Taika: Miittiintyminen - Magic: The Gathering Helsingissä arki-illoin

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Näin alustavana ajatuksena olisi järjestää aloittelijaystävällisiä pelejä, eli kerrataan sääntöjä, tutustutaan uusiin juttuihin yhdessä, ihmetellään toistemme kortteja ja pidetään yllä pelirutiinia. Aloittelija- ja kertauspelien lisäksi voidaan pelata kaikki kortit sallivilla säännöillä.

Jos muuta paikkaa ei keksitä, niin voidaan kokoontua minun luonani, parhaana perusteluna kai keskeinen sijainti. Oleskelen Linnanmäen vieressä: ratikat 1, 3, 8 ja 9 kulkee hyvin läheltä; Pasilan asemalta ja Poromagiasta reilun vartin kävely.


Tällä alkavalla viikolla minulle sopisi pelipäiviksi parhaiten torstai 29.9. tai perjantai 30.9. - löytyykö innostusta?
 
Ohjelma kiinnostaa.
Valitettavasti ajankohta ei tällä kertaa sovi (olen silloin työmatkalla).
Yleensäkin pystyn osallistumaan säännöllisiin tilaisuuksiin vain satunnaisesti vuorotöiden takia.
 
Jos en nyt unohda ja jätä huomiotta mitään, niin minulle sopii molemmat, joista torstai aavistuksen paremmin.
 
Minä taidan jättäytyä suosiolla pois. On täysi työ järjestää aikaa nykysillekään harrastuksille, ja jotenkin ajatus uusien sääntöjen ja korttiominaisuuksien opettelusta ei innosta. Se oli itse asiassa syy siihenkin, että aikoinaan lopetin pelaamisen Ice Agen jälkeen.
 
En taida tällä viikolla ehtiä uudelleen perehtymään tämmöiseen lähes kymmenen vuoden tauon jälkeen. Kortit on kyllä tallella (tosin jostain syystä paria kivointa lukuun ottamatta :urg:), joten ehkä vielä joskus!
 
Ensiviikolla loppuviikosta olisi tyhjempi kalenteri, tällä viikolla on kovin täyttä. Aloittelin MtGn joskus parikymmentä vuotta sitten ja nykyään tulee pelattua sillointällöin. Pakkani eivät ole kovin uusia, mutta on siellä seassa joitain uusiakin kortteja.
 
Ei hätää, pohdiskelin että tätä voisi yrittää järjestää kerran viikossa, sekä vaihdella arkipäivää (vaikka väistämättä tulee poikkeuksia, etten ainakaan minä voi järjestää). Ainakin tämän ja seuraavan viikon pystyn järkkäämään, sitten on miittiviikko joten jäänee välistä ja sitä pidemmälle on hankala sanoa. Työpäiväni saattavat alkaa venyä aika usein lokakuun loppua kohti mentäessä.

Eli toisin sanoen: ensi viikonkin toivepäiviä saa alkaa latoa.
 
Minä olen myös sitä mieltä, ettei näiden tarvitsisi jäädä yhteen kertaan. Oma pelailuni kun ei hiipunut kiinnostuksen vaan tuttujen kanssapelaajien puutteeseen. Olisi siis mukavaa jos tästä tulisi, jos ei välttämättä säännöllistä, niin ainakin silloin tällöistä.

Miltä kuulostaa, jos aloittaisimme kuudelta? Vai haluaisitko Merri aloittaa jo aiemmin?

Tuli myös mieleen, että jos Miccon kivoimmat kortit eivät löydy muiden seasta, niin voisivatko ne olla jossain kunniapaikalla. :D
 
Last edited:
Kello 18 sopii, eipähän tarvitse ainakaan pohtia jääkö työpäivä liian tyngäksi :)
 
Olen näillä näkymin hyvissä ajoin kotona, mutta taidan käyttää luppoajan pyörän takakumin vaihtoon.
 
Me päästiin tässä hyvin Atheonin kanssa rutiiniin, vaikka yksi tilanne olikin niin hankala, ettei tiennyt voiko tehdä, niin jäi sitten tekemättä.

Satekai vissiinkin toivoo loppuviikkoa, joten seuraavan viikon peli-ilta olisi sitten KE, TO tai PE riippuen siitä, millä saadaan eniten porukkaa paikalle :)
 
Heihoi, anteeksi etten vastannut, työt söivät mut tällä viikolla täysin. :D

Mulle sopisi ensiviikolta parhaiten torstai, keskiviikko käy myös. Saattaisin myös tuoda yhden ei-kontulaisen, mutta mukavan introvertin filosofipojan mukanani pelaamaan, kun se tykkää mtg:stä kovasti.
 
Pidetään miitti siis torstaina :)

Aloitusajan on varmaan hyvä olla klo 17 ja 18 tietämillä.

Pelattaneen 60 kortin pakoilla / kaikki kortit sallittu. Ihan vielä en ole ehtinyt innostua tutustumaan muihin formaatteihin kuin "vanhaan, tuttuun ja turvalliseen" peruspeliin, vaikka pienoisena kontrastina minulla ei ole kuin muutama coresetteihin kuuluva kortti ja nekin kymppieditionia (seiskaakin on, mutta ne ovat aloittelijakortteja ne).
 
Salkusta löytyy kymmenia constructed-pakkoja sekä välineistöt ainakin seuraaviin variantteihin: Archenemy, Planechase, Pauper, Commander.

Ihan vielä en ole ehtinyt innostua tutustumaan muihin formaatteihin kuin "vanhaan, tuttuun ja turvalliseen"

Itse olen torstaina töissä klo 19 asti, joten en pääse tälläkään kertaa paikalle.
Jos joskus tulevaisuudessa haluatte vaihtelua peruspeliin, niin voin tuoda (tai ehkä Satekai voi tuoda) noita varianttivälineistöjä paikalle.
Jos ihmiset tykkäävät pelata omilla pakoillaan, niin se onnistuu ainakin Achnemyllä ja Planechasella.

Archenemyssä 1 pelaaja pelaa 3 muuta pelaajaa vastaan.
Achenemyllä on oman pakan lisäksi Achenemy-pakka, josta tulee joka vuoro yksi Archenemyä auttava efekti.

Planechase-kortit toimivat minkä tahansa pelimoodin kanssa.
Planechase-variantissa on voimassa aina yksi satunnaisen sääntömuutoksen aiheuttava planechase-kortti.
Pelaajalla on omalla vuorollaan mahdollisuus maksaa manaa ja yrittää vaihtaa voimassa oleva planechase-korttisääntö.
1/6 todennäköisyydellä kortti vaihtuu. 1/6 todennäköisyydellä pelaaja saa jonkin positiivisen efektin. 4/6 todennäköisyydellä ei tapahdu mitään.
Planechase-korttia kannattaa yrittää vaihtaa, jos sen sääntö ei combota oman pakan/pelitilanteen kanssa tai jos sinulla on ylimääräistä manaa ja kortin tarjoama positiivinen efekti on sinulle hyödyllinen.
 
Minä en ole vielä varma loppuviikon toimistani, niin tieto osallistumisestanikin selvinnee vasta lähipäivinä.
 
Syysmiitti on tällä viikolla, joten en jaksa (enkä itseasiassa edes ehdi) toimia miitti-isäntänä.

Seuraava miitti olisi siten aikaisintaan viikon kuluttua välillä 19.10. - 21.10. ja sopivaksi alkamisajaksi näyttäisi olevan vakiintumassa 17.30 :)
 
Tällä viikolla voivat taikamiitteillä he (ml. minä), jotka tulevat syysmiittiin.

voisin ottaa vakiovarustuksena mukaan mtg-salkun kun tulen miitteihin (esim. seuraavaan syysmiittiin).
Salkusta löytyy kymmenia constructed-pakkoja sekä välineistöt ainakin seuraaviin variantteihin: Archenemy, Planechase, Pauper, Commander.
 
Huomenna keskiviikkona tai torstaina? Perjantaina julkaistaan Civilization VI, joten se ei tietenkään sovi :D
 
Ylös