The Miitin 2015 ohjelmatopikki

Jasdril

Kontulainen
Vastuuhenkilö
The Miitti on vaihteeksi Hämeenkoskella, 30.7.-2.8.2015. Ohjelmaa voi, saa ja on suotavaakin järjestää, siihen ei vaadita mitään muuta kuin omaa viitseliäisyyttä! :) Ohjelmasta ei tarvitse ottaa paineita, järjestätpä sitten pientä tai suurta. Kuka tahansa saa järjestää ohjelmaa, ja olisipa muikeaa jos vaikka huutelisit tähän alle, minkälaista ohjelmaa olet suunnitellut. Järjestetään sille sitten sopiva tila vapaaksi ja tilaa miitin ohjelmasta! Ohjelmaa voi järjestää myös kaksin tai kolmisin tai miten vain parhaaksi koette.

Aiempina vuosina on ollut boffoturnajaisia, kankaanpainantaa, keskiaikatansseja, origamityöpajaa, jousiammuntaa, quenya-oppituntia, vain muutamia mainitakseni. Mikäli oikeasti sitoudut järjestämään ja haluat järjestää ohjelmaa, niin ilmoitathan sen selkeästi tyyliin "hei minä haluan järjestää tällaisen ohjelman, tarvitsisin siihen x tilan ja n. y verran aikaa", ja sitten joku järjestäjä ehdottaa sinulle että käykö tuohon, ja sinä kuittaat käykö vai eikö. Näin pysytään selkeästi kärryillä, kuka on oikeasti järjestämässä mitä, eikä vain heitellyt ajatuksia.

Eikä kukaan pure sinua jos syystä tai toisesta estyt vetämästä ohjelmaa, olipa kyseessä sitten spontaani laiskuus tai äkillisesti iskenyt sairaus. Etukäteen varautumalla lähinnä varmistetaan, että ohjelmat saadaan limittymään mahdollisimman fiksusti miitin ajalle.

KAIKKI ROHKEASTI EHDOTTAMAAN JA JÄRJESTÄMÄÄN!!!

Alustava taulukko ohjelmasta:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1w0VdsxrHe4yKVfWm8ycz4DahORxTPKT2jdshh0LiDQE/edit#gid=0

Huom!

Myös tänä vuonna on mahdollisuus saada Seuralta rahallista tukea uusia miitissä järjestettäviä ohjelmanumeroita varten.
Eurot olisi lähinnä tarkoitus sijoittaa sellaiseen toimintaan, jota olisi ikävää järjestää omalla kustannuksella.
Ideoita otetaan vastaan!
Voitte heittää ideoitanne tähän topikkiin tai laittaa yksäriä Olorinille tai Rhosgobellalle, jotka vastaavat tämän vuoden ohjelmasta. :)
 
Last edited:
Näillä näkymin olen pääsemässä paikalle, ja siksi uskallan ilmoittaa pitäväni jälleen kerran origamityöpajan. Aikaa siihen tarvitaan tunti - pari ja pöytätilaa sen verran, että kaikki taitteluhaluiset (tähän asti reilusti alle kymmenen henkilöä) mahtuvat jonkinlaisen pöytätason ääreen paperia taittelemaan.

Lisäksi oli puhetta, että järjestettäisiin pitkästä aikaa Tolkien-seuran Taniquetililaiset Kisat. Minulla on näihin kolme 90-luvulla pidettyjen kisojen innoittamaa lajia suunniteltuna ja pystyn todennäköisesti tuomaan kaikki tarvittavat välineet, mutta kisatoimitsijoita tarvitaan (joka virka ei millään muotoa estä osallistumasta itsekin kisoihin).
 
Huhuilen ihmisiä Projekti Amfiteatteriin. Eli musiikkia, teatteria, lausuntaa, tanssia, sketsiä, turnajaista jne voitaisiin koota kasaan. En aio hirveästi ruveta riehumaan, jos ketään ei idea kiinnosta. Mutta toimin täten herätyskellona talviunistanne, kanssakontulaiset. ;)
 
Rhos, voin tulla soittamaan okariinaa ;) Tai vaikka laulamaan moniäänisesti, jos saadaan porukkaa kasaan ja joku biisi sovittua ja jollain tapaa harjoiteltuakin.
 
Minä vähän niin kuin menin lupaamaan että järjestäisin jotakin ohjelmaa. En osaa vielä sanoa onko minulla varaa tulla ihan yöpymään miittiin vaiko vain vierailulle, mutta onko jotain toiveita ohjelmasta?
Omat taidot ja mielenkiinto ovat tällä hetkellä eniten filkeissä. Kun rahallista korvaustakin on mahdollista anoa niin jonkun yhteisprojektitaideteoksen tekeminen voisi myös olla. Se kontuviiri? Minulla on myös parin vuoden takainen Quenyan kurssimateriaali vielä olemassa, mutta en ole perehtynyt aiheeseen tuon kerran jälkeen.

Näyttely olisi taas tulossa Novan toimesta. Sen verran tiedän että kaikki kontulaisten oma taide ja käsityöt ovat taas tervetulleita, mutta näyttelyn varsinaista aihetta ei ole vielä päätetty.
 
Näillä näkymin olen pääsemässä paikalle, ja siksi uskallan ilmoittaa pitäväni jälleen kerran origamityöpajan. Aikaa siihen tarvitaan tunti - pari ja pöytätilaa sen verran, että kaikki taitteluhaluiset (tähän asti reilusti alle kymmenen henkilöä) mahtuvat jonkinlaisen pöytätason ääreen paperia taittelemaan.

Lisäksi oli puhetta, että järjestettäisiin pitkästä aikaa Tolkien-seuran Taniquetililaiset Kisat. Minulla on näihin kolme 90-luvulla pidettyjen kisojen innoittamaa lajia suunniteltuna ja pystyn todennäköisesti tuomaan kaikki tarvittavat välineet, mutta kisatoimitsijoita tarvitaan (joka virka ei millään muotoa estä osallistumasta itsekin kisoihin).

Voin olla vapaaehtoinen toimitsija, kunhan vain kerrotaan mitä täytyy tehdä. :)
Lisäksi jos joku on järjestämässä boffoturnajaisia niin olen joskus ammoisina aikoina niitä tuomaroinut Telcontarin kanssa. Pienen sääntökertauksen jälkeen pitäisi senkin onnistua.
 
Samoojalle maanmainiouspisteitä! Kyseessä on lähinnä ajanotto, vastauslappujen kerääminen, osumien merkitseminen muistiin, yhdessä lajissa tarvittavan välineen sijoittaminen radalle erikseen jokaista osanottajaa varten ja/tai pistelasku. Toki osallistun näihin itsekin, mutta joka suuntaan en toki kykene yhtä aikaa repeämään =)

Muoks: Käytännössä ajanottaja pystynee huolehtimaan myös välinesijoittelusta ja hän tai osumien laskija voi myös vastaanottaa vastauslaput, joten jos tarve on, tästä selvitään kahdellakin toimitsijalla. Mutta tietty sitä hauskempaa mitä useampi ihminen näistä on huolehtimassa.
 
Last edited:
Okei! Tämänhetkinen The Miitin toimintatilanne noin suunnilleen:
-Origamipaja (Isilmírë)
-Taniquetililaiset kisat (Samooja ja Isilmírë )
-Näyttely (Nova)
-Musiikkiesitys amfiteatterissa: Kuorolaulua ( mm. filkkejä?) ja okariinan ( ym?) soittoa ym. musiikkia ? (Isilmírë, Rhosgobella, Dracaena)
-Luontopolku (Nerwende)
- Mario Kart non stop (Merri)
- Boffoturnaus ( Caele )

Vaalikokoukselle pitää jättää tilaa. Ja syömisille. Ja saunomiselle. Jos on yhtä hyvä sää kuin viime vuonna, vesileikit ovat kivaa puuhaa.

Sitten, tiedustelua:
Tuleeko boffoturnajaisia? ( Ilmeisesti tulee. Kiitos, Caele! )
Tuleeko larppia?

Ja ehdotuksia, joihin toivon ihmisten vastailevan:
Salissakin voi pianolla musisoida: otan mukaan Tolkien-nuottikirjan, jossa mukana CD (Donald Swann: The Road Goes Ever On).
Amfiteatteri-showhun olisin musiikkiesitysten lisäksi järjestämässä sketsiä (tarvitsen neljä vapaaehtoista) ja luentaa (tarvitsen kaksi melko kielitaitoista.)
Ilmoittautukaapa aktiivisesti!

Ja vielä huomio: lista ei ole sitova, vaan alustava katsaus, mitä kenties saatamme The Miitissä puuhailla. Muutoksia siis tulee ja saa tulla. Älkää hermostuko intoiluuni. En halua patistaa.

Ja jos Isilmírëä ahdistaa ohjelmanakkien runsaus, niin voidaan tehdä jotain työnjakoa. :)
 
Last edited:
Hei, hei, jarrua! Minä en ole vielä luvannut mitään, vaan kyselin ideoita ja kiinnostusta. Viirisysteemi vaatii aika paljon enemmän panostusta kuin vaikkapa filkkien vääntäminen eikä kukaan ole vielä osoittanut minkäänlaista kiinnostusta mihinkään ehdotukseeni. Jos käy kuten rahallinen tilanne nyt uhkaavasti lupailee, että tulen miitiin vain vetämään ohjelmani ja jos vaikuttaa ettei sille ole kysyntää niin en edes valmistaudu mihinkään. Eli toistaiseksi minun ohjelmaani ei kannata pitää missään listoilla roikkumassa. Ainakaan viiriprojektin nimellä. Jos kiinnostusta on niin sitten alan selvittää viirin teko mahdollisuuksia.
 
Taniquetililaisiin kisoihin voisi tosin ehkä merkata järjestäjäksi mieluummin Isilmiren. Kas kun minä en oikeasti tiedä mitä olen tekemässä, olen vain lupautunut auttamaan toimitsemisessa ja järjestelyissä. :D
 
Jaa, kai mä voisin jotain bofferointia yrittää taas (jos pääsen paikalle). Saako Seuralta rahaa lisävarusteiden tekemiseen? :D
 
Tänne taulukkoon voi merkkailla itse kukin ohjelman järjestäjä tarvitsemiaan aikatauluja. Muokkasin taulukkoa viimevuotisesta Hämeenkosken tiloja muistellen. Amfiteatteria en vielä lisännyt omaksi alueekseen, ajattelin että se menee "muuna", jos ohjelmaa olisi ehkä vain perjantai- tai lauantai-iltana.

Joku ylläpito-oikeudellinen tai @Jasdril itse: voisitteko lisätä linkin viestiketjun alkuun?
 
Kiitos, douv, taulukkoavusta! Samooja, asia ymmärretty. Caele, hieno homma! Päivittelen höpötyksiäni jälleen.
Ja douv, hyvä huomio "amfiteatteria" koskien. Mielessäni olikin pitää siellä eräänlaiset iltamat. Perjantai- tai lauantai-ilta on hyvä ajatus. Kenties lauantai, niin ehtii tarvittaessa pitää joitain kenraaliharjoitusten tapaisia? Iltamissa olisi siis tuota musiikkia kuin myös impro-sketsiä ja luentaa.
Kiitos aktiivisuudesta, ihmiset! Jatketaan samaan malliin.

Lisää kiitoksia! Olen tänään saanut jo lukijat, joten amfiteattefi-iltamat muodostuvat hyvää vauhtia. Hienoa, ystävät! :)
 
Last edited:
Samoin, ilmaisen kiinnostukseni larppiin, jos joku sellaisen järjestää.

Mutta näyttämöllisistä riennosta puheen ollen: huhuilen nyt vielä niitä vapaaehtoisia improvisoituun sketsiin. Kertoilen sitten tarkemmin, mistä on kyse, kun vapaaehtoisia ilmenee. :)
 
Ylös