The Cell

jalokuusi

Kontulainen
Näin eilen ensimmäisen kerran kyseisen elokuvan. Sairasta kyllä, mutta vetosi minuun jollain hyvin omituisella tasolla. Jennifer Lopezin valitseminen kyseiseen rooliin oli kyllä hiukka pettymys. Kokeneempi näyttelijä olisi saanut suorituksesta paljon tunteikkaaman. Luulen ainakin niin. Välillä tarinakin oli hiukan irrallinen, mutta mielenkiinto pysyi matkassa. Kyllä tämä paikkansa kokoelmistani löytää, vaikkakin hyvin sairas elokuva olikin..

Tärkein sitten unohtuikin, eli siis mielipiteitänne elokuvasta. Vetosiko se teihin vai oliko ihan turha elokuvakokemus?
 
Katsoinpa minäkin tuon eilen, toista kertaa sen näin. Siitä on aika monta vuotta, kun sen viimeksi näin, ja se olikin parempi kuin muistin. Jennifer Lopez on mielestäni ihan kelpo tuohon rooliin.

Leffa on hyvä juu. Paikoin tosi ahdistava, ja visuaalisesti hieno. Ja ahdistava. Musiikkia oli käytetty minusta aika vähän, mikä oli vain hyvä juttu (huomasitteko muuten, että soundtrackin oli säveltänyt Howard Shore).

Enpä tiedä. Hyvä leffahan tuo.
 
Jaahas. Elokuvan kävin silloin aikoinaan oikein leffassa katsomassa. The Cell on ihan kelpo sarjamurhaajatrilleri, Lopez ei häirinnyt lainkaan. Visuaalisesti leffa on ihan älyttömän upea. Huomaa, että ohjaaja on toiminut aiemmin mainosten (ja ehkä musiikkivideoiden?) parissa. Tarsem Singh oli saanut filmille sen verran ahistavia visioita, että heikompaa saattoi jopa hirvittää (varsinkin se hevosenhalkomisjuttu on jäänyt mieleen erinomaisen inhottavana kohtauksena). Kovin syvältäluotaavia henkilökuvia ei leffasta tietenkään löydy, mutta eipä tuo niin häirinnyt. Hyvää viihdettä, tosin taisi olla peräti K-18.
 
En ole nähnyt tuota ikärajoituksen takia, mut olen kuullut sen nähneiltä että se muistuttaa vähän The Cubea vai??
Haluaisin kyllä nähdä tuon :)
 
No ei se kyllä Cubea muistuta lainkaan. Korkeintaan fiilikseltään joissain kohdin.
Tää on ihan selkee sarjamurhaajatrilleri häiriintyneillä unikuvilla höystettynä. :)
 
Imithuel sanoi:
En ole nähnyt tuota ikärajoituksen takia, mut olen kuullut sen nähneiltä että se muistuttaa vähän The Cubea vai??
Jos se The Cubea muistuttaa, niin taisin katsoa koko elokuvat silmät kiinni! :lol:

Ikärajoitus kyllä mielestäni oli ihan kohdallaan. Sen verran sairasta menoa kuitenkin oli. Ainakin itselläni oli monessa kohdassa sydän kurkussa. Noh, minähän pelkään omaa varjoanikin..
 
Olihan se edelleen yhtä hyvä kuin muistinkin. Olen aikoinaan käynyt teatterissakin katsomassa ja on tuo tullut vuokrattuakin pari kertaa. Jotkut ovat tosin minun leffasta vauhkotessani valittaneet siitä, kun minulle riittää pitkälle jo tuo nimenomainen visuaalinen loistokkuus. Olen joka kerta yhtä haltioissani kun näen Stargher Kingin violetteine ihmeviittoineen. On se vaan niin hemmetin hieno. Ei Jenniferissäkään minusta mitään valittamista ole.
Ja tuosta Danyn mainitsemasta Shoren musiikista. Olen aina tykännyt Cellin soundtrackista, mutta en ole koskaan aikaisemmin tullut kiinnittäneeksi (tai vain muistanut kiinnittää) huomiota sen säveltäjään. Tällä kertaa siinä viimeisessä kohdassa JLon päässä juuri ennen lopputekstejä aloin kuuntelemaan oikein kunnolla, kun se alkoi minun mielestäni kuulostaa niin kovasti LOTRilta. Siis juuri siinä kohdassa. Ja kuinkas sitten kävikään, siellähän se Howardin nimi odotti lopputeksteissä :)
 
Oijoi, The Cell on aika hätkähdyttävä elokuva kyllä. Ihan ensimmäiseksi se on visuaalisesti käsittämättömän upea, eli kun mennään murhaajan päähän, "maisemat" salpaavat hengen. Muutenkin kuvallinen kerronta on todella taidokasta. Sillä saadaan aivan mielettömän iskevästi esiin murhaajan sairas mieli.
Esim. siinä, kun näytetään sitä paloiteltua hevosta. Huh. Huhhuh.

Eli tosissaankin, ohjaajalta hieno veto näyttää jonkun mieli tolla tavalla. Ja on vaatinut taitoa. Siksi ihmettelenkin, ettei taito ole riittänyt paremman naispääosan valintaan. J.Lo:han on, suoraan sanottuna, tosi vaisu. Elokuva olisi hyvinkin voinut nousta korkeammillekin sijoille TOP-listassani, jos naispääosassa olisi joku asiansa toden teolla osaava. Jennifer käy kyllä romanttisiin komedioihin, mutta on aivan liian pinnallinen tällaiseen. Ainakin minusta.

Leffan loppu oli tosi karmiva.
Murhaajahan jää sen Jenniferin hahmon päähän asumaan. Siitä jää TODELLA karmiva olo. Periaatteessahan tämä on sen murhaajan "hyvän puolen", leffassa symbolisoitu pikkupojalla, kannalta hyvä asia ja siis happy end, mutta KUITENKIN. Tietänette, mitä tarkoitan.
 
Ylös