The Miitti 2010: Ohjelmaa

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
Miittiin on vielä aikaa mutta ohjelmaa on hyvä alkaa suunnittelemaan jo nyt.
Aiempina vuosina on ohjelmassa ollut ainakin luontopolkua, larppia, boffoturnausta, tanssiesitystä, kankaanpainantaa, keskiaikaisia tansseja, työpajoja.
Luontopolku tulee kaiketi tänäkin vuonna, mutta esimerkiksi larppi tarvitsisi toteutuakseen järjestäjiä. Tuleeko mieleen muuta ohjelmaa? Järjestäjät eivät ehdi kaikkialle joten innokkaita ohjelman vetäjiä tarvitaan. Ohjelmanumeron ei tarvitse olla mitenkään ihmeellinen tai edes aikaavievä, voit organisoida vaikka jalkapallopelin tai jonkin käsityöpajan.
Ideoita ja ehdotuksia kaivataan, ohjelmanumeroiden pitäisi olla selvillä mielellään pari viikkoa ennen miittiä jotta järjestäjät pääsevät väkertämään päiväohjelmaa kasaan.

Tähän mennessä suunniteltua ohjelmaa:
- VyKin vuosikokous (hallitus)
- Tuunaa Vykin t-paita- paja? (hallitus)
- Luontovisapolku (Nerwen)?
- Larp?
 
Noh, yrittäkääpäs nyt jotain ohjelmaa keksiä. Muuten tulee aika tylsä miitti jos ei ole mitään tekemistä. ;)
 
Esimerkiksi Larpin viimevuosina vetänyt Henane ei ole ilmoittautunut joten jos larppi halutaan niin tarvitaan joku vetämään suunnittelutiimiä ja myös tiimi larppia suunnittelemaan mikäli sellainen halutaan pitää. Siinä hommassa ei ihmeitä tarvita. Jos nyt on kerran tai pari ollut kokeilemassa niin osaa kyllä vetää homman ja suunnitteluun ei tarvita kuin intoa ja mielikuvitusta.

Tanssiesitys on ollut parina vuonna aika suosittu. Onko sellaiseen intoa kellään? Boffereista kiinnostuneita? Tekemään tai turnajaisia pystyttämään. Kankaanpainantaa oli joku vuosi ja jotain nauhoja askarreltiin viime vuonna. Tai vaikka vaan vetämään joku sulkapallo-, jalkapallo, lentopallo turnaus (riippuen millainen piha on, mutta se selvinnee tällä viikolla). Ideoita voi heitellä vaikka tuntuisivat hassuiltakin.
 
Mikäli paitapajaa halutaan, niin voisin kyllä sitä vetää ja organisoida parhaan kykyni mukaan.

Tanssiesityksiä taisin taannoin parikin vetää, mutta tänä kesänä en ehkä ehdi sellaiseen "koitokseen" enää valmistautua, niin paljon muuta tekemistä, eikä minulla ole takataskussa oikein esityskuntoisia koreografioita.
Eri asia sitten että suostuisiko esim. Satekai vetämään keskiaikaisia taas, intoa on tuntunut edellisvuosina riittävän?
 
Juu tosiaan, minulta saa tarpeentullen boffot lainaan, mikäli joku niitä haluaa käyttää miitissä. Itse tosiaan olen partioleirillä, joten en ole järjestämässä larppia tänä vuonna. Tarpeentullen minulta saa kyllä apuja, mikäli joku sellaisen haluaa järjestää The Miitissä.
 
Ohjelmaideoita kannattaa oikeasti heitellä aika nopeaa tahtia jos tulee mieleen. Järjestäjäporukka haluaa suunnitella ohjelma-aikataulun mieluummin ennen miittiä ja siinä vaiheessa kun ohjelmat laitetaan kasaan niin olisi suositeltavaa että tiedettäisiin mitä ohjelmaa on tulossa.

Nyt siis ohjelmalista näyttäisi tältä

Tähän mennessä suunniteltua ohjelmaa:
- VyKin vuosikokous (hallitus)
- Tuunaa Vykin t-paita- paja? (hallitus)
- Luontovisapolku (Nerwen)?
- keskiaikaisia tansseja (Satekai)
- Larp?

Larpista laitoin ihan oman topikin. Minä en ole valmis sitä vetämään kuin ehkä hätätapauksessa, mutta suunnittelutiimissä voin olla mukana. Käykää osoittamassa kiinnostuksenne tai mielenkiinnottomuutenne/kiinnostuksettomuutenne/epäkiinnostuksenne.
 
Tältä näyttää alustava päiväohjelma, muutokset ovat mahdollisia. :p

Torstai

● Saapuminen klo 17 eteenpäin
● Infotilaisuus klo 20
● Yleistä miittailua

Perjantai

● Aamupuuro klo 10-10:30
● Luontopolku auki aamupalasta eteenpäin (lauantai-illan lettujen paistoon asti)
● Tutustumistilaisuus klo 19 (tai heti kun kaikki mittaajat paikalla)
● Tuunaa Vykin paitasi-paja klo 20 --> (voidaan jatkaa lauantainakin)
● Keskiaikaiset tanssit klo 20---> (Satekai)
● Grillausta grillipaikalla klo 20.30 --->
● Sauna klo 22.30 eteenpäin
● pojat (22.30-23.30)-tytöt (23.30-00.30)-yhteissauna (00.30 eteenpäin).

Lauantai

● Aamupala klo 9-10.
● Larpin tekoa klo 10-12 (Aada)
● Verkkoyhteisö Kontu ry vuosikokous klo 13-15 (voi venyä pidemmäksikin)
● Välipala klo 15-16
● Larp klo 16 (Aada) -->
● Lettujen paistoa klo 19 eteenpäin
● Saunat: tytöt klo 22.30, pojat klo 23.30, yhteissauna klo 00.30

Sunnuntai

● Aamupala klo 9-10
● Siivoaminen klo 10-11
● Luontopolun palkintojenjako klo 11
● Lähtö klo 12
 
Huomioksi kaikille jotka tuntevat huomion heitä koskevan.
Grillipaikka sijaitsee saunan ja uimarannan välissä ja jos ei sada vanhoja mummoja korkokengät jalassa niin siellä tullaa varmasti grillaamaan myös saunojen aikana. Eli monista muista konnun miiteistä poiketen jotkut saattavat tuntea tarvetta uimapuvulle.
 
Nyt kun virallinen ohjelma on lyöty lukkoon, voisikin kysellä mitä pelejä kontulaiset ovat valmiita kantamaan The Miittiin.

Smial Brandagamba tuo kaksi lautapeliään: Shadows over Camelot ja Smallworld.
Itse tuon lisäksi ainakin Menolipun ja mahdollisesti Madin.
Ringlad on tuomassa ainakin jonkun omansa.

Carcassonnea tiedän olevan useammallakin, eli joku voisi ilmoittautua tuojaksi, kuten ikisuosikin Trivial Pursuitin. Ja antaa tulla kaikkea muutakin kivaa.

Entäpä sitten ulkopelit?
Oma krokettini on jo niin raihnainen (erinäisten Miittien jälkeen), etten voi ottaa sitä mukaan. Mutta peli itsessään olisi mukava saada paikalle. Mölkky voisi olla mukava myös.
Sulkismailoja tuon kahdet ja sulkapalloja.
Yhdistyksellä taitaa olla varastossaan joku pallo, lentikseen tms.?
 
Lehtokuusama sanoi:
Nyt kun virallinen ohjelma on lyöty lukkoon, voisikin kysellä mitä pelejä kontulaiset ovat valmiita kantamaan The Miittiin.

Shakkilaudan raahaamista mietin hetken aikaa, mutta en taida saada pelikaveria?

Menolippu on hieno peli ja ne Satekain tuomat korttipelit, niissä on kyl ihan kivasti tekemistä kaiken muun lisäksi mitä tuolla on - tuskin tulee tylsää hetkeä.

Jos nyt niitä innokkaita shakin pelaajia löytyy niin voin mä sen laudan tunkee messii, kyl sen pitäs tonne vielä mahtua - jotenki >< En mä sitä turhaan viittis ottaa.
 
Minulla on sulkkismailoja, olikohan viitisen kappaletta, tosin ne ovat kaikki Vähikkälässä, joten niiden mukaanotto olisi Jaamarin ongelma. Tilaahan ne eivät paljon vie, mutta niiden muistaminen on sitten oma asiansa.

Wii on tulossa tuttuun tapaan paikalle. Laitevanhus toimii edelleen. En tiedä vielä otanko vanhemman näyttöni vai rahtaanko uuden isomman. Vanha näyttö on alkanut temppuilla käynnistymisten suhteen, saa monesti yrittää että sillä sytyttää.

HUOM! Minulla on vain kolme Wiimotea, joten yksi tarvitaan jos meinataan esim. New Super Mariota pelata nelinkaaoksena.
 
Voin yrittäämuistaa mailat, mutta en lupaa mitään kun pakkaaminen tapahtuu edellisenä iltana suoraan reissusta tulleena.
 
Merri sanoi:
HUOM! Minulla on vain kolme Wiimotea, joten yksi tarvitaan jos meinataan esim. New Super Mariota pelata nelinkaaoksena.
Jos tahdot, voisin tuoda oman Wiimoteni mukaan
Miittiin? :p
 
En olisi millään ehtinyt tähän miittiin järjestää, mutta joskus voisin koittaa organisoida pienen historiallisen miekkailun koulutus- & kokeilusession. Miltä tällainen kuulostaisi?
 
Kuulostaa hienolta! Jos tuollaista olisi luvassa esim. ensi vuoden The Miittiin, yrittäisin totisesti kaksinkertaisella innolla järjestää itseni paikalle.
 
Minua kyllä shakin peluu kiinnostaa. Voisihan sitä kokeilla, vaikka en tiedäkään mitään tasostasi Qohelet.
 
Kannatan Lathronin ja Qoheletin suunnitelmia.

Voin tuoda Dominionin, jos joku osaa opettaa säännöt. En siis itse ole jaksanut niitä vielä lukea.
 
Kaipa sen shakin sitten pakkaan messiin, niin voi halukkaat pelata ja jos joku ei osaa sääntöjä niin voin kyllä neuvoa. En ole kovin hyvä pelaamaan, vaikka peli onkin tuttu jo muksuajoista asti. Ollu kausia et on tullu pelattua vähän enemmän - ja edellisestä "shakkikuumeesta" on jo melkosesti aikaa. Taitaa se shakki olla edelleen minulle se 'The Lautapeli' :)

PS.

Huomasin Novan ottamista kuvista, että siellä on tämä 'taikinaveivi', jolla voi tehdä näppärästi isommankin taikinan. Joten jos tekisin pullaa, niin tulisko joku auttelemaan siinä paistovaiheessa? Sitte sellanen juttu et en viitteis kanniskella sulanutta voipakettia missään - odottelen nimittäin aika pitkään sitä kyytiä, niin voisko joku tuoda? Yhden luulis riittävän 1½ litran taikinaan. Ai niin, hiivaa kans, 2kpl. Voin kyllä ostaa ne loput pullaan tarvittavat, ne nyt ei niin paljoa maksa (jauhot, hienosokeri, kaardemumma, kananmunat, kaneli, raesokeri). [voimme tietysti tehdä niinkin, että ihmiset tuovat näitä raaka-aineita mukanaan, mutta riittääkö aika niistä sopimiseen?]

Tietty yks kysymys tuli mieleen: entä vegeihmiset? Toi eläinrasva ei oikeen sovi kuvaan, et pitäiskö se ottaa huomioon ja tehdä jollain vaihtoehtosella reseptillä? Kai tuon voin voi korvata myös kasvisöljyllä? En ole kokeillut, mutta tuli ny seki mieleen.
 
Ylös