Tervetuloa uuteen Käärmeeseen!

Mielestäni koko välilähtihärpäke on huono
Jos tuon yläreunan navigointisuikaleen ja sen alapuolella olevan välilehtihärpäkkeen paikkoja saisi vaihdettua keskenään... Helpottaisi nimittäin yhden käden mobiilisurffausta. Välilehtihärpäke on optimikorkeudella peukalolle, kun taas huomattavasti oleellisempi navigointisuikale on liian korkealla. :)
 
Olen muuten vieläkin erityisen onnellinen siitä, että vanhat Tolkien-huoneen keskustelut ovat taas keskuudessamme. Alkaa sisällysluettelon (Mistä on keskusteltu) päivitys...

Vaan tämmöinen käytännönläheinen kysymys koskien Kontuwikiä: siellä on erinäisiä linkkejä Käärmeen keskusteluihin ja ne vievät (elleivät peräti vielä vanhempaan versioon jos ei ole ehditty korjata) tähän vastikään vanhentuneeseen Käärmeeseen. Ne kannattaa varmaan korjata käsin sitä mukaa kun vastaan tulevat? Meinaan, eivät ohjautune automaattisesti uusimpaan Käärmeeseen nyt eivätkä vasta.

Entä miten tuo edellinen Käärme toimii? Jos siellä joku kirjoittaa viestin johonkin keskusteluun, se näkynee uusimmassakin Käärmeessä?
 
Vanhat Käärmeet (sekä phpBB2 että MyBB) lähtevät pois. Niiden vanhat osoitteet tulevat automaattiohjautumaan oikeaan paikkaan tässä uudessa XenForo-Käärmeessä. Aloin työstää uudelleenohjausta tässä juuri hetki sitten. Aloitan vanhemmasta Käärmeestä ja sitten kun osoitteet ohjautuu oikeisiin paikkoihinsa, niin sitten poistan phpBB2-Käärmeen taustalta kokonaan.

Sama kohtelu tulee sitten MyBB-Käärmeelle vähän myöhemmin. Ennen sen poistamista minun tarvitsee kuitenkin tehdä jotenkin nähtäville miittien osallistujalistat, koska tällä hetkellä ne näkyvät ainoastaan MyBB-Käärmeessä. Ja ylipäätään osallistumisjärjestelmä pitää rakentaa uusiksi niin ettei se ole riippuvainen MyBB:n olemassaolosta.

Osoitteiden korjaaminen suoraan oikeiksi ei toki ole koskaan haitaksi :)
 
Profiilisivu on jotenkin heitellyt omistukseeni Tolkien aiheista sälää jota en valitettavaa kyllä omista. Ei se haittaa, mutta kummastuttaa kumminkin.. Ja voiko joku viisas kertoa miten tittelin saa vaihdettua kun en jostain syystä löydä kohtaa mistä sen saisi vaihdettua profiilisivulta.
 
Profiilisivun sijaan katso linkki "Omat tiedot" tuolta oikean ylälaidan omalla nikillä kulkevasta valikosta. Sieltä löytyy titteli heti avatarin jälkeen :)

Ja joo, nuo profiilissa olevat omistusjutut on päin prinkkalaa. Niitä en hoksannut tarkistaa siirrossa. Ne on nyt valitettavasti kaikilla kaiketi ihan väärin, mutta niiden korjaaminen ei toivottavasti ole hankala asia. Noita tietoja ei myöskään käytetä oikeasti mihinkään, ne on vaan semmoista "ettäs tiedätte!" -tason kamaa.
 
Osoitteiden korjaaminen suoraan oikeiksi ei toki ole koskaan haitaksi :)

No hyvä! Elikä korjaamiseen ei ole mitään kiireellistä tarvetta, mikä on mainiota laiskalle ihmiselle, mutta ei ole turhaakaan, mikä on mainiota tarkalle ihmiselle (jollainen aina toisinaan pyrin olemaan).

P.S. Pieni sekasorto on aina välillä paikallaan ja kerrassaan muumimaisen virkistävää. Kaikki ajan mittaan luiskahtaa siisteihin uomiin (tää pehmyttavara on nii-in hienoa) mutta nyt on vähän kuin keväällä: luonto uudistuu, koko ajan putkahtaa maasta esiin uusia kukkasia (ja jokunen jyrsijäkin mättään alta). (Hoo, pitäisikö kokeilla tuota jänskää "Edit silently" -nappulaa? Ehkä ensi kerralla...)

P.P.S.S. Ai niin, kysynpä vielä tätä ennen kuin alan huseerata. Mikä on paras tapa laittaa Käärmeen viesteihin linkkejä Käärmeen muihin keskusteluihin?

Ihan koko urlillako, siis näin: Käydäänkö läpi historian tärkeitä hahmoja?
 
Last edited:
Profiilisivun sijaan katso linkki "Omat tiedot" tuolta oikean ylälaidan omalla nikillä kulkevasta valikosta. Sieltä löytyy titteli heti avatarin jälkeen

Joko olen ihan silmät ristissä tahi minulla ei sitä lue [22]

Omat tiedot-kohdasta avatarin alla kysytään seuraavaksi sukupuolta.
 
Selvä, pitää selvitellä mikä tuon asetuksen mahdollistaisi kaikille.

Muoks!
Ruksi löytyi, nyt onnistuu kaikilla :)
 
Kiitos Merri! Nyt minun jästipääni toimii, olin koko ajan väärän kohdan päällä. (todellisuudessahan mie yritin koko ajan etsiä, että missä lukee Merri, että pääsen pois sivustolta ;) )
 
Olen huomannut saman ja saanut siitä iloa pariinkin otteeseen :) Tyklääminen on mukavaa. Valitettavasti tuo hieno sana on kätketty arkisen tykkää-napin taakse.
 
Mietin että pitäisi varmaan nimetä kaikki Tolkien-foorumit Tolkein-foorumeiksi, että syntyy yhtenäinen kirjoitusasu ympäri saitin.
 
Se kyllä vähentäisi "Olemme saaneet yksinoikeuden Tolkien-nimen käyttöön. Maksakaa meille 249 euroa vuodessa nimen käyttämisestä tai saatte lakimiehemme niskaanne"-spostiuhkausten määrää.
 
Kiitos Merri!

Tykkään uusista toiminnallisuuksista tosi paljon. Ulkomuotoon täytyy vielä hieman totutella niinkuin aina muutoksen jälkeen. Osa fonteista tuntuu vähän pieneltä, varsinkin vaalealla pohjalla olevat valkeat "merkitse huoneet / etsi / seuratut" jne tuolla yläreunassa (mutta ehkä mun pitäisi tarkastuttaa näkö ja onneksi niitä saa aina omin konstein ruudulla isommiksi.) Ja ilmeisesti olen lopultakin päässyt eroon niistä viimeisistä konnisoikeuksistakin, kiitos! Silti vähän kutitti sormenpäitä kun huomasin, että Tolkien-leffojen huoneen kolmossivulle on livahtanut spämmitopikkeja... ja yhdistaisköhän vaikka Tik Kirjaston Hobb-keskustelut?

Toivottavasti tämä alkuinnostus johtaa taas vähän viime vuosia aktiivisempaan foorumikirjoitteluun monen osalta.
 
ja yhdistaisköhän vaikka Tik Kirjaston Hobb-keskustelut?

Yhdistäisi mielellään (löysin jopa molemmat, olihan niitä vain kaksi?) mutta kun en osaa, ainakaan vielä. (Yritin myös poistaa pari kaksoiskappalekeskustelua mutta en onnistunut siinäkään. Rotan pitää oppia uudestaan jyrsimään, huomaan ma.)
 
Olisin oikeastaan sitä mieltä, että pidetään erillään. Ei yhdistellä keskusteluja vain sen takia, että on nättiä pistää yksi aihe yhteen massiiviseen keskusteluun. Tahtoisin mieluummin edistää meidän kulttuuria siihen suuntaan, että on OK tehdä uusi keskustelu vanhasta aiheesta, ettei tarvi pelätä että menikö tämä nyt oikeaan paikkaan vaiko ei. Uudet keskustelut kuitenkin uudistaa ja virkistää, ja ne on mukavampia lukea kun ovat vielä tolkullisen lyhyitä :)
 
Taidanpa tehdä tästä aiheesta pienen kulttuurimuutoksen tuonne ohjeistukseen. Jotenkin uskon ettei kovin monilla ainakaan ole mitään tätä vastaan. Ainahan sen saa muokattua takaisin.
 
Ylös