The Miitti 2016 -- 28.7.-31.7. Kankaan Torpalla, Urjalassa

Pahoitteluni radiohiljaisuudesta, olin ihan eeppisen heikon netin päässä viime viikon. Sen verran on aikataulu tarkentunut tällä välin että vien järkät + Kointähden miittipaikalle Lempäälästä 12:17 junalta eli noin kello 13 olemme miitipaikalla ja sen jälkeen olen käytettävissä muuhun kuskailuun. Muutamia kyytipyyntöjä on yksärillä tullutkin, mutta ei minkäänlaisia aikataulusuunnitelmia jotka olis nyt aika kriittisiä. Mun on vaikea valita teidän junavuoroja teidän puolesta kun en tiedä mistä olette lähdössä ja milloin. ;) Laittakaa nyt jotain toiveita hakuajoista niin voin sitten niistä koittaa yhdistellä.

Muoks lisäys. Vinkkinä itse paikalle ajaville kun suoraa ysitietä on niin helppo ajella huomaamattaan risteysten ohi: miittipaikalle kääntyvän tienhaaran kohdalla on kohtuullisen kokoiset Cafe Decon mainoskyltit (muokkaus 2: tai oli ainakin talvella, ovat sittemmin kuulemma muuttaneet Tampereelle). Kyseinen kaffila sijaitsee samalla puolella kuin miittipaikka eli Turusta tullessa vasemmalla ja Tampereelta tullessa oikealla. Sen tienhaaran kun löytää niin sitten vaan körötellään hissuksiin pikkutietä leirikeskukselle asti, eksyä ei oikein voi kun-ei-poikkea-polulta. Ja hissuksiin siksi, että tiellä varoitellaan liikkuvista hevosista jotka ovat nokkapellillä vielä ikävämpiä kuin valkohäntäpeurat joita pitää muistaa varoa tällä seudulla ajellessa aina muutenkin.
 
Last edited:
:(

Yhdeksän päivän partiosuurleiri, jatkuvat poikkeustilanteet organisoinnin keskellä ja kriisityö ovat vieneet voimat. Pakko siis tunnustaa, että miittiin ei vain riitä voimavaroja, vaikka ois ikävä Kontua ja kontulaisia. Toivottavasti seuraavaan miittiin viimein pääsisi.
 
Vehka voit tulla syysmiittiin, kenties....

Tuosta kyytiasiasta sen verran et Tampere-Urjala bussi ajaa minut Urjalan keskustaan bussiasemalle, josta voin kävellä S-Marketille ruokaostoksille, mutta menisin kauppaan vasta kun tiedän milloin minut voidaan noutaa, jotta jääkaappikamat eivät mene totaalisesti pilalle. Lähden Tampereelta kello 12:00 ja olen Urjalassa yhden maissa.
 
Jäämme kaipaamaan sinua Vehka, toivottavasti löytyy voimavaroja ensi miittiin!

Sääennuste näyttää ihan mukavalta, mikä toisaalta lisää sinileväriskiä järvessä. Pianpa se selviää.

Aika jännittävää mennä ihan uuteen miittipaikkaan. Hämeenkoskeen tottuneiden syytä huomioida se, että nukkumatilat eivät ole yhtä rauhalliset. Toisaalta sisätiloja iltakukkujille on muuallakin kuin nukkumaparven kanssa samassa rakennuksessa. Jos korvatulpista on hyötyä nukkumiseen, ne on syytä muistaa. Itseäni hiukan jännittää myös pistorasioiden määrä vanhassa rakennuksessa.
 
Otan jatkojohdon matkaan, mutta sillä ei ole kauheasti pituutta. Eli potentiaalinen tarve pitkälle jatkojohdolle on olemassa.
 
Voin tuoda (mahdollisesti useamman) jatkojohdon, pituudesta ei tosin ole varmaa tietoa.
 
Miittikyytitaulukosta hävisi jossain kohti aika monta "tahtoo kyytiin"-nimeä. Toivottavasti kyydit on sumplittu kaikessa hiljaisuudessa muualla vaikkei niitä taulukossa näykään?

Nyt alkais olla viimeiset 24 h aikaa hihkaista jos oma kyyti ei vielä ole selvillä ja mitä aiemmin niin teet niin sitä kivemman kuskin saat. ;) Olen näillä näkymin tekemässä toisenkin reissun Lempäälästä Urjalan kautta miittipaikalle iltapäivän aikana ja autossa olisi vielä kaksi paikkaa vapaana. Aikataulun tarkentumista vielä tässä vähän odottelen mutta käytännössä lähden toista keikkaa varmaan tekemään heti kun järkkärit on saatu purettua autosta. :p

Ja hei oikeasti voin tehdä myös niitä muiden päivien hakuja/vientejä mutta kun en viitsisi jokaiselle sellaisen mahdollisesta tarpeesta maininneelle spämmiä lähettää niin jospas nyt rohkeasti laittaisitte mulle niitä yksäreitä tai kuittaatte muuten tänne tai taulukkoon että asia on jo hoidossa. thnx
 
Onnistuisikohan perjantaina päivällä kauppakäynti? En haluaisi elää viikonloppua ilman kylmäsäilytystä vaativia elintarvikkeita, jos ei ole pakko.

BTW huomasin bussiliput jo ostettuani, että sunnuntaina olisi joskus puoli kahdeltatoista mennyt paljon halvempi bussi Jyväskylään. Se on ilmeisesti vielä harvemmilla pysäkeillä pysähtyvä, siksi en sitä aluksi vuoroja juuri väärältä pysäkiltä hakiessa huomannut. No, toivottavasti tämä säästönmenetys ei tuhoa talouttani.
 
Onkohan kellään tiedossa, onko miittipaikan tienoilla yhtään pokéstoppia?
Miittipaikalle tullessa E63-tien varressa koillisesta päin oikealla puolella Hanhisuon ja Nuutajärven risteyksessä on erikoinen satelliittilautamainen lasiveistos. Sen luona on pokestop/gym. Lisää on miittipaikasta katsoen pohjoisessa järven toisella puolella Nuutajärven lasikylässä: korkeintaan viisi stoppia tai gymiä lasimuseon ympäristössä veistosten luona. Pelkästään niitä katsoakseen kannattaa paikan päällä käydä, Pokémon Gon/Ingressin pelaaminen on sitten lisäbonus.

Tiedot sain Ingress Mission Authoring Toolista, joka aukeaa vähintään VII tason pelaajille.
 
Myös Nerwende kehui tuota Lasikylää nähtävyytenä, päiväretki sinne vaikka perjantaina voisi olla kiva lisäohjelma.

Miittipaikalta kauppaan on vain 5 km ja kontulaiset eivät yleensä saa ostettua tarpeeksi kark- ruokaa kerralla, joten pääset @Dracaena varmasti kauppaan.
 
Jos tyynyjä on epämääräinen määrä niin oliko siellä kuitenkin peittoja, vai pitääkö roudata makuupussi?
 
Muita vuodevaatteita kuin tyynyjä ei ole. Makuupussin kannattaa olla kevyttä kesämallia, koska saunojen lämmittäminen tekee yläkerran tosi kuumaksi paikaksi. Ulkoilmakin on varsin lämmintä alkuviikonlopusta.
 
No hyvä että tuli puheeksi. Minulla ei ole makuupussia enkä olisi ottanut muuta kuin lakanat mukaan.
Pärjäisköhän ohuella viltillä vai pitääkö ottaa täkki...?
 
Kysyin vuokraavalta taholta ja sain tällaisen vastauksen: "Huopia löytyy muutamia kappaleita, mutta niiden kunnosta en anna mitään takeita. Näillä lämpötiloilla pärjäätte sisätiloissa aivan varmasti pelkillä lakanoilla. Kuuma on varmasti jo niillä."

Itse otan vain tyynyn ja lakanat+tyynyliinan. Jos tietää olevansa viluinen, kevyt kesämakuupussi voi olla hyvä, tai sitten jokin ohut viltti tai nuo mainitut huovat paikan päällä.
 
Kertokaa toki, rakkaat ihmiset, pystyttekö hakemaan SeventhSonin Humppilasta perjantaina. Hänen koko miittaamisensa riippuu siitä. Meillä ei ole varaa olla kuin pe-su, eikä hän ensikertalaisena muutenkaan uskalla lähteä pidemmäksi aikaa, jos vaikka ei viihdykään. Ja kipeällä kädellä 17 km polkupyörällä yhteen suuntaan ei ole helppoa. Joillakin teistä on puhelinnumeroni. Ottakaa toki yhteyttä siihen: minulla ei ole kotona nettiä. Ja puhelin ei ole älypuhelin.
 
Last edited:
Toki SeventhSonille löytyy kyyti perjantaina, minäkin voin hänet noutaa.
 
Voisin sunnuntaina haluta ehtiä Lempäälästä klo 11.41 lähtevään junaan. Joudun lähtemään
näin aikaisin koska työsäätö ym. kiva.
 
Onkohan miittipaikassa tarpeeksi katettua ulkotilaa patjan levittämiseen?
Ilman hyttysverkkoa siitä ei kannata unelmoidakaan. Ampiaiset ovat joutuneet joukolla työttömiksi ja lentelevät sinne tänne maailmaa tutkien ennen kuin syyskylmät tappavat ne.

Näin telttoja pystyssä alueella käydessäni, mutta ne lienee jo purettu.
 
Ylös