Teho-osasto

fanye sanoi:
Joko näkyi Clooneyta? Se kuulemma palaa sinne keekoilemaan, perinjuurin hassua!
Hämmentävää. Ei sitä kyllä vielä näkynyt. Minä tosin aloitin Tehiksen katsomisen vasta kutoskaudella, joten en ole dr. Rossista näkynyt väläystä enempää. Se on kyllä totta, että Carolista se ei ole saanut erota.

Mutta miten me pärjäämme tässä topikissa ilman fanyea? :cry: Koita nyt ladata ne jaksot netistä tai ostaa vaikka dvd-boksi (tosin ehkä hiukan hankalaa reaaliaikaisseurantaa varten).

Eilisen jakso oli kovin hyvä. En muista yhtäkään kaudenvaihdetta, jossa joku päähenkilöistä ei olisi hengenvaarassa, mutta aina se osataan toteuttaa yhtä vaikuttavasti. Tykkäsin kovasti loppukohtauksesta, jossa pääporukka jäi odotustilaan istumaan, joskaan en voinut olla ajattelematta, että Abby oli porukasta ainoa joka istui odottamassa silloin, kun Carteria ja Lucya leikattiin. On sääli että niin moni henkilöhahmo on vaihtunut.

Edit: Ei, Chuny oli siellä ja ehkä Frank myös, jipii!

Kaipaan Lukaa. Tämä ei varmaan tullut yllätyksenä kenellekään.
 
Olen liikuttunut huolestasi, Bramble, ja täällä sitten taas olenkin, tämäniltaisen jakson nähneenä! (Saatan mennä toistekin siskoille sen katsomaan, saas nähdä kuinka paljon täälläkin sitten taas riehun. ;))

Tämäniltainen jakso oli kyllä laimeasta päästä. Jotenkin tuntuu, että kirjoittajat eivät viitsi enää keksiä mitään uutta, kun viimeistä kautta kuitenkin viedään. Tiedä häntä, mutta ei oikein vakuuttanut. Kuolevat lapset, laittomat suhteet, rikolliset... Been there, seen that (on ER).

Siellä on jopa useampaan kertaan ollut hankala uusi pomo. Täytyy sanoa ettei kukaan edes pöhköinkään idealisti vaatisi, että tuollaisella hektisellä päivystysosastolla kaikki tutkittaisiin perin pohjin. Eli jos tulet sinne sormen haavaa ompeluttamaan, tutkitaan peräsuolta ja jalkojen verenkiertoa myöten?

Minullakin on ikävä Lukaa. Ehkä sarjan alaspäinmenoa ei vaan ole aiemmin huomannut, kun siellä oli Luka. Voi miksi lähdit. :ouch:

Edit: Hassua, olen viikon päästä taas Chicagossa. En silti taida mennä etsimään sen poliisimiehen tutun ruokapaikkaa Statella. ;) Ehkä ER onkin menettänyt hohtonsa sen vuoksi, että se kaupunki alkaa olla tuttu? County Generalia en ole siellä nähnyt, mutta itse asiassa viime reissulla mentiin Mercyn ohi. :D
 
fanye sanoi:
Tämäniltainen jakso oli kyllä laimeasta päästä. Jotenkin tuntuu, että kirjoittajat eivät viitsi enää keksiä mitään uutta, kun viimeistä kautta kuitenkin viedään.

Tämä selitys ei oikein toimi kun Suomessa menossa on 14. tuotantokausi ja vielä yksi on päätetty tehdä. Viimeisen kauden krapula on siis vielä näkemättä.
 
Uppista, siis tämä on oikeasti jo 14. kausi. :D Ihan kyllä telkkarista katsoin sen jakson, erehdyin vaan kaudesta. Tämä on viimeinen kausi, niin ainakin sanotaan.
 
fanye sanoi:
Siellä on jopa useampaan kertaan ollut hankala uusi pomo. Täytyy sanoa ettei kukaan edes pöhköinkään idealisti vaatisi, että tuollaisella hektisellä päivystysosastolla kaikki tutkittaisiin perin pohjin. Eli jos tulet sinne sormen haavaa ompeluttamaan, tutkitaan peräsuolta ja jalkojen verenkiertoa myöten?
Hankala Uusi Pomo pisti minullekin silmään kaikkein kuluneimpana juttuna. Tuli niin elävästi mieleen se sekopää latino, jonka roolinimeä en muista ja näyttelijän nimeä en osaa kirjoittaa... Ja valitettavasti nämä rasittavat tyypit kuitenkin kirjoitetaan niin hyvin, että niitä on ihan tuska katsella. :urg:

Ns. pienet jutut kolahtivat tässäkin jaksossa: Morris ja Pratt puolustamassa Rayn kaappia raivon vimmalla ja Samin liikuttuneisuus itkevän äidin kertoessa lapsensa rankkaa historiaa. *snif*

NBC sanoo, että 15. kausi vielä nähdään. Ja minun käsittääkseni Lukakin tulee vielä pyörähtämään. Toivon ainakin parasta.
 
Siis apua, mitä, loppuuko Teho-osasto? Minäkin voin myöntää, että sarjan kulta-aika on mennyt ohi, mutta siltikin... En jotenkin osaa kuvitella maailmaa ilman uusia Teho-osasto-jaksoja.
Olen nyt järkyttynyt.
 
Huaah, minä en siis tiedä enää mistään mitään, Teharista ainakaan. Olin ihan varma että 14. olisi viimeinen kausi. No parempi erehtyä näin päin. Clooneykin on sitten odotettavissa vasta 15. kauteen.

IMDb:ssä ei ole vielä mitään 15. kaudesta, siellä kun on 14. kausikin kesken. Ilmeisesti kausi lyhentyi käsikirjoittajien lakon vuoksi. Linkin takana jaksolista, josta spoilaantuu: http://www.imdb.com/title/tt0108757/episodes#season-14

Hmm, kävin NBC:n ER-sivuilla, ja ihan etusivulla sitten spoilaannuinkin ihan kamalasta yksityiskohdasta. Sieltä en löytänyt mitään hyödyllistä, mutta answers.yahoo.com osasi kertoa, että ilmeisesti käsikirjoittajien lakon takia ER:stä tehdään vielä viidestoista kausi. :grin: Varmastikin ehtii nopeammin kirjoittaa viidennentoista ER-kauden kuin kauden jotain aivan uutta...

Kun nyt kerran aloin löpisemään, miksen vielä jatkaisi. Kai muistatte vielä Lucyn, kandin joka murhattiin? Eipä ole kovin hyvin ura jatkunut murhan jälkeenkään. Tai no, varmasti ihan vakaat tulot työstään saa, Lifetime-kanavan (maailman tylsintä saippuaa ja draamaa) ja Hallmark-kanavan elokuvissa... (Hallmark on onnittelukorttiyhtiö, jokseenkin paisunut sellainen.)
 
Tehis + tallentava digiboksi, mikä lyömätön yhdistelmä ^_^ Ja mainoskatkot saa kelata yli, buahhaa! (Eikä haittaa vaikka Lost ja ER tulee samaan aikaan...)

Minun oli jo oikein ikävä Teho-osastoa, vaikkakin en muistanut suurin piirtein mitään edellisestäkään kaudesta. Mitä Raylle oikein kävi ja miten?? Jalat amputoitiin vai? (En usko spoilaavani ketään enää tässä vaiheessa...) Neelan tallomisen muistin kyllä. Oli outoa nähdä se kirurgiheppu Lucien (se kiharapää, jonka sukunimeä en nyt tähän hätään muista) niin huolissaan Neelasta ja samoin muidenkin huolenpito oli hellyyttävää. Ja mitä mitä jäikö Luka nyt sitten pidemmäksikin aikaa pois? Olen ihan pihalla...!
 
Minä olen oikeasti kehittänyt itselleni ongelman tuosta kahvikupupista... :grin: Anteeksi. Minä tahdon tuollaisen. Eräs kaikkien aikojen lempitauluistani kahvikupin kyljessä. Taidan lähteä elokuun alussa lomalle Norjaan.

Minä pidän tästä Mussolinin pikkuserkusta. En tiedä miksi. Toisaalta en ole koskaan ollut erityisen ihastunut Lukan hahmoon ja tämä miekkonen viehättää minua potenssiin kaksi. Tai sitten tämä johtuu vain kahvikupista...

Jännittävä teho-osasto jenkeillä muuten.
 
Otan tämän nyt ehkä hieman liian raskaasti, mutta viimeisin Abby & Luka -rintamalla oli liikaa. En ala enää mitään! :cry:
 
Vaistoni osui sitten oikeaan: Tänään ei kannattanut lähteä siskoille kattomaan Teharia.

Olen spoilaantunut yhdestä asiasta, ja pelkään pahinta kaikista muista. Siispä olen menettänyt kiinnostukseni koko touhuun. Nyt on aikoihin eletty.
 
Huoh. Olen kovin pettynyt. Lukan ja Abbyn (saati Lukan itsensä, jos herraa ei ruudussa tämän jälkeen enää suuremmin näy) tarinan kaari olisi niin ansainnut muunlaisen lopun. Lukan hahmosta on muutenkin tullut viimeaikoina jotenkin epäjohdonmukanen, ja nyt tämä! [33]
 
En ole seurannut pitkään aikaan Teho-osastoa ja nyt sattumalta vilkaisin sitä ohimennen. On kyllä meno muuttunut viime näkemästä, kun uusia näyttelijöitäkin on tullut aivan älyttömästi.

Sarja on edelleen kyllä kiinnostava, mutten ole kerennyt television ääreen pitkään aikaan. Teho-osastoon on vierähtänyt vuosien varrella monta tuntia, mutta silti vuosi tai kaksi taaksepäin, silloin olin aivan innoissani mukana. Nyt on jotenkin vähän hävinnyt se hohto, mikä oli silloin ennen.
 
Tongitaanpa taas ajankohtaiseksi noussutta aihetta, etli Teharia! Kaikesta huolimatta (=alaspäinhän sarja on mennyt) viimeinen kausi pitää katsoa, ja aika vauhdikkaasti se kyllä alkoikin!

Odotan kyllä ihan innolla miten sarja päättyy, lähinnä loppuuko sarja johonkin isoon mullistukseen vaiko sellaiseen "sarja loppuu, elämä jatkuu" -tyyppiseen ratkaisuun (mikä olisi itselle mieluisempi).

Mites muut, onko aikomusta seurata ER:iä loppuun asti?
 
Kun nyt näin pitkään on mukana roikuttu, niin ei sitä enää kesken lopeteta. :) Viimeisen kauden ensimmäinen jakso oli mukavan liikuttava, oli ilo huomata että jotakin Tehis-hengestä on vielä jäljellä.

Jotenkin veikkaisin jälkimmäistä vaihtoehtoa Ksun esittämistä loppuratkaisuista. Iso mullistus olisi jotenkin hengetönkin, kun niin monet keskeiset henkilöhahmot on jo pudotettu/pudotetaan viimeisen kauden aikana pois.

Ikävä tulee. Onneksi on 7. kauden boksi, ja varmasti tulee hankittua vielä lisää.
 
Mulla on jälleen telkkari, joten varmasti katson viimeisen tuotantokauden (vaikka tuskin enää suunnittelen elämääni sen ympärille, toiseksiviimeinen kun jäi kokonaan väliin).

Oliko täällä puhetta siitä, että tämä viimeinen kausi tehtiin lähinnä siksi että käsikirjoittajalakon vuoksi ei ehditty luoda uutta sarjaa? Se ehkä kertoo jotain tekijöiden motivaatiosta... Tai tiedä häntä, ainakin sinne on hommattu komea kaarti vierailijoita vanhoilta hyviltä ajoilta.
 
Minä en enää seuraa teho-osastoa, koska sen taso on minun mielestäni koko ajan laskenut. Seurasin pari alkupään tuotantokautta ja pidin niistä erinomaisen paljon, mutta loppupään kausia tuskin aion katsoa. Jos vanhoja jaksoja tulisi uusintana alkaisin mitä varmemmin katselemaan niitä.
 
fanye sanoi:
Oliko täällä puhetta siitä, että tämä viimeinen kausi tehtiin lähinnä siksi että käsikirjoittajalakon vuoksi ei ehditty luoda uutta sarjaa? Se ehkä kertoo jotain tekijöiden motivaatiosta... Tai tiedä häntä, ainakin sinne on hommattu komea kaarti vierailijoita vanhoilta hyviltä ajoilta.
Tää oli mulle ihan uutta faktaa. :urg: Toisaalta, Tehis on niin pitkään pyörinyt ja tietynlaisena sairaalasarjojen uranuurtajana ollut tv-yhtiöllekin sen verran merkittävä, että luulisi tekijöidenkin haluavan saattaa sen kunnialla loppuun.

Odotellaan ja katsellaan, ei kai tässä muutakaan voi.
 
Ylös