Taas ärsyttää!

Ihmiset, jotka eivät vaivaudu hakemaan työpaikalle tuotuja joululahjoja.

Hieraisin silmiäni, että sanoitko tosiaan "joulu."
Mä en olisi varmaan ilmoitellut kenellekään mitään ja heivassut mäkeen heti juhannuksen jälkeen. Juhannus on sentään lausumaton takaraja.
 
Hieraisin silmiäni, että sanoitko tosiaan "joulu."

Kyllä vain. Olen muistutellut noutamattomista lahjoista monta kertaa ja aina silloin tällöin joku on omansa hakenutkin, mutta niin moni on jatkuvasti etätöissä, että niitä on silti jäänyt lojumaan. Ne olisi tosiaan kiva saada juhannukseksi pois, varsinkin kun jotkut yritykset antavat nykyään myös kesä/juhannuslahjoja, ja niitäkin on jo pari noutoa odottamassa. Niinpä kävin tänään sumeilematta käsiksi paketteihin ja aloin tarkistaa, mitä niissä ylipäätään on sisällä ja kannattaako niistä enää ketään edes muistutella. Lopputuloksena oli enää kaksi noutoa odottavaa joululahjaa entisen viiden sijaan :D
 
Oikea olkanivel on kipeä. Se alkoi oireilla jo eilen iltapäivällä, käden nostaminen ylös aiheutti pienen kipuaistimuksen, mutta tänään se on ihan tosissaan kipeä, ja kaikki pukemisesta lähtien on hankalaa. Odotan mielenkiinnolla, miten selviydyn tämän päivän postirullakon purkamisesta käytännössä yksikätisenä.

Ärsyttävintä tässä on, etten tiedä, mistä olka on ärtynyt. Olen toki nostellut eilen painavia paketteja ja tehnyt työpäivän hiljaisina hetkinä taukojumppaa, johon sisältyy mm. käsien pyörittelyä, kevyitä punnerruksia seinää vasten, pienen käsipainon nostelua jne. kevyttä hetkellistä käsivarsien lihasten aktivointia, mutta ne ovat ihan samoja juttuja mitä teen aina töissä ollessani.

Toki tuo olkapää ei ole ollut koskaan täysin kunnossa sen jälkeen, kun vuosia sitten laskeuduin vähän huonosti sen päälle budotreeneissä, mutta lähinnä kyse on ollut siitä, että sen liikkuvuus on ollut vähän toista olkaa heikompi ja esim. sitä käsien pyörittelyä on pitänyt opetella tekemään niin, ettei liikerata aiheuta kipua. Mutta nyt olkanivel sitten yhtäkkiä on niin kiukkuisen kipeä, ettei tee mieli liikuttaa sitä yhtään. Ärrinmurrin.
 
Lääkäri totesi viime torstaina oikean olkani kivun ja liikerajoitteen johtuvan kiertäjäkalvosinoireyhtymästä, jonka ensisijainen (ja ilmeisesti pääasiallinen) hoito on fysioterapia. Sain kehotuksen popsia särkylääkettä ja käyttää tarvittaessa kylmä- tai lämpöhoitoa juhannuksen yli ja soittaa heti maanantaiaamuna fysioterapian ajanvaraukseen, kuten teinkin. Olin kyllä varautunut siihen, etten ehkä saa aikaa ihan heti, mutta se, että ensimmäinen vapaa aika löytyi vasta 19.8. hiertää kyllä nyt hiukan sieluani. Työnteko monessa suhteessa yksikätisenä on nimittäin varsin hankalaa, ja kun edelleen vaistomaisesti kurotan silloin tällöin kättä ylös tai sivulle asioita tehdessäni, olkaan sattuu hyvin ikävällä tavalla.
 
Nyt jäi sitten kännykkä kotiin. Harmistus on siinä, että siellä on päivän lounaslipukkeeni! En ole ennen unohtanut puhelinta kotiin työpäivän ajaksi ja nyt tulin vielä pyörällä, joten sen hakeminen kesken päivän ei nyt tule kyseeseen. Onneksi on sentään rahapussi mukana.

Tämä osoittaa sen, että päänuppi on pehmeä kaikista järjestelyistä, mitä nyt on meneillään eikä tämä lämpö ainakaan auta asiaa. Täytyy varmaan huomenna käyttää tuo lounasetu vaikka huomenna oli tarkoitus tehdä töitä kotoa käsin. En halua lipukkeen menevän harakoille.
 
Ärsyttää, että jatkuvasti tulee vastaan tatuoijia, joiden ainoa galleria ja portfolio on Instagramissa. Suurimman osan ajasta Instagramiin rekisteröitymättömät tai kirjautumattomat eivät voi katsoa niitä ollenkaan. Parhaassakin tapauksessa ehtii nähdä pari ekaa riviä, ja sitten lävähtää se kirjautumissivu. Mutta yleensä en näe mitään.
Miten ihmeessä minä löydän potentiaalisia tatuoijia?!
(Mielessäni on eräs, jonka tyyliä jo tiedän rakastavani, mutta ensin myös vaihtoehtoja.)
 
Ärsyttää, että jatkuvasti tulee vastaan tatuoijia, joiden ainoa galleria ja portfolio on Instagramissa. Suurimman osan ajasta Instagramiin rekisteröitymättömät tai kirjautumattomat eivät voi katsoa niitä ollenkaan.

En tiedä, voiko Instasta välittää kuvia tai tallentaa niitä omalle laitteelle, mutta kuvakaappauksia ainakin voi ottaa. Minulla on Insta-tili, joten jos haluat, voin käydä ottamassa kuvakaappauksia haluamiesi tatuoijien gallerioista ja lähettää ne sinulle. Tai joku muu instaileva tuttusi voi varmaan tehdä saman, jos pyydät.
 
Suurimman osan ajasta Instagramiin rekisteröitymättömät tai kirjautumattomat eivät voi katsoa niitä ollenkaan. Parhaassakin tapauksessa ehtii nähdä pari ekaa riviä, ja sitten lävähtää se kirjautumissivu. Mutta yleensä en näe mitään.

Kyllähän Instagramia jonkin verran voi katsella näiden jonkinlaisten "Instagram viewer" -palveluiden (esim. picuki.com) kautta. Hakeminen niiden kautta osoittautui heikohkoksi, mutta kyllähän ne käyttäjän postaukset aikajärjestyksessä näyttävät.
 
Minulla on Insta-tili, joten jos haluat, voin käydä ottamassa kuvakaappauksia haluamiesi tatuoijien gallerioista ja lähettää ne sinulle. Tai joku muu instaileva tuttusi voi varmaan tehdä saman, jos pyydät.
Kiitos tarjouksesta, se on sinänsä hyvä, mutta kun tämä tatuoijien etsiskely on niin pyrähdyksittäistä ja potentiaalisia tatuoijia on niin paljon, ettei tuossa mielestäni ole mitään järkeä. Että joku ilta listaisin tusinan vaihtoehtoa ja tilaisin itselleni ladattavaksi läjän kuvia, ja sitten yrittäisin pysyä kärryillä, mikä oli kenenkin kuva... Saati sitten että jonkun pitäisi olla kuvakaappausvalmiina napsimaan otoksia milloin miltäkin tatuoijalta.

Noita katselusivuja olen ehkä joskus vahingossa katsellut, kun niitä on tullut hakukonetuloksiin, mutta käyttökokemus on aina ollut kamala, siksi suhtaudun vähän varauksella. Voisihan sitä Picukia kokeilla tietysti.

Ongelma tässähän on siis se, että on tullut tavaksi lisätä kuvia ainoastaan suljettuihin, kaupallisiin palveluihin sen sijaan, että ne olisivat esimerkiksi studion omassa galleriassa. Ongelma ei ole Instagramin selaaminen rekisteröitymättömänä sinänsä. (Korkeintaan siinä, että ihmiset eivät meinaa muistaa, että kaikki eivät käytä noita palveluita ja että niitä kuvia ei ihan tosi välttämättä näe, jos ei ole tiliä, vaikka tiliä ei olisi määritelty yksityiseksi.)

Onko niille nettisivuille sitten niin paljon vaikeampi lisätä ne samat kuvat, jotka menevät sosiaaliseen mediaan?
 
Finncon alkaa kolmen päivän päästä, ja vähitellen alkaa riipiä, etten ole vieläkään saanut vapaaehtoistyövuorojani. En edelleenkään edes tiedä, mitä työtä olen sinne ylipäätään menossa tekemään. Vain, että minut on hyväksytty ja että työvuorolistoja tehdään - ja että niiden piti hyvässä lykyssä tulla jo sunnuntaina, mutta eipä ole näkynyt. Enkä varmaan ole ainoa vapaaehtoinen, joka haluaisi vihdoin päästä suunnittelemaan muita puuhiaan conin aikana eli tarvitsisi todellakin ne työvuorotiedot.
 
Ensin oli niin kuumaa, että täytyi tarkasti arvioida mitä tekee, missä ja milloin, nyt taasen on satanut melkein koko päivän, niin pitää nyhjätä sisällä, jotta ei kastuisi.
 
Sitä minä tässä haluan valitella että pakkoko se on moottoripyörällä keskiyöllä pärräyttää pientaloalueen pikkuteitä oikoen.

Olin siis mennyt eilen suht aikaisin unille kun väsytti, mutta kas kun pärryyttäjä keskeytti unet ja sen jälkeen valvotti lähemmäs kuusi tuntia. Jäi yöunien kokonaismäärä jonnekin reiluun neljään tuntiin. Pää taisi kestää tämän päivän ilman suurväsymystä ihan vain ainoastaan sillä, että olen nukkunut hyvin tosi monta aiempaa yötä putkeen.

Uudet pienet bensakäyttöiset moottoriajoneuvot voisi kyllä pistää myyntikieltoon per heti. Ne ei tarjoa mitään oikeaa hyötyä mitä ei voisi jo tehdä hiljaisemmalla ja ympäristöystävällisemmällä kulkupelillä.
 
Ärsyttää kun puhelimen akku alkaa olla niin surkea, että pitänee ostaa uusi puhelin. Typerää tuhlata luonnonvaroja, koska tässä ei periaatteessa ole mitään muuta vikaa, ja varmaan suunniteltukin kestämään sen pari vuotta että kansa jatkuvasti ostaisi uusia.
 
Nyt muuten ärsyttää. Sovin virtuaalisen esittelyn todella lupaavalta vaikuttavaan asuntoon, sain Teams-linkit ja kaikki sähköpostiini, eikä mennyt puolta tuntiakaan kun puhelimeeni napsahti seuraavanlainen automaattinen tekstiviesti: "Sopimanne asuntoesittely on peruttu, koska asunto on vuokrattu eteenpäin." Syvä huokaus.

Ja lähellä olisi ollut Roihuvuoren japanilaistyylinen puutarhakin.
 
Ärsyttää kun puhelimen akku alkaa olla niin surkea, että pitänee ostaa uusi puhelin. Typerää tuhlata luonnonvaroja, koska tässä ei periaatteessa ole mitään muuta vikaa, ja varmaan suunniteltukin kestämään sen pari vuotta että kansa jatkuvasti ostaisi uusia.

Meinaatko, että akkua ei saa vaihdettua? En tiedä kuinka huonolla tolalla Android-puolen tilanne on, mutta ainakin ikivanhoihinkin iPhoneihin saa edelleen vaihdatettua akun.
 
Voisit saada minun vanhan puhelimeni. Olen pitänyt sitä tallessa siltä varalta, että uusi hajoaa tai katoaa, mutta mitä kauemmin pidän sitä jemmassa, sitä hyödyttömämpi siitä tulee. Olen sitä paitsi ennenkin käyttänyt sinua elektroniikkani kaatopaikkana.
 
Ylös