The Miitti 2013 Ohjelmatopikki

Mihin ohjelmiin suunnittelet osallistuvasi? (EI sido millään lailla vaan on suuntaa antava ohjelman


  • Total voters
    21
  • Poll closed .

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
The Miitti 2013 varattu Lapjärvelle Miehikkälään 18.7.-21.7.2013. (Tarkempia tietoja itse tapahtumasta tulossa erillisessä topikissa myöhemmin, mutta edellisvuotisista topikeista saat varmasti hyödyllistä infoa sen yleisestä luonteesta jos The Miitti on sinulle vieras tapahtuma.)
____________________________________________________________________
Edit. 24.6.

Ohjelma rutistettu kasaan ja se näyttää tällaiselta.
Pidetään oikeudet muutoksiin.
_____________________________________________________________________

Tänä vuonna yritämme panostaa muutamaa edellistä vuotta enemmän ohjelmapuoleen. Onhan kyseessä sentään Suomen Tolkienseura Konnun suurin vuosittainen tapahtuma. Samalla tämä on vähän kuin paluu menneisiin aikoihin jolloin The Miitissä oli paljon erilaista kivaa ohjelmaa läpi miitin (kaikki toki vapaaehtoista). Siksi olemmekin ohjelman kanssa liikkeellä jo näin hyvissä ajoin. Tässä on reilusti aikaa suunnitella ja paneutua asiaan.

Ohjelman järjestämisessä tarvitsemme teidän apuanne. Järjestäjätiimi tekee miitin mahdolliseksi, mutta osallistujat tekevät tapahtumasta hienon kokemuksen.
Jos olet innokas järjestämään ohjelmaa ensi kesän The Miittiin niin se on todellakin mahdollista!
Ohjelman ei tarvitse olla mitään suurta ja spektaakkelimaista vaan se voi olla jotain pientä ja mukavaa puuhastelua yhdessä.
Meillä on ollut esimerkiksi origamipajaa ja kankaanpainantaa. Joskus joku taisi pitää keskisiakapukujen ompeluakin. Vähän isompina ohjelmanumeroina on ollut bändiesityksiä, larppia ja boffoturnajaisia. Mutta ohjelma voi olla myös vaikka järjestetty lauta-/pihapeliturnaus tai yhteisen sarjakuvan piirtämistä. Hyvä vinkki voisi olla että mieti mikä sinusta olisi sellaista puuhaa mitä olisi mukava tehdä miitissä.

Se mitä nyt ihan erikoisesti kaipailisimme olisi joku innokas vetämään larppia ja joku tuomaroimaan ja järkkäämään boffoturnajaisia (ja boffoja tarvitaan sitä varten).

Jos sinulla on ohjelmaidea niin toimi seuraavasti!
Tässä topikissa voi heitellä tuttuun tapaan ideoita siitä millaista ohjelmaa olisi mukava saada miittiin ja vähän suunnitellakin kaikenmoista ilman sen kummempia sitoumuksia, mutta jotta järjestäjät pysyisivät hyvin kärryillä siitä mitä todella on tulossa niin jos olet valmis alustavasti lupaamaan että toteutat jonkin ohjelmanumeron mikäli pääset paikalle eikä ohjelmalle ole ilmestynyt mitään suuria esteitä laita minulle yksityisviestillä seuraavat asiat,
-Mitä haluaisit järjestää
-Millaisen tilan/ympäristön se vaatii
-Kuinka pitkään se suunnilleen kestää

Tämäkään viesti ei vielä varsinaisesti sido sinua järjestämään ohjelmaa, mutta lisään viestillä varmistetut ohjelmat tässä alla olevaan listaan ja niitä voidaan lähempänä tapahtumaa käyttää miitin mainostamisessa. Siksi toivoisin myös että peruutuksista laittaisitte mahdollisimman nopeasti yksäriteitse tiedon jotta homma pysyy selkeänä.

KAIKKI ROHKEASTI EHDOTTAMAAN JA JÄRJESTÄMÄÄN!!!

___________________________________________________________

Jo alustavasti varmistettua ohjelmaa miitissä

*Quenyan alkeistunti jossa pureudutaan hyvin perusasioihin. Opetellaan tervehtimään ja vaihtamaan lyhyesti kuulumisia yms.
Vetäjänä toimii allekirjoittanut.

*Tolkiennäyttely johon olisi tarkoitus saada näytille erilaista Tolkieniin liittyvää taidetta sekä eri kirjoja ja niiden eripainoksia tai muita aiheeseen liittyviä keräilyesineitä.
JOS SINULLA ON JOTAIN MITÄ HALUAISIT ASETTAA NÄYTILLE ota yhteys Novaan(novack79(at)gmail.com)

*Keskiaikaisten tanssien opetusta. Vetäjänä Satekai.

*Luontopolku/tietovisa. Järkkätiimi.

*Origamityöpaja vetäjänä Isilmírë.

*Retki läheiseen Salpamuseoon.

*Larppi vetäjänä Henane.

*Boffoturnajaiset, vetämässä Delvor
 
Mä taisin joskus jo aiemmin yrittää nakittaa Delvoria tuomaroimaan boffoturnausta, ja ei se mitenkään erityisesti vastustellut sillä oletuksella, että pääsee paikalle.

Voiko ohjelmaideoita listata myös alle, yksäröinnin lisäksi/sijaan? Samalla kansakunta vähän tietäisi mitä mahdollisesti on tulossa ja voisi ilmaista innostustaan/halukkuuttaan/"jos tuo ei jaksa yksin niin voin olla kaverina" -ajatuksiaan :)
 
Joo, konsertti olisi kiva.. :) Olisin yleensäkin innokas vastaamaan musiikkipuolesta, vaikken mikään Mozart olekaan, ja sillä edellytyksellä luonnollisesti että pääsen paikalle.
 
Voi listata. Päivittelen myös ensimmäisen viestin listaan mitä ohjelmia saan viestillä. Haluan yksärit lähinnä siksi että se on selkeä lupaus yrittää parhaansa ohjelman toteutumisen eteen. Ettei sitten tarvitse arpoa kaikenmoisten heitettyjen ideoiden seasta että kukas nyt taas olikaan lupaamassa ihan oikeasti ja kuka vaan heittelee ehdotuksia.
Nuo tiedot kysyn valmiiksi helpottamaan ohjelmien aikataulutusta sitten aikanaan. Ei tarvitse erikseen kysellä kaikilta.
 
Vuosi sitten oli järjestetty reissu salpamuseoon. Onko tänä vuonna kiinnostuneita lähtemään paikalle? Minusta retki olisi kiva lisä miittiohjelmaan. Mitä reissu mahtoi maksaa? Onko joku innokas organisoimaan retkeä (varmaan joku autollinen)? Tai jos May on tulossa niin toimisikohan May isoine autoineen kuskina jos itse organisoisin retkeä muuten?
 
Museon sivuilta
Pääsyliput 2012
6 € aikuiset
3 € lapset (7-16v.), varusmiehet, opiskelijat, eläkeläiset, työttömät
12 € perhelippu (2 aikuista ja alle 16 -v. lapset)
 
Jos lindë haluaa laulaa jotain porukalla, olen vapaaehtoinen kakkosääni. Siis jos pääsen paikalle.
 
Hienoa. Eiköhän me sitten saada organisoitua retki jotenkin :) Lisätään ohjelmaan. Muistaako viime kesänä mukana olleet kuinka kauan retki kesti?
Laulu-/musiikkiesitys olisi kyllä hieno juttu :) Onhan tuollaiset yleensä olleet aika suosittuja meidän miiteissä.
 
En muista retken tarkkaa kestoa, mutta kyllä siinä käsittääkseni ainakin tunti vierähti ellei kaksikin. Mutta retken kestoon voi itse vaikuttaa, koska alueella on monta eripituista kiertoreittiä. Lyhin lienee pieni kävelyretki ihan lähimaastossa, pisin muistaakseni 50 km:n kierros pitkin korpimaita. Me taisimme viimeksi aloittaa jostain lyhykäisemmästä ja sitten jatkaa matkaa vähän pidemmille poluille.
 
Oppaan kanssa, saa samalla enemmän tietoa kohteista, kuin vain pällistelemällä omin nokkineen. Suosittelen opasta.
 
Kun me menimme sinne, siellä oli hiljaista ja saimme oppaan ex tempore mukaamme. Ensi kerralla ei välttämättä ole yhtä hyvä tuuri, joten retken järjestäjäksi nakittautuvan on parasta tilata opas etukäteen.
 
Juu, siis olen nyt pistänyt lusikkani soppaan että JOS ei muuta vetäjää hommaan saada niin pistetään se silti tapahtumaan, mutta jos vaan löytyy joku muu organisoimaan niin olen kiitollinen.
 
Olen alustavasti ilmoittanut voivani vetää kankaanpainantaa, ellei taitavampia vetäjiä löydy (Shetai, Estelwen?), tai avustaa vetäjää.
 
Minä voisin kanssa tulla mukaan, jos jonkinsorttinen musiikkiesitys saadaan järjestettyä. En valitettavasti osaa soittaa mitään, korkeintaan huonosti jotain bodyperkussioita (jos joku näyttää ensin mallia :D ), mutta laulaminen on aina kivaa. Ja jos varsinainen esiintyminen ei onnistu, niin voisimmehan vaikka laulaa yhdessä jotakin esimerkiksi kliseisesti nuotiolla tms... Tietysti minunkin osalta edellyttäen, että pääsen tulemaan. (Pakko päästä!)
 
Voin yrittää muistaa tuoda joitain iänkaikkisen vanhoja filkkejä joita tulostelin kun yksinäni kotona yritin etsiä kaikenmoista Tolkieniin liittyvää. Onneksi tulostin sillä sivut kadonneet jonnekin.
 
Yhdistyksellähän oli aikoinaan myös kitara, mitä sille lienee aikojen saatossa käynyt?
 
Se saattaa olla meillä. Nova muisteli että se olisi vaatehuoneessa. Ei kovin hyväkuntoinen kapistus mutta kyllä sillä nyt voi soittaa jos ei ole turhan tarkka. Sellainen minkä uskaltaa helposti viedä iltanuotiolle tai muuten vaan pihalle mukanaan ;)

Onkohan meillä tänä vuonna ketään innokasta larpin vetäjää? Tai kiinnostaako muita kuin minua edes larppi? Viime vuonna sitä ei ollut vetäjän puutteessa, toissa vuonna oli larppi ja sitä edellisenä olisi ollut mutta innokkaista larppaajia ei löytynyt. Sitä ennen taisi olla useamman vuoden putki jos en väärin muista.
Konnun larpit ovat yleensä olleet hyvin kevyitä parin tunnin pelejä ja hahmojen perustiedot on saanut paikanpäällä pienillä paperilappusilla. Mitään kovin suuria rooliasuja tai mahtavia varusteita ei yleensä ole ollut mutta pelit ovat olleet ainakin minulle miitin kohokohta.
 
Ylös