Teho-osasto

jotain tapahtumia olen käsittänytkin jo tästä viimeisestä jaksosta, mutta jos joku olisi vaan niin kärsivällinen, että jaksaisi pääpiirteittäin selostaa koko jakson tapahtumat niin hienoa!
 
Oli pakko kaivaa tämä topikki pölykerroksen alta hehkuttaakseni viimeinkin ostamaani kutoskauden boksia. :heart: Lukan ensiesiintyminen, Carolin kaksoset, Paul Sobriki (taas on vaikeuksia katsella Num3roita naama peruslukemilla)... tämä on kyllä parasta Tehistä mitä ikinä on tehty. Opiskelustani ei tule enää mitään! Ja Mark, Corday, Romano, Benton, Malucci... Nyyh. Ihan tulee tippa silmään.

Edit: infoa!
Teho-osaston uudet 13. kauden jaksot alkavat MTV3-kanavalla 5.4.2007 klo 21.
 
Teho-osaston uudet 13. kauden jaksot alkavat MTV3-kanavalla 5.4.2007 klo 21.

Tuntuupa oudolta.
Satun asumaan/oleskelemaan maassa, jossa teho-osaston uudet jaksot pyorivat talla hetkella. Outoa ajatella, etta Suomessa minun nakemiani jaksoja ei ole viela nahty.

Viime kesana kateni alkoivat suurinpiirtein tarista uuden teho-osaston jakson ansiosta. Jotenkin muutuin suurenluokan Ray/Neela -shipperiksi ja tuota odotellessa laskeskelin aina perjantaisin, etta enaa 6 paivaa teho-osastoon... :D

Jotenkin olen nyt jostain syysta jattanyt ties kuinka monta jaksoa valiin (todennakoisesti about puolet). Jotenkin en ole paassyt mukaan uuteen tuotantokauteen kovin hyvin ja olen jotenkin onnistunut menettamaan ne jaksot, joissa uusia hahmoja esiteltiin.
En voi syyttaa eri ajankohtaa, silla jaksot tulevat torstaisin iltaysilta. Jotenkin pelit ja ajelu ja epamaarainen hengailu ovat vieneet voiton, vaikka aikaisemmin aloin raivota, jos menetin yhdenkin jakson.
Suunnitelmissa on ensi kesana tosin ladata koko tama tuotantokausi ja katsoa uusiksi...

Ja vanhoista jaksoista puheenollen. Aamupaivisin tulee yleensa pari tuntia vanhoja teho-osaston jaksoja ja jotenkin on huvittavaa nahda George Clooney komeilemassa hahmolistalla... :D
 
Ojoi. Oi. Oioi. Alustava suunnitelma oli lähteä matkalle 5.4. mutta pitäisiköhän lykätä. :wink:

Nyt kun tuon päivän tietää, alkoi ihan kutkuttamaan mahanpohjassa että mitäköhän viime jakson dramaattisen lopun jälkeen tapahtuu. Onhan ne kunnossa, onhan??

Bramble, what can I say... muuta kuin että nauti! :) Mulla etenee hitaasti tämä ER:n kerääminen, toistaiseksi kun on hyllyssä vain eka tuotantokausi. Yksi tuttu tilasi Belgiasta bokseja, mutta pidin enemmän omasta slim-versiostani, jossa neljä kaksipuolista levyä sisältävät pääosin pahvia olevat kannet eivät ole tavallista dvd-koteloa paksummat. :yay:

Ahh, Luka asui veneessä... ja oli niiiiin ihanan melankolinen.
 
Hihii. Ostin tänään Filmifriikistä ensimmäisen tuotantokauden, vihdoinkin. Maksoihan se (44€), mutta ei kaduta. Carter, Greene, kaikki! Voi olla, että seuraavina viikkoina löytyy parempaa tekemistä kuin pääsykokeisiin lukeminen...

Ja uudet jaksot alkavat seuraavalla viikolla! Voiko enää paremmin mennä? :yay:
 
Tänään vasta huomasin että hei, Teho-osasto jatkuu ensi viikolla uusin jaksoin! Torstai-illat on pelastettu Housen loputtua. :yay:
 
Mitä tuosta voisi sanoa, äsken loppuneesta jaksosta. Minun muistini mukaan ensimmäinen ER-katastrofi Lucyn ja Carterin jälkeen, jolla on noin dramaattisia jälkivaikutuksia. Yleensä tulee katastrofijakso ja seuraavassa ollaan kunnossa.

Myötäelän vähän liikaakin ehkä, en oikein osaa sanoa mitään, vain voihkia. Ihanaa että Jerry ei kuollut! Olin niin varma että se kuolee.

(Mutta miksi sille tehtiin ohitusleikkaus? Ei kai ainakaan sen takia, että sepelvaltimon tukkinut tikki aiheutti sydänkohtauksen? Koska daah, suoni ei ole sen solmun takana mitenkään tukossa eikä tarvitse ohitusta.)
 
Minä itkin. Ihan suhteettoman paljon, ottaen huomioon ettei kukaan kuollut. Mutta kun! Se oli niin traagista ja jännää! Olen ihan kääntänyt kelkkani Abby-Luka-kuviossa, ne ovat ihania yhdessä ja voi vauvaa ja kaikkea. (Ei sillä, minusta Carter ja Abby olivat ihanat yhdessä. Mutta kun sitä ei voi saada, tämä kelpaa minulle hyvin.)

Jotenkin jännä, miten paljon voi eläytyä tv-sarjaan, saati sitten kiintyä fiktiivisiin hahmoihin. Tuntui ihan kuin olisi tavannut vanhoja ystäviä pitkästä aikaa, tai palannut jonnekin paikkaan. Ihana, Teho-osasto on ihana! Olen suorastaan rakastunut, se on vaan niin paras.

Mutta hei, ei kai ne ole jotenkin muuttaneet alku/lopputunnaria?
 
On se vaan niin hyvä sarja. Oli kyllä eilen häiriötekijöitä, joten en pystynyt täysillä jaksoa katsomaan, mutta toisaalta se oli ihan hyvä asia. Ei tullut itkettyä :grin: Minusta taas Luka-Abby-pari on juuri se oikea. Silloin kun Lukalla tuli juttua Samin kanssa, mietin, että EI. Nyt on taas asiat päiväjärjestyksessä suhteiden osalta. Mutta kyllä pienelle ihmiselle pistetään esteitä eteen tämän tästä.
 
Ah, taas kuin kotiin olisi palannut. :heart: Ihanaa nähdä että vanha vielä jaksaa (sain siis katsottua viime viikon jakson vasta tänään). Viime kaudella aina joskus tuntui että tahti alkaa hiljetä, mutta tämä oli taas niin vanhaa kunnon Tehis-laatua ettei paremmasta väliä. Esimerkiksi se Jerryn ja Abbyn yhtäaikainen leikkauskohtaus: rakastin taustamusiikkia, se oli niin paljon parempi kuin jokin dramaattinen "nyt sydän hakkaa ja kämmenet hikoavat"-tunnelmallinen olisi ollut. Ja Lukan ja Kerryn vuoropuhelu NICU:lla, nyyh. Olen kai sanonut ennenkin että rakastan näiden kahden pieniä kohtaamisia.

Ei kyllä vaatinut suuria ennustajanlahjoja että osasi arvata mihin ratkaisuun Sam päätyy. Saa nähdä miten tytölle käy, ei välttämättä mene ihan hätävarjelun liioittelun piikkiin.

Mutta muutetusta tunnarista en tykännyt.
 
Muutetusta tunnarista en minäkään tykkää, Tehariin kuului se perinteinen, pitkä tunnari.

Olipa taas hauska katsoa eilen joulujaksoa. :grin: OK, onhan se ihan ymmärrettävää, että halutaan lähettää jaksot järjestyksessä (onneksi!) ja silloin kun ne tulevat ne vaan tulevat, mutta silti... Hieman mentiin taas nyyhkyn puolelle parissa kohdassa, mutta ei sekään haitannut.

Itse olen ollut Tehari-fani ihan alkupäivistä asti. Tehari on sarja, jota olen seurannut pisimpään uskollisesti (osittain tietysti siksi, että Tehari on tullut pitkään!). Tiettyjä hahmoja jaksaa kaivata yhä (Greene, Ross!), osan on jo ehtinyt unohtaakin. Itse olen nyt jotenkin kamalan ihastunut Neela/Ray/Gates -konfliktiin.
 
Rakastuin siihen poikaan nyt ihan kokonaan. Harmi ettei Telleriä tulla (kait) näkemään myöhemmin. :( Tosi symppis kaveri.

Neela saisi kyllä tehdä nyt jotain ratkaisevaa. Alkaa mennä hermo tuollaiseen jahkailuun. Hyppäisi vaan Rayn kaulaan ja se olis siinä. :p
 
Saapa nähdä, mitä tulevaisuus tekee tuolle sivuhahmojen comic reliefin paikalla seisovalle BDSM-kotipörröilylle. On hyvä aina muistaa, että "vakaviksi" tulkittavien, "poikkeavien" parien suhteen amerikkalainen filmitraditio on tavan takaa toistuvasti totellut pukuherrojen muinaisia sääntöjä ja ajattanut tarina-auton alas jyrkänteeltä aina melko pian vastaavankaltaisen suhteen päästyä vauhtiin. Kaiken lisäksi nyt puhutaan vielä jostain puolisaippuasarjasta. Ei silti että löisin vielä vetoa kummankaan hengenlähdön puolesta; siitäkään huolimatta että tämänpäiväisen jakson loppupuolella pilkotti jonkinlaista omakaavamaisuuden välttely-yritystä Miami Vicen ja Joss Whedonin kässärien suuntaan (vaikka tietysti sairaalassa sattuu muutoin aina kummasti esiintymään mm. päähahmojen senhetkisen elämäntilanteen kanssa natsaavia tapauksia).
 
Crenshaw ja Jane ovat kimpassa. Sitomisleikkejä ja sen sellaista, päivystäjän huoneessa. Tosin Jane antoi ukaasin että työnarkomaani Crenshaw nyt hankkii vihdoin oikean sängyn kämppäänsä ja puuhailut jatkuvat siellä.

Ihan comic reliefiahan se siinä on, ihan näin räikeää koomista sivujuonta en äkkiseltään sarjasta muista... Eli ehkä Elhath on kuin onkin oikeassa ja sarja on puolisaippuasarja. Valitettavasti.

On se silti edelleen ehdottomasti laadukkainta sairaalaviihdettä mitä koskaan on tehty.

Olen jo muutaman viikon meinannut kirjoittaa topikkiin, kummallista että se on näin hiljainen vaikka sarja pyörii. :) Ehkä se sitten on väsähtänyt koko sarja? Vähän liian pitkälle mentiin mielestäni muutama viikko sitten jaksossa, jossa jakson lopussa Abbya uhattiin aseella, G:n "avovaimo" oli autossa kuolemaisillaan, ja Sam oli palaa vuoteeseensa. Ja jatkui sitten jälleen yhdellä panttivankidraamalla.

Minun mielestäni on vielä paljon sairaalatarinoita joita ER ei ole vielä hyödyntänyt, mutta silti siellä kierrätetään niitä samoja. Ehkä eilen tosiaan varioitiin teemoilla ihan mukavasti: poika joka ei antanutkaan anteeksi.
 
Pitipäs tonkaista tämä esille, koska minua jäi vaivaamaan eilisestä (jippii! Minulla on syy olla murjottamatta torstai-iltaisin Spooksin jäätyä tauolle.) jaksosta eräs asia: Eikös Mussolinin kahvikupissa ollutkin Edwar Munchin Huuto-taulun kuva? Pitääkö minun lähteä johonkin Norjan kansallismuseoon etsimään itselleni samanlaista vai onko noita saatavilla jossakin?
 
targuin sanoi:
Eikös Mussolinin kahvikupissa ollutkin Edwar Munchin Huuto-taulun kuva?

Olihan se. Tuli itsekin kiinnitettyä siihen huomiota. Ei ole kyllä mitään tietoa mistä niitä saisi.

Olipa taas ihanaa kun Tehis jatkui. Vanhat tutut naamat mukaan viikkoon, ah! Tuli Neelan puolesta jännitettyä ihan kunnolla (vaikka olinkin spoilannut itseni tulevasta jo aikaisemmin).
Miksi aina tuntuu, että tunti Tehiksen parissa menee niin hemmetin nopeasti? Kurjaa. :/
 
Minulla ei ole enää TV:tä. Elämä ilman ER:ää? No tämän kauden jälkeen saavat siihen kaikki tottua, mutta että minä aloittaisin sen pariakymmentä viikkoa liian aikaisin? Minä, joka olen viimeisen noin kymmenen vuoden aikana missannut noin kolme jaksoa, joista kaksi siksi, että astuin VHS-kasetin päälle unenpöpperössäni - juuri sen, johon sisko oli matkani aikana jaksot nauhoittanut.

Identiteettikriisi.

Joko näkyi Clooneyta? Se kuulemma palaa sinne keekoilemaan, perinjuurin hassua! Mulle Clooney ei enää piiitkiin aikoihin ole ollut Ross, vaan Danny Ocean tai jotain sellaista. Jos Ross palaa, pitäisi kyllä Carolinkin palata... Ne nimittäin ei ole saanut erota, nih. Carolin takia.
 
Ylös