Teho-osasto

Mieki oon joskus seurannut Tehistä, mut ei sitä jaksa katsoa niin montaa tuotantokautta. Ja siitä on lähtenyt niin paljon hyviä tyyppejä pois.

Miun lemppari on Kovac. Onko se muuten enää mukana? Morris on myös hauska. :p
 
Morris on vielä messissä, Luka valitettavasti ei. :(

Fuinuria komppaan kyllä siitä, että alkupään tuotantokausia saisi uusia. Minä tulin mukaan joskus siinä 6-7-kausilla, hyvä kun tiesin mikä televisio on siihen aikaan kun ensimmäiset kaudet pyörivät.
 
Hnnngh! Turhauttaa niin, että veri ei kierrä. Neela & Ray -kuvio katkesi silloin aikoinaan niin pahasti, ettei sitä osannut edes käsitellä. Mutta nyt! Ray! Kuolen uteliaisuuteen, ei kai tämä ollut taas tässä? Voisiko joku pahoinpidellä Brennerin puolestani? En ala enää yhtään mitään, jos oli. Ray! Neela! Neela ja Ray! ER, miksi koettelet minua näin!?

Tehis-uusintoja on varmaan turha haikailla; niitä vanhoja kausiahan on tullut Kinolta, liekö maikkarilla enää oikeuksia niihin? Itse ostin äskettäin Brittein Amazonilta kaudet 2-5, saan ne nyt sunnuntaina ja olen vähintäänkin innoissani. <3
 
Katoin eilen pitkästä aikaa Tehiksen. Ärsyttää, kun kaikki vanhat, hyvät tyypit on poissa. Paitsi Morris ja Gates. Kyllähän tuota nyt katsoo, mutta ei kyllä ole enää nii kiinnostava. Mutta jos vaikka joskus tulisi vanhoja uusintoina..
 
Minuakin tuskastutti suunnattomasti että Ray otti ja lähti torstain jaksossa. Ei, ei ei! Sitäpaitsi se juonenkäänne sai ajattelemaan käsikirjoittajia, se ei ole koskaan hyvän käsikirjoituksen merkki. Jos hahmot saisivat elää omaa elämäänsä eikä käsikirjoittajien kaupalliset unelmat tulisi väliin, Ray olisi jäänyt Neelan luo.

Tämä on vakaa käsitykseni.

Mutta Ray oli tosi hyvin tehty toipilaaksi. Tummat silmänaluset, kalpea iho, laihtunut. Kaikki rehvakkuus oli poissa ja tilalla oli sellainen... no, en löydä parempaa sanaa kuin "herkkyys", minkä ainakin fiktiossa yleensä saa kun on käynyt lähellä kuolemaa ja muutenkin kokenut kovia.
 
Kyllähän nyt Ray tulee takaisin. Hänhän sanoi lähtiessään "See you soon". Tahdon olla sinisilmäinen romntikko ja uskoa, että tuo tarkoittaa jatkoa kuviolle. Ihan sama, vaikkeivat käsikirjoittajat olisi miettineet tuota asiaa noin, mutta minä olen! Ihan sama, vaikka brittitätinikin ruukaa sanoa seeyout lähtiessään, vaikka näemme seuraavan kerran vasta jouluna. Kyllä se mies tulee takaisin.
 
Onko väärin toivoa, että Brenner kuolisi pian ja kivuliaasti? Tai vaihtoehtoisesti Tehiksen käsikirjoitustiimi, koska en yksinkertaisesti siedä Neela&Brenner -kuviota. Ollenkaan. Ray! Mihin jäi Ray! Miksi tässä käy aina näin?
 
On. On se väärin. Neela-parka, Rayllahan on joku toinen, ei se ole Brennerin vika! Aatteles ny... vähän onnea Neelallekin. Ken tietää, vaikka se kestäis? Sarja loppuu pian, last chance, Neela!
 
Nyt se sitten loppui. Lopullisesti. On hieman hämmentynyt olo; mitä nyt? Ja taas jouduin eroamaan Carterista! Nyyhpiih. Mutta; Neela ja Ray päätyi sitten lopulta yhteen, Rachelista tulee lääkäri ja siis iih, Reese oli se sama kuin se pieni Reese silloin joskus.

Onko täysin normaalia toivoa, että fiktiivinen hahmo telkkarissa olisi onnellinen?
 
roverandom sanoi:
Onko täysin normaalia toivoa, että fiktiivinen hahmo telkkarissa olisi onnellinen?

Iiihan täysin normaalia. (Koska minäkin toivon, ja olen varmasti kaikin puolin normaali :wtf:)

Mä liikutuin jo siitä, että alussa oli Oikeat Alkutekstit, siitä oli hyvä jatkaa. Voi Carter! Tuli sellainen olo, että nyt pitää saada kaikki carterilliset tuotantokaudet DVD:llä äkkiä, ja katsoa ne kaikki läpi. Että tuo sarja on taikaa, mutta vain kun Carter on mukana.

Oikeiden Alkutekstien jälkeen en löydä lopetusjaksosta mitään muuta kritisoitavaa kuin sen, että oli outoa että Neela hengaisi siellä entisten työkaverien kanssa webcamissa joka ilta... Erityisen ihanaa oli, että Rachel tuli sinne, Dr. Greene! Pidin hurjasti siitä mihin se loppui, vaikka ehkä tuollainen lopetus oli vähän kliseinen.

En minäkään oikeasti ole tajunnut ettei enää koskaan tule yhtään uutta ER-jaksoa. Outoa. Toisaalta, minulta jäi tätä viimeistä edellinen kausi kokonaan näkemättä, eli on jotain mitä odottaa! (Odottaisiko uusintoja vai hankkisiko DVD:nä?)
 
Myös mulle Oikeat Alkutekstit oli kova juttu! Muutenkin tykkäsin vikasta jaksosta: tuli sellainen "elämä jatkuu"- fiilis (ja Gates & Samkin tuntuivat lähentyvän). Ikävä Teharia kyllä tulee, mutta onneksi äiti on alkanut keräillä sitä DVD:llä, ja nimenomaan alkupään kausia.

Oikein hyvä lopetus sarjalle! Toisaalta: noin pitkään jatkunutta sarjaa, jossa on hahmot vaihtuneet monta kertaa on vaikea varmaan oikein muulla tavalla lopettaakaan. Mikään "suuri mullistus" ei tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta, eikä mikään "lopussa kaikki saavat toisensa" -ratkaisukaan.
 
Vähän arvelinkin että Oikeat Alkutekstit saattaisivat tehdä paluun, ja olin onnellinen kun se tapahtui.

Muita huomioita:
- "Dr. Greene" -kommentti oli ihana. Muistelen lukeneeni jostakin, että se heijasti jotenkin päin Mark Greenen ja Carterin sananvaihtoa kaikkein ensimmäisessä jaksossa, mutta kun en ole nähnyt niin en tiedä.
- Rachelin ohella oli hienoa nähdä muitakin eksiä, lapsinäyttelijöiden säilymisestä lisäpisteet. Kaipasin tosin Lukaa, mutta niin teen aina. Ehkä Lukan ja Abbyn tarina todella kirjoitettiin loppuun jo aikaisemmin.
- Uskoin että Sam ja Gates löytäisivät toisensa, ja olin hyvin onnellinen kun niin tapahtui (on täysin normaalia toivoa että fiktiivinen hahmo telkkarissa on onnellinen, mutta en ole varma että se on täysin tervettä).
- Tykkäsin lopetuksesta. Parempi näin, kuin jokin "koko sairaala räjähtää päreiksi" -ratkaisu, mistä aiemmin spekuloitiin. Arvokkaalle sarjalle arvoisensa loppu.
- Minäkään en ole vielä ihan sisäistänyt että tässä se nyt oli... Toisaalta minulla on kaudet 1-5 vielä näkemättä lähes kokonaan, joten minulle uusia Tehis-jaksoja vielä tulee. :p

Ai niin, kiitokset teillekin. On ollut kiva kommentoida, analysoida ja vaahdota kanssanne vuosien mittaan!
 
Aloin tässä jokunen päivä sitten katsoa Tehiksen ensimmäistä kautta dvd:ltä. Täytyy sanoa, että paljon sarja ehti vuosien varrella muuttua vaikka periaatteessa kaikki peruselementit säilyivät ennallaan.
Huomattavin ero on paljon, paljon rauhallisempi tahti. Ensimmäisissä jaksoissa keskustellaan paljon rauhassa, seisoskellaan paikoillaan, mietitään ja ihmetellään. Tuntuu, että loppupuolella juostiin koko ajan paikasta toiseen ja huudettiin jatkuvasti. Toki tässäkin on sellaisia tilanteita, mutta ne ovat poikkeuksia. Koska muutos on ollut asteittaista niin vaikea sanoa missä vaiheessa se on tapahtunut.
Muutenkin sarja tuntuu jotenkin erilaiselta. Olisiko sitten vain erilaista dialogia tai näyttelyä? En osaa sanoa. Tai sitten eri näyttelijät vaikuttavat asiaan. Sinänsä hassua, että vaikka näyttelijäkaarti on lähes kokonaan eri kuin viimeisellä kaudella niin silti kaikki tuntuvat tutuilta. Toisaalta sitten esimerkiksi Samia kaipaa kun häneen ehti tottua sen verran hyvin useamman kauden aikana.

Bramblerose Goldworthy sanoi:
Muita huomioita:
- "Dr. Greene" -kommentti oli ihana. Muistelen lukeneeni jostakin, että se heijasti jotenkin päin Mark Greenen ja Carterin sananvaihtoa kaikkein ensimmäisessä jaksossa, mutta kun en ole nähnyt niin en tiedä.

Mikä kommentti se olikaan? Nyt kun katsoin ensimmäisen jakson niin voisin tunnistaa.
 
Olipa hämmentävää lukea kommentteja niiltä nimenomaisilta hetkiltä, kun sarja oikeasti loppui. Täytyy tunnustaa, että on tullut katsottua kaikki kaudet läpi niin monta kertaa sen jälkeen, että ensimmäisen katselukerran (ja pahus, kun joskus jäi jakso väliin, eikä sitä millään konstilla voinut katsoa; oi niitä aikoja ennen Netflixiä &co.) tunnelmat ovat jo unohtuneet. Mutta olihan se silloin iso juttu, koukuttavista koukuttavin sarja joka jatkui ja jatkui niin kauan, ettei sen loppumista enää osannut edes pelätä.

Enpä tähän hätään keksi toista ER:n vertaista, Greyn anatomiat sun muut eivät ole koskaan iskeneet yhtä syvälle. Siinä tuntui kaikki vain olevan niin kohdallaan kuin vain voi olla sairaalassa, jossa koko ajan oikein mikään ei ole kohdallaan. Onneksi on laatikollinen dvd-levyjä kaapissa eikä tarvitse välittää suoratoistopalvelujen mielivallasta.

P.S. Minuakin alkoi vaivata tuo Dr. Greene -kommentti. Mikä se nyt olikaan?
 
Olisihan se pitänyt arvata, että käärmeestä löytyy myös Teho-osasto -keskustelu! Kyllä, tämä oli aikoinaan minun suosikkisarja - itse asiassa niitä harvoja tv-sarjoja mitä on tullut seurattua oikein aktiivisesti. Vaikka ihan loppuun asti en tainnut katsoa. Asuin vielä lapsuudenkodissani ja kävin lukiota niihin aikoihin kun sarja alkoi. Aloimme äitini ja veljeni kanssa seurata sarjaa ihan sattumalta kun satuimme kanavalle kesken jakson ja jäimme heti koukkuun. Oma suosikkihahmoni sarjassa oli ihanan inhottava tohtori Romano :grin: Tosin hän taisi tulla mukaan vasta jollain myöhemmällä kaudella?

Mutta täytyy sanoa, että kyllä suomalainen Syke-sarja (silloin alussa - jossain vaiheessa se muuttui tylsäksi enkä enää jaksanut seurata sitä) veti vertoja jopa Teho-osastolle!
 
Ylös