The Miitti 2016 -- 28.7.-31.7. Kankaan Torpalla, Urjalassa

@Gilan, kyytitaulukko on vielä ihan julkisesti näkyvissä ja muokattavissa. Löytyy normaalisti aloitusviestistä (ja tästä, säästät klikkauksen). Härskit muokkaukset on poistettu. Sen lähettämistä yksityisviestitse puhuttiin kai vasta tulevaisuuden varalle.
 
Tällä hetkellä ilmoittautuneita miittaajia on 32/32, mutta ei hätää. Tilaa miitissä on vielä! Koska osa väestä poistuu paikalta jo perjantaina, kun osa vasta saapuu, voi hyvin ilmoittautua vielä koko viikonlopuksi. Ihmisiä on paikalla seuraavasti: to-pe: 27/32, pe-la 27/32 ja la-su 28/32.
 
Ajattelin avautua omasta kulkuvälineangstista. Nimittäin olen Tampereella jo 09:40 ja sieltä menen ilmeisesti julkisilla Urjalaan makeistukun luo. Sinne luultavasti saapuu muitakin? Jos niin voidaanko me ottaa kimppataksi vai tuleeko joku kenties hakemaan sieltä (tai ajaa sen kautta, kun menee miittipaikalle) ?
 
Minulla on vielä kyytitilanne auki. Pahempi seikka on se, että on pakko päästä Helsinkiin sunnuntaina kun sorvi kutsuu heti maanantaina. Noissa busseissa en tykkää kauheasti, ettei lippua voi ostaa netistä, joten siinä mielessä tykkäisin päästä jonkin rautatieaseman tykö sunnuntaina.

Laskin myös että jos saataisiin kahdeksan henkeä sunnuntaina kulkemaan Viialan rautatieaseman kautta, niin pääsisi Akaan taksilla hintaan ~10 euroa per naama. Saman voi tietty tehdä myös toisinkin päin jos torstaina saa kahdeksan henkeä kasaan samoihin aikoihin Viialan asemalle.
 
Jaaha, saatan sittenkin saada auton käyttöön miittiviikonlopuksi. Sitten jos vielä päättäisin, kumpana päivänä saavun, voisin tarjota kyytiä väliltä Jyväskylä–miittipaikka. Eli Tampereelta jostain helposta paikasta (en halua seikkailemaan, pitää olla muutaman helpon risteyksen päässä) ja muualta matkan varrelta, esim. sieltä Viialasta tai Urjalasta. Jos tulisin torstaina, lähtisin Jyväskylästä aikaisintaan klo 15, jos taas perjantaina, lähtisin varmaan heti klo 8. Matka-aika varmaankin noin 2,5 tuntia plus kauppareissu.

Edit: Ai niin @Steelsheen, pitääkö mun nyt ottaa se alttoviulu mukaan, kun on tilaa tavaroille? :D Vaikka kukaan teistä ei sponsoroinutkaan lisämatkatavarakulujani, kun toin sen Tšekistä Suomeen talvella teidän yllytettyä minut ostamaan sen...
 
Last edited:
No, ainakin voisin arvostaa kyytiä Viialasta jos torstaina päädyt matkailemaan :) Ja sunnuntaina toki haluan Viialaan joka tapauksessa.
 
Voisin tulla kyytiin Urjalan makeistukun luota jos Dracaena on ajamassa sen kautta torstaina.
 
Minä olen lähdössä varhain torstaina Parikkalasta, jotta olisin iltapäivällä perillä. Kyytiin pääsee, jos joku tältä väliltä kyytiä tarvitsee. Tosin idästä päin ei taida tällä kertaa olla paljoa tulijoita.

Kyytitaulukossa näyttää olevan kyytiä haluavia vaan ei tarjoajia. Ilmoitelkaahan sinne, jos autolla tulette ja huolitte ihmisiä kyytiin.
 
Mulla on tämä viikko vähän kiirettä, mutta koitan vaikka keskiviikkona lukea ajatuksen kanssa noita kyytilistoja. Voin meinaan ihan hyvin kyyditä porukkaa ysitietä eessuntaas tarpeen mukaan. Eli Viialasta ja makeistukulta ja muista vastaavista kohteita pääsee ihan varmasti miittipaikalle ja sunnuntaina toistepäin kun vaan saadaan ajat sovittua.

Sen verta aloitusviestiin että ei Urdialassa nyt sentään citymarkettia ole :p, se K-kauppa on varsin piskuinen (tosin jos haluaa tuoretta lihaa/kalaa niin sieltä löytyy tiski, toisin kuin S-marketista jota muuten suosittelisin valikoimaltaan todennäköisemmin miittitarpeita vastaavaksi). Ja perjantainahan pitää ehdottomasti käydä torilla, muuten ei voi nääs sanoa käyneensä Urjalassa.
 
Meidän talouden auto on vähän Schrödinger - moottorivaroitusvalo palaa mutta toistaiseksi on kulkenut. Jos auto on käytössä, kyytipaikat menevät silti ensisijaisesti ja enimmäkseen yhdistyksen tavaroille ja muille Tampereelta starttaaville järkille (Halti ja Vamperi).

Huomio saapujille: yksikään järjestäjistä ei varmastikaan ole ennen puoltapäivää paikalla enkä tiedä antaako paikan kesäemäntä avaimia kuinka helposti.
 
Mäkin ilmosin nyt sittenkin to-pe-yöksi, sitten kutsuu Ropecon. Vielä pitää katsella, että toimiiko kuviot (esim. on teoriassa mahdollista, että oon alkuviikon reissussa, missä kohtaa voi tulla vähän turhan rankka viikko miitin ja conin kanssa), mutta ehdinpä vielä selvitellä ja tarvittaessa keskiviikkona perua ilmatteeksi.
 
Varmasti Urjalan makeistukun kautta voisin ajaa jos niin toivotaan. Suosisin tosin kyytiläisinä sellaisia, jotka tulisivat kyytiin aikaisemmin kuin kymmenen kilometriä ennen miittipaikkaa. Etenkin sunnuntaina olisi kiva saada autoon ihmistäytettä vähän pitemmälle matkalle siltä varalta, että jostain syystä väsyttäisi (en kyllä tiedä, mikä miittaamisessa voisi moista aiheuttaa... [22])

Ja anteeksi potentiaalisille kyytiläisille tämä epävarmuuteni saapumispäivästä – minulla piti olla heinäkuussa useampia vapaapäiviä, mutta suunnitelmiin tuli muutos, joudun siirtämään mahdollisimman monta vapaapäivää elokuulle. Yritän nyt tasapainoilla niin, että ei tarvitsisi livistää töistä mutta ei myöskään matkustaa tai miitata työväsyneenä.
Saatan nyt kuitenkin olla kallistumassa enemmän torstaille.
 
Tarkastelin tässä reittivaihtoehtojani torstaille ja ilmeni, että pääsisin 5€ bussilla Humppilan lasitehtaalle klo 19, 21min ajomatkan päähän miittipaikasta. Toinen vaihtoehto olisi 15 € juna klo 21.34 Viialassa, 32 min ajomatkan päässä miittipaikasta. Näistä ensimmäinen olisi luonnollisesti minulle mieluisempi vaihtoehto, mutta uskaltaisinkohan luottaa että joku jalo, autoileva ja miittaava sielu säästäisi minut kolmen tunnin kävelymatkalta bensarahoja vastaan, ja noukkisi minut kyytiin lasitehtaalta?
 
Last edited:
Jos järkkäpuolelta kukaan ei tarjoudu lähtemään hakemaan, minä voin. Varsinkin kun todennäköisesti sinut voidaan tunkea sunnuntain paluumatkalla minun kyytiini (onneksi silloin ei pitäisi olla enää suuria ruokakasseja mukana. Tämä ahtaus kannattaa muuten kyytiläisteni ottaa huomioon pakatessaan (minun myös, aargh, milloin sitä oppisi matkustamaan kevyemmin). Lähetin muuten ao. henkilöille viestiä, onko varhainen lähtöaika torstaina ok?
 
Kiva että järjestyy! Hoidan kauppareissut etukäteen, niin ei siihen tuhraannu aikaa.

En onnistunut löytämään mitään mainintaa tyynyistä. Kuuluvatko paikan vakivarustukseen, vai olisiko syytä ottaa oma mukaan?
 
Laitoin nyt autoni kyytitaulukkoon tarjolle mutta se on siis käytettävissä useamminkin kuin kerran jos kaikki eivät kerralla kyytiin ehdi/mahdu. Autossa on aina tilaa ankan lisäksi neljälle, ja ajaisin mieluusti mahdollisimman täysiä kyytejä vaikka välimatkat eivät niin pitkiä olekaan.

Nyt toivoisinkin aktiivisuutta niiltä jotka kyytiä kaipaavat pisteistä Viiala, Toijala, Lempäälä, Urjala, Makeistukku tai jokin muu läheinen piste Tampere-Turku-väylällä (myös Nuutajärven eteläpuoliset kuten Humppila huomioidaan) : ilmoittakaa minulle vaikka yksärillä mihin aikaan olisitte noudettavissa (tai jos tähän on vaihtoehtoja) ja mistä.
Huom!
Miittiin voi saapua torstaina klo 15 jälkeen,
ja Tampereen ja miittipaikan välin ajaa alle tunnissa eli niitä bussi- ja juna-aikatauluja kannattaa katsella niin että saapuminen on iltapäivän puolelta.

Tampereelta kyytiä toivovat, jos suinkin mahdollista niin poimisin teidät kaikki joko kerralla kyytiin tai sitten toivon että siirrytte esim. junalla Viialaan (matka-aika 18 min, kulkee parin tunnin välein, tarkista että et osta lippua mihinkään älyttömään vaihtoyhdistelmään jossa menee 1,5h!) tai Lempäälään (kesto 11 min, kulkee vähintään kerran tunnissa, maksaa perushintaisena 3e). Jos voitte mitenkään koordinoida saapuvanne samalla junalla niin olis superjees noutajalle ja miittitunnelmaan pääsee sillä tavalla jo aiemmin.

Urjalaan pääsee myös matkahuollon kyydittämänä vaihdoitta, esim. Turku-Tampere ja Turku- JKL pikavuorot pysähtyvät kirkolla (josta voin siis myös poimia), Helsingistäkin pääsee mutta matka-aika pitenee vaihtojen vuoksi.

Lisäksi jos jollain on kyytitarvetta muutoin viikonlopun aikana ("tarttee päästä lauantaina bussipysäkille"/"tulisko joku hakeen makeistukulta perjantaina klo 00:37") niin tietäisin näistä mieluusti etukäteen jos mahdollista. :)
 
En onnistunut löytämään mitään mainintaa tyynyistä. Kuuluvatko paikan vakivarustukseen, vai olisiko syytä ottaa oma mukaan?

Tyynyistä kysytty, raportoin heti kun saan tietää. Vai muistaako @Nerwende käynniltään?

Edit. Ohhoh, tulipa vastaus nopeasti. Tyynyjä on arviolta 25-30 kpl eli niiden, jotka saavat tyynyn mahdutettua tavaroihinsa ilman taivaan putoamista niskaan, kannattaa ottaa oma tyyny mukaan. Itse ajattelin tuoda kaksi. Kyllä, molemmat omaan käyttöön. :p
 
Last edited:
Voi elämän kevät. Ei ole sittenkään autoa lohikäärmeellä käytössä. *hakkaa hetken päätä seinään*
Ei ollut tarkoitus tehdä itsellekään tästä tämmöistä säätämistä.
Mutta hyvät uutiset: yksi suora bussiyhteys olisi torstaina Humppilassa (pysäkin osoite Tampereentie 28, Humppila eli reilun parin kilsan päässä Lasitehtaalta) samaan aikaan kuin Ringladin bussi eli klo 19. Varmaan siis samalla vaivalla voi Lehtis tai joku muu hakea kaksikin miittaajaa?
Tai sitten samainen bussi olisi Urjalassa klo 18.45.
 
Uskaltanen ostaa liput tuohon bussiin, joka on Humppilassa torstaina seitsemältä? (Näyttää tulevan kiireinen työ- ja harrasteviikko, joka saattaa nyt jopa tuottaa alityötunteja, joten perjantaina tuleminen olisi ehkä kuitenkin ollut hyvä ratkaisu, mutta lopetan tämän jahkailun ja kitinän, kun kerran maksoinkin jo neljästä päivästä. :p)
Sunnuntaina lähtisi Urjalasta bussi kohti Jyväshyvää klo 13.05 (tai Humppilasta klo 12.45, sama tienhaara jonne torstaina ajattelin laskeutua), voiko joku heittää minut siihen kyytiin? Edellinen menisi jo aamuysiltä seuraava vasta kolmelta.

Edelleen on silti sellainen olo, että on menossa Hämeenkoskelle.
 
Meillä on SeventhSonille iskenyt akuutti käsivamma. Pystyykö joku poimimaan hänet tarvittaessa perjantaina Humppilasta (joka on siis miittipaikalta 17 kilometrin päässä)?
 
Ylös