Tänään opin, että...

Tänään opin tekemään nutturan, joka pysyy koossa ja luo illuusion tuuheista hiuksista. Pidän tätä suurena edistysaskeleena, nyt osaan laittaa hiukseni kiinni jo kolmella tavalla! Ja koko ikäni olen ollut pitkätukka... [22]
 
Vehka sanoi:
Eikös kyseistä laitetta kutsuta myös teslaksi, vai kuvittelenko vainen?
No kyllä sinä nyt taidat kuvitella, koska tesla on sitten taas ihan erilainen laite, sen lisäksi että se on oikeasti nimeltään teslakäämi/teslamuuntaja/tesla coil. Ja siihen käsittääkseni syötetään virtaa, kun Van de Graaf-generaattoriin sitä ei syötetä. Tesla taasen on magneettivuon tiheyden yksikkö. Ja lukekaa ihmeessä lisää wikipediasta, se kun on tämän päivän kätevin hakuteos (ainakin asioiden yleisen olemuksen selvittämiseen).
 
Ringladille: En tiedä tunnetko jo tätä, mutta ainakin Kampin Ninjasta saa semmoisen nutturanteko-muovi-systeemin tosi halvalla, kannattaa kysyä vaan nutturantekovälineitä, mutta sillä saa semmoisen hienon ballerinanutturan. Tosi yksinkertainen kunhan pari kertaa harjottelee ja tyylikästä tulee.
 
Tänään opin että: Ei annata kurkkia taakse päin kun ajaa pyörällä... Törmäsin valopylvääseen;)
 
Ringlad sanoi:
Tänään opin tekemään nutturan, joka pysyy koossa ja luo illuusion tuuheista hiuksista.

Onko mahdollista selittää täällä sanallisesti, miten se käytännössä tapahtuu? Nimimerkillä ohuiden ja liukkaiden, kampauksista pois luikertelevien hiusten omistaja.
 
Pikku Myylle kiitos nutturavinkistä (melkoisen osuvaa...). Isilmírë: Tupeeraa hiukset ensin harjalla, ja tee vasta sitten nuttura. Pysyy melko hyvin liukaskin tukka pallolla, mutta ainahan voi varmistaa lakalla. Aikamoinen selvitteleminen tuossa tietysti on päivänpäätteeksi, eikä hiukset tunnu muutenkaan oikeen tykkäävän, joten tuo Pikku Myyn mainitsema vekotin taitaisi olla aika hyvä investointi-idea...
 
Sitten tietenkin kaiken maailman tikut sun muut on hyviä jos ei haittaa että tukan latva näkyy ja itse letti on riittävän pitkä (puukynät on loistavia! Samoin syömäpuikot ja pensselit). Tehdään niin että otetaan tukka, kääritään löysälle lenkille jonka läpi otetaan latvapuolelta vielä pätkä tukkaa käsiin niin että latva ei tule ulos lenkistä, sitten asetetaan päätä vasten ja sen jälkimmäisen tukkaerän alta pistetään tikku johon samalla otetaanvähän päänahkaa vasten olevaa tukkaa että se ankkuroituu paikalleen. Idea siis on että ikäänkuin tehdään ensin hiuksista vetosolmu joka tikulla ankkuroidaan paikalleen. Ymmärtääkö kukaan selityksiäni? :)
Ja isot hengettömät on vaan ihania.

...anteeksi off-topic...
 
Ei koskaan kannata ajatella: "no niin. Nyt on kaikki tapahtumat järjestertty siten, että melkein kaikkiin pääsen ja ehdin!" Sitten niitä kuitenkin tulee hälyttävä satsi lisää ja taas ollaan ihan pulassa!
 
Tänään opin, että ei ole helppoa lakata kynsiä, samalla kun yrittää syödä aamupalaa, ja katsoa Indiana Jonesia. [22]
 
Tänään opin, että elämä on ihanaa. Tai tuli semmoinen ahaa-elämys niin kuin nyt teini-iässä voi tulla.

Tuleva saksalaisvaihtari vastasi eilen lähetettyyn meiliini, pitkän mietiskelyn ja hiljaisuuden jälkeen kun viimein uskalsin sen lähettää. Hänkin on iloinen, että viimein sai yhteyden minuun.
Eilen illalla tuli kiva olo, kun huomasin (Nerwenin iloksi) että Gandalf ja Arwen ovat edelleen seinällä. Kontu-miitistä on pelkkiä kauniita muistoja ja ne julisteet jäljellä. Oi että minulla on ikävä teitä.

Mitä siis opin? Opin, että kontulaisten näkeminen kerran vuodessa on liian harvoin [22]
 
Siivousrättejä ei ole olemassakaan.

(mikrokuitu-, frotee- ja muun sorttisia pyyhkeitä ja liinoja toki löytyy :p )
 
Code-tageista ei ole mitään iloa Käärmeessä. Siteerattava teksti ei ole yhtään sen pienemmällä fontilla eikä se ole omassa scrollattavassa ikkunassaan. Aioin yhteen uuteen viestiin laittaa hyvin pitkän dokumentin lisänä, mutta ajatuksesta pitänee luopua.
 
Tänään opin, että... unet ovat ihania, mutta eivät totta. Ja Herätyskello ei saa olla minua 2metriä lähempänä.
 
...suunnistus on aivan liian aliarvostettu urheilulaji! Ennakkoluuloisena ihmisenä pääsin tänään liikuntatunneilla tutustumaan tähän mielenkiintoiseen urheilumuotoon. Ihan kivaa se oli. :)
 
Olen oikeasti vanha. ;)
--> Kävin aamulla viemässä roskia ja eräs pikkuinen pojankloppi tuli killittämään viereen. Hänen äitinsä käski pojan tulla pois häiritsemästä tätiä.
--> Äitini soitti ja kertoi serkkuni saaneen neljännen lapsensa. Hän on minua viisi vuotta nuorempi.
--> Siitä kun kirjoitin ylioppilaaksi on oikeasti jo puolenkymmentä vuotta. Uudet ylioppilaat ovat niin...pieniä. :) (huom. tämä ei ole loukkaus vaan toteamus käsitettyäni naapurin pikkutytön kirjoittaneen)
--> En tulisi enää toimeen ilman aamuista kofeiiniannostani joko teen tai kahvin muodossa.

Koska pitää alkaa käyttää ryppyvoidetta?
 
targuin sanoi:
--> Äitini soitti ja kertoi serkkuni saaneen neljännen lapsensa. Hän on minua viisi vuotta nuorempi.

Anteeksi epäuskoni, mutta oletko todella 23? (Eilen opin, että profiilitietoihin ei voi luottaa.) On aika harvinaista jos 18-vuotias on jo neljän lapsen äiti. Onko mukana monikoita?

targuin sanoi:
--> En tulisi enää toimeen ilman aamuista kofeiiniannostani joko teen tai kahvin muodossa.

Kofeiinintarpeesta olen itsekin huomannut vanhenneeni. :p
 
Täytän kuukauden päästä 24. :) Serkkuni oli hivenen hakoteillä elämänsä kanssa nuorempana: ensimmäinen muksu näki päivänvalon hänen ollessaan 15. Tästä vuoden kuluttua tulla tupsahti kaksoset ja nyt tämä neljäs tuli yksin.

Olen vanhus. Virallisesti. Juuri tuon serkun vuoksi tulee välillä sellainen olo, etten ole saanut elämässäni mitään aikaan. Hän meni kaksosten ja tämän uusimman välissä ammattikouluun hankkimaan ammattia ja on saanut töitä ja elämänsä uomiin. *huokaus*
 
No se kaksospari ja 19 vuoden ikä tekevät tilanteesta hieman vähemmän harvinaisen. Ehkä.

Elämän uomiin saaminen ei kuitenkaan ole ikäkysymys, joten älä tunne itseäsi vanhukseksi (please, etenkään kun olen sinua vanhempi...) Pitää ajatella niin, että joko elämä on hauskempaa ilman sen kummempia uomia, tai jos se ei kuulosta houkuttelevalta, että sitten kun ne uomat loksahtavat jalastesi alle, ovat ne onnellisemmat uomat kuin mihin nyt loksahtaisit, tai olisit pari vuotta sitten loksahtanut.

Tänään opin että osaan edelleen kirjoittaa valtavan sekavia lauseita. ;)
 
Ylös