Jep, ongelma joka on koettu Kitinkin kanssa. Lähinnä siten, että jotkut mummelit raahaavat omat rekkunsa Kitin lähelle ja pakottavat koirat kontaktiin. Kiti pelkää muita koiria kuollakseen, ja pelästyessään ja hihnan päässä (pakoon ei pääse) saattaa hyvinkin napauttaa itsepuolustukseksi. Yleensä niissä tilanteissa olen aina ottanut Kitin syliin ja sitten selittänyt vähemmän kärsivällisesti että mummelin oma koira voi olla kuin pieni enkeli, mutta se ei muuta Kitin pelkoa mihinkään, ja yritän vain estää Kitin pelästystä eskaloitumasta yhteenotoksi. Kiti yrittää tietysti ensin mennä aina jalkojeni taakse turvaan ja sitä ennen mennä nätisti ohi siten, että minä olen tavallaan koko ajan Kitin ja toisen koiran välissä, mutta sekään ei auta mikäli toinen koira väkisin tuodaan Kitiin kiinni. Yleensä näissä tilanteissa toinenkin koira vaistoaa, että emme halua sitä lähellemme, ja yrittää pahoitella sitä, että on ikään kuin liian lähellä.
Kaverisynttäreistä: raadollisin hetki on se, että välillä kutsutut vieraat ovat paikalla vain ja ainoastaan saadakseen sen pikku lahjapussukan, vaikka oikeasti esimerkiksi kiusaisivat tai syrjisivät juhlien sankarina olevaa lasta. Rahalla saa kavereita, tai tässä tapauksessa esimerkiksi 2000-luvun alussa muodissa olevilla perhoshiussoljilla ja mansikantuoksuisilla pyyhekumeilla.
Ja ärsyttää se, että jätän asiat viime tippaan, en aloita, ennen kuin on kiire, ja sitten itkun kanssa väkerrän jotain esseetä kun on vain pakko tehdä.