Teho-osasto

Olin näkevinäni kahden valon törmäävän. En sitten tiedä mikä se toinen oli.

Vanha kunnon katastrofijakso. Nämä tekevät aina hyvää. Muutamassa viime jaksossa on nähty mielestäni huonoja ratkaisuja, mutta ne korvattiin tässä monella hyvällä, mm. Neelan toiminta (hienosti näytelty!), Halehin hälyttäminen ym. Ja Luka/Abby kuvio oli myös nätisti toteutettu.

Hiukan henkilökohtaista väriä saivat potilaskohtaukset, varsinkin se mitä Sam sanoi perheensä keskellä kuolleesta, sillä menetin toissayönä kaverin Toijalan ratapihalle. Mutta ei siitä sen enempää.

Ai niin ja Gallant! Didn't see that one coming, olin vakuuttunut siitä että Sarif Atkinsia ei enää sarjassa nähtäisi. :) Jospa ensiviikolla nähtäisiin sitten vielä vähän enemmän. Eikä Lukasta ja Abbystakaan olla varmasti vielä viimeistä sanaa kuultu.
 
roverandom sanoi:
Oletteko muuten koskaan miettineet, miksi osan ajattelee aina sukunimillä, mutta toiset etunimillä?. Carter on aina Carter, kun taas Luka on aina Luka.

Ehkä siksi, että Carteria sanottiin aina sarjassa Carteriksi, ja Lukaa sanotaan Lukaksi :grin:
 
Oho, ja mä en pitänyt tosta jaksosta! Musta se oli kliseerykelmä "nyt on katastrofin aika", eivätkä edes keksineet muuta kuin saman vanhan: helikopteri. Käsittääkseni se törmäsi pienlentokoneeseen.

(Lähden keskiviikkona Chicagoon. :D Hetken aikaa jakson takia harkitsin uudelleen - siellähän putoaa helikoptereita kuin kahvikuppeja!)

Telkkarin vanhin klisee on se, että ensin mennään sänkyyn ja sitten epävarmuuden takia, vaikka kumpikin haluaisi enemmän, sovitaan että ollaan vaan kavereita. Duh. Ne on viksumpia kuin niiden toiminta. Tosin aamukohtaus huvitti minuakin.

Neelankin toiminnassa näin vaan kliseetä, kunnes se palas sairaalaan. Minut tässä jaksossa sai itkemään Gallantin palaaminen. Ihana nähdä Gallantia, vaikka vaan kolme sekuntia. Voi nyyh kuinka sweet. :heart: Sitäpaitsi, tuli vähän niinkuin viime hetkellä: Neela olisi luisunut sen lääkisopiskelija-paramedicin syliin kuin vahingossa. Nyt ei oo siitä vaaraa moneen aikaan.
 
Pakko myöntää, että viime aikoina on nähty oikein kimppu Tehis-kliseitä: lento-onnettomuus, hoidetaan-rikollista-ja-uhria-edellinen-selviytyy-jälkimmäinen-kuolee, ja niin päin pois. Sittenkin väitän, että viime jaksossa kliseen pelasti toteutus. Lohdullista, että olemme edes joskus fanyen kanssa eri mieltä. :D
 
Jossain vaiheessa oli kausi kun en Tehistä pahemmin katsellut. (Antakaa ihmiset anteeksi. :roll: ) Nyt olen kuitenkin koukuttunut sarjaan taas uudestaan. Miten mahtava se onkaan. Ihan harmittaa, että taisi parikin tuotantokautta jäädä väliin. ;___;

Onkos tämä Neela ollut kauankin kehissä? On se nyt aika kauan, mutta en ihan ekoja jaksoja varmaankan nähnyt kun Neela kehiin hyppäsi. Hyvin ärsyttävänä ja turhana pidin häntä aluksi, mutta mieli muuttuu. Yksi lempparini tällä hetkellä. Ihana tyttö sanoisinko.

Jokaisella torstailla on nykyisin tarkoitus. <3
 
No niin. Mitäs me sanoimme? Olin kyllä silti melko :shock: loppukohtauksessa.

Olen tykännyt taas kahdesta viime jaksosta. Alan lämmetä huolestuttavissa määrin LuBylle. Sääli että nämä joulujaksot eivät vain koskaan tule meillä jouluna... Even kohtalo olisi varmaankin pitänyt arvata, kun ei Kirsten Johnstonia missään vaiheessa vaivauduttu lisäämään alkuteksteihin.

Alexille olisi nyt aika tehdä jotain, ei tuota kukaan jaksa enää katsella. Tai en minä ainakaan.

Ai niin, Neelasta ja Gallantista ei ole puhuttu vielä mitään. Elisabethin ja Markin jälkeen olenkin kaipaillut Countyyn avioparia, siellä seukataan niin ahkerasti, että olisi jo epätodennäköistä että kukaan ei menisi naimisiin. Toivomme kestävää liittoa. :)

Morris laulaa! :o
 
Voisiko joku kertoa tiivistetysti mitä tapahtui kauden ensimmäisten jaksojen ja kahden viimeisen jakson välillä? Minulle tuli syystä X pitkä taukoputki, jonka aikana en katsonut ainuttakaan jaksoa, vaikka tilaisuuksiakin tarjoutui. Muistan alkupuolelta esimerkiksi epämääräisen kaljun lääkärin, joka touhusi mystisiä. Mies kuitenkin oli kadonnut. Nyt kun aloitin katselun uudelleen, uusi lääkäri ja blondihoitaja ilmestyivät (tosin kyseinen nainen ilmeisimmin katosi myös samantien). Neelan avioliitto ainakin oli minulle täysi yllätys, samoin se että Luka ja Abby olivat palannet yhteen. Tapahtuiko muuta jännittävää, josta uteliaan tädin olisi hyvä olla tietoinen?
 
Näin viime jakson mutta missasin kaksi edellistä. Ja ihan oikeesti-oikeesti arvasin, että Abby tulee raskaaksi. Hyvä mä!

Lähetetty: 14.05.2006 14:10
minä itse sanoi:
Ja onko tullut mieleen, että niillä saattaa olla yhteiset päämäärät: lapsi. Lukan kohdalla se nyt on ihan selvää, mutta olen muistavinani jotain pieniä viittauksia joista olisi voinut tulkita että Abby ei enaa ole ihan niin lapsettomuuden kannalla kuin joskus.

Neelan avioliitto tosiaan oli täysi yllätys, mutta oi miten ihana sellainen! :) Hyvä että siinä ollaan Bramblen kanssa samoilla linjoilla, muuten eroavat mielipiteemme saattaisivat alkaa jo huolestuttaa. :wink:
 
Herra ja rouva Gallantin avio-onnihan kesti pitkään, mitä, yhden vai kaksi jaksoa? Kai se oli odotettavissa kun ei se Sharif Atkins mitenkään pysyvästi näytä sarjassa olevan, mutta silti. Kai se onnellinen, pysyvä parisuhde on vaan liikaa pyydetty...

Dubenko on yleensäkin mahtava, mutta tässä jaksossa vielä parempi. Oi, niin symppis. Saisi näkyä vähän enemmän muutenkin. Kirurgit on jääneet vähän taustalle, Elizabeth taitaa olla viimeisin keskeisessä roolissa ollut?

Ja joko Tybalt/Toulouse/Clementen vierailu on ohi?

Ai niin ja sovituskoppikohtaus huvitti. Tuli mieleen Seppälän mainos "Kymmenen minuuttia sovituskopissa pidentää parisuhdettasi viikolla" tjsp. Luka!
 
Pakko lainata yhden toisen Tehisfoorumin keskustelua illan jaksosta:
Luka oli taas tossun alla, mutta minkäs teet, kun saat tuollaisen hormonihullun kanssa lapsen.
LuBy-kohtaukset saivat kyllä virnuilemaan. Näyttelijät vetivät täysin posketonta dialogia sujuvan luontevasti. Voi kun tämä onni kestäisi, kun ei se toinen näköjään, vaikka kuinka toivottiin. Toisaalta - pitkä onni ei koskaan ole ollut olennainen osa Lukan tai Abbyn henkilöhahmoja. :|

Ymmärrän toisaalta Gallantia, mutta miehen äkillinen ratkaisu häipyä takaisin sai naimisiinmenon tuntumaan jotenkin halpamaiselta Neelaa kohtaan. Kenestä tahansa muusta voisin uskoa että Michael halusi käydä Jenkeissä varmistamassa, että Neela pysyy kahleissa silläaikaa kun hän on poissa. Toisaalta tuli mieleen siinä taannoisessa seksiterapialuentojaksossa (kroatiaa ja miekkailua) Lukan ja Gallantin välinen keskustelu. Luka oli ehkä oikeassa, mutta on hienoa että G on jollakin tasolla säilyttänyt mielipiteensä.

Mitä Dubenkolle on tehty? Minähän suorastaan pidän siitä. :shock:

Katselin taannoin youtube.comista Tehisvideoita ja tietysti spoilaannuin. :cry:
 
Sen siitä saa kun menee naimisiin tuntematta toista. En vieläkään ole nähnyt niitä onnellisia jaksoja, mutta vaikka olis kuinka onnellista, kantsis kans tuntee. Joka tapauksessa Gallantin päätös on kummallinen, luuliko se että menemällä naimisiin halu palata vähenisi? En muista mitä miekkailujaksossa puhuttiin, harmin paikka! (Paitsi tietenkin muistan Hamletin kroatiaksi - tai siis että se tapahtui :p)

Nyt mä oon jo ihan LuByn puolella, saas nähdä tuleeko jopa kaksoset. Toisaalta sarjassa on jo saatu kaksoset. Mutta käsitinkö oikein siitä hoitopöytäkeskustelusta että aikovat asua omissa asunnoissaan? Kuulostaa käytännössä järjettömältä.

Dubenkokin oli ehkä sympaattinen, mutta järjetön. Kyllä kirurgikin kohtaa tilanteita joissa joutuu sanomaan että tässä ei nyt ole hoidettavaa.
 
Oi Carter, oi Carter! Jo edellisen viikon postikortti ja pieni näkymä Carterista oli juhlaa (vaikkei ne onnettomat saaneet luettua sitä korttia ääneen), mutta ah, jaksollinen Carteria! Afrikkaa ja USA:n kritisointia! Ja ihana, rakas, idealistinen Carter. (En ole varmaan vieläkään toipunut sen lähdöstä. Tämä ei varmaan ole tervettä.)

Teho-osasto-boksit himottaisi ja paljon, mutta Filmifriikissä ainakin maksoivat ihan liikaa. Tai sitten pitää karsia muusta tuhlaamisesta, ja keskittyä vain oleelliseen...
 
En ole koskaan väittänyt olevani mikään Carter-fani, mutta oli sitä kiva nähdä näin pitkästä aikaa. :) Eikä idealisti tosiaan ole siitä mihinkään muuttunut, vaikka luulisi että tässä ajassa olisi jo oppinut luovuttamaan epätoivoisten tapausten kohdalla. Mutta toisaalta, eivätpä ne ole oppineet Countyssakaan.

Muutenkin on sadellut taas hyviä jaksoja viimeaikoina. Ja Clementin tapauksessakin näyttäisi oikeus voittavan, vaikka ex-mies kävikin uhkailemassa. Jotain pahaahan sille on tapahduttava, kun ei vieläkään ole alkuteksteihin päässyt...

Ja saatiinpa mukaan myös yksi Kerryn Paljonpuhuva Kommentti Lukalle. :D

DVD-boksit... hooh. Jospa hankkisin sen kutoskauden ensin kun se tulee, sitten vitosen ja sitten fourpackin 1-4... *laskee pennosiaan* Miksi elämän pitää olla näin kallista?

fanye sanoi:
Mutta käsitinkö oikein siitä hoitopöytäkeskustelusta että aikovat asua omissa asunnoissaan? Kuulostaa käytännössä järjettömältä.
Here with you.

En minäkään ulkoa muistanut Hamletia ja Kroatiaa - jakson vuoropuhelua, mutta näin kertoo vanha ystävämme alt.tv.er:

Gallant asks Luka about being in the army. "You see some action?" "It's not what you think it is," Luka tells him quietly without looking up. "What do you think I think it is?" Gallant asks. "Noble, romantic, a crucible upon which to test your young manhood," Luka says softly. "No, I'm not that naive," Gallant assures him. He gets up and walks away, and Luka whispers, "Sure you are."
 
Carterin visiitistä olin onnistunut jo imdb:stä lukemaan mutta oli tänän päiväinen jakso kyllä yhtä kaikki aivan upea. [hide]Ja vielä upeampaa on, että Carteria näkyy tällä tuokkarilla vielä kahden jakson verran.[/hide]

Ja kun nyt noista DVD-boxeista puhuttiin, niin Prahasta tuotu ekan tuotantokauden boksi oli ehdottomasti aivan parhain ostos. Alkuun oli "vähän" aivojensäätöongelmia, mutta nyt ei voi ko ihkuttaa. Oi Mark. <3

Tietääkö/muistaako kukaan muuten sitä kappaletta, joka soi aivan sen jakson, missä Mark kuolee lopussa? Siinä kohti, ko Rachel laittaa Markille ne kuulokkeet päähän. Kyseinen kappale on jo pidemmän aikaa häilynyt ihan muistin rajalla, mutten vaan saa sitä päähäni.
 
Minulla on jostakin sellainen mielikuva, että kyseinen biisi oli jonkinlainen väännös kappaleesta Somewhere over the rainbow. Tosin en tiedä onko tämä vain hassu mielikuva vai ihan oikeasti olemassa oleva juttu. Joku tuttu biisi se kuitenkin oli, jonka esitti jokin toinen bändi.
 
Kyseisen kappaleen esittäjä on Israel Kamakawiwo'ole ja se on sekoitus Somewhere over the rainbow:ta ja What a wonderful world:ia. Ollut ties kuinka monessa muussakin sarjassa ja leffassa, mutta kyllä siitä silti tulee ensimmäisenä mieleen Greene...

Clemente ei ymmärtääkseni ole jäämässä sarjaan, vierailija vain.
 
Missasin eilisen jakson pari ekaa minuuttia (kun ulkona oli niin taivaallista ettei halunnut takas pätsiin). Ehkä siinä selitettiin miksi Carter oli Sudanissa. Mutta vaikka kuinka iloitsinkin Carterin näkemisestä ja erilaisesta jaksosta, oli se vähän liian tyrkyttämistä mulle. Aivan kuin väkisin tehty, propagandamainen. Jos Carter on sinne asti lähtenyt, hän kyllä tietää tilanteen pääpiirteittäin (toisin kuin jaksossa, jossa paikallinen työtoveri selittää - jotta katsojatkin tietäisivät). Jakson tarkoituskin kävi selväksi Carterin työtoverin lausahduksesta "YK kutsuu tätä kansanmurhaksi ja kongressi lomailee".

Anteeksi? Pitäisikö USA:n kongressin peruuttaa lomansa Darfurin kriisin takia? Hieman yliampuvaa.

Mutta toki on hienoa, että tv-sarja ottaa kantaa kansainvälisen oikeuden puolesta ja suorastaan vetoaa hallitukseen että se tekisi jotain, ja tuo kansan tietoisuuteen ihmisoikeusloukkauksia ja inhimillisen kärsimyksen määrää maailmalla.

Musta ei nyt näköjään ole ihkuttamaan edes Carteria :shock:

Kaikki paitsi LuBy näyttää olevan ER:ssä hullusti. Ehkä sitä kaipais jotain positiivisempaa. Albright on sellanen bitch etten kestä. Pratt syyttää ihan turhaan itseään kaverinsa toilailuista - aikuiset ihmiset ovat kyllä ihan itse vastuussa itsestään. Clemente-sotku on vaarallisinta mitä olen ER:ssä nähnyt.
 
Jotenkin ristiriitainen olo. Juuri pari päivää sitten ajattelin, että varmaan Gallant kuolee, koska ei ole oikein muutakaan loogista tapaa saada sitä pois sarjasta, mutta nyt kun se tapahtui... Äh. Itketti vähän, harmitti enemmän. Jotenkin hätäinen juonikuvio, oikeastaan ensimmäiset kunnon merkit nähtiin kun Gallant lähti ja välissä jotain ja sitten ne yhtäkkiä menikin naimisiin ja nyt tämä. Mihin jäi kaikki söpöily!

Clementine ärsyttää.

Euroopan reissun takia jäi neljä jaksoa näkemättä, sain niistä lyhyen briiffauksen. Neela & Ray -kuvio kuulostaa kummalta, äh jäin paitsi Morris & Albrightko-se-nyt-oli -komiikasta (Tämän illan jakson alku, hihi!) ja voi ei, missasin vähän Carteria! Ehkä elän, kuitenkin. Iih, Abbylla on mahaa!

Lontoon Virgin Megastoressa oli Teho-osastoa neljä kautta bokseina. Teki mieli ostaa, ainakin se eka, mutta puolikkaani oli sitä mieltä että ei. Nyyh, tahtoo. Etenkin kun Brysselissä ollessamme nähtiin jakso 8. kaudelta, juuri Greenen kuoleman jälkeinen jakso (Se missä ne lukee sen kirjeen. Ja Abby puree Carteria.)... (Tuli myös uudempia jaksoja, tältä tai edelliseltä kaudelta. Ranskaksi dubattuna...)
 
Snif. Tälläkin kaudella on ollut heikot hetkensä, mutta kaksi viimeistä jaksoa korvasivat kyllä kaikki mahdolliset puutteet. Cliffhangereitakin riitti enemmän kuin muutamalle aikaisemmalle tuotantokaudelle yhteensä.

Olin nähnyt toissajakson trailerin jo hyvän aikaa sitten, joten osasin odottaa Gallantin kuolemaa. Oli se silti niin kauhean surullista. :cry: Parminder Nagra pääsi taas loistamaan näyttelijäntaidoillaan. Mahtavaa.

Viimeinen jakso olikin sitten vanhaa kunnon Tehis-äksöniä. Pakko sanoa että kaikkein eniten aina koskettava ne jaksot joissa henkilökunta joutuu itse potilaiksi. Liikuttavimmat hetket ehdottomasti Samin epätoivoiset yritykset intuboida Luka ja Jerryn kommentit triagen lattialla. Voi sitä mansikkapoikaa. Valitettavasti Tehis-realismiin taitaa kuulua että joku uhreista ei jää henkiin. Veikkaan Jerryä tai Abbyn lasta.

Tutkimushuoneet on jänniä. Jos joku tekee siellä jotain tosi henkilökohtaista, joku kollega kävelee aivan varmasti sisään, mutta auta armias jos siellä makaa joku halvaantuneena...

Ja sitten vielä pakollinen "mitäs minä sanoin" -osuus:
Bramblerose Goldworthy sanoi:
Olen jokseenkin valmis lyömään vetoa, että Gallant tuodaan ensi viikolla kotiin sinkkiarkussa. :cry: Pitänee ottaa talouspaperirulla tv-ruudun viereen valmiiksi.
Okei, "ensi viikolla" heitti vuodella ja muutamalla kuukaudella. Mutta ei pidä olla niin tarkka. :p Myös tietäen mitä ennakkotiedoissa puhuttiin vangeista, oli arvattavissa heti kun mukahoitsulle esiteltiin halvaannuttamisruisku, että se vielä päätyy jonkun muun kuin Rafen niskaan.

Nyt sitten eletään taas CSI:llä.
 
[kiukutteleva pikkulapsi] Mä en oikeasti ala enää mitään, jos Abbyn vauva kuolee. [/kiukutteleva pikkulapsi]

Huh, tuo viimeinen jakso oli kyllä taas jotain. Etenkin se ihan loppu, kun Abby kaatuu ja Luka ei voi tehdä mitään; pieni itkuhysteria nousi kotonakin. Mutta ei vauvalle saa tapahtua mitään, ei! Ei sillä, että Jerrystäkään haluaisin eroon. (Sam ja Alex koskettavat huomattavan paljon vähemmän.)

Tuska. Tässä saa nyt odottaa pienen ikuisuuden, ennen kuin seuraava tuotantokausi alkaa...

Onneksi on C.S.I. (Ja odotan kyllä mielenkiinnolla Housea.)
 
Ylös