The Miitti 2007: Ilmoittautuminen ja osallistujat

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ajattelin nyt mainostaa vielä tuota viimeistä torstaille olevaa paikkaa~ Nimeni oli tosiaan osallistujalistalla vielä hetki sitten, eli torstai ei ole täynnä, vaan siellä on vielä yksi, minun peruuttamiseni ansiosta vapautunut paikka. Nopeat syövät hitaat, tai ainakin vievät heidän miittipaikkansa, äkkiä ilmoittautumaan siis!
 
Ilmoittauduttu

Samooja, minä lähetin sinulle viestiä joten kannattaa lukaista se pian kiitos.
 
No niin eli Gilan ilmoittautui torstaille Celebsûlin tilalle. Mikäli Gilan suostuu hän voi maksaa miittimaksun myös Celebsûlille. Pakottaa minä en voi, koska alkuperäisissä säännöissä lukee että miittimaksun voi suorittaa minulle. Tarvitsen kuitenkin tiedon kumminpäin maksu suoritetaan. Jos Gilan maksaa Celebsûlille saatte hoitaa asian keskenänne, jos ei niin normaalin käytännön mukaan minulle.
 
Gilanin maksu on suoritettu Samoojalle. Maksu hoidettiin välittömästi ilmoittautumisen jälkeen.

En minä mistään mitään tiedä, olen vain melkein isoveli tuolle.
 
Eli asia on sitten kunnossa. Minä en ala tätä enää enempää säätämään, joten mennään sääntöjen mukaan ja Celebsûl ei siis saa rahojaan takaisin. Se olisi vielä onnistunut että Gilan olisi maksanut Celebsûlille suoraan, mutta minä en kyllä ala jokaisen peruuttajan tilinumeroa selvittämään. :roll:
 
Mikä tarkalleen ottaen on syynä siihen, ettei maksuja palauteta, vaikka paikatkin tulisivat täyteen? Koska siis silloinhan nuo maksut kattavat jo kaikki kustannukset, niin mitä niille turhaan maksetuille miittimaksuille tapahtuu? Ei ole tarkoitus enempää ongelmia aiheuttaa, ihan vaan kiinnostaa rahojeni kohtalo~

(Ja jos se nyt tilinumerosta on kiinni, niin kyllä minä voin sen lähettääkin, niin ei mene selvittelyyn aikaa ollenkaan~)
 
Aikaisempina vuosina käytössä oli systeemi jossa peruuttaneen henkilön tilalle tullut osallistuja maksoi suoraan peruuttaneelle. Mahdollisuus saada rahat takaisin aiheutti kuitenkin loputtoman paljon viime hetken peruuttamisia ja erilaista säätämistä, joten siitä luovuttiin. Esim. Vesilahtimiiteissähän on aivan sama systeemi. Eräpäivän jälkeen rahoja ei enää makseta takaisin, sitä ennen kylläkin. Niin se on muussakin elämässä, opetelkaa ihmiset laskemaan menonne tarkemmin.
Kaikki maksetut rahat käytetään samaan tarkoitukseen. Miitin kustannusten kattamiseen ja mikäli rahaa jää yli niin yhteiseen hyvään esim. miiteissä tarvittaviin välineisiin (muurikka, jalkapallo jne) joita voi sitten käyttää kaikissa yhdistyksen miiteissä.

Olen tänä(kin) vuonna ollut loputtoman pitkämielinen eräpäivien yms. kanssa. Suuri osa oli jälleen myöhässä miittimaksujen kanssa ja muisti asian vasta muistuttelun jälkeen. En kuitenkaan hennonnut laittaa ketään mustalle listalle vaikka mahdollisuuksia olisi ollut. Eipä tämä mitään uutta ole, sama juttu joka vuosi. :roll:
 
Ilmeisesti tässä jutussa on ollut jotain epäselvyyttä ja tätä on puitu irccissäkin (mikä ei imho ole paras mahdollinen kanava moiselle keskustelulle) joten selvennetään asiaa vielä että ei jää mietityttämään tai katkeroittamaan kenekään mieltä.

Celebsûl oli siis maksanut The Miitin miittimaksun tuon kahden viikon aikarajan jälkeen. Hän peruutti ja olisi halunnut rahansa takaisin. Sääntöjen mukaan tuon eräpäivän jälkeen ei enää peruuttaessaan saa rahojaan takaisin, sitä ennen kylläkin. Selvää kuin pläkki tähän asti.
Lainaukset kaksista eri säännöistä, tässä ei pitäisi olla epäselvyyttä.

The Miitin säännöt sanoi:
5. Peruuttaminen ei ole suotavaa mutta jos näin kuitenkin käy, niin tällä tavalla toimitaan:
- Peruuttaja ilmoittaa minulle tai tähän topikkiin peruuttamisestaan.
- Osallistumismaksu on maksettava kahden viikon kuluessa ilmoittautumisesta. Sitä ennen perua voi vapaasti. Sen jälkeen perutusta osallistumisesta ei enää palauteta rahoja takaisin.
Yhdistyksen miittien säännöt sanoi:
3.) Eräpäivän jälkeen perutusta osallistumisesta veloitetaan täysi hinta. Ennen eräpäivää osallistumisensa voi perua vapaasti.

Lupasin joustaa sen verran että jos torstai tulee täyteen ja Celebsûlin tilalle saadaan toinen niin hän saa rahansa takaisin jos tilalle tuleva henkilö maksaa rahat suoraan hänelle. Minä en siis missään vaiheessa lupautunut itse palauttamaan rahoja hänelle, etenkin kun säännöt eivät velvoita minua siihen ja koko jousto ajatus oli ihan ylimääräistä hyväntahtoisuutta. Tilalle tullut Gilan, jolle lähetin yksäriä heti ilmoittautumisen saatuani, maksoi kuitenkin minulle joten asia on mielestäni sillä loppuun käsitelty. Pahoitteluni jos tässä oli epäselvyyttä tai jos minä ilmaisin itseni epäselvästi. Kannattaa todellakin lukea se topikin ensimmäinen viesti ja miitin säännöt huolella, jotta tietää mihin sitoutuu maksaessaan. Todennäköisesti minun ei olisi missään vaiheessa kannattanut luvata mitään joustoa, jolloin koko soppaa ei olisi syntynyt. Pahoitteluni vielä kerran jos tässä oli epäselvyyttä, yritän olla selkeäsanaisempi jatkossa.
 
Todetaan nyt vielä, että suoritin maksuni silloin kun olin sen luvannutkin suorittaa. Ilmoitin heti ilmoittautuessani, etten pysty suorittamaan maksua heti, vaan maksan heinäkuun alussa, ja sen piti sopia hyvin. Maksun hoidin 29. päivä kesäkuuta, eli käsittääkseni en ollut myöhässä kun kerran oli sovittu että maksan tuolloin. Tämä nyt siis vain epäselvyyksien välttämiseksi.

Ja tarkoitukseni ei ollut puida asiaa ircissä sen enempää, kysäisin vain, josko joku sattuisi tietämään, että mihin nuo palauttamattomat rahat käytetään. Kuitenkin kävi niin, kuten ihmisten kanssa tekemisissä ollessa usein käy, että keskustelu jatkui tuon asian ympärillä. En näe tässä mitään väärää, mutta pahoittelen, jos siitä aiheutui jollekin mielipahaa.

Pahoittelut myös siitä, että näin törkeästi rikoin sääntöjänne ja kysyin, josko rahan takaisinsaaminen olisi mahdollista. Ensikertalaisena en ollut täysin perillä kaikista käytännöistänne. Juuri siksi koitin kysellä asioista, jotta pääsisin niistä perille. Mutta noh, eipä siitä enää mitään hyötyä ole. Toivottavasti rahani menee kuitenkin todella hyvään käyttöön.

// Ja mielelläni olisin tullut paikalle, jolloin olisin saanut rahalleni vastinetta. Pakollisen lääkärikäynnin vuoksi rahaa ei kuitenkaan enää ole tarpeeksi, sillä niin uskomattomalta kuin se varmasti tuntuukin, minun budjetissani ei ole useamman kymmenen euron joustovaraa. Parinkin kympin ylimääräinen meno aiheuttaa jo ongelmia, kuudesta kymmenestä eurosta puhumattakaan. Budjettia onkin hyvin hankala suunnitella, kun yllättäviin menoihin ei yksinkertaisesti voi varata rahaa.
 
Muutama muistutusluontoinen asia:

- Miitti lähestyy hurjaa vauhtia. Muistakaapas kaikki alle 18-vuotiaat ottaa miittiin mukaan tuo vastuuvapautuslappu (ellet ole lähettänyt sitä postissa minulle). Se tullaan vaatimaan kaikilta alle 18-vuotiailta, meidän on mahdollista poistaa alaikäinen, ilman vanhempien kirjallista lupaa oleva osallistuja tapahtumasta.

- Pari osallistujaa on vielä maksamatta miittimaksua, hopihopi.

- Kertokaa kyytitopikissa millä kyydillä olette tulossa ja/tai mihin aikaan olette juna-asemalla jotta saadaan kaikki turvallisesti perille. Jos havahtuu liian myöhään, niin voi käydä köpelösti ja jäädä ilman kyytiä.

- Ohjelmatopikkiin voi myös käydä kertomassa mikäli on ottamassa mukaan esim. sulkapallomailoja. Larppikin kaipaa osallistujia.
 
Mitä tämä "on mahdollista poistaa" oikeastaan tarkoittaa? Tarkoittaako se että hänet poistetaan vai että häntä ei välttämättä poisteta, ja jos poistetaan niin laitetaanko hänet vain kävelemään kotiin tuolta leirikeskuksesta? Tulipahan vain mieleeni. Ja onko teillä sitten tapana tarkistaa ihmisten iät jostain virallista papereista vai luotatteko siihen mitä on ilmoitettu? [22]
 
Meillä on siellä koko Luumäen poliisivahvuus (eli ne molemmat) ja lisäksi sotilaspoliisijoukkue Vekaranjärveltä peukaloruuvien kanssa puristamassa esiin totuuden jokaisen iästä ja marssittamassa jokaisen paperittoman alaikäisen kotiinsa. Lopuksi spol-yliluutnantti juoksuttaa kyseisten alaikäisten huoltajia sekä mahdollisia sisaruksia ja lemmikkieläimiä ympäri asuintaloaan 50 kertaa ja huudattaa kymmenen kertaa huomiota ennen kuin poistuu paikalta.
 
Miccoh sanoi:
Mitä tämä "on mahdollista poistaa" oikeastaan tarkoittaa? Tarkoittaako se että hänet poistetaan vai että häntä ei välttämättä poisteta, ja jos poistetaan niin laitetaanko hänet vain kävelemään kotiin tuolta leirikeskuksesta? Tulipahan vain mieleeni. Ja onko teillä sitten tapana tarkistaa ihmisten iät jostain virallista papereista vai luotatteko siihen mitä on ilmoitettu? [22]
Iän suhteen luotamme siihen mitä miittiläinen on ilmoittanut. Jos hän olisi jostain kumman syystä ilmoittanut väärän iän, niin eiköhän asia jossain käänteessä tulisi ilmi ja silloin miittiläinen sitten olisikin aika pahassa jamassa. Lainaan tähän toisessa yhteydessä kirjoittamaani tekstiä joka koski oletettua tilannetta, jossa alaikäinen miittiläinen on väärentänyt lupalapun nimikirjoituksen. Sama teksti pätee epäilemättä myös iän valehtelemiseen:
Mitä tulee allekirjoitusten oikeaksi todentamiseen; miten sitä nyt ylipäätään missään todistetaan että allekirjoitus on juuri oikea? Jos ostat vaikkapa kaupasta pankkikortilla ruokaa, niin eipä siinäkään sen kummemmin aleta tarkistelemaan allekirjoituksen aitoutta. Mielestäni se riittää että meillä on allekirjoitus mustaa valkoisella. En ole aivan varma mitä lakipykälät sanovat, mutta voisin veikata että jos alaikäinen on väärentänyt huoltajan allekirjoituksen ja jotain tapahtuu josta yhdistys voisi joutua ongelmiin, niin siinä tapauksessa yhdistystä ei pidettäisi vastuullisena nuoren aiheuttamiin mahdollisiin kustannuksiin vaan nuori itse joutuisi edesvastuuseen esimerkiksi nimenväärennöksestä joka on lain mukaan rikos. Nimenväärentäminen olisi siis erittäin suuri riski yhden miitin takia.

Konsultoin lupalapun toimittamisasiassa Yhdistyksen Pj:tä. Linja näiden lupalappujen suhteen on siis seuraava:
Maksaessanne miitin osallistumismaksun kaikki osallistujat ovat sitoutuneet noudattamaan Yhdistyksen miittien ja The Miitin sääntöjä. Niihin kuuluu alaikäisten velvollisuus toimittaa vanhemman lupa tapahtumaan osallistumisesta. Jos joku ei ole toimittanut lappua minulle etukäteen eikä myöskään tuo sitä tapahtumaan niin toimitaan seuraavanlaisesti:

1. Soitetaan miittiläisen vanhemmalle/huoltajalle ja selvitetään onko miittiläisellä lupa olla mukana tapahtumassa. Jos ei, miittiläinen toimitetaan lähimmälle juna-asemalle tai muutoin lähetetään turvallisesti kotiin.

2. Huolimattomalle miittiläiselle napsahtaa samantien tuplanakitus (ts. järjestäjien jakelemat pikkutehtävät alkaen roskien viennistä ja siivoamisesta yms pienistä hommista) sekä taatusti sunnuntain yhteissiivouksen ikävin homma mitä talosta löydetään. Tässä lienee rangaistusta kerrakseen, koska olen varma että keittiöpäällikömme Temppis ottaa tästä edusta kaiken ilon irti, järjestäjien silmätikkuna ei ole mukavaa. :wink:

Eli ketään ei ammuta saunan takana aamunkoitteessa, lähetetä niine hyvineen lampsimaan kotiin tai mitään muutakaan sellaista. Edellytän kuitenkin että noudatatte sääntöjä ja tuotte lupalapun paikalle. Lupalapun toimittamatta jättämistä ei katsota hyvällä ja se joka lupalapun unohtaa tai muutoin yrittää huijata saa suorittaa ainakin minun jakelemistani nakeista valtaosan.

Jos epäilee oman muistinsa toimivuutta, niin alaikäiset ehtivät vielä lähettää lapun postissakin.
 
Eli Miittiin pääsevät vain Yhdistyksen jäsenet, vai kuinka...? (saattoi ehkä jossain lukeakin, ei kyllä meikäläisen silmiin sattunut?)
 
Ei ei. Miittiin saa osallistua ihan kuka tahansa. Yhdistys toimii järjestävänä
tahona eli leirikeskus on vuokrattu yhdistyksen nimissä. Lupalaput
tarvitaan alaikäisiltä siksi, ettei kukaan voi syyttää yhdistystä, mikäli
tapahtuu jokin vahinko.
 
Juujuu, kiitos vastauksesta =) varmistin vain jos saisi vaikka yllättäen siskon ylipuhuttua viemään (matkaa kyllä tulee 2,5 tuntia suuntaansa että aika epätodennäköiseltä näyttää).

Muoks: Muutes, jos nyt ilmenisi, että joku pieni kontulainen voisi vielä tulla torstaina, pystyykö sen yhden mökin varaamaan lisää?
 
Torstain miittimaksu kattaa pelkästään vuokran, joten osallistuja pitäisi olla ainakin 3 tai 4 lisää torstaille että lisämökkiä edes yritettäisiin varata. En osaa sanoa onnistuisiko varauksen muuttaminen ylipäätään enää tässä vaiheessa.
 
Ihmettelen kyllä jos joku ylimääräinen ei johonkin nurkkaan mahtuisi vaikkei olisikaan ylimääräistä mökkiä ja ylimenevät rahat voisi käyttää johonkin hyödylliseen? Kertokaa jos sellainen on vastoin sääntöjä..
 
Merri sanoi:
(Ja seuraavaksi kaikki tulevat meikäläisen lompakkoa kyselemään :roll:)

Luin tuon väärin ja toivonkin niin: Ja seuraavaksi kaikki tukevat lompakkoani kyselemättä.
Sitä saa mitä niittää, kai. Eli ehkä hyväntekeväisyys kannattaa. Mie en kyl tiä, pihi kun olen. XD
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös