Talviuinti

Mirha

Kontulainen
Tänä syksynä päätin mennä uimaan syyskuussa. Ja sitten parin päivän välein pulahdin järvessä. Putki jäi heti päälle. Viimeksi kävin uimassa toissapäivänä. Onneksi tuossa lähellä on uimaranta, jossa on avantokin talvisin.

Onko täällä muita, jotka uivat vuodenajasta riippumatta?
Mitä mieltä olette avantouinnista jos olette sitä harrastaneet?
Käyttekö vain pulahtamassa vai uitteko oikeastikin?

Itse olen toki asian suhteen aloittelija, eihän tiistainakaan ollut kuin viisi astetta pakkasta. :D Järvi oli kyllä jäässä ensimmäistä kertaa tänä talvena. Mutta vesi ei ollut läheskään niin kylmää kuin miltä se näytti.

Hmm.. En tiedä, millaisen vastaanoton tämä hyinen keskustelu saa.
 
Tykkään oikeastaan aika paljon avantouinnista! Ja olen käynyt uimassa ihan tosi kovilla pakkasillakin. Vaikka sillon pitääkin olla pipo päässä! :D Käyn kuitenkin aina vain pulahtamassa pari kertaa eikä sitä oikein uimiseksi voi kutsua, mutta se on kuitenkin ihmeen virkistävää. :p Ja suosittelen ehdottomasti kaikille, joiden kantti kestää ja joilla on mahdollisuus, niin tätä harrastusta. En ole kyllä käynyt pitkään aikaan avannossa. Vaikeinta koko touhussa onkin juuri lähteminen ja sitten tietty se veteen meno! Mut kannattaa ihmeessä kokeilla!!! :)
 
Meillä oli koulussa viime vuonna mahdollisuus pulahtaa avantoon, mutta itse en nuhaan verhoutuen mennyt. Olisi pitänyt. Jälkeenpäin kadutti kamalasti.
Mä en ole vain ikinä erityisemmin välittänyt makkarankuoreen pukeutumisesta eivätkä mun bikinit olleet kamalasti talveen sopivaa laatua. :D
Selityksiä riittää.
Ehkä jonain päivänä vielä hypähdän avantoon.
Siinä lupaus uudelle vuodelleni.
 
Yleisesti ottaen rakastan uimista, mutta kylmää vettä en vain kertakaikkiaan kestä. Olen liian herkkänahkainen. Lämpiminäkin kesinä joudun lopettamaan uimisen viimeistään syyskuulla, kun uintiretket alkavat olla tyyliä, pikainen kastautuminen vain ja sen jälkeen saunaan.