Tähän kannattaa kenties valita malli, johon saa myös kätevästi pumpattua ilmaa? Äitini hyvä ystävä on eräopas, hän suositteli tällaista kun on sen itse käytössä hyväksi todennuteowynofmay sanoi:niin ostan saman sarjan untuvatäytteisen...
Siitä minulla ei ole tietoakaan :roll: Mutta kiitos ohjeista, todennäköisesti pärjään näillä. Kaveri ainakin neuvoi samaa, että vähän vaatetta ja vilttejä sitten makuupussin päälle, että pysyn lämpimänä. Eli todennäköisesti ryövään talomme viltit käyttöön viikonlopuksiAnewielh sanoi:Vetehinen, mikä on makuupussisi suosituskäyttölämpötila?
Samaan pääsee kun taittaa yli jäävän pään jalkojensa alle. Pitkäkin voi hyödyntää kylmällä tätä kikkaa vetämällä jalat koukkuun. Auttaa kummasti.Pikku Myy sanoi:Jos on pienikokoinen suhteessa makuupussiin, niin olen kuullut että silloin kannattaa tukea pussin perälle vaatetta yms, niin makuupussin tilavuus pienenee ja ruumiinlämpö pystyy paremmpin lämmittämään sisäilman.
Olen lapsille pienentänyt kiristämällä jalkaosan vyöllä.Pikku Myy sanoi:Jos on pienikokoinen suhteessa makuupussiin, niin olen kuullut että silloin kannattaa tukea pussin perälle vaatetta yms, niin makuupussin tilavuus pienenee ja ruumiinlämpö pystyy paremmpin lämmittämään sisäilman.
Samoin!Vetehinen sanoi:Minä nimittäin inhoan teltassa nukkumista.
Kyllä vain! Aloitin telttailun 4-vuotiaana parin viikon Lapin reissulla (isäni harrasti kullankaivuuta vuosikymmenien ajan, ja minullakin oli oma vaskooli =)) ja jatkoin niistä maastoista aikanaan sulavasti Koululautakunnan Lopen kesäleireille, joilla meidät muksut majoitettiin korotetun sissiteltan tapaisiin pyöreisiin telttoihin. Niissä oli hauska asua, oli vähän seikkailun tuntua ja hyvä tunnelma. Kerran on tullut kokeiltua kotamajoitustakin leirikoulussa ja kerran vietettyä yö sadeviitoista tehdyssä laavussa, mutta parhaat maastounet olen ehdottomasti saanut armeijan puolijoukueteltoissa kamiinan hiljaksiin humistessa. Pidän telttailusta kovasti =)Vetehinen sanoi:tykkääkö kukaan <i>oikeasti</i> telttailusta?
Kertoisitko vähän enemmän aiheesta? Luulisin, että muitakin kiinnostaa, kuin vain minua.kielo sanoi:Pari kertaa olemme viettäneet yön hiihtäjille ja vaeltajille aina avoimissa "autio-tuvissa".