Taas ärsyttää!

Fairytale, juurikin kadonneet tavarat! Viime reissun jäljiltä en löytänyt mistään vedensuodatuspulloa. Maksoikin mokoma aika suolaisesti ?
 
Pakkomielle tehdä kaikki verkkosivut sellaisiksi että pöytäkoneen näytöllä ruudussa näkyy kerralla suunnilleen yksi otsikko todella isolla fontilla. Miten kukaan voi olettaa minun hahmottavan minkäänlaisia kokonaisuuksia jos näen vaan rivin kerrallaan?
Ilmatieteenlaitoksen sivuja en enää käytä tuon takia. Nyt viimeisimpänä VR:n sivuilla tämä uudistus. Yritin äsken ostaa junalippua ja näpytin pankkini tunnusta ja kiroilin ettei se toimi. Pankkivalikon alapuolelle oli piilotettu kohta josta piti painaa pankkivalinnan jälkeen, mutta vaikka se oli ihan iso ja helposti huomattavissa niin se ei näkynyt ruudulla kun ruudulle mahtuva informaatio on niin rajallista kun jokainen kirjain pitää tehdä postimerkin kokoiseksi ja teksti sijoittaa vielä ison laatikon sisälle joka entisestään vie tilaa tärkeältä infolta yhden ruudun alueella. Miksi kaikki pitää suunnitella vain lääppimisnäyttöjä ajatellen ? Haluisin lähettää todella kiukkuista palautetta sille joka meni keksimään kosketusnäytöt. olisi saaneet jäädä keksimättä. NI!

Tosin nyt VR:n sivut toimivat mikä on todella iso plussa entiseen, mutta silti. Miksi! ? Miksi pöytäkoneen käyttäjiltä viedään kaikki käyttömukavuus. Eikö kukaan muka minun lisäkseni oikeasti käytä enää nettiä muilla kun puhelimilla ja pikkuruuduilla.Haluaisin ottaa eron koko Melkorin netistä aina välillä, mutta kun nykyään ei enää voi mitään tehdä ilman.

Joo, rankka työpäivä takana ja päätä meinaa särkeä ja stressaan junamatkustusta ja junia ei edes kulje juuri silloin kun minun pitäisi matkustaa ja minun pitää siis jossain hiiskatin Tampereella yrittää keksiä miten saan vartin kävelymatkaan kulutettua tunnin ja sitten siihen päälle tämä.
Taidan tarvita ison kaakaon, vähän jotain syötävää ja rentouttavan saunan.
 
Käsittääkseni noita ei ole tehty kosketusnäyttöjä varten vaan suuren tekstin kohdalla on kyse saavutettavuusstandardista. Näin minulle ainakin Ilmatieteenlaitoksen sivujen kohdalla informoi ihminen, joka tekee vastaavanlaista suunnittelua työkseen.
 
Ihmiset, joiden pitää huudattaa jotain videota tai käydä puhelinkeskustelua kajari päällä julkisissa kulkuneuvoissa. Korvia raastaa! Missä kanssaihmisten matkustusrauhan kunnioittaminen?
 
Ihmiset, joiden pitää huudattaa jotain videota tai käydä puhelinkeskustelua kajari päällä julkisissa kulkuneuvoissa. Korvia raastaa! Missä kanssaihmisten matkustusrauhan kunnioittaminen?
Mulla on ainakin toi korvalle osuva kaiutin kännystä vaientunut siinä määrin että en saa mitään selvää puhelukumppanin puheesta ilman kaiutinta. Onneksi kuulokeliitäntä sentään toimii, ne ei vaan oo aina mukana. Mut joo, voisi tylysti vaan sulkea puhelun epäsopivaan aikaan. En autolla ajaessakaan koskaan vastaa.
 
Ajankohtaan nähden miellyttävästä "kymppiplussaa kohti" -oheislämmöstään huolimatta tämänhetkinen suomalaisen ulkokosteuden sijoittautuminen saattaa tuottaa lieviä epämukavuuksia viikon keskelle suunnittelemani tyylintäydellistyshatun/-hattujen saalistusretkelle.
 
Ärsyttää kuorokaverin puolesta, joka on todella herkkiä ja omaperäisiä teoksia kierrätysmateriaalista luova korutaiteilija. Hän oli suunnitellut ja teettänyt yhdelle näyttelyyn lähteneelle hauraalle korulleen kalliin kuljetus- ja näytteillepanolaatikon, jotta se sekä kulkisi hyvin pakattuna että tulisi esitetyksi oikealla tavalla. Näytteilleasettaja oli rikkonut laatikon ja palauttanut korun sullottuna sille liian pieneen pahvilaatikkoon. Ihan käsittämätöntä toimintaa!
 
joka tapahtuu pääosin aamulla. 7.15 on mukava herätä joko kaivinkoneen piipitykseen ja tai sitten siihen kivisahan ääneen
Eikö olekin kumma juttu miksi poraaminen, piikkaaminen, imurointi, mattojen tamppaus, lehtipuhaltimet, ruohon leikkaaminen ja muu möykkä alkaa aina kukonlaulun aikaan. Tämä on ihan vakio AINA. Yleensä siinä vaiheessa kun kaikki kelvottomat aamuntorkut on saatu hätistettyä ylös vuoteistaan tulee aivan hiljaista loppupäiväksi. Todella raivostuttavaa.
 
En kannusta ketään alkamaan metelöidä aamuvarhaisella, mutta toisaalta ymmärrän hyvin sitä tarvetta alkaa siivota heti aamusta. minä nimittäin olen sellainen ihminen joka toimii parhaiten aamulla. Jos en ala aamupäivästä tehdä jotain asiaa, kuten vaikka se siivous on hyvin todennäköistä että se jää kokonaan. Iltapäivällä on hankala saada enää aikaiseksi. Joillakin ihmisillä myös unen tarve tai ainakin pitkät unijaksot lyhenevät vanhetessa ja voi hyvin olla että he ovat heränneet jo vaikka viideltä ja hengailleet aamulla odottelemassa milloin uskaltaisi alkaa siivoamaan :D
Tämän aamuvirkkuuden takia(kin) on kivempi asua omakotitalossa. Ensinnäkin ihan jo sen takia että jos joku asuisi liian lähellä en uskaltaisi varmaan ikinä imuroida kun aina on liian aikaista tai myöhäistä jonkun mielestä ja myös siksi että itse ärsyynnyn jos joku alkaa metelöidä illalla 21 jälkeen (ei mikään tarkka aika). Ei siksi että menisin nukkumaan tuohon aikaan (joskus, mutta harvemmin), mutta tuntuu että illalla kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta.
 
Niin, se on vaan jännä, että aikaisin aamulla metelöitseminen on yleisesti hyväksyttyä, mutta illalla ei ?

Meidän lähellä on nyt meneillään kaikenlaisia remontteja, mm. hamaan ikuisuuteen jatkuva ratikkatyömaa. Ihan vilpittömästi ihmettelen, että onko siihen joku erityinen syy miksi kaikenlaiset räjäytykset ja jyskytykset täytyy suorittaa klo 7 aamulla ? Luulisi, että se olisi helpompaa pari tuntia myöhemmin kun aamuruuhka on ohi ja on valoisampaakin.
 
Sen lisäksi, että äänekkäät tuot saa aloittaa jo seitsemältä, niin tietenkin ne innoikkaat työmaatyypit aloittavat jo ennen seitsemää, ihan vain koska sattuivat työmaalle aikaisin. Tässä oman pihan reunalla on iso parkkistyömaa, ja sille on kaadettu puita ja räjäytelty ja kaivettu kiviä ja mitä lie... Ja on välillä alkanut jo ennen seitsemää. Sinänsä ei minua haittaa, kun herään yleensä viimeistään kuudelta joka tapauksessa. Mutta ihan tosi, miksi tuo täytyisi tehdä aikaisin aamulla?
 
Aamuräjäytysten syy on turvaetäisyydet työkoneille, ei tartte edestakaisin kulkea työpäivän aikana ja maksaa tyhjästä konekuskeille siitä ajasta mitä panostus ja räjäytys kestää. Joskus kyllä ruokatunnin jälkeenkin noita tehdään, muut häipyy syömään ja latingin lataavat jäävät virittämään seuraavaa jysäystä.

Muusta aamuremontteerauksesta ei oo sanottavaa, mutta itse kuulun tuohon sakkiin joka varoo tiskaamista ja imurointia liian aikaisin ennen seitsemää.
 
Minuakin lievästi ärsytti tänään remontti, tai se ettei siitä ole tiedotettu mitenkään. Jotkut tyypit kävivät poraamassa reikiä rappukäytävään lattiaan ja kattoon, meteli oli kauhean ja pitkäaikainen (tai monta tuntia). Onneksi ei ollut mitään etäkokousta tai vastaavaa samaan aikaan. Mietin myös reikien tarkoitusta, mutta se selvinnee jossain vaiheessa.
 
Niin, se on vaan jännä, että aikaisin aamulla metelöitseminen on yleisesti hyväksyttyä, mutta illalla ei ?
Onhan se joo yleisesti hyväksytympää. Minä luulen ihan näin maalaisjärjellä pohtien että tässä voi olla taustalla vanhat tehdastyöajat tai toimistotyöajat joiden rytmiin hiljainen aika on määritelty tai millaista rytmiä on pidetty soveliaimpana. Silloin ei varmaankaan erikseen ajateltu ihmisten luontaista rytmiä ja yksilöllisyyttä tällaisessa asiassa. Minä puhun kuitenkin tuossa viestissäni vain omasta kokemuksestani ja omasta puolestani. Ihan ilman oletusta siitä että kaikki muut olisivat saman rytmisiä ☺

Miettikääs jos olisi vaikka taloyhtiössä kolme kerrostaloa joissa hiljainen aika olisi kaikissa eri. Olisi 20-06 talo, 22-08 talo ja 00-10 talo (ajat niitä hiljaisia aikoja).
 
Aamuräjäytysten syy on turvaetäisyydet työkoneille
Niin, siis räjäytyksiä tulee täällä vasta päivällä, muun möyrimisen aloittavat ennen seitsemää. Tänään eka kai siinä yhdeksän huitteilla ja viimeinen lähempänä neljää. Mutta muissa kohteissa varmaankin ihan totta tuo!
 
Jouduin ensimmäistä kertaa tekemään tulliselvitystä. Ajattelin että säästän rahaa ja teen sen itse netissä mutta olin tilannut sikurikahvia eikä sitä löytynyt listasta millään keksimälläni hakusanalla. Löysin sille tullikoodin mutta järjestelmä ei hyväksynyt sitä. Täytyy yrittää soittaa maanantaina tullin asiakaspalveluun. Olisi varmaan kannattanut maksaa kuljetusfirmalle kaksikymppiä siitä että he olisivat tehneet sen puolestani...
 
Täytyy yrittää soittaa maanantaina tullin asiakaspalveluun. Olisi varmaan kannattanut maksaa kuljetusfirmalle kaksikymppiä siitä että he olisivat tehneet sen puolestani...

Ei olisi! Olen itse tehnyt tulliselvityksen monta kertaa, ja siinä säästää kyllä ihan selvää rahaa, kun ei tarvitse toistuvasti maksella riistohintoja kuljetusfirmoille niin yksinkertaisesta hommasta. Tullin asiakaspalvelu on tosi avulias, olen kerran joutunut itsekin sinne soittamaan, kun tulossa oli Japanista lähetetty paketti sisällään sekalaisia keittiötarvikkeita, mm. neljä bento-laatikkoa ja erilaisia vihannesleikkureita, enkä kuollaksenikaan keksinyt, minkä koodin alle se menisi. Puhelimeen vastannut ystävällisääninen miesoletettu osasi suit sait neuvoa sopivimman koodin, ja paketti saapui onnellisesti perille.
 
Ei olisi! Olen itse tehnyt tulliselvityksen monta kertaa, ja siinä säästää kyllä ihan selvää rahaa, kun ei tarvitse toistuvasti maksella riistohintoja kuljetusfirmoille niin yksinkertaisesta hommasta. Tullin asiakaspalvelu on tosi avulias, olen kerran joutunut itsekin sinne soittamaan, kun tulossa oli Japanista lähetetty paketti sisällään sekalaisia keittiötarvikkeita, mm. neljä bento-laatikkoa ja erilaisia vihannesleikkureita, enkä kuollaksenikaan keksinyt, minkä koodin alle se menisi. Puhelimeen vastannut ystävällisääninen miesoletettu osasi suit sait neuvoa sopivimman koodin, ja paketti saapui onnellisesti perille.
Minullakin Tullin asiakaspalvelu onnistui ratkaisemaan lopulta ongelman onneksi, vaikka heidän piti selvittää asiaa ja soittaa takaisin. Sikuria sisältävien kahvinkorvikkeiden tullaus vaatii jotain lisätietoja, joita ei yksityishenkilöpuolella voi vielä antaa. Sain luvan tullata sen kahvia sisältävänä kahvinkorvikkeena...
 
Olisi (omalla mittapuullani) paljon tehtävää, mutta olen ollut jotenkin hukassa koko päivän. Vaikea hahmottaa, mikä on pielessä. Kai se on jonkinlaista keskittymiskyvyn puutetta, mutta en oikeastaan saa itseäni edes yrittämään.

Saapa nähdä noustaanko täältä työkyvyttömyyseläkkeeltä vielä muualle kuin vanhuuseläkkeelle.
 
Ylös