Taas ärsyttää!

Haha:grin: Ehkä kuitenkin ostan uuden niin ei akku poksahda heti taas. Kiitos kuitenkin tarjouksesta, bookbook toimii loistavasti lukulaitteena.
 
Nyt ärsyttää oma tyhmyys, oma hätäily ja helppoon meneminen. Että voi ihminen olla näin typerä!
Tilasin pesukoneen asennuksen, maksoin sen, sillä asialla oli kiire koneen ruikkiessa vettä muutaman desilitran vessan lattialle pesukertaa kohden. Mutta nytpä selvisi että firma on täysi kusettaja! Ja koska sieltä ei ole kuulunut mitään, uskoisin että peli on menetetty ja rahat menneet kankkulan kaivoon. Ensisilmäyksellä ja melkoisella kiireellä valittu palvelu ei näyttänyt mitään ikävää.

Laitoin vielä sähköpostin että soittavat ja sovitaan aika puhelimitse jolloin joku käy.
Pysyin asiallisena, vaikka asiattomuus alkaa olla hyvin lähellä ja harmitus valtava. Vaikka hutivuokrakämppäänkin meni takuuvuokran verran rahaa hukkaan, jotenkin kuitenkin tämä vähän reilun satasen menetys tuntuu kirpeämmältä ja osuu enemmän vyön alle. :x
 
Minua puri punkki. Olin toissapäivänä sienessä, ja sen jälkeen suihkussa tarkastin parhaani mukaan, ettei punkkeja ole päässyt takertumaan iholle. Mutta joko tämä yksi pirulainen oli jo silloin asettunut kylkeeni selän puolelle tai sitten se oli jäänyt piileskelemään vaatteisiini ja mönki sieltä eilen, kun vedin samat housut jalkaan. Joka tapauksessa nyt on kutiava purema kyljessä, ja vain aika näyttää, tuliko mukana joku tauti vai ei.
 
Last edited:
Ärsyttää, että ärsytyksen aiheita on vähän väliä. Vanhasta asunnosta tuotiin kolme kattolamppua. Yksi jäi vanhaan paikkaan, koska sitä ei olisi saanut ehjänä pois. Ja nyt selvisi että yksi kolmesta lampusta on sen verran antiikkinen ettei sitä saakaan tänne toimimaan. Saalis laihat kaksi toimivaa kattolamppua ja kaksi muuta meni siis harakoille. Ja täällä on niin paljon lampunpaikkoja, että ihan hirvittää. Työhuoneen kattovalaistuksella on kiire ja olkkariinkin olisi ollut kiva saada valoa. Ollaan me ennenkin oltu pitkin talvea ilman kattovaloja, kun hajonneen tilalle ei saatu aikaiseksi vaihtaa ehjää. Muutenkin ärsyttää koko uusi sähkösopimus. Laskut tulevat olemaan oletettavasti nelinkertaisia vaikka oltaisi ilman kattolamppuja.
 
Jos, Fairy, yhtään lohduttaa, niin itselläni on puolet kattolamppupaikoista täyttämättä asunnossani, jossa olen majaillut nyt yli kaksi ja puoli vuotta. Ja elelen ihan valoisasti. Täytän vajetta seinä- ja pöytälampuin. Mitä sähkösopimuksiin tulee, niin nehän nyt ovat Mordorista.
 
Minua ärsyttää lamppuihin liittyen se että meillä on ollut kylpyhuoneen lamppu rikki keväästä asti. Kylpyhuone ja valaisin täyttivät tänä vuonna 40 ja emme onnistuneet saamaan lamppuun uutta loisteputkea. Minun pitäisi ilmoittaa asiasta vuokranantajalle mutta se ahdistaa minua niinpä olen ärsyyntynyt siitä etten ole saanut tehtyä asialle mitään ja siitä että kaikki asuntoon liittyvä on aina minun vastuullani koska jos en hoida asioita ei kukaan muukaan tee sitä. Toisaalta kylpyhuoneessa on ikkuna ja taskulampun kanssa pärjää ihan hyvin...
 
Tässä muutossa joka toinen asia näyttää siltä, että asiat pitää tehdä kahteen kertaan. Sain sähkölaskun, joka koskee heinäkuuta ja siinä on lasku koko heinäkuulta sinne vanhaan paikkaan. Minne katosi se ilmoitus, että halusin sähköt katki sieltä 10.7. jälkeen? Laitoin uutta viestiä ja haluan tosiaan sen vahvistuksen, että sopimus on nyt loppu. Ei tässä nyt joutaisi montaa ylimääräistä laskua maksella.
 
Ärsyttää oma jatkuva väsymys ja siitä seuraava saamattomuus. Voisin tietysti yrittää syyttää edelleen huhtikuussa sairastettua koronaa, mutta eiköhän tässä kuitenkin ole kyse siitä, etten edelleenkään oikein saa mentyä ajoissa nukkumaan ja lisäksi nukun usein huonosti. Sain toki osallistuttua kesälomalla sekä Finnconiin, The Miittiin että Ropeconiin, mutta viimeinen lomaviikko menikin melkein täysin kaikesta tästä toipumiseen, ja töiden alkaessa olin ihan yhtä väsynyt kuin loman alkaessakin. Nippu kuvantekoon liittyviä lupauksia, jotka olisi pitänyt lunastaa ajat sitten, jäi edelleen roikkumaan, kodin perusteellinen raivaus ja sen jälkeen siivous on edelleen tekemättä, en ole saanut aikaiseksi soittaa mitään huilua yli puoleen vuoteen, päivittäisestä arjesta selviytyminenkin on välillä taistelun takana, ja vaikka on kivaa ja tavallaan virkistävää osallistua kuorotreeneihin ja silloin tällöin johonkin viikonlopputapahtumaan, nekin väsyttävät ihan suhteettomasti, ja lisäksi laulaessa väsynyt ajatus harhailee, vaikka pitäisi keskittyä harjoitteluun. Tuntuu, että virta on kerta kaikkiaan loppu, enkä kykene oikein mihinkään ajattelua tai luovuutta vaativaan toimintaan.
 
Ns. aivosumu (vaikeus ajatella ja ohjata toimintaa) sekä heikentynyt unenlaatu ovat toki myös tutkitusti mahdollista koronan jälkioireistoa, joten sanoisin että älä senkään takia ole liian ankara itsellesi. Ihan vain stressin ja rutiinin takia väsyminenkin on täysin ymmärrettävää.

Parin burnoutin jälkeen oma suositus itselle ja muille on saikuttaa raa'astii, mieluummin liian aikaisin kuin myöhään. Itsensä puskeminen tarpeetta kostautuu aina jollain tavalla.
 
Koiramme ei sitten millään hyväksy sitä, että ainoassa seinänaapurissamme asuu toinen koira. Tästä merkkinä jatkuva kovaääninen haukku ja ravaaminen ympäri asuntoa. Meiltä loppuu keinot haukun hillintään... Lisäksi nuo naapurit välttelevät meitä niin perusteellisesti (tulkintamme mukaan), että ei taida olla toivoa, että koirat voisivat yrittää tutustua toisiinsa. Jos siitä edes olisi apua.
 
Venetsialaiset. Tai ei oikeastaan venetsialaiset. Juhlikoon ihmiset mitä tahtovat ja hyvä jos löytävät juhlan aihetta ja ovat iloisia, mutta venetsialaisiin liittyvä ilotulitusten paukuttelu. Se vieläpä ajoittuu kai yleensä juuri tuohon nuku yö ulkona.yöhön. Tänä vuonna en nukkunut yötä ulkona, mutta kyllä kuulin taas pauketta. Ensinnäkin olen aina varma, että siellä on joku metsästäjä, joka paukuttelee hallitsemattomasti ennen kuin tajuan mistä luultavasti on kyse. Joku vuosi valvoin riippumatossa peläten, että kohta tulee luoti kalloon. Metsästystä en sinänsä vastusta, mutta sen jälkeen kun naapurin ikkunasta ammuttiin sisään olen ollut vähän hermoheikko noiden paukkujen suhteen.
Toisena juttuna se, että uudenvuoden yönä taivas täyttyy aina rakettien savusta. Jos on kirkas yö niin mitä lähemmäs puoltayötä mennään, sitä enemmän tähdet peittyvät savusumuun kun ihmiset paukuttelevat rakettejaan. Nyt se on ilmeisesti tulossa jo elokuullekin. Ainakin minusta tuntuu, että vuosi vuodelta enemmän paukkuu.
Ilotulitusten ampuminen noi yleensäkin on alkanut ärsyttää minua vuosi vuodelta enemmän ja oikeastaan toivoisinkin, että niiden ampuminen pitäisi olla jokaiselle luvanvaraista ja ampumisen lupa olisi maksullinen ja vaatisi jonkunlaisen koulutuksen. Mieluummin järjestettäisiin isoja julkisia ilotulituksia kuin niin, että kuka vaan saa ampua missä vaan. Kaikki eivät kuitenkaan kerää tuliteroskia pois ympäristöstä ja nekin, jotka yrittävät ne kerätä varmasti hukkaavat osan. Monet ampujat ovat myös varsin vastuuttomia. Lisänä vielä eläimet, jotka pelkäävät pauketta joutuvat nyt kahdesti vuodessa kärsimään siitä. Onneksi meidän nykyinen koira ei ole paukkuarka, mutta kaksi edellistä olivat.
 
Mieluummin järjestettäisiin isoja julkisia ilotulituksia kuin niin, että kuka vaan saa ampua missä vaan.

Juuri näin! Rakastan ilotulitusta, mutta kuluttajille myytävät tulitteet aiheuttavat joka vuosi niin paljon ja niin monenlaista haittaa, että niistä olisi pitänyt päästä jo ajat sitten. Roskaaminen, vammautumiset ja pelkäävät ihmiset ja eläimet (mukaan lukien villieläimet, jotka varsinkin uudenvuoden aikaan tarvitsisivat yörauhan voidakseen säästää energiaa vähäruokaisena vuodenaikana ja joita kuolee siihen, että ne pelotellaan olemaan liikkeellä tuntikausia) eivät ole mitään pikkuharmeja. Lisäksi kun ihmiset vielä tosiaan käyttäytyvät ikään kuin kuka tahansa saisi ampua missä tahansa, vaikka oikeasti on selkeät säännöt siitä, kuka saa, millaisella alueella ja millä turvaetäisyydellä muiden on oltava.
 
Tällä hetkellä olen totaalisen kyllästynyt niin palkkatyöhöni kuin kotitöihinkin ja kaikki mahdollinen ärsyttää. En jaksaisi jatkuvasti käyttää kauheasti aikaa ja energiaa asioihin, jotka vain pitää hoitaa, vaikka mitään iloa niiden tekemisestä ei saa, enkä jaksaisi oikein ihmisiäkään enkä typerää oppisopimuskoulutusta, johon erehdyin vuosi sitten ilmoittautumaan, enkä edelleen kipuilevaa olkapäätä enkä sitä että lapsi on toista viikkoa kipeä enkä sitä että nyt minullakin on yskä (hyvin lievä, eli ei mikään syy olla pois töistä, mutta tosi ärsyttävä) enkä ylipäätään mitään. Kaikki on tällä hetkellä ihan peffasta.
 
Minua taas ärsyttää se, että tällä foorumilla on alettu vääntää peistä joka ikisestä feminismiin, "wokeen", "poliittisuuteen" tai mihinkä hyvänsä noita asioita vähääkään sivuavista seikoista päivittäin.
 
Minua taas ärsyttää se, että tällä foorumilla on alettu vääntää peistä joka ikisestä feminismiin, "wokeen", "poliittisuuteen" tai mihinkä hyvänsä noita asioita vähääkään sivuavista seikoista päivittäin.
Helposti siihen menee nykyisin.
Pahoittelen omalta osaltani, jos olen osallinen.
 
Olen väsyksissä pitkästä yöunesta huolimatta, nälkäinen vaikka olen syönyt puuroa sekä aamuyöstä että aamulla, ja päätäkin vielä särkee. Silti pitäisi jaksaa taas Peurankalliolle keskustelupiiriä vetämään ja valmistellakin jonkinlaista alustusta. Jäisin kyllä mieluummin horrostamaan. Kotiin päästyänikin olisi tehtävää, sillä huomenna on aamulla kokemuskeikka (vaikka voinkin käyttää vanhoja dioja vain vähän muokattuna), torstaille ja perjantaille on sovittuja menoja, ja lauantaiksi pitäisi saada pelattavaa HarnMaster-roolipelikampanjaani. Ensi viikko näyttää kaiken kaikkiaan varsin täydeltä, kokemuskeikkojakin kolmena päivänä ja vielä ennen syysmiittiin lähtöäkin täytyy perjantaina olla antamassa digiapua Peurankalliolla. Täytyy silti yrittää olla sortumatta epätoivoon, ei kaikesta tarvitse selvitä hyvin ja jotakin voi siirtää tai perua, erityisesti tuo roolipelipäivä tuntuu sellaiselta.
 
Tein läjän oppisopimustutkintoon sisältyviä verkko-opintoja (olivat äärimmäisen heppoista ja turhauttavaa tyyppiä "katso läjä unettavan tylsiä videoita joihin kuluu ihan järjetön määrä aikaa ja osoita kunkin verkkokurssin osaamisesi vastaamalla muutaman kysymyksen mittaiseen monivalintatehtävään sen lopussa") ja nyt ahdistaa vähän vähemmän. Silti edessä olevat varsinaiset näyttötutkinnot nilsivät. Ei kukaan opeta tai ohjaa minua millään tavalla niitä varten, ja kyseessä on työ, jota olen tehnyt jo 11 vuotta. Ne ovat siis ihan silkkaa ajanhukkaa, vähän samalla tavalla kuin ajokortin kakkosvaihe aikoinaan. Miten reputtaisin, kun olen hoitanut työni menestyksellä vuosikaudet? Mitä relevantteja kehitysehdotuksiakaan minulle osaavat tehdä näytön valvovat ihmiset, joista kumpikaan ei ole tehnyt päivääkään työtä täällä eikä tunne tätä työyhteisöä tai sen toimintatapoja pätkän vertaa? Lisäksi minulla on jo virastomestarin ammattitutkinto alla, joten en tämän uuden tutkinnon suoritettuani saa edes mitään käytännön hyötyä kuten koulutuslisää tai stipendiä, koska olen molemmat jo kertaalleen saanut edellisestä tutkinnosta. Minut alun perin osallistumaan innostanut toivo, että oppisin jotain uutta, joka auttaisi hakeutumaan töihin jollekin muulle alalle, hautautui puolestaan jo ehti alussa, kun HOKS-keskustelussa kävi selväksi, etten voi sisällyttää tutkintoon mitään niistä alun perin tarjolla olleista osioista, jotka eivät liity suoraan nykyisiin työtehtäviini.

Käytännössä minulle annetaan koulutusta, josta ei ole mitään hyötyä kellekään muulle kuin sen järjestävälle oppilaitokselle, joka saa näin imettyä rahoitusta jostain koulutusrahastosta.
 
Ärsyttää kun ihmiset eivät osaa yhdistää omia mokiaan tietokoneongelmiinsa. Tuossakin tuli palautuksena yksi jonne asiakas oli ensitöikseen tuupannut kaksinkertaisen palomuurin, kaksi ylimääräistä virustorjuntaohjelmaa, Safenet parental control-ohjelman, AdBlockerin ja päälle vielä vpn:n. Sitten valittaa että kone on liian hidas.
AdBlockerin ja ParentalControlin nyt vielä ymmärtää, mutta tuplapalomuuri, liiallinen virustorjunta ja vpn vielä päälle niin ei oo ihme että normisurffaamiseen pätevä masiina käynnistyy ties kuinka kauan. 'joo, päästetään perheen tenavatkin koneelle jossa on niin rankat suojaukset että ainoa järkevä käyttö olisi hakkeroida jotain venäläistä tv-kanavaa tai hallinto-orgisaatiota.' Oli vielä ottanut MS:n oman virustutkan pois päältä että varmasti saa myöhässä Amerikkalaisten tuottamat viruskuvaukset. Vpn:stä en tarkastanut ottiko se samantien yhteyttä turvalliseen palvelimeen, mutta jos näin teki, ei ole ihme että menee 10 minuuttia siihen että uudet viruskuvaukset seilaa ympäri nettiä kun jokaisen ylimääräisen ohjelman pitää erikseen tarkastaa salattua väylää pitkin ne, ja varmistaa vielä MS:n palomuurilta että onko nää luvallisia. Grrhh.
Pari tuntia meni sitäkin masiinaa putsatessa. Taisi saada vielä rahatkin takaisin tuosta. Joko täysi ääliö tai sitten sen tason hakkeri, että pitäisi tietää mitä ei kannata tehdä. Tana.
Nimim.
"tämäkin nettiturvaohjelma vaatii admin-oikeuksia nettiin, no okei? "

Äijä oli siis ostanut Honda accord 1.4:n. Rakentanut siihen kaksinkertaisen panssaroinnin (palomuurit) , lisännyt 2 taka-akselia (virustorjuntaohjelmat hidastaa toistensa Toimintaa) , ja vaatii että jokaisella rajalla pitäisi rekisteröidä auto uuden maan rekisteriin (vpn) , tuuppasi vielä teräsvahvisteiset (safenet) umpikumirenkaat (Ad blocker) ja sitten alkaa valittaa siitä että kaaraei kulje enää kuin neljääkympiiä eikä käänny kivasti kylissä eikä tenava kouluun tai harrastuksiin viedessä.
 
Last edited:
Ylös