Taas ärsyttää!

Nokkosrokko ärsyttää vain vähäsen, koska allergialääkkeet ja hydrokortisoli pitävät se kurissa ja nuhteessa.

Kestoaiheeni "Miksi roolipeliseikkailuja suunnitellessa ei irtoa?" jatkaa sen sijaan ärsyttämistään kovemmin. Joku muuri tuntuu tulevan vastaan, enkä jaksa riittävän ponnekkaasti keskittyä sen ylittämiseen tai kiertämiseen. Pusken pari kertaa turhaan ja luovutan.
 
Miesflunssa ottaa päähän. Aina terveenä unohtuu, kuinka kurja olo sairaana on. Mitenköhän koiran ulkoiluttaminen sujuu huomenna kun lapset ovat koulussa ja puoliso iskiaksessa? Hänelläkään ei ole asiaa selkäleikkaukseen, jos hän tämän taudin nappaa.
 
Olen huomannut että kappaleet, joihin on sämplätty takaperin soitettuja soittimenääniä, aiheuttavat epämiellyttävää oloa vaikka niitä ei edes tietoisesti kuuntelisi. Esimerkiksi aamulla Yle Puheella soi Mobyn Porcelain ja korvissa alkoi tuntua kuin tärykalvoja kiskottaisiin ulos.
 
Tärkeiden tehtävien asioiden kasautuminen. Laitoin kevätmiitin topikin pystyyn kuukautta ennen miittiä ja kammottaa koska sekin piti tehdä noin 2kk sitten, niskaan kaatuvat myös noin kymmenen esseetä, kandi, jonka palautukseen on aikaa 2kk. Lisäksi olen koko ajan pihalla kaikkien tehtävien asioiden kanssa, koska esimerkiksi sain tietooni eilen että minulla on viikko aikaa suorittaa yksi kurssi jolle olen ilmoittautunut. Mielenterveys huutaa apua ja jostain tippuu koko ajan lisää deadlineja ja muita tekemättömiä hommia, jotka pitäisi tehdä nyt heti välittömästi. Huhheijjaa taas mikä sotku!!
 
Koronaviruksen takia peruuntuu nykyään jo oikeasti merkityksellisiäkin Suomi-tapahtumia kuten Roihuvuoren kirjamessut ynnä muita samahkonhenkisiä kylmässä pimeydessä loistavien tienauraajien ajanviettopotentialismeja. ?

— Ja entäpä sitten tuon kyseisen ei-onnexi-keinotekoisen superflunssan odotettavissa oleva lähitulevaisuuden tuhopotentiaali? Huomaan (ravinnepuutosten tuottamista hermoston säästöliekkitiloistani huolimatta) pystyväni itsekin päivä päivältä samaistumaan hitaalla mutta yhtä kaikki jonkinlaisella nousujohteella historian vuosikymmenten ja -satojen vitsausten uhrien sukulaisiin usein kun vilkaisen tai ajattelen Etelä-Euroopan alueen päivän tilannetta; etenkin friulin kaltaisten ja kokoisten kielten puhumaseutuja.
 
Last edited:
Korona. Missään ei enää tunnuta puhuvan mistään muusta. Ymmärrän tietenkin että asia on vakava ja koskee koko maailmaa, mutta pitääkö siitä koko ajan jauhaa (kuten tässä nyt itsekin teen). Ärsyttää myös netissä liikkuva disinformaatio aiheen tiimoilta; maailma on yhtäkkiä täynnä itseoppineita keittiöepidemiologeja, joilla on toinen toistaan älyttömämpiä teorioita ja väitteitä viruksen synnystä, leviämismekanismeista ja - mikä vaarallisinta - taudin hoidosta.

Onhan tässä toki huvittavatkin puolensa. Aamulla kauppareissulla käkätin ääneen lähikaupan tyhjille paperihyllyille. Kaikki, siis aivan kaikki takapuolen pyyhkimiseen sopiva materiaali talouspapereita ja nenäliinoja myöten oli loppu.
 
Kyseessähän lienee Jumalan Kosto maailmalle siitä kun Suomen miesten fudismaajoukkue pääsi EM-kisoihin. Täällä lounaassa on myös nähty ensimmäiset suojapuvussa ostoksilla käyneet ihmiset. Täytyy varmaan tästä lähteä lähikauppaan katsomaan paljonko paperia on jäljellä, jos on. (No talouspaperia löytyy.)
 
Last edited:
Kevätväsymys iski ihan kunnolla vasten kasvoja. Kurkkua kuristaa, hengitys on pinnallista ja vaivalloista jos en keskity siihen että pitäisi muistaa hengittää, leukalihakset jännityksestä kipeät ja hartiat korvissa.
Nukuin vähän liian vähän muutamana yönä putkeen mikä ehkä laukaisi tämän. Lisäksi töissä on paljon aikuisia pois. Ei sillä että asiakkaitakaan olisi paljon. Suhdeluvut ihan ennenkuulumattoman hyvät, mutta se että tiimistä puuttuu ihmisiä muuttaa jotenkin hommaa. Vuoroja venkslataan päivittäin ja kokoajan kaikki on epävarmaa. Jostain syystä tunnen sen juuri nyt hurjan raskaaksi.
Ylipäätään keväällä aina on sellainen olo että pitäisi ehtiä tehdä paljon ja tietyssä ajassa (puutarhassa) ja sen lisäksi vielä se hurja inspiraatioryöppy ja kaipuu johonkin muutokseen, mutta töiden takia aikaa ihan liian vähän edes siihen että ryhtyisi johonkin saatikka sen loppuun saattamiseen. Nythän ei saisi valittaa töistä kun kerran on töitä ja saa joka arkipäivä käydä ihan syystä kodin ulkopuolella ja nähdä ihmisiä ja jakaa ajatuksia eri ihmisten kanssa, mutta minä nyt liitän nämä seikat vahvasti tähän kevätväsymykseeni.
Alan hajoilla henkisesti. Kotona on hirveä sekasotku (myös ihan itse aiheutettu), mutta tuntuu etten kykene keskittymään siivoamiseen kun ympärillä pyörii väkeä. Ja sotku taas lisää stressiäni. Helppo se on sanoa että pitää opetella sietämään sotkua ja se ei ole vaarallista. No ei olekaan, mutta kun minulle se aiheuttaa stressiä ja olen oikeasti tosi stressiherkkä enkä vaan pärjää stressin kanssa. Haluaisin olla YKSIN! Haluaisin tilaisuuden olla pari päivää ihan vaan omalla aikataulullani, omia tarpeitani (ja ehkä koirien) kuunnelleen ja myös siivota kotona niin että kukaan ei pyöri jaloissa tai ole heti seuraavassa hetkessä sotkemassa uudestaan. Ihan parissa päivässä kaikki vaan kaatui päälle ja nyt olen jatkuvasti stressaantunut enkä kykene mihinkään työpäivän jälkeen. Töissäkin tuntuu etten pysty keskittymään kunnolla. Kun kotona joku on kovaääninen tekisi mieli iskeä kädet korville ja kirkua kurkun täydeltä. Tarvitsisin nyt oikeasti täydellistä rauhaa hetkeksi tai kohta romahdan kokonaan. Mutta sitä ei taida olla luvassa ainakaan kuukauteen kun mies on kotona etätöissä ja lapset pyörii kotona eikä edes suunniteltu yökyläily isovanhemmille ole toteutumassa.
 
Korona iski ja katso! Minä näin valtavan rahakirstun, josta heiteltiin rahaa kaikille monikansallisille yrityksille, eikä kukaan ollut nähnyt tätä kirstua ennen, vaan rahasta oli ollut ennen kauhea pula. Hallelujaa!

Jos minulla oli joskus ollut edes hitunen luottamusta nykyiseen talousjärjestelmään, niin nyt sekin meni. Murskatkaa tuo kurja!
 
Makuupussin ostaminen on hankalaa. Netin kautta tilattuna ei pääse hypistelemään ja näkemään todellisia mittoja eikä sitä miten pieneen tai isoon runttuun tai pakettiin sen saa. Ensimmäinen tilaukseni oli auttamatta liian pieni. Nyt tämä äsken tullut on sellainen jättiläinen, että sinne mahtuisi muutama hobitti. Etsin sellaista kuitumakuupussia, jonka sisälle saisin mahtumaan nykyisen untuvamakuupussini. Talvella tulen tarvitsemaan kahta pussia päällekkäin. Taitaa nyt jäädä tämä ostos myöhäisemmälle ajankohdalle. Pakko tuo hobitinsyöjäkin on palauttaa - ei voi mitään.
 
Googlen yliopiston käyneiden virologien lisäksi tällä hetkellä ärsyttää myös nimeltä mainitsematon oppositiopuolue, jolla on pokkaa tässä(kin) tilanteessa pelkästään moittia hallituksen toimia joka käänteessä. Ei voi kun toivoa, että ihmiset vihdoin heräisivät huomaamaan ettei ko. porukalla ole mitään oikeita ratkaisuja mihinkään, vaan se on pelkästään loputon valitusautomaatti ?
 
Minulla on ilmeisesti vanhanaikaisesti sanottuna noidannuoli. Ainakaan en keksi mitään erityistä, mitä tällä kertaa olisin tehnyt rikkoakseni ristiselkäni (viime kesäisen vastaavan selkäepisodin syynä oli todennäköisesti se, että nostin töissä painavaa pakettia huolimattomasti, mutta olen sen jälkeen ollut tarkkana ergonomiasta). Selkään vain sattui yhtäkkiä, kun tein kaikessa rauhassa joka-aamuista asahisarjaani, ja nyt se on ollut koko päivän ihan mahdoton ja tekisi mieli vain itkeä kaikista särkylääkkeistä ja liikkeellä pysyttelystä huolimatta. En halua saikulle, en halua joutua käymään terveyskeskuspäivystyksessä, mutta jos tilanne kehittyy samalla tavalla kuin kahdella edellisellä kerralla, terkkula ja saikku eivät liene vältettävissä.
 
Ostin tosiaan varhaisversion Mount & Blade II: Bannerlordista, ja vaikka se päivitetäänkin ajan myötä valmiiksi, välillä käy rasittavia hetkiä. Viimeisimmän päivityksen yhteydessä esimerkiksi päivitettiin aika massiivisesti varusteiden ominaisuuksia. Esimerkiksi battanialaisen hevoshaarniskan suoja-arvo putosi 37:sta 15:een ja hinta samalla, arvaa kuka oli ehtinyt hankkia tuollaisia? On myös vaikea arvioida kauppatavaroiden (hopea, viini, pellava jne) käypää kurssia tämmöisten uudistusten jälkeen. Mutta parempi tottua muutoksiin, niitä lienee vielä paljon edessä. Päivääkään en silti vaihtaisi (edes pelimaailman sisällä).
 
Tavaroiden myyminen netissä ????
Tämä, taas!

Nyt lomautettuna ollessa on ollut aikaa siivota ja kaupitella ylimääräisiä tavaroita. Enimmäkseen homma on mennyt ihan hyvin, mutta KUINKA VAIKEAA onkaan taas ollut ihmisten ymmärtää erään esineen kohdalla, että vain nouto on mahdollinen ? siitäkin huolimatta, että olen lisännyt ilmoitukseen disclaimerin myös englanniksi. Tähän mennessä sille on pyydetty postitusta Kainuuseen, Ruotsiin ja Kuwaitiin. Raaaah!
 
Menee hermo, kun tuo koiranpentu ei tajua, että ihmisiä, käytännössä siis minua, ei saa purra. Kaikki tietämäni ja etsimäni niksit käytössä (löisin vaikka vetoa, ettei teillä ole ehdottaa mitään, mitä en jo toteuttaisi, pois lukien rankaisemiseen ja pelotteluun perustuvat tavat), mutta ei vaikuta tehoavan (vielä?). Kädet ja käsivarret nirhaumia ja reikiä täynnä.
Syön nyt jäätelöä ja iloitsen, että nyt ainakin silpoja nukkuu.
 
Ylös