Taas ärsyttää!

Kesäloma, mutta aivot muistavat, että klo 6.15 on normaali aika herätä töihin, joten siihen aikaan sitten heräsin tänäänkin. En kyllä tajua miksi, koska ei minulla satunnaisilla arkivapaillani ole yleensä mitään vaikeuksia nukkua pitkään. Asiaan saattoi toki vaikuttaa uni, josta heräsin, mutta ei sekään ollut varsinainen painajainen vaan ainoastaan ärsyttävä. Nyt sitten makaan täällä kaksin verroin ärtyneenä enkä saa enää unta.
 
Kiitos Dracaena, mutta luulen katsoneeni tuonkin. Tilasin lopulta aquanetistä tämän uimapuvun. Oikeasti tilasin tummansinisen, mutta soittivat perään, että oikea koko oli loppu ja piti valita joko tuo musta-turkoosi tai musta-pinkki. Siinä on lahkeet ja säädettävät olkaimet. Väri on minusta aika tylsä, mutta ei ainakaan ole kokomusta tai vaikka mustavalkoinen, joten sillä mennään ja olen kohtalaisen tyytyväinen ostokseeni. Kaikilta muilta osin todella, siis oikeasti todella hyvän oloinen uimapuku paitsi tuota väriä, joka lopulta on pikkuseikka jos puku muuten on hyvä. Kauniimman värinen, mutta huonon mallinen harmittaisi enemmän.

Tällä hetkellä uutena (tai ei uutena, mutta kun uimapuku ratkesi niin aina löytyy tilalle jotain muuta. Taidan ola super negatiivinen ihminen aika-ajoin) ärsytyksen aiheena on, että kuukautiskivat sekä äkkipikaisuus ja pahantuulisuus veivät minulta ison osan päivästä. Makasin makuuhuoneessa mököttämässä, lukemassa ja nukkumassa yli kome tuntia tänään. Tuntui ettei vaan henkisesti pystynyt muuhun. Ja kaikki jonkun typerän hormoniheilahtelun takia. Niin turhaa tällainen. Ja turhaa veren hukkaa. Minulla on muutenkin hemoglobiini enemmän alakanttiin kuin yläkanttiin.
No joo, kokosin itseni ja kärräsin kolme kottikärryllistä multaa ylämäkeen, maalasin pari seinää ja sain hoidettua toisen lapsen iltatoimetkin melkein kunnialla, mutta se, että joutuu varautumaan siihen, että säännöllisesti mieli menee sekaisin ja sattuu. Juuri nyt se tuntuu enemmän taudilta kuin luonnolliselta osalta elämää. Että pitäisi muka nauttia naiseudesta ja syklisyydestä ja kierrosta ja ymmärtää sitä. Kiva niille, jotka pystyvät. Minäkin ehkä pystyn muun osan kiertoa, mutta ensimmäiset vuotopäivät olen kyllä sitä mieltä, että koko naiseus on ihan Utumnosta ja hekumoikoot housut veressä naiseuttaan, ketkä siitä jotain iloa saavat. Minä käperryn tuoliin ja toivon etten loukkaa ketään lähellä olevaa liian pahasti ja, että särky ja vuoto helpottaa huomiseksi.
 
Anoppi jäi kotivahdiksi uuteen taloon.. Ainoa sääntö oli, ettei saa kutsua vieraita. Nyt, kun ollaan puolimatkalla Pohjoiseen, niin hän ilmoittaa, että hakee miesystävänsä meiän talolle. Ei siis kysynyt lupaa eikä mitään, hän vain ilmoitti!!!! Kiva synttärilahja häneltä :xNyt en voi muuta ajatella, koska päivä pilalla :cry:
 
Henane sanoi:
Anoppi jäi kotivahdiksi uuteen taloon.. Ainoa sääntö oli, ettei saa kutsua vieraita. Nyt, kun ollaan puolimatkalla Pohjoiseen, niin hän ilmoittaa, että hakee miesystävänsä meiän talolle.
Tosi kurjaa, että ei voi luottaa, ettätoinen pitää kiinni sovitusta :(
 
"Ärsyttää" on lievä ilmaus sille tunteelle joka herää denialistien loputtomista höpinöistä kuten: a) ei ole mitään pandemiaa/koronaa/virusta b) "se on vaan flunssa" c) maskeista ei ole mitään hyötyä kun virukset menee niistä läpi mutta happi ei ja tulee aivovaurio d) kokeellinen rokote/myrkkypiikki/geeniterapia/ihmiskoe e) random-ukko videolla tietää mutta thl:n asiantuntijat ei ymmärrä mistään mitään f) random-ukko videolla sanoi hienon vaikean sanan ja pcr-testit ei toimi e) natsikortti g) luonnollinen vastustuskyky h) agenda i).......

Välillä on vaan niin vaikea jättää nämä omaan arvoonsa kun tämä puolitoista vuotta jatkunut tilanne on muutenkin niin turhauttava 😣
 
Tällä videolla irvaillaan ilmastonmuutosdenialisteille, mutta sama pätee kyllä kulkutautimyönteisiinkin. Vesi nousee jaloissa ja pyörittelen pelastusliivejä käsissäni. Eivätkös nämä ole kokeellisia? Mitäs jos niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä? En kyllä pue näitä päälleni! Katson ensin, miten muille käy ja sitten teen päätökseni. Siinä vaiheessa saatan jo hengittää vettä, mutta kasvatan sitten kidukset pikavauhtia.
 
Kyllä eilen huumoria koeteltiin kun odotin sovitusti viideltä anoppia ja appia käymään. Jääkaappi oman väsymyksen takia aivan tyhjänä jo toista päivää (mutta se nyt oli oma vika). Mutta nuo tulivat lopulta kymmentä yli kuuden! Olisin ehtinyt töiden jälkeisten pakollisten unien jälkeen vielä sinne kauppaankin, mutta tuo reilu tunti meni aivan harakoille - odottamiseen. Toivon etten itse ikinä enkä kuuna päivänä muutu sellaiseksi eläkeläiseksi, joka tulee milloin sattuu. Minulle työssäkäyvänä jokainen tunti on kallis (joko kauppareissu tai jotain muuta järkevää tai vähemmän järkevää).
Äitini kanssa ollaan jo pari vuosikymmentä sanottu joitakin asioita suoraan (älkää ostako jouluksi turhaa roinaa meidän nurkkiin tai melko tarkka kellonaika milloin tulevat tai viestiä perään jos kestää). Tyydyin vain sanomaan että odotin viidestä alkaen.
 
Kyllä eilen huumoria koeteltiin kun odotin sovitusti viideltä anoppia ja appia käymään. Jääkaappi oman väsymyksen takia aivan tyhjänä jo toista päivää (mutta se nyt oli oma vika). Mutta nuo tulivat lopulta kymmentä yli kuuden!
Meillä taas odotettiin puolenpäivän aikaan samalla nimikkeellä kulkevia sukulaisia. Söin rauhassa aamiaisen ja käytin koiran vajaan 3km lenkillä ajatellen, että on hyvinkin pari tuntia aikaa vielä laittaa robotti-imuri pörisemään ja siivota edes vähän keittiötä (heittää kahden viikon takaiset varresta limaiset ja päästä kuivuneet maljakkokukat pois yms).
Kun tulin lenkiltä joskus n. klo 10, mies sanoi, että olivat jo Hämeenlinnassa tulossa 😲 Mikä stressi ja ahdistus ja kiire. Todellakaan en ikinä halua tulla sellaiseksi eläkeläiseksi joka tulee milloin sattuu. Vartin ajoissa/myöhässä tulo on vielä ihan ok, mutta puoli tuntia ilmoitetusta poikkeava vaatii minusta jo jonkin selityksen tai pahoittelun ja melkein kaksi tuntia on jo pöyristyttävää. Se ei enää ole mihinkään suuntaan vahinko tai liikenteen takia jätetty aikavara.
 
Minun isälläni oli paha tulla jopa kaksi tuntia sovittua aikaisemmin hakemaan minua kaupungista kotikotona käymään. Sitten häntä hermostutti joutua istuksimaan tyhjän panttina, kun en heti päässytkään lähtemään. Sanoin siitä pari kertaa suoraan ja äkäisesti. Nykyään hän tulee kyllä ajoissa, esimerkiksi puolta tuntia ennen sovittua, mutta ovikelloa hän ei tule soittamaan ennen kuin kello on tasan sovitussa pykälässä. :D
Ei ole hyvä sovitusta ajasta lipsuminen kumpaankaan suuntaan, ellei ole sille oikeasti hyvää syytä!
 
Mie asuin yhteen aikaan mummin luona (opiskelusyistä), niin että koska tahansa saattoi joku sukulainen ilmaantua oven taakse ilmoittamatta. Avaimet kämppäänkin oli useammalla sukulaisella. Tämä tarkoitti että koti piti pitää niin järjestyksessä että kehtasi päästää immeisiä sisälle milloin vain. Edelleen koitan pitää kotia sellasessa kunnossa että sen saa alle puolessa tunnissa ihmismäiseksi.
Lapsen kanssa aikataulut menee säätämiseksi usein, vaikka kuinka koitan että lähdettäisiin ajoissa niin aina ei vaan onnistu jos esim kippaa juotavat päälleen tms.

Oma ärsytyksen aiheeni, joka tosin oli tiedossa jo etukäteen, on se että isomman rempan myötä ekaan kerrokseen tulee laajemmat terassit koko taloyhtiöön. Tämä tarkoittaa puiden ja pensaiden poistoa kaivinkoneella -.-' Ei enää näköestettä naapuritaloon. Alakerrassa oli viinimarjapensaat poimintavalmiina jne. Toivon että siilit pääsivät karkuun. Niin ja pakkoko ne rakennusjätteet oli sotkea sinne mullan sekaan? Eikö niitä olis voinu kerätä pois ennen mylläämistä? Nyt siellä on kaikki muovisilput yms siellä mullassa :(
 
Asuinalueeni moporalli. Pienet mopot viritetään pitämään maailmanlopun ääntä (ja varmaan myös menemään hävittäjien vauhtia) ja niillä rällätään lyhyttä tienpätkää ympäri ja ympäri. Montakohan tuntia tätä jo on jatkunut?? Ei puhettakaan, että pitäisin edes ikkunaa auki raikkaan ilman toivossa.
Asuisinpa yksin korvessa.
Mopojen seassa olen nähnyt myös alamäkikisassa sähköpotkulautoja. Viikonloppuna näin vastaantulijoiden (auto!)kaistalla ajavan ja puhelintaan selaavan yläasteikäiseltä vaikuttavan hepun.
Miten kovasti nykynuoriso kaipaakaan pois tästä maailmasta... Ja tämä kiukku kohdistuu täysin noihin typeriin, vastuuttomiin, itsekkäisiin ja epäkypsiin ajajiin, ei itse kulkuneuvoihin.
 
Ärsyttää, että on pakko hommata uusi läppäri. Vaikka tuon vanhan saakin toimimaan irrallisen monitorin kautta välttävästi, se vähän niinkuin kumoaa läppärin idean. Että tuon saisi korjattua, pitäisi seuraavaksi kai yrittää avata näytön suojakuori ja tsekata sieltä pari asiaa. Sinällään se ja sama, luultavasti siinä on grafiikkakortissa vikaa muutenkin. Ja semmoisia ei läppäriin tuosta vaan vaihdeta, koko (kuparinen) jäähdytysjärjestelmä pitäisi purkaa ja rakentaa uudestaan, vaikka löytäisikin slottiin sopivan kortin sopuhintaan (ei löydy). Sen puoleen, pöytäkonekin olisi syytä uudistaa/rakentaa uusi, backupit sentään tein jo ja tuuppasin sinne Linuxia (periaatteessa) kolmeksi vuodeksi eteenpäin. Että ihan kiire ei ole. Aina yhtä hermostuttavaa ja ärsyttävää kelata uudestaan asioita, jotka on helppo kämmätä ja joita on viimeksi tehnyt yli 10v sitten.

Uuden (tai kelvollisen vanhan) ostaminen ärsyttää kun ei enää tiedä mikä on kelvollinen/hyvä tarjous.
 
Last edited:
Anoppi on tehnyt erään jutun, mistä puhuinkin suuria ja ei niin suuria surunaiheita -topicissa ja olen ärsyyntynyt, koska hän on tehnyt sen tahallaan. Ainakin näin luulen, koska hän on sanonut lapsenlapselleen, että kun hän asui tässä talossa, niin onhan hänenkin katon alla tapahtunut yhtä sun toista. Mutta kyseessä on minun ja M:n ihan upouusi talo, anoppi ei ole siinä asunut vaan ollut ainoastaan talovahtina.

Anoppi ei näe tekemisissään mitään väärää ja sanoo minun olevan lapsellinen. Sanoo, että häntä ketuttaa, kun tästä jankataan ja kerrotaan koko kylälle. Jankataan ja kerrotaan koko kylälle?! Jos minä saisin päättää, niin tämä menisi napakoihin, että "Tiedän yhä, mitä teit talonvahtina.." Olemme M:n kanssa kertoneet tämän ainoastaan ydinperheelle, emme kenellekään kyläläiselle. Olen kertonut muutamalle ystävälle, koska koen tarvitsevani tukea, koen tarvitsevani ammattiapuakin tällä hetkellä asian käsittelyyn ja haluaisin kertoa M:n tädille, joka on siis edesmenneen appiukon sisko, jonka kanssa tullaan todella hyvin toimeen.

En vain pysty käsittelemään tätä, kun ahdistaa ja ärsyttää niin paljon, ettei se Mordorin örkin peffan tulehtunut ja märkivä näppylä anoppi ymmärrä tehneensä väärin, vaan syyttää minua ja M:a siitä, että emme anna asian olla. Miksi antaisin? Arght!!!
 
onhan hänenkin katon alla tapahtunut yhtä sun toista

Vaikka anoppi olisi pahoinpidelty henkihieveriin oman kattonsa alla, kaikki omaisuus ryöstetty ja talo lopuksi poltettu, se ei oikeuta häntä käyttäytymään kuin tyranni eikä varsinkaan kutsumaan ulkopuolisia toisten ihmisten taloon ollessaan sitä vahtimassa. Ylipäätään "minua kohdeltiin joskus huonosti, joten minäkin saan kohdella muita huonosti" on täysin epälooginen ajatuskulku, joka johtaa vain siihen, että kaikilla on kurjaa.

Anoppi ei näe tekemisissään mitään väärää ja sanoo minun olevan lapsellinen

Anoppi on siis joko käsittämättömän typerä, tahallaan ilkeä tai sitten yksinkertaisesti narsisti, joka ei oikeasti kykene näkemään mitään väärää omissa teoissaan, koska hahmottaa koko elämän jonkinlaiseksi nokittelukisaksi, jossa ainoa millä on väliä on asema todellisen tai kuvitellun hierarkian huipulla. Narsisti saa ihanaa vallan ja kontrollin tunnetta siitä, että talloo muita ihmisiä.
 
Vaikka anoppi olisi pahoinpidelty henkihieveriin oman kattonsa alla, kaikki omaisuus ryöstetty ja talo lopuksi poltettu, se ei oikeuta häntä käyttäytymään kuin tyranni eikä varsinkaan kutsumaan ulkopuolisia toisten ihmisten taloon ollessaan sitä vahtimassa. Ylipäätään "minua kohdeltiin joskus huonosti, joten minäkin saan kohdella muita huonosti" on täysin epälooginen ajatuskulku, joka johtaa vain siihen, että kaikilla on kurjaa.

Anoppi on siis joko käsittämättömän typerä, tahallaan ilkeä tai sitten yksinkertaisesti narsisti, joka ei oikeasti kykene näkemään mitään väärää omissa teoissaan, koska hahmottaa koko elämän jonkinlaiseksi nokittelukisaksi, jossa ainoa millä on väliä on asema todellisen tai kuvitellun hierarkian huipulla. Narsisti saa ihanaa vallan ja kontrollin tunnetta siitä, että talloo muita ihmisiä.

Siis ihanaa, en ole hullu, kun en voi hyväksyä tätä käytöstä?! Tuntuu, että sillä ihmisellä on muutenkin jokin ihmeellinen ylimielinen suhtautuminen minuun tai sitten hän haluaa olla poikansa kanssa parisuhteessa. En tiedä kokeeko hän minun ja poikansa parisuhteen jotenkin kateuden aiheena vai miksi tässä on tämä nokitteluasema? Siis voisinhan minäkin lähteä tälle linjalle ja kertoa, kuinka hän on kohdellut minua väärin kaikki nämä 12vuotta. Voisin jopa listata hänelle tämän kaiken, mutta en ole lähtenyt siihen, koska hän on M:n äiti ja en halua asettaa M:a siihen tilanteeseen, että hänen tulisi valita minut tai äitinsä. En vain ole sellainen ihminen. Tosin.. Anoppi on puhunut minusta pahaa kaikille ympärillä oleville tutuille , joten tässä minulla olisi jo suoraan todiste siitä, että mie en liioittele näitä, enkä kuitenkaan ole tehnyt hänen elämästään kurjaa. Hän tosin on minun.. mutta miehän olen "vain miniä".
 
Vilustuin perusteellisesti keskiaikafestareilla. Ensimmäinen yö tulvivassa teltassa ja sen jälkeen 15h päivittäistä märillä kengillä taapertamista taisi tehdä tehtävänsä. Kurkku kipeä ja on kylmä, mutta en omaa mitään muita oireita. Lepoa ja teetä ja kyllä se tästä.
 
Käytin nuhaisen ja kurjaoloisen kuopuksen koronatestissä eilen vähän ennen kolmea. Tuloksen piti tulla vuorokauden sisällä, vaan eipä ole kuulunut. Epävarmuus on yllättävän väsyttävää.
 
Huijarit ärsyttävät. Myyn ukulelea Fesen kirppariryhmissä ja kaksi ensimmäistä tarjousta tuli huijareilta. Ensiksi ehtinyt oli profiilikuvan mukaan lämpimän isoäidillinen ihminen, jonka nimistä ei kuitenkaan ole ryhmissä. Heti alussa hän ehdotti erikoista kaupankäyntimenetelmää: luotetun kuriirifirman työntekijä toisi rahat ja veisi soittimen mennessään. Kun se ei mennyt läpi, hän ehdotti postittamista, vaikka olin selkeästi ilmoittanut, että pelkkä haku käy. Toinen taas käytti eri versiota samasta skenaariosta: rahojen tuoja ja tavaran hakija olisivat kaksi eri henkilöä. Tuoja olisi jälleen tunnetun kuriirifirman työntekijä ja hakija toinen, joka luultavasti ilmaantuisi jonkin uskottavan sekaannuksen vuoksi rahoja ennen ovelleni. Kummassakin skenaariossa menettäisin soittimeni saamatta senttiäkään korvaukseksi ja kysyttäessä kuriirifirmalla ei olisi mitään tietoa tuollaisesta toimeksiannosta tai -antajasta. Alkuperäinen yhteydenottaja (joka todellisuudessa on itse hakija tai samassa koplassa tämän kanssa) ei enää vastaisi tiedusteluihini.

Molemmat huijarit luultavasti lähettävät valtavasti vastaavia viestejä toivoen, että joku tarttuisi täkyyn. Toinen sanoi viestissään, että hän haluaisi tehdä kaupat tänään - kello oli puoli yksitoista Illalla. Ihanko totta hän aikoi ilmaantua oveni taakse siihen kellonlyömään? Sama aloitusviesti käytössä piittaamatta sellaisista pikkudetaljeista kuin kellonajasta.

Kolmas yhteydenottaja siinä vaiheessa kun olin jo ottanut Mesestä hälyt pois päältä pyysi heti kättelyssä 40 prosentin alennusta kauppahinnasta. Vastauksessani aion kehottaa häntä hankkimaan ensin silmälasit. Pyyntihinnassani on ilmaa, muttei sentään ihan niin paljon. Eiköhän hänkin aio käyttää vähärahaista bulvaania sitten kun on näön vuoksi ollut tekevinään kauppoja. Pessimisti ei pety.

Muoks. Vähän googletettuani alan epäillä, että jos uskoisin huijareita, niin tavara ei liikkuisi minnekään, vaan pelkästään raha - minulta heille. Huijarit eivät todennäköisesti ole edes tässä maassa tai maanosassa. Tässä linkissä kerrotaan, miten temppu tehdään.
 
Last edited:
Ylös