The Miitti 18.7.-21.7.2013

Kiitokset taas kerran mukavasta miitistä! Olin melko väsynyt koko viikonlopun ja tuli ehkä nukuttua vähän normaalia enemmän, mutta sosiaalisellekin toiminnalle jäi onneksi aikaa. :)

Miittipaikka oli jälleen kerran loistava ja toivottavasti siellä järjestetään miittejä jatkossakin. Ei ole tuon saunatuvan voittanutta! Ja hyttysetkään - joita viime vuonna oli aivan törkeän paljon - eivät vaivanneet melkein ollenkaan tällä kertaa.

Tykkäsin myös vartaista, niitä grillaillessa sai vähän laajemman kasvisvalikoiman verrattuna pelkkään maissiin. Perinteistä makkaraakin tuli syötyä ihan kiitettävästi...

Yksi ehdotus olisi ruokapuoleen liittyen: olisikohan mahdollista, jos yhdistyksen margariinia saisi käyttää myös omien leipien voiteluun (toisin sanoen: ei siis pelkästään aamiaisella tai välipalalla)? En tiedä mikä käytäntö nykyisellään on, saako näin tehdä? Oma purnukka on toki helppo tuoda kauppareissulta mukaan, mutta sen vieminen kotiin voi olla vähän ikävää, etenkin jos kotimatka on pitkä. Ja muuten, omenoita söisi kernaasti enemmänkin! =)

Nerwenille kiitokset autokyydistä!
 
Círdanin limbo jäi minulle elävästi mieleen :) Ainakin jotain sosiaalista tosiaan harrastit. Aika uskomaton suoritus oli se.
Hyttysiä oli tosiaan ihastuttavan vähän. Tapoin vain kaksi ja vain yksi pisti minua. Mutta sitäkin ikävämpään paikkaan, suoraan silmän alle.

Maegariinitoive kuultu ja laitettu muistiin.
Omenoita on joka vuosi ollut enkä muista yhtään vuotta ennen tätä kun niitä ei olisi jäänyt yli ja pakkotyrkytetty ihmisille. Ja nyt sditten loppuivat ensimmäisenä iltana! Tämä kuvaa hyvin sitä miten joku vuosi menee jotain ihan törkeän hyvin ja seuraavana vuonna sitä ei ehkä mene ollenkaan. Oli positiivinen yllätys että omenat upposivat niin hyvin.

Mitä mieltä muuten olitte nyt kun muutaman vuoden tauon jälkeen oli taas ohjelmaa? Tämä oli paluu entiseen. Oliko ohjelmaa liikaa, liian vähän, sopivasti?
 
Kiitokset kaikille taasen :) Aika meni taas hurjan nopeasti. Uusia (tai uudelleen aktivoituneita) miittiläisiä :)
Paljoa en kerinnyt pelaamaan ja saunatuvallakaan en paljoa kerinnyt käymään. Henanea en kerinnyt edes nähdä :/

Tansseja miun olisi pitänyt keritä miettiä etukäteen, että mitä opettaa koska nyt meni aikaa epämääräiseen arpomiseen. Kiitos Freyjalle arpakoneena toimimisesta ;) Jos tansseja opetan tulevaisuudessa niin voisin myös koittaa etsiä musiikit, tai ainakin sellaiset musiikit joista kuulisi selkeästi missä kohtaa säkeistö vaihtuu. Miulla kun ei ole rytmitajua että osaisin laskea noita.

Kiitos vartaista. Kypsymisaikaongelman (esim kirsikkatomaatit valmistuvat paljon nopeammin kuin sipuli) voi kiertää pinoamalla asiat niin että syö päästä juttuja sitä mukaa kun ne valmistuvat. Kiitos Maylle vedenkeittimen tuomisesta, se auttoi monien teen valmistusta ja ruuanlaittoa.

Uuden-Seelannin matkasta olisin halunnut tietää enemmänkin, mutta en keksinyt mitä kysyä. Mikä oli sen Hobittileffan suunnittelusta kertovan kirjan nimi (sen joka oli siellä nurkassa ja jossa oli kaikkea vaatetus, työkalu, yms juttua) ja mistä sellaisen voisi löytää? Siihen on kuulemma kaksi muutakin osaa..

Ehkä ensivuonna kerkeän boffoamaan myös.. ja quenya olisi myös ollut mielenkiintoista.
 
Jaamar sanoi:
Mitä mieltä muuten olitte nyt kun muutaman vuoden tauon jälkeen oli taas ohjelmaa? Tämä oli paluu entiseen. Oliko ohjelmaa liikaa, liian vähän, sopivasti?
Pitää tarkentaa sen verran, että ohjelmaa ei ollut ainoastaan viime vuonna, jolloin ohjelma näyttää rajautuneen grillaukseen, lettuihin ja luontopolkuun. 2011 ohjelmaa kyllä oli enemmän, ainakin Pändi ja jousiammuntaa.
 
Loistava miittipaikka, runsaasti kivaa tekemistä ja kerta kaikkiaan huippuseuraa! Olette ihania! :heart:
Enempään en kykene nyt, olen ihan sairaan kipeä.
I´ll be back!

Erityiskiitokset kullanmuruille FairyTale ja May!
 
Aaa, Shetaille kiitokset uusista kangaskasseista yhdistyksen myyntiartikkeleina, niitä olinkin jo kaipaillut jokusen vuoden. Nyt oli tarjolla peräti kolmea eri väriä. :)
 
Tänään se alkoi taas arkinen aherrus. Ensin yleisesti kiitos kaikille mukavasta, mutta liian nopeasti kuluneesta miitistä. Erityiskiitokset kaikille ohjelman järjestäjille, tuli opittua ja kokeiltua monta mielenkiintoista asiaa. Kiitokset aamupalan tekijöille, Jalvorille kanapaloista vartaaseen, Shetaille kyydistä ja Gilanille yhteisruuista sekä Kriisukselle peliseurasta. Pelailu jäi muuten melko vähiin, sillä ohjelmat ja saunominen veivät liikaa aikaa. Lauantaina tosin loppui saunoessa kunto aivan alkuunsa. Paikka on järvineen ja luontoineen (ja vaapukoineen) loistava kesämiitille.
 
Mun kotimatka oli varsin lyhyt (40 min), koska menin vanhempien luo käymään (pääsin nyt pari tuntia sitten oikeasti kotiin Helsinkiin). Olin siellä iltapäiväyhdeltä ja oli aika hämmentynyt olo koko loppupäivän, kun ei ollut kunnollista välitilaa miitin ja ei-miitin välillä. Äh, olis ollut hauskempi mennä autolla/junalla jollain porukalla, niin miitti ei olis loppunut niin pian! Tarvitsen miittijatkot.

Järjestettyä ohjelmaa sais mun puolesta olla ainakin yhtä paljon kuin nyt tai jopa enemmän. Kun oon näissä piireissä varsin vähän hengannut, niin ekat pari päivää oli vähän sellaista "ketä te ootte, kuka mä oon, mitä mä täällä teen?" -meininkiä. Pelkässä hengailumiitissä olis todnäk ollu vähän vaikeeta. Olin onneksi Suomenlinna-piknikillä tavannut useammankin miittiläisen: auttoi, kun oli joitain tuttuja naamoja paikalla. Loppua kohti helpottui ja oli ihan jees olla :) Ja hyvä näin: Miittiin tulo oli joktap mulle se helpoin tapa tutustua jengiin - muuten olis jäänyt seuraan liittyminen taas hamaan tulevaisuuteen (on ollu aikomus liittyä ehkä 8-10 vuotta?). En olis ilman miittiä Kontuunkaan rekisteröitynyt, koska hengaan netissä muutenkin IHAN liikaa, ja yritän edes vähän rajoittaa sitä (eli: hups, mitäs tuli nyt tehtyä?).

Jonkinlaiset nimilaput (kunhan niihin saa itse piirtää ja sotkea, ehehee) olis ihan jees - jollakulla olikin jokin vanha sellainen. Olin ajoittain autuaasti kartan ulkopuolella siitä, kuka kukin on. Ehkä olis pitänyt useammin katsoa, että minkänimisestä lasista kukakin juo :D Suurimman osan naamoista sain miitin loppuun mennessä liitettyä nickiin tai etunimeen (tai molempiin), mutta osa jäi nimettömiksi. Älkää siis ihmetelkö sitten, kun alan sekoilla teidän nimissä - saatan tietää teidän etunimen, mutta en nickiä...

Vartaat oli tosi hyvä juttu, äänestän niitä tuleviin miitteihin!
Ruokapuoli tuotti muuten vähän hämmennystä etukäteen, kun ei tiennyt, miten tuo ruokailu yleensä hoituu, millaiset keittiötilat siellä käytännössä on, ja miten porukalla on ollut tapana laittaa ruokaa: esim. laittaaks osa tyypeistä keskenään ruokaa, vai heittääkö kaikki vain omat eineksensä mikroon. En halunnut riskeerata sitä, että hankkisin ruokaa, jota pitäis pidempäänkin laitella siltä varalta, että kävis niin, että itse istuu yksin keittiössä väsäämässä itelleen vatsantäytettä, kun kaikki muut hengaa yhdessä toisella puolen rakennusta tms. Mikrolinja toimi joktap ihan hyvin, mutta eipä sitä näköjään olis jäänyt kaikesta ulos vaikka oliskin laitellut keittiössä enemmän foodia :D

Olisin kaivannut enemmän myöhäisillan ja aamuyön hölmöjä/vakavia/kiihkeitä/hassuja keskusteluja. Videoiden katselu yöneljään asti perjantaina täytti osan tätä tarvetta kyllä, mutta tahdon lisää :D
Ja haluan joskus myös päästä boffaamaan, nyt ei kerinnyt.

Dumb Ways to Die -peli! EIKÄ! Ehkä ekaa kertaa harmittaa, ettei ole Omenaa. Varoitan siis etukäteen, että ensi miitissä kaappaan teidän elektroniikan ja pelaan.

Mulla muuten soi päässä "Raise your knee, raise your other knee / raise your foot... // Do the PUPPET MASTER!" Apua ;) Seuraava juttu, mikä jää päähän, on sitten tää.
 
Miitti oli todella iloinen yllätys. Porukka ja henki oli sen verta erilaista mihin on totuttu ja varauduttu, että siinä tuli kokeneeksi kulttuurishokin kaltaisen tilan.

Ensimmäinen kerta noin vuoteen, kun yli puoli päivää vietin ihmisten ilmoilla, ja hermot olivat sen mukaan pingottuneet aivan äärimmilleen (jos joku ei jostain kumman syystä huomannut). Olinhan varautunut pakkaamaan reppuni jo ensimmäisen päivän jälkeen. Vaan näin ei sitten käynytkään, vaan yllätyksekseni pysyin koko miitin paikalla (vaikken niin läsnä).

Kiitos kuitenkin kaikille, kun erittäin mukavilta ihmisiltä vaikutitte ja jaksoitte meikäläistä.
 
Heathertoes sanoi:
Jonkinlaiset nimilaput (kunhan niihin saa itse piirtää ja sotkea, ehehee) olis ihan jees - jollakulla olikin jokin vanha sellainen.
Nimilappuja on ollut joskus. Nyt ei kukaan tainnut edes tulla ajatelleeksi. Yleensä ovat olleet vain maalarinteippi vaatteissa. Kerran taisin olla tulostetut ja laminoidut nimet ja josku vuosi oli ilmeisesti ylimääräistä energiaa ja materiaalia kun kaikki saivat hienot badget :)
 
Jaamar sanoi:
Nimilappuja on ollut joskus. Nyt ei kukaan tainnut edes tulla ajatelleeksi. Yleensä ovat olleet vain maalarinteippi vaatteissa. Kerran taisin olla tulostetut ja laminoidut nimet ja josku vuosi oli ilmeisesti ylimääräistä energiaa ja materiaalia kun kaikki saivat hienot badget :)

Maalarinteipit riittää kyllä :) En vaan kehdannut aloittaa uutta trendiä torstaina (?), kun asia tuli esille.

**

Ai niin, sain 14 vastausta informanttitutkimukseeni \o/ Eikä kukaan vienyt mun (äidin) kyniä! Sen sijaan kadotin oman hyvän kuulakärkikynäni (ihan kaupasta oli ostettu, ei mikään mainoskynä), voi Murphyn laki sentään :D Mutta järki säilyi, joten plussalla ollaan ;)
 
Heathertoes sanoi:
Sen sijaan kadotin oman hyvän kuulakärkikynäni (ihan kaupasta oli ostettu, ei mikään mainoskynä), voi Murphyn laki sentään :D
Mä ensin hukkasin omani, sitten löysin sen (tiskipöydältä, mitäs ihmettä), ja sitten loppuviimein rikoin sen lettujonossa. Ei näin :p

Yökukkuminen tuntui tällä kertaa vähän normaalia laimeammalta, ehkä joku levitti saunalle koko päivän nukkumisilmapiiriä. Tai sitten vika oli itsessäni ja väsymys painoi. Ja tänään olenkin kärsinyt sokeriöverien jälkitilasta.
 
Kiitokset vielä ihan yleisesti ja yhteisesti kaikille. Teidän takianne Konnun miiteissä on hyvä olla. :)

Vähän oli alkuun sellainen mites tää homma taas toimikaan-fiilis, lähinnä kai sen takia että tupsahdin järkkätiimiin mukaan tällä kertaa vähän viime metreillä ja oli jotenkin henkisesti valmistautumaton olo. Muutenkin pitkähkö poissaolo sekä fyysisesti että sähköisesti Konnun ja seuran toiminnasta ja minulle uusi miittipaikka aiheutti vähän sellaista "huutelen nyt tyhmiä mut miten ootte tän oikein tehneet ja missä on x"-meininkiä joka ainakin itseäni häiritsi aa keittiössä ja bee seuran kokouksessa. Mutta kärrynlaidassa roikkuen mennään ja ensi kesänä sitten jo taas täydellä höyryllä. Laskin tuossa että tää oli mun 9. The Miitti. :1420:

KontuWikin themiitti-artikkelit laahaavat muuten aika pahsti jäljesssä, jos jollain on intoa tai materiaalia niin niitä olisi hyvä päivittää.

Kiitokset kaikille ohjelmaa ja tekemistä järjestäneille. Joka kerta tuntuu siltä että olisi voinut osallistua useampaankin mutta kun ihan siihen olemiseenkin tarvitsee aikaa (ja järkkäämiseen). Ihan sopivasti minusta oli ohjelmaa, jos olisi ollut paljon enemmän niin olisi tuntunut jo sellaiselta että mikä ihmeen coni tää on kun pitää valita aikataulusta kahdesta päällekkäisestä kivasta.

Dracaena ja Steel aivan ihania kuvia! Kiitos kun pistitte näkyville. :)

Tykkäsin Tolkien-näyttelystä tosi paljon ja oli ilo huomata, että ihmiset kävivät tutustumassa sen juttuihin ja käsittelivät toisten omaisuutta nätisti. Toivottavasti tästä tulee perinne, jatkossa vaan jotenkin ehkä tiukemmin teemoilla rajaten?

Mä en selviä Dumb Ways To Dien paahtaritasosta hengissä ikinä, loppuu ruutu kesken...?

Feel Inside (And Stuff Like That) video ja sinkku. Lupasin tuoda johonkin tulevaan miittiin FotCin tv-sarjan dvd:t.

Satekai, kirja oli The Hobbit: An Unexpected Journey chronicles: Art and design. (Kakkososa on muuten sama nimihirviö paitsi loppu on "Creatures and Characters", kolmas osa ei ole vielä ilmestynyt mutta kantaa jo nimeä The Hobbit: The Desolation of Smaug Chronicles: art and design) Saa tuota tilattua muistakin nettikaupoista kuin suoraan Wetalta (josta tosin saa tilattua nimmaroidun version jos on nopea) ja bongasin tuon kakkososan myös Tampereen Akateemisessa kirjakaupassa.

Kai mun sit oikeesti tarvii koittaa koostaa johonkin syksyn miittiin joku järkevästi tiivistetty kuvapaketti Keski-Seelannista kun niin moni sitä nätisti kysyi. Olen tästä vähän hämmentynyt kun eihän ihmiset yleensä jaksa katsella toisten matkakuvia.

Kuten Heathertoes, itsekin jäin vähän kaipaamaan päätöntä valvomista mutta sitä yhtä YouTube-yötä lukuunottamatta oli vaan pakko koittaa nukkua kun univelkaa oli ennestäänkin ja sunnuntaina edessä pitkä ajomatka.

Koitan naputella triviapolun vastaukset tänne jossain vaiheessa. TheMiitin 2011 vastaavatkin ovat vielä postittamatta huuups.
 
Olisiko niin, että kun sekä Pagba että Halti olivat poissa, ei ollut sellaista "moottoria", joka olisi vaihdittanut muidenkin valvomista? Ja kun Pagba puuttui, puuttui myös Roborally, joka on yleensä osaltaan auttanut valvottamaan ihmisiä tehokkaasti. Eikä tällä kertaa ollut minkään Bolly/Tollywood-leffankaan yönäytöstä, joka olisi saanut ihmiset tsemppaamaan valveilla.

Asiasta toiseen, vielä kiitos autokyytejä tarjonneille Novalle ja Lathronille. Kun julkisilla ei pääse ihan perille asti, saati retkelle Salpamuseoon, kyydit ovat kullanarvoisia.

Onko universumi tasapainossa, kun siinä missä Heathertoes hukkasi kuulakärkikynän, minulla puolestani on ihan erityinen uusi kuulakärkikynä kiitos Mayn?
 
Ääh, huomasin nyt jälkeenpäin ohjelmatopikki-ketjusta, että Estelwen olis ihan vapaaehtoisesti tarjonnu metallilankajuttuja muidenkin kokeiltaviksi. Pällistelin niitä ja niiden tekoa miitissä tosi kiinnostuneena, mutta en sit jotenkin tullut kysyneeksi, että saanks mäkin näpertää, kun ei ollut mitään käsitystä, mitä olisin väsännyt (paitsi just haltiakruunuja, kröh kröh).

Isilmírë sanoi:
Ja kun Pagba puuttui, puuttui myös Roborally, joka on yleensä osaltaan auttanut valvottamaan ihmisiä tehokkaasti.

Roborally!! *FLAIL* Oon muistaakseni pelannut sitä tasan kerran vuoooosia sitten, mutta se oli selvästi life-defining moment, koska oon siitä lähtien hehkuttanut RR:a aina tilaisuuden tullen :D Itse asiassa tuon pelikerran täytyi olla Smial Thorondorin järkkäämässä miitissä heinä-elokuussa 2005, koska pari viikkoa sen jälkeen muutin opiskelemaan ja katosin smial- ja STS-kartalta vuosiksi. Joktap muistan, että mä taisin lähteä pelipöydän äärestä ekana nukkumaan joskus kolmelta-neljältä. En tiedä, kuinka myöhään muilla (taisi olla lähinnä omaa porukkaa ja Morelilaisia) riitti kunto.
Toivottavasti seuraavassa miitissä Roborally is back with vengeance ;)

Tajusin muuten jälkeenpäin, että kun oon aiemmin ollut joidenkin aivan muiden järjestöjen vkloppuleireillä (tms) tuntematta etukäteen oikein ketään, niin niissä oleminen on ollut kauttaaltaan aika perseestä, enkä oo tutustunut kehenkään. Kautta Erun, te ootte paljon kivempia <3
 
Mitäpä vielä lisäisin, niin monta ihanaa asiaa The Miitistä olette jo maininneetkin. Huomasin vaan, miten helppo teitä kaikkia on lähestyä, miten ystävällisiä ja hauskoja ihmisiä olette. Hirmuisen kodikas olo. Ja viimeisen päälle systeemit: toimivat puitteet kauniissa maisemissa, mainio muona ja aktiviteettia runsaasti vaan ei liikaa. Organisaatio pelaa eikä ainakaan minun silmiini/korviini kantautunut mitään ilmiriitoja. Fiksuja olette! Niinpä kovasti mielelläni miitteilen tulevaisuudessakin, mahdollisuuksien mukaan.
Ja niin moni sai kasvot! Ette te ole ollenkaan niin pelottavia, kuin luulin.. ;)
 
Saanko lainailla teidän uusien miittaajien kommentteja siinä tapauksessa, että innostun markkinoimaan miittejä esim. Konnun etusivulla? Sivuajatuksena tietenkin saada uusia ihmisiä/hörhöjä mukaan :)
 
http://suomentolkienseura.fi/the-miitin-jalkipohinat/

Siinä vielä ihan viralliset jälkipöhinät! Lopultakin!
 
Ylös