The Elder Scrolls -pelisarja

Ei ole väliä. Modeja saa ladattua Steam Workshopinkin kautta, mutta suosittelen Caelen tavoin organisointiohjelman käyttöä. Itse olen kokenut Nexus Mod Managerin riittävän hyväksi.
 
Rakensin nyt viimein oman talon (tai vaiheessahan se on vielä..) ja steward touhuilee siellä nyt yksinään, kun itse olen muualla huitelemassa.. Miten todennäköistä on, että hän pääsee hengestään? Hän on myös tarvittaessa followerini, enkä tahtoisi menettää häntä.. Olisikohan fiksumpaa palkata kuitenkin joku muu taloa hoitamaan? (Pystyn vielä palaamaan vanhoihin talletuksiin ja muuttamaan tilanteen..)

Alkaa jo kaduttaa koko talon rakennus, kun bongasin netin ihmeellisestä maailmasta foorum-kirjoituksia vihollisten hyökkäyksistä taloon yms. Plääh.. Eihän sinne sitten uskalla jättää ketään, kun jos seuraavalla kerralla kotiin palatessa puoliso ja muu konkkaronkka onkin kuolleita!? :wtf: Minkä ihmeen armeijan oikein palkkaan sinne.. Houkutteleeko kotieläimet helpommin vihollisia paikalle? *alkaa muuttua hysteeriseksi*

Iso kiitos, jos joku ehtii ja jaksaa vastailla.. :)
 
Jos pelaat tietokoneella, voit tehdä npc:stä kuolemattoman konsolikomennolla setessential [idnumero] 1.
 
Jos stewardin tilanne huolestuttaa, voit asettaa hänet kuolemattomaksi konsolilla (kuten Ares B ehtikin jo huomauttaa). Konsolilla voit myös poistaa NPC:n steward-statuksen (http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Personal_Steward#Notes_2). Puolison kuolevaisuudesta ei tarvinne murehtia, saattaa tosin tulla kidnapatuksi, jolloin tilanteen voi hoitaa rauhallisesti ilman minkäänlaista harmia (tai väkivaltaisesti, jos et halua maksaa lunnaita). Mukuloita nyt ei saa hengiltä yrittämälläkään :p
Housecarlin läsnäolo saattaa parantaa turvallisuutta, en ole tästä tosin varma kun en ole talonrakennukseen sen suuremmin perehtynyt. Eläinten houkuttelevuudesta en löytänyt tietoja.
 
Kiitokset teille molemmille, Ares B & Caele!
Jep, PC:llä pelailen.

No niinpä tietysti, mitäpä asiaa ei voisi konsolikomennolla hoitaa! :grin:
Nykyisin tosin pelkään näiden kanssa säätämistä.. Muokkasin joskus muinoin hahmon ulkonäköä komentoikkunan kautta, kun tuolloin minulla ei vielä ollut lisäosia. Nooh, kaikki hyvin niin kauan.. kunnes vampyyrinä tajusin, ettei hahmoni pysty imemään verta. Sitten kaikki halusivatkin jo tappaa hahmoni, enkä täten voinut enää parantaa vampirismia. Jokusen tunnin testailun jälkeen selvisi, että kaikki johtui siitä hahmon ulkonäön peukaloimisesta. Niinpä jouduin aloittamaan pelin alusta ja harmitti aivan törkeän paljon!!! :( Nyt olen pelannut jo pidemmälle mitä silloin, joten olen päässyt harmituksesta yli. :1420: Mutta tulin jokseenkin ylivarovaiseksi kaiken pelin peukaloimisen suhteen.. Olisihan se toki hauskaa järjestellä vaikka mitä kivaa, mutta nykyinen peli on aivan liian tärkeä minulle, että uskaltaisin riskeerata ihan kevyin perustein. Stewardin virassa olevan tyypin kuolemattomaksi muuttaminen tosin vaikuttaa hyvin hyvin houkuttelevalta.. :heart:
 
SetEssentialin tapauksessa BaseID.
Lista käytettävissä olevista konsolikomennoista ja perusasiat läpikäyvä artikkeli löytyy täältä.
 
Hei kiitos tosi paljon tuosta linkistä! :)
Näkymä tuolta sivustolta tosiaan löytyy ihan kaikki tieto maan ja taivaan väliltä, liittyen siis tähän pelailuun.. Josko viimein ottaisin opikseni ja tajuaisin aina laittaa tuonne hakuun, jos on joku ongelma. Opin hitaasti, mutta varmasti.. B)
 
Meinasin jo eilen yksinpuhella täällä.. mutta sitten painoin deleteä. Nyt on kuitenkin pakko kirjoittaa tänne, kun kelle muullekaan hehkuttaisin..? ;) *sry*

Olen viettänyt pari päivää Skyrimin modien parissa.. B) Tähän asti olen mennyt ihan originaalilla versiolla, kun modit tuntui pelin raiskaamiselta.. Ajattelin, että sitten kun alkuperäinen ei enää tunnu pyhältä, niin sitten pistän tuulemaan. No nyt se hetki on tullut. Skyrim alkoi tuntua ESO:n rinnalla niin kaavoihin kangistuneelta, että jotain uutta oli aika järjestää pelihahmoni (ja minun) arkeen. Mitään radikaalia en ole vielä tehnyt, jotain pientä kivaa vain. B) Ja olen saanut parhaat naurut pitkään aikaan, vaikken mitään "pilailu modeja" olekaan ladannut. Mutta kun kaikkea sitä sitten vain sattuu ja tapahtuu siinä sivussa.. :grin:

Enkä ahnehdi modien kanssa.. kun en edes osaisikaan. Yhä vieläkin opin hitaasti, mutta varmasti. ;) Ja täten hauskaa riittää pitkäksi aikaa, toivottavasti ainakin.

Btw, pelaako kukaan täällä ESO:a??? :p
 
^ Eikö ESO nappaa, vai eikö ole vain ollut aikaa pelata? :)
Itsellä meni pari kuukautta päästä ESO:ssa vauhtiin.. Pelasin sitä alkuun vain noin kerta viikkoon. En vain saanut siitä "otetta". No sitten pelihahmoni katosi ja kävin pari viikkoa turhauttavaa kirjeenvaihtoa pelituen kanssa. Loppujen lopuksi koko jutussa oli kyse suht pikkuasiasta (mutta sitäkin omituisemmasta). Nuo pari viikkoa olin kuitenkin aivan paniikissa; saanko hahmoani enää takaisin, joudunko aloittamaan alusta jne.. Ja kun sitten sain hahmoni takaisin – kun kaikki oli taas hyvin – niin sen jälkeen olen pelannut aina vähintään kuutena iltana viikossa. Ja nyt olen tääääysin koukussa! :D

En ole vielä questmodeja Skyrimiin lataillut, mutta aikomuksena kyllä on. Kiitokset siis modi vinkistä, vaikuttaa hyvältä ja lataamisen arvoiselta!
 
Mielenkiintoa kyllä löytyy, mutta jotenkinen vaan ole saanut inspiraatiota - pitäisi varmaan vaan tehdä sopivantuntuinen hahmo ja alkaa tahkota. No, sanoista tekoihin, laitoin pelin päivittymään.
Joku asiansa osaava konnavahti voisi varmaan poistaa Skyrim-osan topicin nimestä, nythän meno on vallan offia :p
 
Mielenkiintoa kyllä löytyy, mutta jotenkinen vaan ole saanut inspiraatiota - pitäisi varmaan vaan tehdä sopivantuntuinen hahmo ja alkaa tahkota.

Itselläni on liiankin "sopivantuntuinen hahmo".. Minulla on tavallaan sama hahmo Skyrimissä ja ESO:ssa, vaikka pelien tapahtumilla onkin se noin tuhat vuotta aikaväliä.. Mutta mitä pienistä. ;) Hahmosta vaan on tullut minulle liiankin rakas ja jos en pelaa hänellä, kirjoitan tarinaa hänestä! Semmoinen söpö örkkityttö.. Ei tosin ehkä paras mahdollinen rotuvalinta pelattavuuden kannalta, mutta minua ei pikkuseikat pidättele. Muutenkin tuntuu, että menen lopulta raivolla ja tuurilla läpi vaikka harmaan kiven.. enkä taidolla! :grin:

Olisi myös varmasti ihan antoisaa luopua tästä hahmouskollisuudesta ja tehdä useampi pelattava hahmo niin Skyrimiin, kuin ESO:nkin puolelle. Eniten houkuttaa, että pääsisi pelaamaan vaihtoehtotehtäviä eri valinnoilla..
Joo-o, jopa Skyrimiä olen siis hakannut vain yhden hahmon turvin, kun kaikilla muilla tuntuu olevan liuta vaikka mitä hahmoja. Mutta toisaalta, nyt olen hyvin kärryillä tämän yhden ja ainoan hahmoni toimista! :)
 
Muutin otsikon. :)

Itse olen tällä hetkellä ihan Mass Effectin lumoissa, mutta veikkaan Biowaresta irti päästyäni palaavani taas seuraavaksi Oblivionin & Skyrimin pariin. En ole ikinä pelannut mitään online- tai multiplayer-pelejä, kynnys on siihen osaltani ihan liian korkea. Elder Scrollsin osalta se kerrankin harmittaa, koska Onlinea on oikeasti kehuttu. Pelailen pleikkarilla, joten on muutkin (vanhemmat) Elder Scrollsit jääneet kokematta. Näistä haluaisin kokeilla Morrowindia, sitä on kans kehuttu niin paljon.
 
En ole ikinä pelannut mitään online- tai multiplayer-pelejä, kynnys on siihen osaltani ihan liian korkea.

Mikä sinulla tekee siihen sen kynnyksen? :)

Itse ajauduin jo vuosia sitten online pelien pariin, tavallaan vahingossa, asiaa sen enempiä miettimättä. Joidenkin pelien kohdalla on ollut omat heikot hetkensä, mutta ESO:ssa en ole kärsinyt koskaan. Päinvastoin, se on varmaan paras online peli ikinä! :p Pelaan sitä "yksin", mutta apua saa muilta aina tarvittaessa ja jopa pyytämättä. Kukaan ei kuitenkaan ole liian tunkeileva, porukka keskittyy enempi pelaamiseen mitä seurusteluun. Kiltojen omat touhut on sitten asia erikseen, mutta itse en vielä ole kiltahommissa mukana.. Vaikka se olisikin hyödyllistä. Mutta ei pakollista. ;) Ja monella on se virheellinen mielikuva, että online pelissä voidaan tappaa toisia pelaajia ihan tuosta noin vain. Mutta eihän se niin mene! :grin: Itse en vielä edes voi pelata muita pelaajia vastaan, enkä siihen edes pyri. On kivaa pelata omaa peliä, omissa oloissa, olematta kuitenkaan täysin yksin. Ja ESO tekee sen todellakin mahdolliseksi!

Mainittakoon vielä, että pelaan NA-servulla. En tiedä eroaako meno pelaajien käytöksen osalta EU-servun puolella.. Siellähän minunkin kuuluisi pelata, mutta hahmon katoamissotkujen myötä löysin itseni "väärältä servulta". Mutta viihdyn siellä!!!
 
Kokeilin kertaalleen Skyrimiä vanhalla läppärilläni, mutta se pyöri niin järkyttävän hitaasti, että kokeilu jäi siihen. Jos sen halvalla XO:lle saisin, niin ostaisin.
 
Mikä sinulla tekee siihen sen kynnyksen? :)

Muiden pelaajien kammo. :D Siis kauhistun ajatuksesta että siellä samassa maailmassa pyörisi muitakin pelaajia. Totta on kyllä sekin, että ennakkoluuloni perustuvat osittain varmasti harhaluuloihin, mutta en ole ainakaan tähän mennessä uskaltanut kokeilla.
 
^ Vimes, arvasin! :D

Kyllä minäkin hieman vierastan muita pelaajia.. Varsinkin jos joku vaikuttaa ihan siltä, että aikoo kohta sanoa jotain. Sitten ei kehtaa juosta enää karkuun, vaan jää siihen paniikissa notkumaan, että onkohan tolla jotain asiaa. Se myös nolottaa, kun mokaa jotain ja muut näkee.. :grin: Tai kun joku yrittää tulla pelastamaan vihollisen kynsistä ja silti ehtii kuolla sitä ennen. -"Olinpa taas tunari!" Mutta loppujen lopuksi näille asioille osaan kyllä itse nauraa ja kukaan ei ole pelissä pilkannut minua, vaikka olen oikeasti tosi huono! LOL Että jos joskus yhtään tuntuu, että uskaltaisit kokeilla, niin suosittelen kyllä ESO:a!!! Tule piileksimään NA-servulle "En mä täällä mitään ole!" -meiningillä, tai sitten EU-servulta löytyy tosi kivan oloisia Suomikiltojakin, mitä olen heidän blogeja yms. lukenut. Että varmasti löytyy jopa kotimainen tukiverkkokin avuksi, jos lopulta mieluummin porukassa pelaa.

Suosittelen todella! Mutten painosta.. ;)
 
Voisit Vimes kokeilla ensin turvallisessa ympäristössä ja pelillä, jossa toisten mätkiminen ei ole pääasiassa eli suuria tunteitakaan ei muodostu. Suosittelen luonnollisesti Minecraftia ja ilmaista (vapaaehtoisia maksuja kerätään, mutta niillä ei saa etuja) peliserveriä osoitteella mc.pelitcraft.fi.
 
Trigger warning: Hirveästi gamespeakia :D

Aiheeseen liittyen: minä pelaan mörppejä useimmiten yksin. :D Ei minua vaan kiinnosta liittyä muiden partyihin tai guildeihin.
Esim. SWTORissa tämä ei ollenkaan ole ongelma, koska omalle hahmolle saa companionin mukaan. Tälle companionille
voi asettaa erilaisia käyttäytymismalleja (DPS, tank, heal) riippuen siitä, millainen oma hahmo on. Eli ihan hyvin pystin yksin olemaan
jedi warrior (aka tank), kun companion healasi. Tällä tavalla pysti helposti tekemään 2-4 hengen groupeille tarkoitettuja questeja. :p

WoWissa companioneita ei ole, mutta maksullisten mörppien suhteen tehdään poikaystävän kanssa usein niin,
että subataan sinne yhdessä niin voi sitten pelata kahdestaan jos haluaa levuttaa nopeammin.
 
Ylös