Taas ärsyttää!

Olen käyttänyt vuosikausia epävirallisempaa etunimeä Facebookissa ja nyt joku örkin pökäle päätti käräyttää minut. Support varmaan kohta ilmoittaa, että selitykseni ei kelpaa (miten kenelläkään edes VOISI olla virallista henkilöllisyystodistusta nimelle, jolla kaverit ihmisen tuntevat? Jos Gaylord Focker tunnetaan Greginä, niin missä niin seisoo?) ja minun on vaihdettava nimeni. Sitten voisin miettiä yhdestä addiktiosta luopumista. Jos näkisin jostain sovelluksesta, kuinka paljon aikaa päivittäin käytän Fesen selaamiseen, voisin yllättyä.
 
Onnistuin jälleen kerran sairastumaan brittiotuksen kanssa reissatessa. Vuodenvaihteen viisipäiväinen ruokamyrkytysepisodi Ranskassa on vielä tuoreessa muistissa... Sentään tämänhetkinen kurjuus näyttää rajoittuvan lähinnä kuumeiluun - eritteiden sisällä pysyminen on iloinen asia. Onneksi parin kuukauden takaisen noroviruksen saimme sairastaa kotona emmekä täällä (kaikella rakkudella) erittäin epäkäytännöllisten wc-istuinten maassa.

Ibuprofeenia naamaan ja nukkumaan. Mitäköhän huomiselle keksisi, suunnitellun vanhojen tuttujen kanssa sosialisoimisen tilalle...?
 
Ahdistaa junapyörähybridillä matkustaminen yksin. Kohta pitää tunkea pyöränsä junaan ja samalla pelottaa ihmisten mahdollinen töykeys.

Edit: se taisikin olla huono aavistus. Minun ja kanssakärsijän pyöräpaikat vaunussa 4 oltiin varattu kahden teinin toimesta. He olivat epähuomiossa ostaneet pyörälippunsa vaunusta 1 ja istumapaikat vaunusta 4, mutta tunkivat sitten pyöränsäkin vaunuun 4. Kiitos VR:n nettisivujen URPO varausjärjestelmä, joka ei voi varata pyöräpaikkaa samasta vaunusta kuin missä itse istuu, kiitos ajattelemattomat ihmiset. Onneksi konnari odotti, mutta kyllä säikähdin etten ehtisi juosta ensimmäiseen vaunuun, ja että juna lähtisi ilman minua.
 
Last edited:
Tuskailuni Harn-roolipelikampanjani suunnittelun kanssa senkun jatkuu. Hirveän vaikea saada aikaiseksi mitään hyödyllistä. Tai kai monista asioista hivenen hyötyä on, mutta täytyisi oppia priorisoimaan. Kuitenkin alkuseikkailun pitäisi olla se ykkösprojekti, ei pelaajahahmojen sukupuiden tai muun vastaavan.

Välillä myös jää tilaan, jossa ei tiedä mitä pitäisi tehdä, kun edessä on vain rannaton meri. Omistan esimerkiksi koko Witcher-sarjan, jonka lukeminen saattaisi palvella monia tarkoituksia, mutta tuntuu että pitäisi ryhtyä johonkin välittömästi hyödyllisempään. Ei vapaa-ajan vieton kuuluisi olla näin vaikeaa!
 
En nyt tiedä ärsyttääkö tää varsinaisesti, mutta just äsken mietin että vähän harmittaa kun mun lapsuudessa ei kotona juurikaan harrastettu lautapelejä (pl. Afrikan tähti ja shakki) eikä kaveriporukassakaan ole ikinä pelattu juuri muuta kun Aliasta, Pictionarya tai Trivial pursuitia. Eiku pelattiin me jonain uutenavuotena Rappakaljaa ja meinasin koko ajan kuolla nauruun! Korttipeleistäkin tunnen lähinnä pasianssin, paskahousun, hermon ja ristiseiskan :D
 
Minua ärsyttävät ihmiset, jotka eivät voi vastata työsähköposteihin. Toisaalta vielä enemmän ärsyttää oma kyvyttömyyteni soittaa perään.
 
^ Joo! Minä rakastan asioiden hoitamista sähköpostilla. Kun yksinkertaiseenkaan ja nopeaankaan asiaan ei meinaa saada vastausta, niin kyllä leukaperiä kiristää.

Minua ärsyttää, koska luin juuri uutisen, että Astuvansalmen kalliomaalauksia on sotkettu penispiirroksilla. Jos niitä pippeleitä on ihan pakko päästä piirtämään julkisille paikoille, niin eikö esimerkiksi oma naama kävisi kanvaasista?
 
Voiko idiotismi tuollaisesta syvetä? Itse paikka herättää kunnioitusta kenessä tahansa sinne päässeessä. Mutta joku on aina liian tajuton ?
 
Tavaroiden myyminen netissä ????

Voi elämän kevät tätä touhua. Muutama tosielämässä tapahtunut jutska:
- Pyydät jotain ihan kohtuullista hintaa, ja saat (pyytämättä) tarjouksen, joka lähentelee loukkausta.
- Kerrot tavaran ominaisuuksista, ja saat viestin jossa kysytään niistä ominaisuuksista jotka olet ilmoitukseen listannut.
- Kysytään onko käytetyssä tavarassa käytön jälkiä.
- Kerrotaan että joku muu möi euron halvemmalla (kannattaisi sitten varmaan ostaa siltä, mua ei kiinnosta muiden pyyntihinnat).
- Kerrot että toimitustapa on nouto, niin kysytään voitko tuoda (kolmen euron arvoisen esineen) 20 kilsan päähän (kun vastaan että voin toki, se maksaa euron per kilsa lisää, ei aiemmin niin kovin kiinnostuneesta ostajakandidaatista kuulu enää mitään).
- Kaupoista sopinut henkilö katoaa noudon lähestyessä kuin tuhka tuuleen eikä vastaa viesteihin.
- Puhumattakaan fb-kirppisten av-yv-mitat-kysynkoiralta-vapautaneisovimiehenväreihin-tuotkoUtsjoellekunenlastentakiavoihakea-voitkovarataensmaaliskuuhunkunoonnytthaimaassa -rumbasta.

Missä on ihmisten käytöstavat??? Ite kun ostan netistä jotain, mulle on selvää etten tingi (koska huutelen vain esineitä joiden hintaa pidän jo kohtuullisena), noudan tavaran myyjän luota tai maksan postikulut jos myyjä on kauempana. Ymmärrän myös että käytetty tavara on käytettyä eikä uutta ja että se voi olla kulunutta. En vaan TAJUA että mikä tässä on niin vaikeaa???
 
@Husky Olen törmännyt ihan samaan ilmiöön. Ihmiset eivät viitsi lukea ilmoituksia kunnolla, unohdetaan että ollaan varattu jotain, pyydetään kuskaamaan kun ei ole autoa. Minä en kehtaa huudella AV YV yms. jos en ole lukenut ilmoitusta ja tarkistanut mitä kerrotaan tuotteesta tai sen toimituksesta. Ja jos erehdyksessä näin olen tehnyt pahoittelen pikimmiten, pyrin myös hoitamaan kaupat ja yv:t niin pien kuin mahdollista että en todella unohtaisi varanneeni jotakin enkä todellakaan kehtaa pyytää toimitusta minnekään jos ilmoituksessa lukee että nouto. Usein toki on niin että nouto menee useampien päivien päähän, mutta sovin tästä mieluiten samana päivänä kun varauksen olen tehnyt. Tosi kurjaa venkslaamista näkee tosi paljon.
 
Luin juuri kauhukseni Retkikunnan Lokikirjan 1049. päivän (täällä ladattavissa) kuvauksia ilmaisista kirjoitussoftista. Tällaiseksiko tämäkin touhu on mennyt, että sanataiteessa täytetään tietueita ja algoritmataan niihin if-then rakenteita? Alan olla täynnä tätä sähköaikaa, kohta muutan asumaan luolaan, jossa päreenvalossa sormimaalaan punamullalla ja kananmunilla seinille sakean mestariteokseni! Innoitustakin löytyy pian alkavan kärpässieniajan myötä.
 
@Husky Olen törmännyt ihan samaan ilmiöön. Ihmiset eivät viitsi lukea ilmoituksia kunnolla, unohdetaan että ollaan varattu jotain, pyydetään kuskaamaan kun ei ole autoa.

Autottoman kokemus keväältä: kun etsin ulkosohvaa, oli kurjaa että ainoa vaihtoehto, joka ei sisältänyt auton vuokraamista noutoa varten, oli uuden ostaminen. Metsästin sohvaa pitkään tori.fistä, kierrätyskeskuksista ja FB-kirpputoreilta. Viesteissäni tarjosin pariakymppiä toimituspalkaksi (saman kaupungin sisällä mielestäni ihan kohtuullinen, etenkin kun olisin suostunut tuojan aikatauluihin parhaani mukaan) - juuri kukaan ei vaivautunut vastaamaan. :/ Tuntui että autotonta pidettiin jotenkin epäluotettavana ja maksukyvyttömänä?

(Okei kierrätyskeskuksessa olisi ollut kuljetuspalvelu mutta siellä ne pari löytynyttä sohvaa myytiin nenäni edestä nopeammille.)
 
Toki tuo jos tarjoaa kuljetuksesta maksun on asia erikseen, mutta minun kokemukseni on että jos sanon että voin tuoda tavaran kleskustaan omien kulkemisteni mukaan niin oletetaan että olen valmis kuljettamaan jonkun kahvinkeittimen (esimerkiksi) kotiovelle jonnekin asutusalueelle joka ei ole minulle tuttu. Etsimään oikeaa taloa, soittelemaan ovelta ja odottelemaan. Minulle se että voin omien menojen mukaan toimittaa tarkoittaa juuri sitä mitä sanat viestivät. Eli että jos olen menossa kauppaan tai töihin tms. niin voin ottaa mukaan ja noutaja voi tulla jonnekin matkan varrella tai sen päätepysäkille siihen aikaan kun olen siellä ja saada tavaran mukaansa.
Ymmärrän hyvin senkin että monilla myyjilläkään ei esim. ole mahdollisuutta toimittaa sohvaa. Ei meilläkään vaikka on farmariauto olisi mitään mahdollisuutta kuljettaa sitä.
Toisaalta jos ostaja reilusti jo viestissään kertoo että ei ole autoa eikä saa kuljetettua ja kysyy onko myyjällä kuljetusmahdollisuutta korvausta vastaan niin minusta on kohteliasta kertoa jos ei pysty kuljettamaan. Monesti vaan vaikka selkeästi ilmoittaisi että vain nouto tulee tällaisia viestejä että "Av, voitko tuoda Tiskarinkulmalle". Tai parhaassa tapauksessa tarve kuljetella esinettä ilmenee vasta yksärikeskustelussa, mikä aiheuttaa taas julkisella puolella säätöä ja soutamista ja huopaamista.
 
Tämä oli enemmänkin oman mokan ja onnettoman yhteensattuman (sananmukaisesti) summa mutta saahan nekin ärsyttää.

Eilen illalla kävin saunassa. En useinkaan ota mitään juotavaa saunaan mutta tällä kertaa ajattelin nauttia lasillisesta kylmää coka-colaa löylyissä. Lasinen juomalasi+sauna ei ole niitä parhaita yhdistelmiä mutta ei sen kanssa ollut tällä kertaa mitään ongelmaa. Ongelma tuli myöhemmin. Saunan ja suihkun jälkeen tapaan vetää lastalla kaikki kaakeliseinät ja lattiat. Tyhjän lasin olin asettanut kylppärin puolella olevalle saunapenkille ja nyt ottaessani lastan seinältä se tietenkin matkalla osui alapuolella penkillä olevaan lasiin. Suorastaan ällistyttävän hitaasti ja kauniisti lasi huojui, kaatui ja vierähti lopulta penkiltä lattialle, jossa se tietysti hajosi sirpaleiksi. Ja koska vasen jalkani oli samalla hetkellä matkalla lattialle löysi yksi sirpale tiensä tuon millisekunnin aikana sinne jalkapohjani alle. No, kuten odottaa sopii oli lattialla kohta mukava "coctail" verta ja lasinsirpaleita.

Niin, mikä siis ärsyttää. Oma kohellus tietysti. :urg:
 
Kuuntelen aina aamuisin radiota että herään. Tällä kertaa sieltä sitten päätti tulla jälleen kerran se ellinooran ÖIÖYÖYIÖÖI - fazer mainos. Yleensä siedän turhaa mainoskälkätystä mutta tuon yksilön kohdalla kyllä flippaa joka kerta. Joku siinä tuo mieleen kakaran, joka kuolaa, puree ja mätkii lapiolla, tiedä sitten onko ongelma ellinoorassa itsessään, mainoksessa vai hänen tuottamassa äänessään vaiko siinä yhdessä suvun vekarassa, joka päästää tuollaista ääntä ja ihan oikeasti puree ja lyö. Tuon öijyöjyö äänen jälkeen hän (ellinoora, ei lapsi muoks huom :D) kuitenkin puhuu ihan normaalisti. Ei muuta mutta se ekat kaksi sekuntia raivostuttaa ihan suunnattomasti. Ehkä tyhmä pikkuasia, mutta silti, rääh!
Ärsyynnyin tästä sen verran että päätin siirtyä Pandan suklaaseen kunnes arvon fazer päättää muuttaa mainoksiaan.
 
Last edited:
Onhan se kieltämättä jotain hermoa hiertävä rallatus!

Itseäni ärsyttää, kun nyt olen selvittänyt viime aikoina vaivanneiden vatsakipujen syyn. Se on aina seurannut sitä, kun olen laittanut itselleni matcha lattea. Nyt olisi tietysti kiva tietää tarkemmin, miksi matcha aiheuttaa minulla näitä kovia vatsakramppeja, niin tietäisi, mitä välttää. (Ja onko pakko elää loppuelämä ilman matchaa tai jotain muuta teetä. :cry:)
 
Jep, ärsyttävä mainos vaikka Ellinooran Leijonakuningas onkin mun voimakappale tällä hetkellä :D

Au, täällä toinen jota kiusaavat ihmeelliset vatsavaivat: vatsa on ilman syytäkin tosi kipeä ja ylösalaisin ja poks - ei taas mitään. ?
Veljen ideaa noudattaen olen epähobittimaisesti syönyt vain pieniä aterioita muuten hyvä mutta kipu on ja pysyy. (Ääh!)
 
Olen ilmeisesti reväyttänyt jonkin pienen lihaksen ristiselän tienoilta. Onneksi voin tehdä työni jaloillani seisten ja tarvittaessa kyykistyen, koska istuminen on tällä hetkellä varsin tuskallista, istumasta nouseminen kivuliasta ja kumartuminen likipitäen mahdotonta. "Onneksi" olen ollut tässä tilanteessa ennenkin, joten tiedän kokemuksesta likkeellä pysymisen ensiarvoisen tärkeäksi, hallitut liikkeet tarpeellisiksi ja kärsivällisyyden arvokkaaksi ominaisuudeksi. Onneksi myös Ropeconiin on vielä yli viikko, koska siinä kohtaa alkaa ihan oikeasti harmittaa, jos en voikaan osallistua tanssityöpajoihin.
 
Ylös