Tänään opin, että...

Vehka sanoi:
Centaurea, nope, en saanut palkkaa loppujen lopuksi ollenkaan.
Oliko tälle joku perusteltu syy vai riistääkö työnantajasi sinua armotta?

Opin juuri, että minulla epäillään olevan yhteyksiä rikollisjärjestöihin. Coolia.
 
Syy oli se, että työnantajani oli lähettänyt verokorttini liian myöhään, joten saan palkkani vasta kuun lopussa, mikä johtaa siihen että isosiskoni joutuu lainaamaan minulle rahaa. Toisaalta, koska kuitenkin kökötän yksin täällä kotona ja luen Nuori Aleksis -kirjavuortani (c'mon, eikö suomalaiset osaa kirjoittaa kuin seksistä, alkoholismista ja perhetragedioista?), en minä mihinkään sitä rahaa pääsisi tuhlaamaankaan.
 
Vehka sanoi:
(c'mon, eikö suomalaiset osaa kirjoittaa kuin seksistä, alkoholismista ja perhetragedioista?)
Voin kysyä asiaa kälyltä. Hän oli mukana raadissa lukioaikoinaan. Jos silloinkin oli tullut vastaan pelkkää edelläkuvattua, niin sitten todistusaineisto alkaa olla aika vahva.
 
Ereinion, onko kyseessä

Wikipedia sanoi:
käly (1)

1. (sukulainen) puolison sisar.
2. (sukulainen) veljen vaimo.
3. (sukulainen) puolison veljen vaimo.

mikä vaihtoehdoista? :p (Sitä kuubalaista avovaimoa ajatellen.)
 
Opin, ettei wikipediakaan näköjään tiedä kaikkea. Käly ei ole yleisesti puolison sisar, vaan nimenomaan vaimon sisar. Aviomiehen sisar puolestaan on nato.
 
Opin ettei omasta paikkakunnasta kertovaa televisiosarjaa kannata katsoa edes sitä paria minuuttia.
 
Vehka sanoi:
Ereinion, onko kyseessä

Wikipedia sanoi:
käly (1)

1. (sukulainen) puolison sisar.
2. (sukulainen) veljen vaimo.
3. (sukulainen) puolison veljen vaimo.

mikä vaihtoehdoista? :p (Sitä kuubalaista avovaimoa ajatellen.)
Luonnollisestikin kakkonen, sillä eihän kuubalainen voisi olla mukana suomalaisessa palkintoraadissa. (Sitäpaitsi minun tulee pysytellä poikamiehenä, että voisin olla uskottava teii-idoli. :D )
 
Tänään opin, että kannattaa suojata kädet esim. kertakäyttökäsinein, kun käsittelee kesätuolia nestemäisellä puuvahalla. Litkumaista ainetta tarttuu käsiin, vaikka olisi kuinka varovainen. Litkusta haihtuu liuote pois ja käsiin kiinnittyy tiukkaa töhnää (= vaha), jota ei saa pesemällä pois. Töhnän saa irti vain lakkabensiinillä ja kovalla hankaamisella, joista kumpikaan ei tee hyvää käsien iholle.
 
Isilmírë sanoi:
Aviomiehen sisar puolestaan on nato.
Riparilla eivät mokomat uskoneet kun väitin että kyllä se nato on yksi näitä kummallisia sukulaisuussanoja :grin:

Tuntuu siltä, etten oppinut tänään oikein mitään, mikä tuntuu vähän huolestuttavalta. Kuljen ilmeisesti silmät vähän liian ummessa.
 
"Kyty kyinä kynnyksillä,
nato nauloina pihassa"

Tänään opin, että vartiointi festareilla on huomattavasti mielekkäämpää puuhaa kuin vartiointi päivittäistavarakaupassa.
 
Isilmírë sanoi:
Tänään opin, että vartiointi festareilla on huomattavasti mielekkäämpää puuhaa kuin vartiointi päivittäistavarakaupassa.

Tänään (tai no oikeastaan alkukesän aikana) opin, että kassan takana istuminen päivittäistavarakaupassa on oikeastaan aika jännää. Olen oppinut irkkaamaan pullonpalautuskoneella, ehtinyt ajatella yhtä sun toista, tavannut ihmisiä, huomannut että kohteliaisuus kannattaa, päässälaskutaitoni on kehittynyt, olen tullut mukautuvaisemmaksi ongelmanratkaisutilanteissa, olen oppinut solmimaan kukkaseppeleen ja havainnut, että kappas, osaan sittenkin vastata näpäkästi asiakkaiden kommentteihin. Kassaneidittären työ onkin siis paljon kehittävämpää kuin olen kuuna kullanvalkeana ajatellut.

Lisäksi eiliseltä yksi ihastuttava vuoropuhelu:

Lapsi: "Äiti, miksi me maksetaan tuolle tädille?" (Täti oli minä, hih)
Äiti: "Koska ne kaupassa tekee nämä tavarat, esimerkiksi kananmunat, ja eihän se olisi reilua että ne tekisi jotain eikä saisi mitään?"
Lapsi: "Minä kun luulin että kanat munii munia."

(Olen myös oppinut, että (ARGH!) kaupat heittävät mielettömän määrän käypää ruokatavaraa pois. Maitotuotteet päivää ennen parasta ennen -päiväyksen umpeutumista, leivät samoin.)
 
Vehka sanoi:
(Olen myös oppinut, että (ARGH!) kaupat heittävät mielettömän määrän käypää ruokatavaraa pois. Maitotuotteet päivää ennen parasta ennen -päiväyksen umpeutumista, leivät samoin.)
Lisäksi valtaosa käyttää lukittuja roskiksia. Se riepoo, kun dyykkaaminen ei onnistu (toisaalta ehkä voisit huolehtia ruokien poisviennistä ja ottaa osan omaan käyttöön? Vai uhkaavatko silloin potkut?)
 
Hmm, olen huijannut sen verran että esim. jogurtteja olen syönyt ja joskus hälyttänyt äidin ostamaan niitä sinä iltana, kun oikeasti pitäisi heittää pois. Kielettyä tosin oikeasti on niitä käyttää itse, ja siksi lähinnä joskus harvoin uskallan jonkun yksittäisen jogurtin tuoda kotiin pikkuveljille tai syödä itse. Kaupan roskin on sisäpihalla, aitojen takana, ja valvontakamera vahtii sitä pihaa, joten ei täälläkään kyllä pysty dyykkaamaan.
 
Meidän lähikauppaa siivoillessani huomasin, että ainakin leipä- ja hedelmätuotteet päätyivät ennen roskista henkilökunnan taukotilaan. Minusta se oli ihan järkevän oloinen käytäntö.
 
Minkä yhtymän kauppa? Meillä on selvät säännöt siitä, että poisheitettävien tuotteiden käyttämisestä voi saada sanktioita.
 
Ihan s-ketju. Tai en ole varma tästä, ehkä niitä ostetaan jollain yhteisellä eväsrahastolla, mutta ainakaan ihan tuoreita eivät ole. Ja ne napsii joskus kassalla semmoisia keskeneräisiä hyllyn reunalle jääneitä irtokarkkipusseja!
 
Miccoh: Ilmaiseksi jakaminenhan voisi vaikka pilata kaupan markkinat. [22] Douvin kaupassa on selvästi kivemmat säännöt kuin meillä. Murisen.
 
Ylös