Syysmiitti Toivakan Partiokolkassa 13.-15.10.2017

Asiasta kukkaruukkuun: Katsotaan miten menomatka menee Samoojan kyydissä (autossa, jossa koiruus on matkustellut), tuleeko hankalia allergiaoireita (nappaan kyllä allergialääkkeen ennen lähtöä). Joskus oirehdin, joskus taas en. Jos selvästi oireita, niin olisin kiitollinen, jos pääsisin takaisin päin Shieran kyydillä, olettaen ettei ko. autossa ole myös kuljetettu lemmikkejä.
Mielestäni maiitsin ajemmin, että autossa ollut koira
 
Enpäs huomannutkaan. Ajoittain matkustelevat koirat eivät yleensä aiheuta ongelmia: vain jos autolla kuljetetaan koiria usein. Ja oireiluni on vielä koiratyyppikohtaista.

Tässä kun allergioihin on päästy, niin minä olen se kala-allergikko. Hankalia ongelmia eivät ehdi aiheuttaa ainakaan seuraavat, joten niitä voi hyvin tuoda:
- mikrotettavat valmiit kalaruoat, tonnikalapizzat tms.
- tonnikala, ainakaan jos purkkia ei jätetä levälleen haisemaan.
 
Saunassa tarkoittanee sitä, että omat pefletit olisi hyvä olla.
Jollei omia peflettejä ole, niin tilanne voi mennä tällaiseksi:

deade3ace4764d41a78273dc6ce1b337.jpg
 
Tuon muutaman kappaleen värityskirjoja, joita voi multa ostaa tasarahalla käteisellä hintaan 7€ (muita myyntitavaroita ei nyt ole, eikä näin ollen korttimaksulaitetta eikä käsittääkseni käteiskassaakaan). Jäsenethän ovat saaneet värityskirjan jo postitse tahi WorldConissa, mutta tästä kaikille muille ja pukinkonttiin :D
 
Toisiko joku maalarinteippiä, sitä ei paikanpäältä löydy. Olen siis jo Partiokolkassa - enkä jaksaisi lähteä uudestaan kauppaan - ja kävin vuokraajan kanssa käytännön asiat läpi.
 
Ehjänä kotona, sekä auto että minä. Olipa hyvä idea tulla päiväksi nollaamaan aivoja miittiin, ja olipa hyvä idea lähteä sieltä pois suht ajokuntoisena. Pelkäsin että nukahdan motarille, mutta tolppien heijastimet saivat minut sen verran vainoharhaiseksi hirvien kiilusilmien suhteen etten nukahtanut.
Hyvää yötä. <3
 
Kiitokset kaikille miitistä! Aika meni melko nopeasti, mutta oli silti mukavaa viettää viikonloppu saunoen, jutustellen ja teetä hörppien.

Miittipaikka oli mielestäni ihan jees, jos nyt vähän turhan iso (porukka hajaantui vähän minne sattuu) ja ahtaahkolla keittiöllä varustettu. Pesukone oli aika ahdistava ja sen käyttöön ei ollut tarpeeksi ohjeita... Yläkerran valvomistilasta pidin todella paljon, se oli viihtyisä ja (ilmeisesti?) esti melua pääsemästä nukkumistiloihin.

Näkikö kukaan muu hirvikärpäsiä? Minä sain yhdessä välissä kutsumattoman vieraan paitani sisään, yhh. :D Onneksi ei näkynyt enempää...
 
Kiitoksia myös miitistä, oli hauskaa vaikka olinkin melkoisessa koomatilassa koko ajan, ehkä siksi että talo aiheutti jotain allergiaa minulle. Suoseikkailu oli varsin mielenkiintoinen... Pitää ottaa seuraavaan miittiin kompassi mukaan, kännykän mapsin kanssa touhuilu on aika onnetonta. :grin: Tuolta suolta sain ainakin yhden pikku melkorin tukkaani (hirvikärpäsen siis), joten joten ne ovat saattaneet seurata suoseikkailijoita sisälle.
Itse tulin talosta hieman kipeäksi, mutta en niin paljon että olisin tarvinnut mitään histecejä yms. Ainakin toisena iltana oli vähän kuumeinen ja nuhainen olo ja nyt olen jo ihan normaalioloinen, joten ehkä johtui talosta.
Kiitoksia kyyditsijöille, ilman sunnuntain kyytiä olisi pitänyt joko kävellä tai mennä taksilla.
Itse luovutin oudon pesukoneen kanssa joka ei ilmeisesti siis edes puhdistanut astioita ollenkaan, eikä välttämättä edes desinfioinut, ja tiskasin ehkä kolmesti sen hillittömän tiskivuoren pois tiskialtaasta häiritsemästä.
Uusia kontulaisia oli kiva vihdoin tavata. c:
 
Erityiskiitokset @Gulnar kyydistä ja muillekin mainiosta ja rennosta viikonlopusta! Olin aika väsynyt enkä jaksanut uusia pelejä kokeilla ja @Pagba n esimerkin seuraaminen mestaririkollis-henkilö X:näkin jäi vain haaveeksi, kun Scotland Yardin joukot olivat runsaslukuiset ja valppaat. Kivaa oli silti nähdä vanhoja ja vielä uudempia tuttavuuksia.

Miittipaikka oli keittiön pienuutta ja pesukoneen pelottavuutta lukuunottamatta mielestäni monella tapaa OK. Tavallista pohjoisempi sijainti ei tainnut osallistujien maantieteellisessä jakaumassa tällä kertaa näkyä, mutta tuntuu ihan reilulta, että myös helsinkiläiset & tamperelaiset joutuvat välillä ajamaan vähän pidempiä miittimatkoja. Eikä tämän sanominen johdu edes vain siitä, että piakkoin vietän puolet arjestani Jyväskylässä. [22]
 
Tällä kertaa miitissä tuli pitkästä aikaa pelatuksi runsaasti, ja paikalla oli paljon hienoa peliseuraa. Miitti sujui kaikin puolin jouhevasti, ja tälle porukalle tilat olivat sopivat. Keittiö oli pienenlainen, mutta muuten löytyi erillisiä oleskelutiloja ja yöllinen valvomispaikka. Saunassa oli minusta varsin hyvät löylyt, vaikkei sekään ollut erityisen suuri. Erityisesti kiitos niille, jotka jo lauantaina ja sunnuntaiaamuna pesivät tiskit omatoimisesti pois. Voisihan tuonne mennä joskus uudestaankin, mutta silloin pitää pysyä erossa höyrykoneesta.
 
Ylös