Taas ärsyttää!

He olisivat kaiketi marginaalimarkiiseja.

Ärsyttää, kun en lomaile sateisten ja koleiden päivien alkaessa pitkän lämpimähkön ja kuivan jakson jälkeen. Olisi niin hienoa vain kääntää aamulla kylkeä kun ulkona sataa vettä sen sijaan, että lähtee polkemaan siihen sateeseen. Helleaikana taas olisi kiva päästä ilmastoidulle työpaikalle.
 
Täytän tässä hyvin ärsyyntyneesti Teosto-papereita. Pitääkin olla vielä alaikäinen niin koko homma on tehty kymmenen kertaa vaikeammaksi. Tajuan, että lain edessä minulla ei ilmeisesti ole edes aivan yksin itse tekemääni musiikkiin mitään tekijänoikeuksia, mutta kyllä silti jotenkin palaa päreet siihen, että minun allekirjoitustani ei kysytä missään. Huoltajanihan voisivat minun nimissäni saada korvauksia Teostolta ja vaikka siirtää omalle tililleen, kun en pääse edes tiliäni katsomaan.

Näinhän se tietysti menee, että huoltajat ovat vastuussa alaikäisen kaikesta omaisuudesta ja tekemisistä, mutta ei se tee tästä yhtään vähemmän naurettavaa. Kirjaimellisesti minä luen kaikki paperit tarkasti läpi ja sitten annan äidilleni, että allekirjoitappas siitä niin minä voin saada jonkun muun vahtimaan tekijänoikeuksiani, joita ei ilmeisesti ole tai joista sinä äiti siinä, olet vastuussa. Koen olevani suhteellisen kykeneväinen ottamaan vastuun omista tekemisistäni ja omista sopimuksistani, niin en nyt tiedä miten tällainen saa näin suuren ärsytyksen aikaan. Ehkä siksi, että olen aina ollut hirveän oma-aloitteinen musiikkijuttujen suhteen niin kauan, kun olen niitä tehnyt. Olen kantanut oman vastuuni ja järjestänyt omat työsopparini ja omat keikkani. Ja tässä on nyt kyse minun omasta musiikistani, johon minä mielestäni oikeuden nimissä omistan toistaiseksi kaikki oikeudet ja minulta ei edes kysytä niiden myymisestä, vaan ainoastaan vanhemmiltani. Vaikuttaa absurdilta. Vähän niinkuin minulla olisi oikeusturva tässä asiassa vaan jos vanhempani haluavat.

Okei, lopetan tämän rantin tähän :D. Mutta... tosi ärsyttävää tämä silti on!
 
Ärsyttää kaverin puolesta, meidän pitäisi olla menossa Tuskaan ja Prideille ensi viikonloppuna, mutta raukalla puhkesi viisaudenhammas. Ilmeisesti sai jonkun tulehduksen myös, sen verran kipeältä ja kuumeiselta vaikuttaa. Toivottavasti hammas ja tulehdus saadaan pian pois.
 
Joulusta asti olen odottanut malttamattomasti pääseväni kesälomalle ja sitä kautta lepäämään ja rentoutumaan kunnolla. Suunnitelmissa oli käydä metsässä retkeilemässä ja olla suurin osa ajasta ihan vain kotona omassa rauhassa ilman mitään sen kummempia tapahtumia. Mutta kun ei. Koko kesän ajan minua on alkanut usein huimata ja kouluasiat pyörivät päässä aivan liian usein aiheuttaen stressiä. Kaveritkin haluaisivat usein nähdä ja ottaa minut mukaan kaikenlaisiin tapahtumiin. Minun on jotenkin vaikea kieltäytyä ja selittää kohteliaasti, etten nyt vain kertakaikkiaan jaksaisi olla kenenkään kanssa missään tekemisissä. Lisäksi tiedossa on yksi leiri, heti sen jäkeen parin viikon matka sukulaisten luokse ja sitten vielä muutama tapahtuma, enkä niitäkään meinaisi nyt millään jaksaa. Leiriä olen odottanut pitkään mutta nyt innostus on vähän laantunut, siellä kun on tosi paljon kaikkea tekemistä ja pitäisi jaksaa olla sosiaalinen. Sukulaisiani en edes tunne kovin hyvin ja näin ujona ihmisenä useiden lähes tuntemattomien ihmisten tapaaminen kauhistuttaa ja herättää ahdistusta melkoisesti, varsinkin kun sukulaiseni ovat todella sosiaalisia ja tykkäävät jutella ja kysellä paljon. Todennäköisesti osa heistä matkustaa vielä sitten myöhemmin tänne meille käymään. Sääkin on nyt ollut melko sateinen ja hyttysiä on paljon eli retkeilykin on jäänyt lähes kokonaan. Univelkojakin on kasaantunut huomattavasti ja niitä tulee kyllä tätä menoa olemaan paljon enemmänkin.
No mutta onneksi kesää on vielä kuitenkin jäljellä ja aina voi toivoa että tämä tästä vielä paranee.
 
Leiriä olen odottanut pitkään mutta nyt innostus on vähän laantunut, siellä kun on tosi paljon kaikkea tekemistä ja pitäisi jaksaa olla sosiaalinen.
Kuulostaa ihan protuleiriltä :D Olinkin näkevinäni ilmoittautumistiedoissa, että Kontu mainittiin tietolähteenä. Henkilön nimeä tai leiriä en muista enkä kaiva esille, koska se ei kuulu minulle. Leirijaostolaisena pääsen käsiksi kaikkien leirien ilmoittautumistietoihin. Oma leirini on kesän viimeinen ja leiritiimi koostuu seitsemästä introvertistä :D Pääsen karkuun liiallista sosiaalisuutta halkoja hakkaamaan ja saunaa lämmittämään, mutta sinulle se on vähän vaikeampaa. Voit toki mainita jollekin ohjukselle, että kaipaat välillä omaa aikaa, niin sana leviää tiimissä ja sinua ei tulla hätistelemään puspausrinkiin, kun haluat olla jonkin aikaa itseksesi. Pätee muihinkin leireihin kuin protuleireihin.
 
Niin virkeänä, etten saa nukutuksi, mutta samalla liian väsyneenä tekemään oikein mitään. Näitä aamuyön hetkiä on tainnut ollakin tässä viimeisen vuosikymmenen aikana... :/
 
Radikaalisiipi ärsyttää taloyhtiön hallituksessa. Itse lukeudun maltillisiin ja istun puheenjohtajan pallilla. Juuri kun saan torjuttua laittoman laskun lähettämisen osakkaalle, laadituttaa radikaalijäsen muille (tai ainakaan minulle) kertomatta sekavan kantelun paikallisella ammattivalittajalla, jonka riita-asiat etenevät tavallisesti ylimpiin hallintoasteisiin saakka ennen kuin ne lopulta hylätään. Olin haaveillut hallituksesta poistumista ovet paukkuen kunnon draamaqueenin lailla, mutta eihän tuota radikaalisiipeä voi päästää valtaan. Typerät päätökset vetävät kaikki osakkaat lokaan. Asensin puhelimeeni äänitysapin, jotta soittojen jälkeen ei jäisi epäselvyyksiä siitä, mitä kukin sanoi. Appi on lähinnä uhkasakkolappua heiluttelevaa viranomaistahoa varten. Hän on päässyt uhkailemisen makuun, eikä malta lopettaa. Ulkoinen vihollinen ei näemmä liitä porukkaa tiiviisti yhteen, vaan aina on näkemyseroja siitä, mitkä keinot ovat parhaita tilanteesta selviytymiseksi. Radikaalisiipi on halukas tarttumaan epätoivoisiin keinoihin vaiheessa, missä vielä on toivoa jäljellä.
 
Heinäkuun alkupuolella ihmisillä on ollut selvästi leppoisaa! :) Siitä huolimatta tuon esiin oman ärsytykseni: kolme minuuttia etuajassa kaahanneen bussin, jonka takia en päässyt tuomiokirkkoon sieluani pelastamaan. Onko Tampereen kaupungin liikennelaitos Beelsububin käsikassara?
 
Täälläkin bussin ohi ajaminen on ärsytyksenaihe. Kaveri ei halunnut lähteä kävelemään muutamaa sataa metriä metrolle, joten odotamme paahtavassa lämmössä 20 minuuttia. Suoraan auringossa.
 
Asunnon valkoinen muovimatto. Kaikki tahrat, muruset ja pölypallerot näkyvät heti ja likaa pinttyy todella helposti pysyvästi kiinni. Ikinä ei näytä siistiltä, kun heti siivoamisen jälkeenkin silmät bongaa milloin mitäkin pitkin poikin lattiaa.
 
Huoh, ärsyttää taloyhtiössämme asuva valittajapariskunta. Yleensä kuuntelen kohteliaasti nyökkäilen ja annan papatuksen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, yrittäen mahdollisimman pian liueta paikalta. Nyt nämä tyypit ovat ottaneet silmätikukseen (kieltämättä äänekkään) jälkikasvumme. Lapset eivät voi pihalla leikkiä oikein mitään kun kaikki häiritsee :(
 
91 sivua tulostettavana ja tulostin vaatii jokaisen sivun jälkeen poistamaan tukoksen... Kolme sivua takana, 88 edessä...
 
Päivitin skypen ja nyt en pääse sinne sisään... Ja tietysti salasannan palautus on tehty ihan mahdottomaksi.
 
Triplapostaus tähän topikkiin tuntuu aina vähän... No, ei kauhean miellyttävältä, mutta minun Skypen käyttöni taisi olla siinä. Jouduin luomaan uuden tilin ja nyt en löydä ketään ja olen siellä vaan ihan yksin. Tekisin mieli heittää Tuomionrotkon tuliseen nieluun kaikki päivitykset ja niiden seuraukset ja kaikki ne jotka tekevät tällaisia päivityksiä joista koituu tällaista harmia.
Itkupotkuraivarikiukku.
@Satekai ja @Qohelet, tämän takia en siis ole ollut paikalla enkä varmaan ikinä ole (lisää lapsellista kiukuttelua).
 
Ylös