Taas ärsyttää!

Onneksi Kurvisen sooloilu ei ilmeisesti (toivottavasti!) kanna kovin pitkälle:


Edit: Juuri äsken A-Studiossa Li Andersson oli kovasti sitä mieltä, että tämä virhe kompensoidaan kokonaisuudessaan - ainakin Vasemmistoliiton mielestä. Keskustasta ei tietysti voi mennä takuuseen, reaktio saattaa olla mitä tahansa ansaitusta häpeämisestä itkupotkuraivariin. Mutta jo tuon Iltapulun uutisen perusteella tilanne näyttää olevan se, että Marin aikoo pistää turvenuijansa kuriin.
 
Last edited:
Tänään olen lukenut uutisista, kuinka Kristillisdemokraatit äänestivät yhdessä Perussuomalaisten ja Ano Turtiaisen (miehen joka on liian hullu persuihin, kertoo paljon) kanssa koronapassia vastaan, sekä myös kuinka Tampereen luterilaisen seurakunnan ja Elokapinan yhteinen mielenosoitus peruttiin painostuksen takia. Nyt v*ttu oikeesti, kristityt! Päätinkin juuri perustaa Franciscus Assisilaisen hengessä vasemmistokristillisen puolueen laitaoikeiston kädestä syövien kristillisdemokraattien vastavoimaksi. Tuskin maltan odottaa pienpuolueiden vaalitenttiä! :D

 
Nyt v*ttu oikeesti, kristityt! Päätinkin juuri perustaa Franciscus Assisilaisen hengessä vasemmistokristillisen puolueen

Tuo puoluehanke voi olla ihan hyvä, mutta en oikein tiedä, saisitko P. Franciscuksesta väännettyä koronapassin kannattajaa. Mieshän vaikutti anarkistilta.
 
Toinen polvi on taas vaihteeksi kipeä ja elämä sen takia vähän hankalaa. En osaa päättää, pitäisikö pyrkiä lääkärille vai ei, kun kipu on kuitenkin aika vähäistä, ilmoittelee itsestään vain rasituksessa, ei estä normaalia elämää ja tähänastisen kokemuksen mukaan menee ohi noin viikossa, kunhan jalkaa muistaa varoa ja lepuuttaa. Toisaalta suvussa on nivelrikkoa...
 
Yritin opiskella, sain hyvän motivaatiopuuskan ja sitten istunto vanhenee, ja sen jälkeen koko nettikirjasto kaatuu. En näemmä sitten lue puolta yötä eri tapoja tutkia viestintää. Toisaalta, kello on puoli kaksi yöllä, ehkä voisi mennä nukkumaan. Ehkä Tiedon Jumalat yrittävät patistaa minua unten maille.
 
Facebook-tilini ja siinä sivussa ilmeisesti myös Messenger-tilini on lukittu "epätyypillisen toiminnan" takia. Minua pyydettiin todistamaan henkilöllisyyteni ja sen tein, mutta ilmeisesti voi mennä useampi päivä ennen kuin joku oikea ihminen ehtii viestini tarkistaa ja päättää, saanko tilini taas käyttööni vai en. Eihän tästä muuten olisi suurta haittaa - oikeastaan päin vastoin, koska nyt ainakin on pakko pitää fesetaukoa - mutta kuoromme operoi täysin näiden kahden somekanavan kautta enkä nyt siis pääse edes käsiksi treenimateriaaleihin, jotka olisivat aika tähdellisiä etäharjoittelun kannalta.

Muoks: Kannatti näköjään kitistä tänne. Tili on ollut lukossa eilisestä asti, mutta kun yllä olevan viestin kirjoitettuani kokeilin taas kirjautumista, sain kuin sainkin tilini vihdoin taas auki :)

Muoksmuoks: Mese tosin ei näköjään toimi edelleenkään. Se ilmoitti ettei pysty esittämään sisältöä kielellä suomi, kun ehdotetusti vaihdoin englantiin, se ilmoitti istuntoni vanhentuneen, ja kun ehdotetusti painoin uloskirjautumisnappia, se jumitti kohtaan "logging out". Huoh.
 
Last edited:
Jos jotain inhoan niin ne käsityskyvyltään rajoittuneet, jotka haluavat ostaa yhteisösivuston. Jo se että asiaa udellaan on hyväksymätöntä. Ei yhteisöä osteta!

Kontu ei ole kaupan mistään hinnasta, enkä minä yksin siitä edes päätä.

Tämän utelun taustalla hakukoneoptimointiin keskittynyt yritys. En toki ihmettele miksi utelevat: täällä on paljon todella hienoa teidän tekemäänne sisältöä! Hienoja ajatuksia, monipuolista keskustelua, runsaasti historiaa. Ja tämän he haluaisivat ostaa: sen mitä teillä on mielessänne joskus ollut ja minkä olette kirjoittaneet, koska sillä saisi manipuloitua liikennettä internetissä haluamallaan tavalla. Kertakaikkisen hirvittävää.
 
Keitin iltapäiväkahvit, ja sitten kauramaito loppui kesken. Pienet ärsyttävät asiat!!!
 
Star Trek: Discovery nyppäistiin pois eurooppalaisesta Netflixistä vain pari päivää ennen neloskauden alkua. Näkyy Paramount+:ssa, mutta ei tietenkään vielä vaan joskus keväällä kun ja jos saavat uudistetun palvelun lanseerattua. Sitten pitäisi pulittaa kuukausimaksua vielä yhdestä ohjelmapalvelusta.

Mieli alkaa palailla vuosituhannen alkuun, jolloin suosikkisarjoja katsottiin latailemalla jaksoja yökaudet vertaisverkoista. :x
 
Yhdyn yleisellä tasolla @Ares B n ärsytyksen aiheeseen. Olen jo pitkään miettinyt miten ärsyttävää on, että kaikki on hajautettu eri palveluihinsa. Minä alan kaivata sitä aikaa kun sarjoja ja leffoja ostettiin DVD:llä tai katsottiin telkkarista. En sen tilantarpeen taikka materiaalin kulutukse takia vaan siksi, että silloin maksettiin kerran ja sai katsoa juuri niin monta kertaa kuin tahtoi. Nyt jos haluaa katsoa samaa sarjaa/leffaa uudestaan pitää edelleen roikottaa samaa palvelua kuukausi kaupalla ja maksaa siitä jatkuvasti. Ja sitäpaitsi noilla maksuilla ei varmasti kompensoida pätkääkään tietoliikenteen aiheuttamia päästöjä, joista minusta puhutaan ihan liian vähän.
Nyt eksyin vähän sivuun tuosta usean palvelun ostamisen ärsytyksestä, mutta minä mietin todella tarkkaan monestako suoratoistopalvelusta haluan maksaa. Tällä hetkellä meillä maksetaan Netflixistä, Disney+:sta ja Ruudusta. Minusta kolme on jo aika monta. Ja silti en pääse katsomaan oman fantasia taipaleeni ehkä merkittävimpään teokseen pohjautuvaa sarjaa His Dark Materials.
Olisinko valmis maksamaan pelkästään sen nähdäkseni taas yhdestä palvelusta lisää? En ainakaan juuri nyt.
Olisinko valmis vaihtamaan jonkun olemassaolevan palvelun? En ole valmis luopumaan Noiturista enkä haluaisi viedä lapsilta Disney+:aa ainakaan ihan vielä. Siellä on myös paljon sellaista mitä itsekin katson. Ruudusta taas näkee kotimaisiakin sarjoja ja esimerkiksi Australian masterchef on yksi ulkolainen sarja, jota seuraan sen kautta. En kyllä olisi valmis luopumaan niistäkään.

Kun joku keksisi ja saisi nämä isot palveluntarjoajat suostuteltua jotenkin mukaan palveluun johon voisi ostaa yksittäisiä sarjoja tai elokuvia näistä muista ja kasata oman kirjastonsa tai jos näistä palveluista voisi suoraan ostaa ladattavaksi yksittäistä sisältöä niin olisin tyytyväisempi. Ei varmaan ihan helposti kukaan lähtisi tähän, kun tuntuu, että kaikki mustasukkaisena istuvat omien palveluidensa päällä kyräilemässä toisiaan ja vetävät omia sisältöjään pois niistä palveluista joiden alla on ollut useamman firman sisältöjä...
Jos tällaisia mahdollisuuksia olisi niin sisällön voisi paitsi kasata oman viihdepakettinsa sellaiseksi kuin aluaa niin myös katsoa sisältöjä omalta koneelta ja vaikka useaan kertaan ilman jatkuvan tiedonsiirron aiheuttamaa ympäristöhaittaa, josta minulla ainakin on tosi huono ja syyllinen olo aika usein. Ja myös epävarma olo, koska en tiedä siitä tarpeeksi, että osaisin suhteuttaa sitä. Minusta siitä pitäisi pitää enemmän meteliä ja herätellä ihmisiä huomaamaan, ettei sekään ole ihan ongelmatonta.
 
Last edited:
Vihaan sitä, että kaikesta tehdään nyt kuukausimaksullisia palveluita. Yritykset vain maksimoivat ja säännöllistävät tulonsa. :(

Ärsyttää, että LOTR-konsertti oli niin huono ja liput niin kalliit.
 
Minäkin liityn niihin, joita ärsyttävät eri ohjelmapalvelut! Tosin kun on jo aikuisia lapsia, niin voi hajauttaa, kellä on Netflix ja kellä HBO Max jne. Toimisiko sama esim. kavereiden kesken...
 
Star Trek: Discovery nyppäistiin pois eurooppalaisesta Netflixistä vain pari päivää ennen neloskauden alkua

Mitä? Mitä? Nyt alkoi ärsyttää ihan järjettömästi. Etten olisi tätäkin odottanut. Hyaargh!
 
Instagramin kiertoviestit. Minut on tänäänkin tägätty varmaan viisi kertaa johonkin "mitä nimesi tarkoittaa urban dictionaryssa" tai muuhun vastaavaan kiertoviestiin, ja nyt en sitten instassa muuta näekään kuin kaikkien omia vastauksia näihin kiertoviesteihin. Ärsyttää, haluaisin vain nähdä kivoja metsäkuvia ja koirakuvia ja goottimeikkikuvia, ja nyt tämä kiertoviestien vyöry on haudannut kaikki kivat kuvat alleen. Aika siis pitää pikku tauko kyseisestä sovelluksesta. [22]
 
Olisiko noista ohjelmapalveluista helpompi luopua keväällä? Siinä pääsiäisen jälkeen, kun on järkevää syytä viettää enemmän aikaa ulkosalla. Tämä kuulostaa järkevältä, mutta itse olen molemmat suoratoistopalvelut ottanut käyttööni nimenomaan keväällä, missä ei ole kyllä järjen hiventäkään. ja kun niitä roikottaa, niistä ei ole ihan heti kiva luopuakaan.
 
Juu, olen samaa mieltä, että ongelmallista on suoratoistopalvelujen hajanaisuuden kanssa. Tilannetta vielä mutkistaa se, että en oikeastaan ehdi katsoa kovin paljoa sarjoja tai elokuviakaan, eli tilaan noita palveluita ihan muutamien sarjojen vuoksi. Onneksi edes lapset katsovat enemmän.
Ilmeisesti keväällä on tulossa House of Dragon HBO Maxille, joten se täytyy ottaa silloin. Sitten voisi katsella His Dark Materialsin loppuun. Jos sitten laittaisi Netflixin tauolle, kun on tullut jo Witcherit nähtyä. Ja kyllä se Amazon Prime pitää tietty ottaa, nyt jo Ajan pyörä houkuttelee, mutta vielä yritän sinnitellä jouluun saakka, niin hankin sen itselleni joululahjaksi. Tai sitten viimeistään kesälomalla, kun silloin mulla on enemmän aikaa katsella.. Disney Plussasta ei vuosisopimuksen ansiosta pääse mitenkään eroon, mutta ei se onnistuisi meidän perheen Marvel-fanienkaan vuoksi.
Itse en ole kovin paljon huolissani suoratoiston ympäristövaikutuksista. Kun laitteet on kuitenkin olemassa, niin lähinnä kyse on kai energiankulutuksesta ja se taas riippuu siitä, miten sähkö tuotetaan. Ja kulutus riippuu käytöstä. Toisaalta on paljon järkevämpää siirrellä dataa kuin dvd-levyjä.
 
Last edited:
Ilmeisesti keväällä on tulossa House of Dragon HBO Maxille, joten se täytyy ottaa silloin.

Jos olen oikein ymmärtänyt mainoksen, HBO Maxilla on marraskuun loppuun asti tarjous: uudet tilaajat saavat pysyvän 50% alennuksen kuukausimaksusta eli alennus on voimassa niin kauan kuin jatkaa kuukausitilaajana. Tällä hetkellä tuo alennettu kuukausimaksu on 4,49€ eli ei kovin paljon. Sitä en kyllä tiedä, miten moneen laitteeseen / miten monelle henkilölle tilauksen voi jakaa. Eihän se sitten ole kovin kiva, jos vain yksi voi sitä käyttää.
 
Okei, h
Jos olen oikein ymmärtänyt mainoksen, HBO Maxilla on marraskuun loppuun asti tarjous: uudet tilaajat saavat pysyvän 50% alennuksen kuukausimaksusta eli alennus on voimassa niin kauan kuin jatkaa kuukausitilaajana. Tällä hetkellä tuo alennettu kuukausimaksu on 4,49€ eli ei kovin paljon. Sitä en kyllä tiedä, miten moneen laitteeseen / miten monelle henkilölle tilauksen voi jakaa. Eihän se sitten ole kovin kiva, jos vain yksi voi sitä käyttää.
Ok, hm.. nyt alkoi kiinnostelemaan. Aika hyvä tarjous! (paitsi että olisin palaava tilaaja, en uusi :).) Meillä muuten Netflixissä on juurikin vain yhdellä oikeus käyttää kerrallaan, eikä se kauheasti ole haitannut, kun käyttö on tosiaan muutenkin vähäistä.
 
Palaavakin tilaaja saa ymmärtääkseni edun pienellä vaivalla (käyttämällä eri sähköpostitiliö ja luottokorttia).

Meillä on käytössä sisaruskimppa useassa eri suoratoistopalvelussa, joten kun saan joululahjaksi siskolta Disney+ katseluoikeudet ja veljeltä Netflixin, voi aina välillä HBO:sta tai Amazon Primesta jotain maksaakin.

Itseäni ärsyttää, kun parin päivän sisällä olen onnistunut tiputtamaan eli hukkaamaan kävelyllä tai bussimatkalla sekä lapaset että pipon. Lapaset on jo hankittu takaisin, pipon kotiinpaluu vaatii vielä vaivannäköä. Onneksi minulla on toinenkin pipo ja takissa on huppu.
 
Ylös