The Miitti 13.7.–16.7.2017 Lapjärvellä

Pieni varaus miittiin tulemiselleni, sillä koko viikon olen yskinyt ihan hurjasti. Ei ole tod.näk. tarttuvaa, mutta en halua ihan näin yskäisenä nukkua teltassa enkä toisaalta herättää muita aikaisin aamulla hirmuisella köhinälläni.
Jos yhtään menee paremmaksi niin tulen kyllä. Pidetään peukkuja. Onneksi arvoituspiireilyäkin voitte harrastaa ilman sen kummempaa vetäjää joten siihenkään mahdollinen pois jäämiseni ei pitäisi vaikuttaa ;)
 
Arwen on yhä tuossa listassa, mutta hän taisi perua? Liitin joka tapauksessa itseni kyytiin. Haltiamielellä saattaa olla jotain kiireitä elämässään tällä hetkellä, mutta eiköhän hänkin vielä ilmoita itsestään.
 
Niin, joo, Tampereelta olen tulossa ja kyllähän varmaan kyytiinkin olisi ihan hauska tulla. Aikatauluni on avoin, mutta perillä olisin sinänsä mieluummin aiemmin kuin myöhemmin.
 
Jaa että Mario Kart -tilaus. No, minäpä varustaudun sosiaaliseen karttaamiseen.
 
Ihan tiedoksi jos joku kaipailee kyyteihin tai muuhun liittyen niin tämän päivän jälkeen minua ei välttämättä tavoita netin kautta ennen miittiä. Yhteydenotot siis puhelimitse.
 
Tällä hetkellä sääennuste näyttää siltä, että miitissä tulee olemaan sopivan lämmintä: torstaina ~22 astetta ja muina päivinä 20 tietämillä. Torstaina alkaa myöhään illasta sataa ja sade jatkuu perjantai-iltapäivään.

Eli sateenvarjolle lienee tarvetta, ainakin mikäli aikoo juoksennella rakennusten välillä. Ja kenties vähän lämpimämpää varustusta sadeajalle, koska sateen aikana lämpö on alle 15 asteen.
 
Tuleepa testattua teltan vedenpitävyyskin heti ensimmäisenä yönä. Nukkumismukavuus on sentään testattu jo kotipihalla, ja pääsin toteamaan olevani leveällä sängyllä piloille hemmoteltu ihminen: vaikka päädyimme lopulta vähän isompaan telttaan kuin alun perin oli tarkoitus (kävi ilmi, että ensin valittu malli ei ollut sateenkestävä; en ole edes tiennyt, että sadetta kestämättömiä retkeilytelttoja on ylipäätään olemassa) ja se on virallisesti mitoitettu kahdelle hengelle, minusta siinä oli aika ahdasta jo pelkästään testiyöseurana olleen pienen 7-vuotiaan kanssa ;)
 
Ei minun majoitteeni ole ankea, päin vastoin. Minä vain olen tosiaan niin tottunut reiluun nukkumatilaan, että teltassa vieri vieressä nukkuminen tuntui ahtaalta.
 
*yrittää suorittaa to do -listaansa* Jos oikein huonosti käy, niin saatan joutua poistumaan jo la-iltana (esim. tunkemalla Incánuksen kyytiin, mwhahah. On kyllä toinenkin järjestettävissä oleva kyyti, ei hätää, Velho! :D ), mutta toistaiseksi mennään sillä, että oon ihan normisti sunnuntaihin asti - ja yritän olla kiinnittämättä nenääni läppäriin ja väsäämättä koko ajan juoksevia asioita.
 
Hei! Voiko joku ottaa mukaansa niin pitkän jatkojohdon torstaiksi mukaan, kuin vain ikinä löytääkään! Tarvitsen sitä n. 10min to -iltana telttaani :D Ja tarvitsen pari kaveria kantoapureiksi ;)
 
Tolkien-värityskirjat olivat vuosijuhlamiitin aikana sen verran suosittuja, että pakkasin ne uudelleen mukaan samalla peltisellä värilaatikolla tuettuna. Myös kynänteroitin, pyyhekumi ja muuta kynäpenaalin tarviketta on tällä kertaa mukana (viimeksihän Rhosgobella pelasti tilanteen, mutta nyt hän ei ole tulossa...)
 
Pitäisi mahtua sisällekin, varsinkin kun näyttää siltä, että osa telttailijoiksi ilmoittautuneista tosiaan aikookin telttailla.
 
Mahtavaa miittiä kaikille, erityisesti uusille! Minä olen viikon jokaisena päivänä töissä ja viikonlopun vieläpä hyvin kuluttavasti markkinateltassa hymyilemässä ohikulkijoille. Haaveilen miittien autuaasta pysähtyneisyydestä ja tolkienistihörhöilyn täyttämistä päivistä ja öistä. Olette ihan kivoja tyyppejä.
 
Ylös