The Miitti 2011: Kontubändi herää henkiin?

Onko jo varmasti sovittu, että Pändi esiintyy nimenomaan perjantai-iltana? On nimittäin hitusen verran helpompaa etsiä lapsille sijoituspaikkaa periaatteella "lähtisin perjantaina ja tulisin kotiin lauantaina" kuin periaatteella "lähtisin torstaina ja tulisin kotiin sunnuntaina" (ja tämä siis sillä edellytyksellä, että kyytejä julkisilta liikennevälineiltä miittipaikalle ja sieltä taas lähimmälle julkisten pysähtymispaikalle olisi mainittuina aikoina reissaavalle tarjolla =)).
 
Ymmärtääkseni tämä on jo perjantaille sovittu juttu, sillä myös minä ja Telep olemme tulossa toistaiseksi vain keikkailemaan. Ja eikös Lathronillakin ollut jo lauantaille muuta menoa? :)
 
Täälläkin nousee käsi ylös. o/

Olisin edelleenkin siihen pändiin osallistumassa. Tässä vaiheessa varmaankin olisi minut parempi vain komentaa johonkin sopivaan soittimeen tai toimeen. Kitaraa minä en osaa soittaa (saati viulua), eipä muita soittimia/soittajia taida olla haussa. :|

Minun on vaikea tulla Tampereelle harjoituksiin, koska minulla ei ole varaa eikä halua matkustaa tätä väliä montaa kertaa kesässä. Yhden kerran olen muutenkin sinne tulossa, ja sen reissun voin sovittaa harkkoihin, mutta turha luulla, että minä tulen joka viikonloppu, edes joka toinen viikonloppu parin tunnin treeneihin. Ehdottaisin siksi vaikkapa vkoloppuharjoituksia, ihan kunnon sessiota siis, jotta tulisi yhdellä kertaa enemmän tulosta. Toisaalta heinäkuu on minulle hankala kuukausi joka tapauksessa, juuri puolivälissä on yksi orkesterileiri, joka johdattaa minut vielä kauemmaksi itään.
 
Nyt muuten disclaimeria sen verran, että olen ollut kuorostani vauvapaussilla viimeiset kaksi vuotta -> olen sen ajan harjoitellut vain itsekseni, olkoonkin, että eri levyjen päälle stemmoja laulaen. Samoin aktiivinen huilistikausi jäi taa jo 15 vuotta sitten. Minulta ei siis kannata odottaa ihmeitä, vaikka jostain lapsenvahdin löytäisin ja Miittiin pääsisin. Mutta ei kai tämä kauhean ryppyotsaista ja kansallisten bändikisojen voittoon tähtäävää puuhaa tule olemaankaan?
 
Jossain määrin stemmataitoinen (sopraano)ääni o/

Treenien suhteen tosin vähän sama kuin Raseenalla, heinäkuussa on jo paljon sovittuja juttuja (ainakin 8.-10. ja 21.-24. ovat täysin poissa pelistä) ja muutenkin aikaavievä elämä sekä suhaamista ympäriinsä (mikä ei köyhän ja työttömän opiskelijan kohdalla ole kovinkaan kestävä ratkaisu). En siis pysty lupaamaan pääseväni mihin vaan milloin vaan, mutta voin yrittää.
 
Hyvä hyvä, kyllä tästä jotain saadaan aikaan. Ei tässä todellakaan olla ryppyotsaisesti liikenteessä, mutta ei terve määrä kunnianhimoa silti pahitteeksi ole! Itsellänikään ei siis ole minkään valtakunnan musiikkialan kouluja tai edes ompelukerhon triangelikurssia käytynä, mutta kovasti harjoittelemalla sitä on ehditty mennä jo läpi muutamankin harmaan kiven. Ja mennään vastedeskin. :)

Tässä nyt ei vielä ole mitään virallista viestittelyjärjestelmää kehitetty neuvonpitoon, joten pistäkää nyt ainakin Caele, Dracaena, ja Steelsheen vaikka yksärillä, että millä nimellä teidät löytää Facebookista (jos siis olette siellä -- jos ette, niin pistäkää s-postiosoitteenne ja nimenne). Tai jos vaikka olisimmekin jo FB-kamuja (Isilmírë? :D), niin minua kannattaa muistuttaa asiasta, välillä on hieman vaikea yhdistää Käärmeen nickiä ihan oikeaan nimeen. :grin: Toivottavasti en nyt unohtanut ketään -- osan kanssa tässä toki on jo viestiteltykin tuolla FB:n puolella.

Koitetaan sitä kautta organisoida vaikka postituslista pändäilyn seuraavia vaiheita varten. Pidetään suuri yleisö siten jännityksessä, eikä paljasteta ihan kaikkia kortteja täällä. Toki siis jutun yleisellä tiedottamisella ja organisoinnilla on tätä ketjua hyvä ruokkia jatkossakin. ;)
 
Minulta pitäisi muuten löytyä myös kazoo (itseasiassa kaksikin), jos sellaiselle on tarvetta. Ainakin tuossa kapakkalaulussa sellainen on ilmeisesti alkujaan ollut mukana ;)

Lisäys

Onko noiden "naisäänibiisien" sanoituksia mahdollista saada? Opettelisin ne mielelläni mahdollisimman pian mahdollisimman kattavasti ulkoa ihan siitä riippumatta, missä (jos missään) niistä loppujen lopuksi tulen laulamaan. Lähinnä kaipaisin sanoja kappaleisiin How to Kill a Troll, Into the West, Iluvatarin ylistys ja Sänkimies. (Ryhmiksen biisit sentään osaan, samoin Elberethin ja Parannuksen tarhan.)

Huilulla vissiin samat luritukset kuin nauhoitteissa?

Lisäys

Kaksi ihanaa sukulaisperhettä lupautui ottamaan pienet poikamme huomiinsa 5.8. - 6.8. Olen kuin olenkin siis tulossa Miittiin silloin - tietysti sillä varauksella, että kummalle tahansa perheistä voi tottakai vielä tulla jokin odottamaton este.
 
Hyvä Isilmírë! :)

Kunhan saan vielä viimeisetkin yhteystiedot, niin pistetään sitten nuo olemassaolevat sanat ja soinnut jakoon. Telepillä niitä tosiaan löytyy, mutta ei ihan kaikkia. Puuttuvat täytyy sitten korvakuulolta pistää ylös. Ja mitä huiluun tulee, kaikki mitä sillä viimeksikin soitettiin voidaan soittaa nytkin. Viulua voitaisiin kyllä kokeilla joihinkin huilukohtiin, mutta sen näkee ja kuulee vasta sitten, kun kenties joskus pääsemme yhdessä kuulostelemaan. :)

Ihan kaikkia biisejä viime kerralta ei varmaankaan soiteta (mukaan saattaa tulla pari uutta vetoa), mutta lyödään biisilistakin lukkoon vasta sitten kun nähdään mitkä biisit toimivat parhaiten. Mutta tässä ollaan siis nyt tekemässä niin, että Telep koittaa saada kotonaan äänitetyksi biiseihin jonkinmoiset kitararaidat, joiden päälle minä lisäisin sitten kotonani bassot. Toivoakseni tätä äänitettä voitaisiin sitten pistää jakoon kaikille osanottajille juhannuksen jälkeisellä viikolla. Siihen päälle on nimittäin hyvä paitsi laulaa, myös kokeilla eri soittimia yms.
 
Tahtoo tiedustella harjoituksista!

Milloin?
Minulla on heinäkuu hyvin täysi kuukausi, melko lailla vapaita viikkoja ovat vko 28 ja vko 30, joka onkin miittiä edeltävä viikko, ja näitä siksi ehdotan. Minulle sopivat viikot yhtä hyvin kuin viikonloput, ehkä jopa paremminkin, mutta oletan, ettei kaikilla ole lomaa jatkuvasti (lukuunottamatta leirejäni jotka siis tekevät heinäkuusta kaoottisen).
 
Miul on kans joitain noit sanoi olemas kopsattuna parilta nettisivulta jotka on jo poistuneet bittiavaruuteen. En kauheasti kerkeä olemaan koneella huomisen jälkeen niin laitan vaiks Isilmirëlle yksärillä noi mitä miul on.
 
Hmph1 :| Nyt harmittaa, kun perjantaina tulen vasta myöhään serkkuni häiden takia. Olii ollut kiva jos se esitys olisi edes ollut lauantaina, kun selloa bändiin ei ilmeisesti tarvita, mutta mitäs kaikkea yhden ihmisen takia muuttamaan. Olen juuri ollut kaksi viikkoa yhteen putkeen leireillä joilla ei ole tietokonetta, joten ainteeksi viestin myöhästynesyys. Alton stemmaa olisin pystynyt hyvin laulamaan ja sopraanokin menee niin kauan (hyvin), kun ei tarvitse ylittää kaksiviivaista g:tä.
 
Jos intoudutte niin paljon että Tamfanissa esiintyminen kiinnostaa (pitkää settiä ei tarvita: 3-5 biisiä olisi hyvä), niin yksäröikää meitsille viimeistään elokuun puoliväliin mennessä. :)
 
Olisiko mitään infoa harjoitusaikoihin?
//Minulle käy Raseenan ehdottamat ajat.
 
Hei, nyt pitäisi jo oikeasti saada tietää niitä harjoitusaikoja. Jos ei saada ajoissa sovituksi, niin en voi luvata pääseväni.
 
Puhuin Tom Bombadilin kanssa, sanoi lähettävänsä Ryhmäteatterin nuotteja \o/
(tämä täällä koska meillä ei erillistä Pändi-topiikkia ole, enkä jaksanut sitä tällaisesta syystä aloittaa, mutta en tosin nähnyt syytäkään, tämä nyt vai oli tällainen ilmoitus (että minulla niitä nyt sitten on (ja saa kysellä)).)
 
Mulla ois antaaa bändin palvelukseen trumpetti yhdeksän vuoden kokemuksella. Voin soittaa myös kitaraa, bassoa... menee melkein mikä vaan:D
 
Viimein tapahtuu. Tein Musahuoneeseen ketjun koskien Konnun Pändin viimeisintä inkarnaatiota. Sisältää videokuvaa, ei heikkohermoisille! Käykäähän ihmettelemässä. ;)
 
Ylös