Taas ärsyttää!

Oli tarkoitus jatkaa eilen aloittamaani referaattia kirjasta Ancient Tiwanaku, mutta en pääse siihen käsiksi, koska "serveri on kiireinen" / "jotain meni pieleen, yritä hetken päästä uudelleen". Toistuvasti. On kiva, että voin käyttää wordia verkon kautta, kun omalla koneellani ei kyseistä ohjelmaa ole, mutta on verkon yli kirjoittelulla selvästi haittansakin. Stressaan jo nyt ihan tarpeeksi siitä, että referaatin tekemiseen on aikaa vain tämän kuun loppuun ja vapaahetkiä suoritukseen käytännössä hyvin vähän. En kaipaisi enää tällaisia viivytyksiä.
 
Jos käytät yliopiston Office365-pakettia, siihenhän kuuluu myös omalle koneelle ladattavat ohjelmat. Paketin voi ladata koneelleen yliopiston Office365-sivulta. Itsekin jouduin sen lataamaan tässä uudelleen, koska tietämättäni tyhjensin tietokoneeni (missä oli ärsytyksen aihetta kerrakseen). Lataamisessa ja asentamisessa toki voi mennä useampi tunti.
 
Kai minun pitää kokeilla lataamista, jos tämä ongelma alkaa olla toistuva. Oma koneeni vain on niin heppoinen pikkuläppäri ja IT-taitoni niin olemattomat, että vähän arveluttaa moiseen ryhtyminen ;)
 
Vinttikomeroni avain on mystisesti kadonnut. Ainakaan se ei ole siellä missä sen pitäisi olla, enkä ole sitä löytänyt parista vaihtoehtoisesta paikasta. Olisin voinut käydä viemässä sieltä vaihtolavalle ainakin jotain vanhoja harjoitustöitä. Jos ja kun avain ei mistään tupsahda esiin, niin pitääkö tässä hankkia lukkoseppä paikalle. Ainoat perinteiset (vanhat) abloy-avaimet on näköjään vanhoja kotioven ja portin avaimia, jotka joutaisivat pois (lukot on sittemmin uusittu). Vinttikomerossa on vanha abloy-riippulukko. Ei ymmärrä.
 
Taloyhtiömme tilinpitäjä on taas kerran jättänyt kirjanpidon tekemisen viimeiseen mahdolliseen hetkeen. Kerroin kyllä viime vuonna että kirjanpito on kätevää tehdä kuukausittain, jolloin hommaan menee tiedoston avaamisen jälkeen ehkä noin 10 minuuttia, korkeintaan, per kuukausi. Tilinpäätökseen menee vähän kauemmin. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkaansa selvittelen huomenna nelisen tuntia mahdollisia etumerkkivirheitä, jotka eivät hänen mielestään voi olla virheitä. Miehen matikkapäässä ei ole mitään vikaa ja yksinkertaisen kirjanpidon osaa ihan hyvin, mutta kun nykyään täytyy tehdä kaksinkertainen niin joutuu vahtimaan tätä asiaa. Ei ymmärrä että kaksinkertaisessa kirjanpidossa seurataan kahden tilin taphtumia, taloyhtiön tilin ja muiden tilien. Tästä seuraa jos jonkinlaista etumerkkien säätämistä välillä maalaisjärjen vastaisesti, yksi etumerkkivirhe tietenkin kaksikertaistaa virheen väärin kirjatun laskun kohdalta, ehkä nämä löytää sieltä tällä konstilla. Viime vuonna mies oli kolmeen kohtaan onnistunut tekemään väärän merkinnän. Tämän siitä saa kun asuu yhtiössä jossa ketään ei kiinnosta talousasiat. Jos tiedätte halpaa ja nykyiset säännöt osaavaa kirjanpitäjää Turun seudulla yhteydenotot yksityisviestillä. Kiitos.
 
Tämä nyt oikeastaan ärsyttää, turhauttaa ja pelottaakin.
Alaleuassani oikealla puolella on patti, joka ilmestyi sinne lauantaina. Ennen sitä kuvittelin, että viisaudenhampaani olisi tulehtunut ja menin lääkäriin. Hammaslääkäri sanoi että kaikki on ok, eikä ottanut kantaa patin ilmestymiseen. Lauantaina sairastin toispuoleisen flunssan. Koin lähes kaikki normaalit flunssaoireet sillä erotuksella, että vasen puoli päästä oli täysin oireeton, kun oikealla puolella jylläsi flunssa. Väsytti valtavasti, ja korviini kertyi niin paljon painetta, että ne ovat tinnittäneet yhtäjaksoisesti lauantaista asti. Lyhyen flunssan ja korvien korkean paineen lisäksi minulla ei ole ollut kummempia, mitä nyt kroppa väsyy todella herkästi, enkä pysty keskittymään opiskeluun. Korvien paineen takia kaikki kovat äänet sattuvat lähtien omasta puhumisesta. En pysty harjoittelemaan!!! Ja ensi viikolla on pääsykokeiden viimeinen vaihe, ja patti ei ole lähtenyt mihinkään alaleuasta. Huojentavaa on, että se on arka, ja että se kasvaa ja kutistuu.
Mutta.
Miksi juuri nyt? Kaikista maailman päivistä!!!
 
Juuri tänään aamulla minulle sanottiin lapsen päiväkodista että täivaara on ohi ja sitten iltapäivällä ilmoitettiin että liikkeellä on angiinaa. Jippii... Onneksi lapsi on huomenna vapaapäivällä.
Eihän näille mitään voi ja yhtähyvin voisi minun työyksiköissäni liikkua näitä molempia, mutta ärsyttävää silti olla nyt jatkuvasti varpaillaan jonkun asian takia.
 
Joo nyt menee lujaa ja täysin väärään suuntaan! Lopetin eilisiltana buranan syömisen ja iho alkoi kutista silmittömästi - kasvojen oikealla puolella. Tänä aamuna herätessäni naamani oikealle puolelle oli syntynyt läpikuultavia rakkuloita. Taisi vesirokon sukulainen, vyöruusu, olla sittenkin kyseessä. Ei muuta kuin varaamaan uudestaan lääkäriaikoja tälle päivälle. Kyllä ketuttaa!!!!
 
Toivottavasti parannut vikkelästi @Lindëalda.
Olen lähinnä huvittunut siitä että koska viime yönä julkaistu Rammsteinin levy vaati ehdottomasti kuuntelua välittömästi, niin tänä aamuna nukuin sitten pommiin. Ja vieläpä aika tärkeästä jutusta. Fanius ennen kaikkea jne.. [22]
 
Kesän työasiat - ja samalla tietysti tulevien kuukausien rahatilanne - muuttuivat kertarysäyksellä aika paljon epävarmemmiksi. Ehtihän tässä olla jo kaksi stressitöntä päivää, aika palata normaaliin ahdistusolotilaan! :1420:
 
Oli hieno kesäinen viikonloppu ja minulla päänsärky. Se alkoi perjantaina jo töissä ollessa mutta lauantaihin asti se oli sellaista pientä oikeaa pään puolta rasittavaa. Kyllä sen kanssa olemaan pystyi. Sitten se näytti menevän jo ohikin. Eilen sunnuntaina alkoihin vaihe 2. Nyt kohteena vasen puoli pääkopasta ja hieman jäytävämpää kuin tuo lauantainen. Tässä sitä nyt odottelen joskos se suvaitsisi tämän päivän aikana loppua. Joskus ennenkin on ollut tällainen pari vuorokautta kestävä maanvaiva riesana. Nuo tavalliset lääkkeet kaksin kappalein otettuna eivät tahdo auttaa.
 
Perussuomalaiset saa kaksi edustajaa Europarlamenttiin, ja nämä edustajat ovat näillä näkymin Laura Huhtasaari ja Teuvo Hakkarainen. Jos sittenkin kokeiltaisiin demokratian sijaan tiede-eliitin hirmuvaltaa?
 
Luulin että kaksikerroksisissa onnibusseissa on huonot wc-tilat, mutta sitten kokeilin yksikerroksista onnibussia. Aivan hirveää!
 
Koko joukko sukkia ja muita reikäisiä vaatekappaleita on joutanut tässä kevään aikana roskikseen. Ja näin helteellä jonkinlainen väljä hame tai vastaava olisi kiva mutta kun en löydä kaupasta mitään sellaista, jota käyttäisin useamminkin kuin kerran kaksi. Sen verran ärsytti kaupasta tullessa että päätin että taidan olla loppupäivän ilkosillani.
 
Asuntoni kaappari-ikkuna osoittaa jälleen toimivuuttaan. Viides ampiainen neljän päivän sisään pörrää kamarissa. Olen ajatellut että nämä ajan mittaan oppivat reitit miten ei joudu umpikujaan, mutta hellekeleillä näyttää unohtuvan tms. Ei tämä suuresti harmita mutta ärsyttää hieman, kun edellisen sai hengissä häädettyä, niin seuraava tulee tunnin päästä paikalle. Tämä saanee lätkästä ellei osaa pian ulos itse.
 
Arki alkanut ja heti ärsyttää se, miksei porukat voi sanoa suoraan asioita vaan pitää kiertää kilometritolkulla ja puhua selän takana hirveästi, ennen kuin kysytään minulta, miten asia on oikeasti mennyt. Olisihan se kivaa, jos itse pystyisi tekemään asioita kuin muut, mutta onneksi olen alkanut kasvattamaan sarvikuonon nahkaa. Se, että pidän teatterivapaan kesän, ei tarkoita sitä, etteikö minua kiinnostaisi. Tulen tekemään asioita niin kuin itse pystyn.. en pakotettuna. Nytkin oli selvä kommentti tarkoitettu minulle eilen, että mitä sinä täällä teet, kun et ole ollut tekemässä yhtään mitään asioita muutenkaan, eikä sinua kiinnosta?! :x
 
Paloin. Hieman ja rintakehästä, mutta silti ärsyttää. En tykkää muutenkaan ruskettua joten nyt tuo epäesteettinen ja kuumottava vaaleanpunainen alue saisi kadota sukkelaan ja viedä rajansa mennessään. Ei edes sinänsä satu, vähän vain aristaa, joten tämä on pelkkää ulkonäköärsytystä. Ja tietty sitä että pian on Tuskafestari ja goottikalpeus näyttää nyt keitetyltä ravulta, ei hyvä, ei sitten ollenkaan:grin:.
 
Ylös