Taru sormusten herrasta Turun kaupunginteatterissa keväällä 2018

Helmikuulle ei ollut lauantainäytösten paikkoja enää kuin parvekkeen takariveillä (ja 28.2. ei edes ole lauantai), siksi hallitus päätyi asettamaan etusijalle permantopaikat eikä näytöksen varhaisuutta. Ajatuksella "jos ei mene ensi-iltaan, voi samantien odottaa parempia paikkoja". Eli tuo huhtikuu on aivan mitä Heather tarkoittikin kirjoittaa. :)
 
Onko tämä tiukasti vain seuran jäsenille, vai saako muuten-vain-tolkienisti -perheenjäseniä ottaa mukaan? Jos saa, kysyn josko äitiänikin kiinnostaisi. Minä ja Krasus olemme näillä näkymin tulossa, mutten laita mitään virallista ilmoittautumista ennen kuin äitiasia on selvä.
 
^ Ei ole määritelty (mietin postatessani, että pitäisikö laittaa, että seura kattaa mahd. toimituskulut jäsenten osalta, mutta totesin, että tuskin tulee mitään seuran ulkopuolista yleisöryntäystä tuosta huolimatta), mutta henkkoht linjaisin, että jos tuo mukanaan jonkun yksittäisen kiinnostuneen seuran ulkopuolisen, niin ihan ok. Enkä muutenkaan rajaisi jäsenille pelkästään, koska esim kaikki miittaajat ja foorumilaiset ei oo jäseniä, ja yleisestikin pitäisin avoinna seuran toiminnasta kiinnostuneille.

Lippuja muuten nyt varattu ~13/30 kpl, joten vielä mahtuu, mutta nopeahkosti kannattaa toimia (varsinkin, jos tulee tarve varata lisää paikkoja, niin nopeampi parempi).
 
Päivitys: Olen saanut 23 lippuvarausta - jos saamme tuon 30 täyteen, niin saamme ryhmäalea hitusen, vink vink ;) Mainittakoon muuten, että katson yksäreitäni parin päivän välein, joten älkää huolestuko, jos ette heti saa kuittausta varauksestanne! (toki jos olette laittanut mulle tätä ennen viestiä, mutta en oo vastannut, niin sit kannattaa huudella uudestaan)
 
Kaikki seuran liput on nyt varattu! Jos nyt huomaat, että mahdollisuus meni sivu suun, niin laita minulle yksäriä (tai sähköpostia, jos olet morelilainen, etkä pyöri foorumilla :D ) viimeistään tiistaina 7.11. klo 12! Tuon jälkeen soitan teatterin lipunmyyntiin ja varaan lisää lippuja nykyisten paikkojen vierestä.
 
Huh, onneksi tarkastin foorumin sattumalta juuri tänään ja tähän aikaan :o Mennyt ihan sivu suun koko teatteriprojekti mutta kiinnostaa kovasti. Täytyy äkkiä tarkistaa aikataulut ja rahatilanne, palaan asiaan puolehkon tunnin sisällä. Edit: Väärä hälytys, ei onnistukaan. Täytynee mennä itsekseen katsomaan joku muu päivä.
 
Last edited:
Äh. Minä en vieläkään saanut siis tietää, milloin minulla on keväällä konsertteja. Koska soittajia ei ilmeisesti tarvitse infota hyvissä ajoin, vaikka se tieto olisikin olemassa. Täytyy katsoa, pääsisinkö omin neuvoin joskus katsomaan tai sitten varaan itse teidän läheisyydestänne paikan.
 
Sormuksen saattueemme vahvuus on 34 henkeä! Maksuohjeita seuraa myöhemmin tässä kuussa. Jos et ole saanut minulta kuittausta lippuvarauksestasi, niin älähdä asiasta minulle.

Lippuvarauksemme on seuraavanlainen, joten jos haluat myöhemmin liittyä joukkoon, niin voit tutkailla lähipaikkoja:
rivi 2: 32-51
rivi 3: 59-62 ja 71-72 ja 76-79 (jotkut örkit ovat vieneet paikkoja välistä)
rivi 4: 106-109
(ps. älkää hobitit please ilmoitelko mulle paikkatoiveita sit :D )

Ja päivähän oli lauantai 28.04.2018 klo 16:00.
 
Nyt on näytelmän Facebook-sivun tiedoissa myös yksityiskohtainen luettelo roolituksesta, mikäli sellainen sattuu kiinnostamaan. (Ja on se luettelo siellä, vaikka ei kiinnostaisikaan. Näin tämä maailma on rakennettu, hohhoijaa.)
 
Minua kiehtoo vielä enemmän se, että Tom ylipäätään on mukana. Hänet kun on niin houkuttelevan helppo pudottaa pois tarinan virtaviivaistamiseksi näyttämö- tai elokuvatarkoituksiin.

Rohanin kuningas ei näköjään pääse framille ollenkaan, mutta Eowyn ja Kärmekieli sentään ovat mukana. Jokseenkin hupaisaa on myös Boromirin, Sauronin suun ja itsensä Sauronin paljastuminen yhdeksi ja samaksi henkilöksi.
 
Ei näytä olevan keskeisistä henkilöistä Faramiria eikä Denethoria. Sen sijaan muutamat useamman roolin vetävät ovat ihan loogisia, kun roolihenkilöt eivät ole samoissa kohtauksissa. Näyttelijät ovat minulle tuntemattomia - lienevät Turun kaupunginteatterin väkeä?
 
Otin hieman selvää näyttelijöistä ja laitoin Kontuwikin artikkeliin nimien kohdalle linkkejä Wikipediaan, IMDb:hen ym. jos löysin. Totesin että mukana on myös useita tanssijoita ja sirkustaiteilijoita, joten odotettavissa on vauhdikasta menoa. Läheskään kaikki, tuskin puoletkaan, eivät ole näemmä teatterin omia näyttelijöitä. Liekö nykyään tapana koota varsinkin suurempiin produktioihin freelancereita.
 
Ei näytä olevan keskeisistä henkilöistä Faramiria eikä Denethoria.

Miten en huomannut, että Faramir, yksi ehdottomista suosikkihahmoistani, puuttuu?!? Kellehän Eowyn nyt sitten tässä versiossa naitetaan, vai jääneekö kerrassaan naimattomaksi? Ehkä hänestä tulee Elisabet I:n tyylinen Rohanin neitsytkuningatar, kun kerran Denethor ja Eomer on kummatkin karsittu kokoonpanosta pois.
 
Teatterireissulle lähtijöille tätäkin kautta muistutus, että jos lippu/liput on vielä maksamatta, niin maksakaahan mahdollisimman pian! Jos on maksuvaikeutta ja toivotte, että voitte maksaa hivenen myöhemmin, niin yksäriä mulle :) Jos olette jo maksaneet, niin voitte taputtaa itseänne olalle ja näin lämmitellä räpylöitänne teatteriaplodien antamista varten ;)
 
Otin hieman selvää näyttelijöistä ja laitoin Kontuwikin artikkeliin nimien kohdalle linkkejä Wikipediaan, IMDb:hen ym. jos löysin.
Mainio lista, kiitos! Kahlasinkin sen jo läpi niin huomasin että Markus Ilkka Uolevin sivua ei löydy, tulee vain virhe, ja Olli Rahkosen linkki vie Mika Kujalan sivulle. IMDb-linkkejä en myöskään jostain syystä saanut auki mutta se voi johtua netistäni.
 
Suurkiitos tiedosta! Korjasin Olli Rahkosen linkin ja poistin Markus Ilkka Uolevin: sivu, jonka luin linkkiä tehdessäni, tulee yhä esiin googlatessa mutta ei löydy sivustolta. TT:n ja TTT:n sivuilla on hänestä pelkkä valokuva, toisessa taisi olla samainen toimimaton linkki TAY Nätyyn. Netistä löytyy myös hänen oma CV:nsä mutta en sitä kehdannut laittaa linkiksi.

Turun kaupunginteatterin Näyttelijät-sivulla on toistaiseksi esitelty näyttelijät vain viime vuoden produktioihin saakka. Luultavasti päivittävät aikanaan sivun niin, että siinä ovat myös tänä vuonna ensi-iltansa saavien näytelmien esiintyjät.
 
En voi olla hymyilemättä sille tosiseikalle, että neljästä mustasta ratsastajasta kaksi on sirkustaustaisia - toinen vieläpä klovni - ja yksi akrobaatti. Ties millaisen spektaakkelin saammekaan nähdäksemme nazgûlien jahdatessa Frodoa ;)
 
Toivottavasti puvustuksessa mennään aika perinteisellä linjalla. Ainoa näkemäni teatterisovitus oli aikoinaan Jyväskylän kaupunginteatterissa, ja minua kyllä häiritsivät ne pukuvalinnat. En tiedä mitä niillä oli yritetty tavoitella. En erityisemmin innostunut hobittien kirkuvan värisistä rastoista ja siitä kummallisesta (jonkun haltian, en muista kuka) päässä olevasta ledivalovirityksestä, josta tuli mieleen lähinnä joulukuusi.
 
Ylös