Tänään opin, että...

targuin sanoi:
Täytän kuukauden päästä 24. - - - Olen vanhus. Virallisesti. Juuri tuon serkun vuoksi tulee välillä sellainen olo, etten ole saanut elämässäni mitään aikaan. - - - *huokaus*

Älä vielä ala! Tuo on kolmekymppisen käytöstä:

Suetonius sanoi:
Kvestorina [31-vuotiaana] hänet määrättiin toimimaan Etelä-Espanjassa. Kierrellessään siellä eri piirikunnissa pitämässä oikeuden istuntoja preetorin toimeksiannosta hän tuli Gadesiin, näki siellä, Herakleen temppelissä, Aleksanteri Suuren kuvapatsaan ja huokasi, kuin pahoillaan omasta pystymättömyydestään, ettei ollut tehnyt mitään huomattavaa siinä iässä, jossa Aleksanteri oli jo valloittanut koko maailman...

vanhus (aiemmin) sanoi:
Koska pitää alkaa käyttää ryppyvoidetta?

Sitten kun ajatus siitä alkaa tuntua hyvältä. Sitä ennen olisi kuitenkin pyrittävä konsuliksi ja kukistettava Vercingetorix.
 
Minäkin huomasin tänään olevani vanha kun lääkärinäni oli pikkupoika.
Kun käyn itseäni kymmenen vuotta nuoremmasta (viime vuonna minulle myytiin alaikäisten bussikortti ilman mitään ongelmia) kuvittelen myös olevani oikeasti kauhean nuori ja hämmennyn kun minun ikäiseni voivat olla hyvinkin neljän lapsen äitejä ilman että aloittivat kauhean varhain ja ainakin ovat yleensä oikeissa töissä tai ovat ainakin olleet joskus parisuhteessa.
 
Tämä vain pahenee: Kävin tänään pankissa ja virkailija oli suunnilleen minun ikäiseni ja flirttaili aivan hävyttömästi koko tunnin ajan. Joko olen a) säälittävä tai b) sinisilmäinen, mutta -herranen aika- vastahan pankkivirkailijat olivat kuivia, vanhoja tätejä/setiä minun silmissäni. Olen siis itse vanha täti jos vanha setä käyttäytyy noin. Tämä on järkevin johtopäätös, johon tulin 3,5 tunnin ajomatkan aikana tätä asiaa pohtiessani.

Tarvitsen viikonlopun. Tai uuden reissun Wiltshireen ja Lontoosen. Cheers!
 
targuin sanoi:
Olen oikeasti vanha.
--> Kävin aamulla viemässä roskia ja eräs pikkuinen pojankloppi tuli killittämään viereen. Hänen äitinsä käski pojan tulla pois häiritsemästä tätiä.

Ei kannata huolestua. Tämä ei vielä todista mitään muuta kuin sen, että äitien puhetavat ovat hyvin pinttyneitä. Minua on täditelty vastaavassa tilanteessa ensimmäistä kertaa, kun olin 14-vuotias. ;)
 
Kuviomarssia! Voi että oli hauskaa! Pasi-Heikki Mikkola oli opettamassa ja käveltiin ympäsi ämpäri katuja ja soitettiin yhtä aikaa! Niillä muilla oli harjoitukset eilenkin, enkä minä osannut aivan yhtä hyvin, mutta (omasta mielestäni) ihan nopeasti mukaan pääsin. Aika vaikiaahan se on laskea, soittaa ja soittaa oikein samaan aikaan ja lisäksi vielä kävellä, pysähtyä ja kääntyillä oikein. Paraatimarssikin oli mukavaa, vaikka ryhmän välit tahtoi välillä tiivistyäkin. Marssiminen oli kyllä kivaa, vaikka tuubistit yritti sokasta pienen turpetisti tytön, mutta eipä se menoa haittaa! :D
 
Opin jo itse asiassa viime viikolla (suuren riidan päätteeksi, tappelin poikaystäväni kanssa), että ei ole mitään syytä aina olla niin angst.
Nyt suhteemme on aivan loistava, lopetin turhien murehtimisen ja olen...

iloinen.
 
Opin kuinka ihanaa voi olla herätä todella aikaisin - siis kun ei tarvitse mennä kouluun.
 
Opin itseasiassa jo lauantai-iltana, että kirkkoslaavi on yhtä kuin muinaisbulgarian kieli. Ja että meno saattaa mennä varsin hysteeriseksi, kun kokonainen kuoro yrittää yhdessä oppia ääntämään oikein kolme kirkkoslaaviksi sanoitettua laulua.
 
Tänään opin, että maanantainakin voi joskus lähteä töistä alle tunnin ylitöiden jälkeen (45 min yay!)

Oikeasti tulin tänne sanomaan, että on hauska kuulla Vampireladyn hyviä kuulumisia! :)
 
Opin, että Floridan muslimit ratkaisivat Bushin voiton vuoden 2000 presidentinvaaleissa. Ironista.
 
Tänään opin, että yhteiskuntaopin kokeen voi läpäistä lukematta ollenkaan koealuetta ja viettäen tuntinsa takapulpetissa syventyneenä Mötley Crüen The Dirt -kirjaan.
 
Tänään opin, että pitäisi kaikki merkinnät laittaa sekä muistutukseksi kännykkään sekä allakkaan. Muuten unohtaa asioita. (tosin unohtelen niitä muutenkin välillä)
 
Opin, että käteni on kokoa S, vaikka minulla on suuuuurensuuret kädet. Opin myös, että unikkoöljyä voi käyttää puupintojen käsittelyyn ja että se tekee niistä paremmin vedenkestäviä.
 
Celebriel sanoi:
Tänään opin, että yhteiskuntaopin kokeen voi läpäistä lukematta ollenkaan koealuetta ja viettäen tuntinsa takapulpetissa syventyneenä Mötley Crüen The Dirt -kirjaan.

Näitä hämmästyttäviä löytöjä voi tehdä vielä pitkään. Olen itse taas tämän kevään aikana saanut ilokseni huomata sen, että yliopistossakin voi läpäistä vaikka ja kuinka monen opintopisteen kursseja käymättä luennoilla tai näkemättä luettavaksi vaadittavaa kurssikirjaa :D
 
Estelwen sanoi:
Olen itse taas tämän kevään aikana saanut ilokseni huomata sen, että yliopistossakin voi läpäistä vaikka ja kuinka monen opintopisteen kursseja käymättä luennoilla tai näkemättä luettavaksi vaadittavaa kurssikirjaa :D

Tutulta kuulostaa. Olen itsekin läpäissyt hyvillä pisteillä mm. yhdistelmätentin, josta menin alkujaan suorittamaan vain luento-osuutta, ja todettuani kirjallisuusosuuden kysymykset lähes peruskoulutasoisiksi suoritin nekin - näkemättä kirjaa lainkaan.
 
Tänään opin, että Rainbow'n pakastekarjalanpiirakoiden säilytysohjetta kannattaa noudattaa. Noh, uskon tuon olevan ihan tarpeellinen kokemus loppuelämän kannalta, kun vain sovellan oppimaani juttua kaikkiin pakasteasioihin. Noista tulee nyt, hmm, omituisen muotoisia. :D
 
Tänään opin, että Tanskaa on vuodesta 1513 lähtien hallinnut vuorotellen joko Kristian- tai Fredrik-niminen monarkki, kunnes nykyinen Margareeta katkaisi ketjun yhdeksännen Fredrikin jälkeen. Mutta hänen poikansa ja kruununperijänsä nimi on taas Fredrik, ja tämän perijän nimi Kristian. Tätä voi jo kutsua traditioksi. Tai mielikuvituksen puutteeksi.
 
Miksei Margareetalle voitu antaa nimeksi Kristiina? Sillähän siitäkin olisi päästy (vai odotettiinko syntyväksi pikkuveljeä, joka olisi noussut valtaistuimelle?)
 
Ylös