Tervetuloa uuteen Vihreään Lohikäärmeeseen!

Nyt sitten lähti yksäri kaikille. Se toivottavasti korjaa ongelman kaikilta, joita se on mahdollisesti vaivannut/tulisi vaivaamaan.
 
Kaikille? Syrjitäänkö täällä minua? :D

Mutta joo, minullakin näytti jotain "lukematta 0, yhteensä 340" -tyylistä kunnes tänään itse lähetin yksärin. Nyt yläkulman lukemat ovat hyvinkin todellisuutta vastaavat. Minusta on vain jotensakin hassua että yhteensä-kohta laskee myös lähetetyt viestit.
 
Lähetetyistä viesteistä säilyy oma kopio, jonka voi poistaa mutta se ei poistu vastaanottajalta.

Privaviestin saapuminen kaikille asti kestää oman aikansa, menee helposti monta tuntia.
 
Joo, jotenkin vaan tuntuisi loogisemmalta että tuossa olisi yhteensä saapuneiden viestien lukumäärä ja sitten lähetetyt vain olla möllöttäisivät omassa kansiossaan. Mutta no, voin vaikka käyttää tuota itseni hämäämiseen; spämmään kaikkia yksäreillä ja uskottelen itselleni että olen saanut paljon viestejä :p
 
En vieläkään käsitä miksi en näe jotain huoneita. TRD:n topikin jouduin hakemaan haulla joka ohjasi wikiin jossa oli linkki. Nyt se näkyy minullekin. Mutta on vähän hankala systeemi varsinkin kun ei aina tiedä mitä haluaa lukea/mihin kirjoittaa ennen kuin selailee ja huomaa topikin. Nyt pitää tietää mitä haluaa kirjoittaa hakuun.
 
Voi olla tyhmäkin kysymys, mutta mitä tarkoittaa ainakin itselläni näkyvä "Varoitukset 0%" oman käyttäjätunnukseni alapuolella, joka näkyy kun olen kirjoittanut viestin johonkin topikkiin? Muilla se ei näyttäisi näkyvän, joten ilmeisesti oma varoitukset näkyvät vain itsellä. Onko se häiriköijiä varten, josta voi seurata sitä miten paljon on saanut ylläpitäjiltä/konnavahdeilta noottia? (Vai seurataanko vain minua jostain erityisestä syystä :D)
 
Itse ainakin luulisin, että se on ihan itseä varten, jotta voi seurata kuinka
paljon varoituksia on konniksilta saanut. Minullakin se näkyy aivan samalla
tavalla. :p
 
Jeps, näette omien varoitustenne määrän, kun taas konnavahdit näkevät kaikkien varoitustilan. Tällä hetkellä kukaan ei vielä ole varoituksia saanut kun meillä ei häiriköitäkään tai ongelmallisempia tapauksia ole sattunut kuvioihin mukaan.
 
Olen huomannut että se pieni vihreä nuoli, joka ymmärtääkseni vie uusimpiin viesteihin ei aina toimi. Esimerkiksi topikkissa "Hiukset: hoito, värjääminen jne." se vie vain viimeiselle sivulle, muttei uusimpiin ja lukemattomiin viesteihin.
 
Hmh, yksi asia joka häiritsee minua lähes joka foorumilla on sivun alalaidasta löytyvän navigoinnin ja/tai "ylös" nappulan puuttuminen.

Joskus jollain foorumilla olen nähnyt sivun alalaidassa tuon "Kontu » Vihreä Lohikäärme » Tolkien-fandom » Uusi reuna » Tervetuloa uuteen Vihreään Lohikäärmeeseen!" -linkkirivin ja se oli huomattavan kätevä, jossain taas on turvauduttu ankkurilla sivun ylälaitaan vievään linkkiin, mutta täältä puuttuvat molemmat.

Ja tiedän, näppäimistön home-nappulalla pääsee kyllä ylös, mutta tällä miniläppärillä surffaillessa se on ikävän hankalaa - löytyy fn-namiskan takaa eikä onnistu yhdellä kädellä. Useimmiten käytän tällä surffailuun ainoastaan koneen omaa touchpadia yhdellä kädellä, joten tällaiset helppokäyttötoiminnot olisi varsin tervetulleita :)
 
^ Itse kaipailen tuota samaa. (Mieluummin linkkirivinä kuin ylös-nappulana kuitenkin.)

Firefox nelosella keskustelujen otsikot näkyvät järjettömän suurina, fontti on niin iso että se osittain peittää yläpuolellaan olevan Kontu > Vihreä Lohikäärme > Mikä Paikka Ikinä > Sattuukaan Olemaan -linkkirivin, tehden sen linkkeihin osumisesta työlästä ja liian tarkkaa tähtäilyä vaativaa. Safarilla otsikot näkyvät niin kuin niiden olettaakseni pitäisi, eli reippaasti pienempinä. (Fx 3.6:sta en tiedä kun sitä en käyttänyt koneen vaihdon jälkeen varsinaiseen selaamiseen ollenkaan.)
 
Siinä on kyseessä jokin uuden Firefoxin bugi, olen kärsinyt jo itsekin samasta ongelmasta. Firebugista tuli onneksi juuri Firefox 4:n kanssa yhteensopiva versio, joten tutkin ehtiessäni.
 
Steelsheen: Vaihdoin fontin. Nyt se tosin riippuu vähän koneen fonttivalikoimasta, mikä fontti siinä sitten näkyy. Ykkösvalintana on Calisto MT.

Muutoksen pitäisi näkyä päivittämällä sivu.
 
Merri sanoi:
Siinä on kyseessä jokin uuden Firefoxin bugi...
Se on merkillinen bugi, minua se vaivasi jonkin aikaa, kunnes yhtäkkiä kaikki oli ok. Mutta nyt se on tullut takaisin. (siis ennenkuin Merri teki tuon korjauksen)
 
Joo, siinä oli jokin härö juuri sen kyseisen fontin sekä font-size-adjustin kanssa. Tuo CSS olisi ollut pakollinen, että kirjaimet eivät leikkaantuisi ylhäältä tai alhaalta, ja kun sitä ei sitten voinutkaan enää käyttää (ainakaan Firefox 4:n kanssa), niin päätin sitten yksinkertaisesti kiertää ongelman vaihtamalla eri fonttiin.
 
Doctor Who & Torchwood -topic ei näy aukeavan ainakaan minulla.

http://keskustelu.kontu.info/Doctor_Who_%26_Torchwood_%28%2Bmuut_spin-offit%29

(Elokuvateatterissa.)
 
Sama juttu. Yrittää turhaan avata tällaista osoitetta:

Koodi:
http://keskustelu.kontu.infodoctor_who_/?_Torchwood_%28+muut_spin-offit%29
 
Ilmeisesti jonkin uudelleenohjauksen kanssa on ongelma, pitäisi kaivella .htaccessia ja katsoa mikä sääntö täsmää kyseisen osoitteen kanssa. Katsotaan missä välissä ehdin kurkkia.
 
Ylös