The Miitti 2016 -- 28.7.-31.7. Kankaan Torpalla, Urjalassa

- Laitoin Rhosgobellalle viestiä ja sieltä tuli jo vastaustakin eli homma siihen suuntaan tiedossa. Muista Olórin pyytää multa tarkemmat tiedot hakemisesta jos en itse muista niitä antaa.

- Paikalla on tosiaan erillinen telttailulle varattu alue jolle on ihan lupa pystyttää oma teltta jos joku haluaa ulkona yöpyä. :) Caele, saatat kyllä mahtua patjan kanssa joko grillikatokseen kun grillaukset on ohi tai ainakin keittiörakennuksen yhteydessä olevan katetun ruokailutilan lattialle... Oletan että tarkoitat omaa patjaa, leirikeskuksen patjoja ei lienee suotavaa viedä pihalle.

- Vampire, mä varmaan heitän sut sit Lempäälään aamusta. Jos jonkun muun täytyy lähteä sunnuntaina "ennen aikojaan" niin samaan kyytiin sopii mutta pliis nykäskää hihasta että pystyn pitämään kirjaa varatuista paikoista. MUOKS Lisäsin kyytitaulukkoon kakkoslehdykälle mahdollisuuden merkitä sunnuntaille kyytipyyntöjä/tarjouksia.

- Ruokakauppaan pääsee varmasti ainakin perjantaina aamupäivällä, vahvasti myös ehdottaisin että mennään samalla reissulla porukalla perjantaina torille - sieltä saa paitsi kaikkea tuoretta vihannesta/marjaa/leipää/kalaa yms niin myös muurinpohjalettuja ja näin kesäisin siellä on yleensä myös jotain ohjelmaa. Ja samalla voi poiketa Wanhan Marin kirppiksellä kun tunnetusti kontulaiset tykkää niitä nuohota. ;)

- Ohjelmasta ylipäätään sen verran, että siinä lätäkön toisella puolella on tosiaan Nuutajärven lasikylä johon kannattaisi käydä tutustumassa, siellä on parhaillaan ilmaisia näyttelyitäkin ja ylipäätään yli 200-vuotista kotimaista käsityötaidehistoriaa ja arkkitehtuuria. Sattumoisin lauantaina on myös lapsille geokätköilyä ja orffeja - vinkkinä jos joku lapsellinen kontulainen on vaikka tulossa päivävierailulle. Moinen on pieni osa urjalalaista loppukesän perinnettä nimeltä Pentinkulman päivät jonka alku ajoittuu yhtäaikaa miittimme kanssa. Kävin eilen hakemassa pinon esitteitä näihin liittyen, mietitään yhdessä vaikka torstaiehtoona tai perjantain aikana josko johonkin ohjelmaan kiinnostaisi osallistua porukalla. Kauhean kaukana ei ole Väinö Linnan reittikään jos joku haluaa tutustua Pohjantähden maisemiin. Ja mahdottoman matkan päässä ei ole myöskään Punkalaitumen Yli-Kirran museo jonka osa ehkä tuntee paremmin Mauri Kunnaksen Koiramäkenä. Jos ei koko aikaa jaksa saunoa tai pelata nääs.
 
Last edited:
Vielä kerran kyydeistä: teen siis torstaina kaksi lenkkiä välillä Urjala-Lempäälä. Eka kyyti on jo täynnä, mutta toisessa on vielä kahdelle tilaa. Lähtö Lempäälästä n. 13:40 ja noukinta myös Urjalan keskustasta n klo 14. Näiden pisteiden lisäksi kyytiin siis pääsee myös esim. Viialasta jos on siellä ennen kahta.
 
Ei sitä nuin vain unoha ilmoittautua miittiin, mutta melkein unohtaa kirjoittaa miittitopikkiin!

Saavun pikkuhobitin kanssa miittailemaan perjantaipäivästä lauantai-iltaan. Arvostaisimme suhteellisen rauhallista nukkumaympäristöä, esimerkiksi sieltä Tampere-talosta, tai ainakin talon rauhallisemmalta puolelta. :) Nukahdettuaan hobitti nukkuu kyllä sikeästi ja hyvin, joten uniseuran ei tarvitse pelätä. Arvostamme myös lautapelejä, jotka sopivat nuorille henkilöille. Kuulemma hobitti on jo treenannut kimbleä!
 
Tässä kohtaa lienee relevanttia ilmoittaa, että tuon kaksi isoa pussia sipsejä ja yhden ison pussin nachoja (yksi on sour cream & onion, muissa kahdessa on pelkkää suolaa), kun kaverien kanssa mökkireissulla unohdettiin syödä ne. Oon ite vaan to-pe-yön ja jätän sitten sipsini teidän tuhottavaksenne. Joten jos kaupassa mietitte, että pitäisikö ostaa vielä yksi sipsipussi lisää, niin älkää. (dippiä toki voitte tuoda, en vastusta)
 
Yritetään huomenna poiketa Mushun kanssa. Ajasta en osaa sanoa mitään.
 
Mieleni tekisi jo miitin ollessa käynnissä tulla, mutta mutta minulla ei ole pienintäkään hajua, mistä saisin matkaliput tähän tarkoitukseen. Enkä tiedä miten ihmeessä pääsisin itse miittipaikalle. :D
 
Varmasti jonkun sais hakemaan, jos löydät itsesi johonkin järkevään paikkaan ja aikaan! [hienosti lupailen, kun en itse enää ole ees huomisaamun jälkeen paikalla, puhumattakaan siitä, että mulla olis autoa tai korttia, mut niin :D ]
 
Tänään/huomenna saapuville sipsinhimoisille voin raportoida, että mun tuomat ekstrasipsit on jo tuhottu. Act accordingly kauppareissulla.
 
Hei, nyt kun olette siellä miittipaikalla, niin havainnoikaa ympäristöänne! Onko yläkerrassa ovia ja kuinka hyvin ne eristävät ääntä suljettuina? Pystyykö oven molemmilla puolilla keskustelemaan normaalisti toista porukkaa häiritsemättä?
 
lindëalda, katso matkahuollon sivuilta bussi jolla pääsee Urjalaan tai Humppilaan, tai VR:n sivuilta juna joka pysähtyy Viialassa, Toijalassa tai Lempäälässä. Sitten pistät minulle yksäriä koska olisit perillä niin voin tulla hakemaan (tai joku muu jos osuu aikatauluun paremmin).
 
Hei, nyt kun olette siellä miittipaikalla, niin havainnoikaa ympäristöänne! Onko yläkerrassa ovia ja kuinka hyvin ne eristävät ääntä suljettuina? Pystyykö oven molemmilla puolilla keskustelemaan normaalisti toista porukkaa häiritsemättä?
Normaali kovaääninen puhe kuuluu lävitse. Tosin kokemukseni perustuu yöaikaan. Ja ovet jakavat tilan kolmeen osaan. Eli oletetaan kuvitteellinen tilanne, jossa manuaalisia meluntuottajia on joka huoneessa ja todetaan, että häiritsevät toisiaan vain jos mölyntuottajat ovat epätasapainossa.
 
Eli jyrkkien portaiden yläpäässä on yksi ovi. Missä on toinen? Toisessa päässä taloa?
 
Hei!

Mulla onkin nyt yllättävästi voimavaroja (kiitos yöunet!) ja tuntuu siltä, että uskaltaisin lähteä miittiin. :) Kysyisinkin nyt pari tarkentavaa kysymystä:

Olisiko minun mahdollista saada tänään / huomenna kyytiä joltakin juna-asemalta miittipaikalle (riippuen siitä, kuinka kyytiä olisi saatavilla, voisin tulla kumpana päivänä vain)? Minulle käy aika hyvin mikä tahansa aika junien mukaan, pakkaaminenkin on Roihun jäljiltä sen verran helppoa että pystyn lähtemään liikkeelle ilman vaikeuksia. Lähinnä olen muiden kyytien varassa, kun omaa autoa ei ole.

Ja kun olen kerran maksanut yhdestä yöstä, mutta perunut, niin täytyykö maksaa uudelleen? ^^; (Vai riittääkö, jos hurjistuneena olenkin tulossa kahdeksi yöksi ja maksan yhdestä yöstä lisää?)
 
Eli jyrkkien portaiden yläpäässä on yksi ovi. Missä on toinen? Toisessa päässä taloa?
Sen oven takana avautuvan huoneen vastaisella seinällä.

Vehka: informoin Nerwendeä, hän ottaa yhteyttä jahka ehtii kotiin.
 
Sen oven takana avautuvan huoneen vastaisella seinällä.

Vehka: informoin Nerwendeä, hän ottaa yhteyttä jahka ehtii kotiin.

Ihana Merri! Kiitos, sainkin jo Vampireladylta vähän tökkäyksiä ja laitoin itse Nerwendelle viestiä. Tämä on sitä kontulaisten aktiivisuutta, tuntuu siltä, ettei olisi poissa yhteisöstä ollutkaan!
 
...

Ja miitin sijaan täytyykin mennä hoitamaan yhtä ikävämpää alivuokrauskeissiä. :( Perinne ikuisesta miittisäädöstä siis jatkuu.
 
Hep, voinko maksaa vierailumaksun netin kautta seuran tilille? Voisin toki hätyytellä Miccoa suoraan, mutta kysyn nyt julkisesti jos tiedosta vaikka on hyötyä jollekin muullekin joskus tulevaisuudessa.
 
lindëalda, saitko järkättyä kyydin perille asti vai tarvitsetko noudon jostain?

Toivottavasti kaikki jotka halusivat, pääsivät tänään torille/Nuutajärvelle/makeistukkuun/etc ja löysivät etsimänsä tai enemmän. Makeistukusta muuten sen verran, että se on lauantaina vain kuuteen auki, mutta on avoinna myös sunnuntaisin eli paluumatkalle saa vielä sopivan sokerihumalan aikaan.

Siellä päärakennuksen pöydällä on nyt sellainen ruskeasävyinen rasia jonka kannessa seilaa ilmiselvä Narnian Sarastus-laiva, sinne saa laittaa niitä bensaroposia jos muistaa/tietää kyydissäni olleen tai vielä tulevan olemaan. Maksu omantunnon ja kykyjen mukaan, mä jaksoin laskea vaan niin pitkälle että täydellä autolla Lempäälä - Nuutajärvi yhteen suuntaan tekis 2,50/nuppi.

Koira on ihan tööt, kiva kun jaksoitte ymmärtää vaikka se on hieman outo. Huomenna nähdään letuilla!
 
Ylös