The Miitin 2024 tiimi

Sidhiel

Rajatapaus
Vastuuhenkilö
Suomen Tolkien-seura
Jos haluat välttyä nakeilta ja sen sijaan auttaa minua miitin järjestelyissä, pääosin apukäsinä ja suunnitteluapuna esimerkiksi aikataulutuksessa, niin ilmianna itsesi!
Kuitenkin päävastuu miitistä jää minulle, miittivastaavaksi ei siis joudu!
 
Mielelläni olisin apuna aikataulun miettimisessä :) Kun on pieni lapsi mukana miitissä niin on hankalampi irtautua nakkeihin miitin aikana kuin ennen sitä.
 
Mjoo, tuskin osaisin olla järjestämättä kuitenkaan, joten parempi tulla vaan mukaan.
Veikkaan, että kauppatilauksen teko ja nouto osunee taas mulle, koska pitää olla sekä rahaa maksaa se ensin itse ja myös auto, jolla hakea tavarat paikan päälle. 😀
 
Kauppareissu kun Särsjärvi on paikkana onkin sillä lailla mielenkiintoinen, että etukäteistilausta ja noutoa varten tarvitaan Prisma tai vastaava iso kauppa (pienissä harvoin on kaikkia tavaroita eikä nouto mahdollisuuttakaan). Lähimmät isot kaupat on Lahdessa tai Hämeenlinnassa, johon kuitenkin on se melkein tunti ajomatkaa suuntaansa leirikeskukselta. Eli edestakaisin ei kyllä kukaan suostu ajamaan, tavarat on haettava menomatkalla.

Tavaraa taas on niin paljon, että ne eivät mahdu yhteen autoon omien miittikamojen kanssa (viimeksi mun farmari oli ihan ääriään myöden täynnä pelkkiä miittiruokia). Kauppakamat pitää siis hakea vähintään kahdella autolla (joissa on vähän kyytiläisiä) menomatkalla eli synkronoida aikataulu sen mukaan. 😅
 
Padasjoen S-marketissa ei näytä olevan noutopalvelua (lähin on Vääksyssä), mutta muuten en oikein ymmärrä, mitä niin erikoista miittiin tarvitaan, ettei sitä löydy tavallisesta marketista? Kuitenkin nykyajan tavallisissa kaupoissa on vähintään yhtä laaja valikoima kuin 90-luvulla oli suuryksiköissä. Toki myös Prisman valikoima on kasvanut samassa suhteessa ja aivan pienien kauppojen valikoima eittämättä on rajallinen. Enkä minä ole teidän ostoksiinne puuttumassa, kunhan vain tätä ihmettelen. Niin usein olen kuullut ennen miittiä muistutettavan, että käykää ostoksilla ajoissa, sillä niistä paikallisista kaupoista saa sitten vain ihan peruselintarvikkeita.

Ps. tietysti erityisesti huoltoasemakaupat ovat niin kalliita, ettei niistä siksi kannata paljoa ostaa.
 
@Olórin nopeuttaa huomattavasti kun ei tarvitse kerätä kaikkia ostoskärryihin itse, vaan voi delegoida tämän kaupalle. Siihen keräämiseen ja ihmettelyyn menee helposti tunti. Siksi vain sellaisia kauppoja mistä saa tuon noudon.
 
Miittiruokien keräily itse kaupasta on yhtä tuskaa. Puhutaan kuitenkin sellaisista määristä, että sitä keräiltävää todella on, monen täyden ostoskärryn verran. Lisäksi jos lähdet pienemmästä kaupasta hakemaan esim. 80 hodarisämpylää, niin ei niillä ole sellaisia määriä hyllyssä, ei välttämättä ole isommassakaan kaupassa. 😅

Sen takia etukäteistilaus, siinä ei myöskään unohdu niin helposti mikään tavara kun voi rauhassa kotona tilata.
 
Ylös