitetty nuo allergiat quottaamani mukaisesti!)
_____

Jos selvästi oireita, niin olisin kiitollinen, jos pääsisin takaisin päin Shieran kyydillä, olettaen ettei ko. autossa ole myös kuljetettu lemmikkejä.

Vielä sellane huomio että äidin autossa matkustaa välillä koira, ei kai tämä ole esim (allerginen) ongelma jollekkin kyytiin tulevalle?

:/ Mutta toivottavasti ei tule oireita alunperinkään!
 
Moi kaikki Jykylästä miittikyytiä kaipaavat! Ilmoittakaa minulle jos olette kyydin tarpeessa. Tulen miittiin päivävierailulle ja autoilen Toivakkaan kotoa.
 
Ylös