Taru Sormusten Herrasta Lukutuvassa alkaen 28.3.2006

Kyllä minun puolestani päiviä voi rukata muutaman vuorokauden suuntaan tai toiseen juhlapyhien aikana, jos siihen kellä hlökoht on tarvetta. Olisi kuitenkin kiva jos ei tarvitsisi mitään taukoa pitää, ja omasta puolestani voin kyllä luvata kykeneväni tuolloin alustamaan.

Tik, kiitos kun käänsit asian noin päin. Koitan ajatella tapahtunutta auringonvalossa (tai ainakin kirkasvalolampun).
 
Mikähän mahtaa olla Vehkan aikataulu alustusten suhteen? En viitsi postata omaani (nro #54) ennenkuin #52 ja #53 ovat paikallaan. Kunhan tiedämme uudet päivämäärät, niin ensimmäiseen viestiinkin voisi sitten päivittää uudet päivämäärät. Nyt sieltä puuttuu 19.12 ja 23.12 alustukset. :p
 
Jos sinulla Vehka on kova kiire, niin mielestäni #53 olisi priorisoitava ensimmäiseksi, vaikkapa sitten jonkun muun alustamana. Kirjayhteenvetoon voi palata myöhemminkin.

Miccoh on ilmoittanut halukkuutensa alustamiseen, tervetuloa mukaan Käärmeen ainoaan virallisesti olemassaolevaksi tunnustettuun Piiriin. :grin:
 
Kiitoksia kiitoksia. Varasin jo yhden alustusvuoron. Jännittävää, tosin siihen näyttää olevan vielä reiluhkosti aikaa. :)
 
No siis en edes tiedä miksi yhteenveto on minulle pistetty. *hämillinen hymähdys* En ole kovin hyvä sellaisia kirjoittamaan ja jos olen varannut niin ohhoh, mutta minä olisin oikein iloinen jos joku muu voisi hoitaa sen. Minas Tirith kyllä on toki valmiina.
 
Yhteenvedon tekijä on siis hakusessa. Se kuka kerkiää ensimmäisenä. Laitetaan nyt kuitenkin nuo #53 ja #54 esille, jotta pysymme edes jotenkin aikataulussa. :)
 
No joo, anteeksi tuplaposti mutta Minas Tirithini on mummolassa ja juuri nyt ei vaan pysty väsäämään mitään. Katsotaans listaa... Joo, Parannuksen tarha kai vielä menee mutta ihan tosi, minusta ei nyt ole tekemään alustuksia tai yhtään mitään. Kun nyt kerran on innokkaita alustajia ilmaantunut ja Miccohkin sanoi, että haluaa mukaan, niin ehkä joku ihana ihminen voisi auttaa minut pinteestä?

Edit: Triplaposti.

Halti lupasi ainakin koettaa väsätä jotain. :) Fanittakaamme kaikki häntä.

Että katsotaan, minä en tee mitään pariin viikkoon. Pyydän tosiaan anteeksi kaikkea sählinkiä ja olen ihan epälohi ja mmh, mutta uusi vuosikin tulee ja josko sitä parantaisin tapani... :)
 
Vehka, siinä postikentässä on päiväyksen vieressä se sellainen hyvin epämäärinen keltavihreä kuvake? Sitä kun klikkaa niin viestejään pääsee muokkaamaan. ;) Meillä on ollut nyrkkisääntönä, että vähintään vuorokausi (mieluummin useampi) pitäisi kulua viestin välillä, jos omansa perään kirjoittaa uutta.
 
Nerwo: Joo, yhdistän nuo kaksi, mutta ihan siksi ne meni peräkkäin että tilanteen huomattaisiin muuttuneen.
 
Hömm aikataulumme kompuroi pahemman kerran, mutta emme kait voi muuta kuin odottaa Haltia ja tehdä aikataulut sen jälkeen uusiksi. Nykyisen aikataulun mukaan huomenna pitäisi ilmestyä nro #55 mutta koska #53 ja #54 puuttuvat edelleen tämä tuskin onnistuu. :roll:
 
Minas Tirith postattu Haltin suostumuksella. Minun olisi tänään oikeasti pitänyt postittaa Gondori piiritys, joten olemme muutaman vuoron jäljessä. Jos seuraavana vuorossa olevilla on alustuksia valmiina, en näe mitään haittaa siinä, että niitä postitetaan hieman tavallista ripeämpään tahtiin (esim. joka toinen päivä) jotta saamme hieman kurottua aikataulua umpeen. Toisaalta, eipä tässä mitään syytä paniikkiinkaan ole, joten valmistelkaa toki tekstejä rauhassa. :)
 
No niin, anteeksi jälleen kerran. Piti tehdä alustus Gondorin piirityksestä viikonloppuna, mutta nettini kuoli lauantaiaamuna. Sunnuntai-ilta ja eilinen menikin sitten muita asioita hoitaessa. Lupaan kuitenkin postittaa alustuksen vielä tänään. Karhu kanssani.
 
Päivitin ensimmäistä viestiä. Olemme taas jotenkuten aikataulussa, tosin seuraavien alustuksien päivämääriä ei ole päätetty. Neljä seuraavaa alustusta on varattu, mutta Musta Portti aukeaa - luvusta eteenpäin on taas tyhjää. Varailkaapa siis alustusvuoroja, uudet ja innokkaat alustajat, tervetuloa mukaan. :wink:
 
Nyt näyttäisi siltä, että jos saamme pidettyä yllä 3 alustusta/viikko-tahtia niin koko projektiin menee tasan vuosi aikaa. :D
 
Kolme alustusta per viikko on aika tiuhaa tahtia. Esim. ma - ke - la, eli melkein joka toinen päivä kuitenkin. Käytäntö on osoittanut, että sellaisessa vauhdissa ei hevin pysytä. Vaan ehkä joku voisi kuitenkin laittaa vuorolistaan päivämäärät, joko tuohon tahtiin tai hitaampaan (joka kolmas / peräti joka neljäs päivä?).

No, menihän KTK:nkin kanssa vuosi ja kuukausi ja TSH:ssa on sentään yli nelinkertainen määrä kappaleita. Joten hyvinhän me olemme pärjänneet, vai mitä?
 
Varaillaanpas niitä vuoroja taas! :) Voisitte myös ilmoittaa päivämääriä koska aiotte alustuksen postittaa (tiedän, en ole niin viime aikoina tehnyt itsekään) niin saamme homman pysymään paremmin kasassa.
 
Varasin vuoron ja laitoin oman pääni mukaan päivämäärät koko loppu-urakalle. Vaihtakaa jos siltä tuntuu, mutta omasta mielestäni vähemmän kuin neljä päivää alustusten välillä on käytännössä osoittautunut turhan lyhyeksi ajaksi.

Vinyarogven: jos tässä aikataulussa pysytään, kuudes kirja on siis lopussa maaliskuun lopulla ja liitteiden ja loppuyhteenvedon jälkeen koko opus toukokuun alussa. Huraa.
 
Jos arvon lukutupalaisilla (tai kenellä tahansa muulla) on vapaa-ajan ongelmia (siis liian paljon aikaa, liian vähän tekemistä -tyyppisiä), minulla olisi hyvä idea tyhjien hetkien täyttämiseksi:

Kehittelin wikiin mallineet kaikista TSH:n osista ja kirjoitin alkua parin luvun esittelyyn. Toiseen otin tekstin melko suoraan Telimektarin alustuksesta tänne, toisen sävelsin itse (kiitos Haltille korjauksista!). Joten mikä estää jatkamasta: alkuun malline:

{{Sormuksen ritarit}} / {{Kaksi tornia}} / {{Kuninkaan paluu}}

sitten luvun tapahtumien tiivis esittely, jonka ylle otsikko:

==Luvun tapahtumat==

ja lopuksi linkki Lukutuvan keskusteluun, otsikko:

==Linkkejä==

Linkin osoite tulee yksinkertaisten hakasulkeiden sisään ja välilyönnin jälkeen näkyviin tuleva teksti:

[http://www.vihrealohikaarme.com/viewtopic.php?t=0000 Keskustelu luvusta Vihreän Lohikäärmeen Lukutuvassa]

(Vai pitäisikö linkittää osoite kirjautumattomalle käyttäjälle?)

Loppuun vielä artikkelin luokka:

[[Luokka:Taru Sormusten Herrasta]]


Tästä on hyvä aloittaa, aluksi ei enempää tarvitsekaan. Luvun kirjoittamisen historian esittelyn HoMe-viitteineen ehtii laittaa sitten joskus, samoin tarkat kronologiat, henkilö- ja paikannimiluettelot, ynnä muut viisaat pohdinnat.
 
Tässä nyt vähän kestää, kun oli koeviikko ja tulee vielä kaikki Vesilahdet ja sellaiset, mutta yrittäkäähän jaksaa odottaa kiltisti. Ja sitäpaitsi täällä on tietääkseni sellainen perinne, että ollaan aina myöhässä. :p
 
Sori, Miccoh, en jaksanut odottaa. Lähetä kuitenkin oma alustuksesi heti kun ehdit. Rukkasin seuraavien alustusten päivämääriä - hieman kiristetyn aikataulun avulla saavutamme tahtimme 3. maaliskuuta. Katsotaan nyt, kuinka käy. Uusia alustusvuoroja olisi muuten hyvä varailla lähiaikoina.
 
Ylös