The Miitti 2012 28.6.-1.7.

Jei :)

Jasdrilwagon starttaa näillä näkymin very early, ja lähtee Savonlinnasta Raseena muuassaan jo kahdeksan jälkeen. Menemmä reittiä Juva-Mikkeli-Miehikkälä, koppaamme Delvorin mukaan Mikkelistä ja ajelemme hakemaan paikan avaimet ja saavumme miittipaikalle toivottavasti yhden maissa tai sen jälkeen. Toivon kuitenkin, että miittiläiset eivät tähtää niin, että ovat yhdeltä ovien takana roikkumassa että hei päästäkää miittaamaan ˆˆ
Ohjelmaankin saapuminen on merkattu vasta kolmesta eteenpäin.

Sunnuntaista muuten sen verran, että viestejä Miehikkälän kunnanviraston kanssa vaihdettuani tuli ilmi, että vuokra-aika loppuu sunnuntaina klo 12. En usko, että aika on ihan justiinsa, mutta kuitenkin pyrittäisiin lähtemään jo 12 hujakkeilla sitten kotimatkoille. Kiitos :)
 
Olen taas matkallani netillisessä paikassa ja pääsin maksamaan miittimaksut Aulën, Eilonwyn ja Mayn osalta. Sorry myöhästyminen, siitä Jasdrilia varoittelinkin, kun en etukäteen tiennyt mahdollisuuksia päästä nettiin.

Me tulemme omalla autolla Taavetista torstaina.

Jos joku haluaa käydä Lappeenrannassa lauantaina, niin kyydissäni pääsee 6 hlöä sinne pariksi tunniksi. Oli näemmä tullut työkeikka klo 10-12 lauantaille...
 
Pagba, koska VR ei usein ole luotettava, päätin että tulen aikaisemmalla junalla Kouvolaan,
eli olen paikalla jo klo 13.30. Saan kyllä ajan kulumaan pelaten, ja otan kuitenkin jotain lukemistakin mukaan.
Eipähän tule sitten kiire kauppaan.

Mihin aikaan ajattelit sunnuntaina lähteä takaisin?
Ja missäs näemme sitten torstaina?
 
Onnikkani tulee matkakeskukseen hieman ennen junaasi, joten voin tulla sinua vastaan laiturille 7. Norkoilen laiturilta pois vievien rappusten kohdalla. Jos niitä on kahta puolta, niin sitten junan kulkusuuntaan vievien rappusten puolella.

Kouvolan keskustassa ajattelin käydä Suomalaisessa Kirjakaupassa, joka sijaitsee Kauppalankadun kävelykadulla. Varsinaisen ajantapon suoritan pääkirjastossa Salpausselänkatu 33:ssa. Tai jos satelee vettä, niin menen suoraan Anttilaan ja sen yhteydessä olevaan K-Supermarkettiin Kouvolankatu 30:een. Kyydin tarjoajalle suosittelen rendezvouksi Koivukujan alkua, Anttilan maanalaisen parkkihallin ajoluiskan kohtaa. Seinän vierustalla on sadesuojaa, eikä ihan lähellä ole yksisuuntaisia katuja.

Sunnuntain paluukyyti on vielä auki, koska kyseessä sentään on lapsiperheen isä, jolla voi olla muita, kiireellisempiä menoja. Jollei se onnistu, niin täytyy vedota jonkun autollisen miittiläisen hyvään sydämeen. Torstain kyydin hinnaksi tulee kuusi euroa per lärvi, ellei kuski muuta ilmoita.
 
Eh, otin yhteyttä kyytimieheen ja pari arvoa nousi korkeammaksi. Ensiksikin lähtöaika muuttui aikaisintaan klo 16:30:een ja hinta on yhdeksän euroa per lärvi, koska kuskin vanha Volvo on niin janoinen. Minä otan selvää optimaalisesta reitistä ja toimin kartturina.
 
Minut kyyditsee 95 prosentin todennäköisyydellä paikalle siippani kera kuopuksemme. Koska ajomatka on pitkä, he todennäköisesti hengähtävät hetken seurassamme miittipaikalla. Toivottavasti tämä sopii kaikille asianosaisille.
 
Jos keli on nätti, niin he voivat mennä yleiselle uimarannalle tekemään hiekkakakkuja. Ottakaa tarpeeksi lapioita ja ämpäreitä mukaan meille muillekin.
 
Päätin, etten osta kylmäkalleja, vaan jäädytän pari litran pahvitölkillistä mehua mukaan. Kuollutta painoa ei sillä tavalla tule niin paljoa. Pakkaan mehutölkit kylmäkassiin (siinä on jotain eristettä toisin kuin kylmätiskeiltä ostettavilla foliokasseilla) ja sen viltin sisälle. Tungen koko hökötyksen töissä jääkaappiin, joka täysillä toimii pakastimena. Radiologin kaappiin viilenemään unohtamat juhannusjuomat jäätyivät tehokkaasti vuosi pari sitten. Lähden reissuun suoraan töistä.
 
Minun puolestani Vampirelady saisi tulla sillä samalla junalla. Sitä ennen joutuu vaihtamaan vain yhden kerran Riihimäellä ja vaihtoon on aikaa ruhtinaalliset kuusi minuuttia. Jos se junayhteys menee puihin, niin on vielä seuraava vaihtoehto, joka on perillä kello 16:30. Kyyditsijä ei olisi varmaan lainkaan pahoillaan siitä, että hän joutuisi käväisemään kotona haukkaamassa jotain sillä välin kun me olisimme kaupassa. Yksäröin teille molemmille kännynumeroni viestiliikennettä varten ja toivon teidän luovuttavan minulle (ja toisillenne) omanne. Toista se oli ennen vanhaan, kun oli vain lankapuhelimia ja puhelinkoppeja. Yllättävät vastoinkäymiset aiheuttivat turhaa odottamista toisessa päässä. Vaan mitä te niistä ajoista, silloin te molemmat vielä maalasitte kakalla pöydänjalkoja.
 
Minun saapumiseni perjantaina menee aika myöhäiseksi, sillä kesäteatteriharjoitukset (jotka sattuivat onneksi aamuun, muuten en olisi päässyt paikalle ollenkaan) kestävät sen verran kauan, että joudun lähtemään vasta klo 15.30 junalla. Perillä Kouvolassa olen n. 18.20 ja näyttää pahasti siltä, ettei kukaan satu tulemaan kanssani samaan aikaan... Voin vielä vilkaista Kouvola-Miehikkälä-bussiliikennettä, mutta saa minut Kouvolasta asti hakeakin.
 
Tarjosin mahdollisuutta lähteä lauantaina käymään Lappeenrannassa.... unohtakaa se, keikka peruuntui. En ole tästä kovin pahoillani, vaikka keikkapalkka olisi hieman parantanut kesäistä rahatilannettani (eli täysin palkatonta heinäkuuta...).

Jos joku kaipaa torstaina kyytiä Taavetista tai Pyhällöstä, niin...
lähtö Taavetista n. 15.30-16.00 ja Pyhällössä olemme puoli tuntia lähdön jälkeen.
 
Onko Micin kyyti täysin varma? Jossain välissä oli epäselvyyttä siitä, miten Halti saadaan Tampereelta miittipaikalle... Muutenkin olisi mukava saada lisätietoja mahdollisesta lähtöajasta ja -paikasta. Itsehän voisin lähteä torstaina aikaisinkin, optimaalinen lähtöpaikka olisi puolestaan Kointähden kartanon länsisiiven ulko-ovi, jonne palveluskuntani voisi pienellä vaivalla kantaa koko pelikokoelmani. ;)
 
Halti tulee vasta lauantaina, joten voisin kuvitella ettei ainakaan torstaina kuormita Micin kapasiteettia :p

Mahdollisuuksien mukaan noudettavien olisi kiva yrittää tulla Pyhältöön bussiyhteyksillä. Pyhällöstä haku kestää reilut kymmenen minuuttia suuntaansa, kun Kouvolaan ajaa melkein tunnin.

Mitäköhän minun piti sanoa. Ainiin, ottakaa kylmälaukkuja. KYYYYLMÄLAUKKUJA.
Sääennusteet näyttää tässä vaiheessa ihan kivalta, pieniä sateita iltapäivisin, mutta muuten sopivasti lämmintä. :)
 
Laitamme Satekain mahtumaan autoon. Kunhan takapenkkiläiset muistavat, ettei vasenta takaovea voi käyttää ja kestämme pientä epämukavuutta tilan suhteen. Saattaahan tuo olla, että joudun jossain välissä itsekin sinne istumaan, sillä vaihtokuski on hyvinkin tarpeen (varsinkin jos ja kun mitä todennäköisemmin kaasujalkani juuri polven yläpuolella reiden alla kumminkin taas kramppailee yli tunnin ajossa - lihasjännitystä).
Pistän Satekaille tarkemmat ohjeet lähtöpaikasta, Steel löytääkin paikalle, eiköhän me voida käydä M&R hakemassa ulko-oveltaan, kun ovat käytännössä lähes matkan varrella. Eli lähtö Kalliosta klo 12. Ja mielellään joskus vartin kuluttua Arabianrannasta.

Pienet nyssäkät voivat olla Punto-tetriksen suhteen oivallisimpia, jätän itse rinkan suosiolla väliin ja otan repun ja erinäisiä kangaskasseja (sekä uuden uutukaisen 18-litran kylmälaukun, se menee tyhjänä kasaan, lisää kylmäkallejakin olen hankkinut). Oletan että M&R ottaa myös kylmälaukkunsa mukaan.
 
Näillä näkymin saapumassa Kouvolaan tuolla 15.33 junalla. Tai voinhan minä muullakin junalla tulla, aina puoli x:n aikoihin, jos jollekin kyyditsijälle käy paremmin, lippuja kun ei ole vielä hankittu.

(tai sitten saapua ihan muualle kuin Kouvolaan - eh needs miittikyyti and doesnt afraid of anything)
 
Caele, pääsetkö mitenkään fiksusti Pyhältöön? Aika harva taitaa ajaa Kouvolan läpi.
 
Nyt mennään aika raskaasti rataverkoston mukaan, en taida.
Lappeenrantaan pääsisin, jos Shetai päästää kyytiin. Savonlinnaan menopaluu yli satasen eipysty.
 
Jos Heppuli tarvitsee kyydin Kouvolasta niin sitten samaan aikaan varmaan voi hakea. Kouvola on aika kaukana ajaa vain yhden ihmisen takia, mutta kyllä kyyti järjestyy jos saadaan samaan mahdutettua useampia. Se vain tarkoittaisi sitten tuota ilta aikaa. Kyllä asia jotenkin järjestyy, mutta odotetaan mitä Heppuli nyt sanoo tilanteestaan.
 
Ylös