The Miitti 2016 Ohjelmatopic

douv

Kontulainen
Vastuuhenkilö
Taidanpa taas kehitellä jotain esittävää taidetta. Mielessäni on huomoristinen runonlausuntaesitys. Tarvitsen siihen yhden avustajan. Ja jos joku haluaa jotain musiikkiesitystä väsätä, niin lähden mielelläni taas mukaan. Nämä esitykset voidaan taas nivoa iltamiksi. Ja voin olla taas juontaja. Ideoita ja ilmoittautumisia vastaanotetaan. Kiitos! :)

PS: Onko Nerwen tekemässä tänä vuonna luontopolkua? Astunko varpaille, jos teen luontopolun tapaisen enttivaelluksen? Huomattavasti paljon Luontopolkua helpomman, tosin. Sain tämän idean unessa, joten sen saa vapaasti tyrmätä. :D

Otetaan tämä omaan keskusteluunsa, niin säilyy ehkä luettavampana tuo toinen?

Itse olisin kovin riemaantunut ja lupaisin taputtaa vallan haltioissani kaikille lauluesityksille, jos sellaisia ilmaantuisi.
 
Minä ehtisin ehkä tehdä taas yksinkertaistetun kaksiäänisen sovituksen yhdestä Starlit Jewel -levyn laulusta, mutta tarvitsisin silloin esitykseen ainakin yhden laulajan kaverikseni. Tietty vielä parempi olisi monta laulajaa =)

Jos musisoidaan ulkosalla, voisin toki ottaa myös okariinan matkaan ja soittaa sen ainokaisen osaamani LotR-biisin, joka ei tullut luritelluksi jo viime kesänä. Sisätiloissa okariinan ääni on kuitenkin turhan korviaviiltävä korkeita säveliä soitettaessa.
 
Ohjelmaa miettiville huomiona se, että miittipaikka on nyt eri kuin aiemmin, eli amfiteatterin kaltaista tilaa ei ole käytettävissä. Mutta sisätiloja on runsaasti (kts. miittitopikin aloitusviesti) ja ulkonakin kenttiä esimerkiksi tanssille tai muulle iloiselle telminnälle.
 
Ajattelinkin esittävän taiteen paikaksi sisätiloja ja enttihommia sitten pöpelikköön, jota alueella näkyy kivasti olevan.
 
Ohjelmakartta tämän vuoden miitille on luonnosteltuna. Listasin mahdollisia ohjelmia perjantain kohdalle laitaan. Lauantaille ei hallituksen puolesta toivota ohjelmaa päällekkäin kokouksen päälle. En lisännyt sarakkeita useammille sisätiloille mutta sisätilaa ohjelmille on kyllä enemmänkin kuin yksi.
 
Hyvältä näyttää. Enttipolku pystytetään jossain vaiheessa perjantaina, jahka saavun paikalle. Edelleen kaipaan avustajaa runonlausuntaan.
 
Origameilua on luvassa, jos vain suinkin ehdin ja suunnattomalta väsymykseltäni saan aikaiseksi kertailla taiteltaviksi valitsemani mallit ennen miittiä.

Jos @Rhosgobella avustajaltasi ei vaadita suurta luovuutta ja omaperäisyyttä, olen käytettävissä.
 
Hienoa! Osallistun mahdollisesti origameiluun, vaikka kömpelö olenkin.
Ja kiitos, Isilmírë, täten olen valinnut sinut avustajakseni runoiluun. Muuta vaadetta ei ole kuin lukutaito. :)

Muuten, järjestääkö Nova tai joku tänä vuonna näyttelyn? Voisin ehkä tuoda yhden maalauksen?
 
Last edited:
Kehruutyöpajankin voisi kai aloitella perjantaina (jos joku haluaa vaikka lauantaina jatkaa tms.), tosin vielä toistaiseksi sillä varauksella että en ole vielä pyytänyt miittipäiviä vapaaksi töistä.

//edit: no nyt olen :D
 
Last edited:
Pohdin tässä hivenen aiempaa semilupaustani järkätä ohjelmointikurssi. Sen verran olen hajatelmissa edennyt, että luennontyylinen olisi aikalailla yhtä tyhjän kanssa, joten sen sijaan olen pohtinut rakentaa "kurssin", jota on mahdollista jatkaa miitin jälkeen oman innostuksen tason varassa. Eli päästä enemmän siihen, että tietää mitä, mistä ja miten etsiä ja että saa itselleen jonkin ensimmäisen päämäärän, jota tavoitella. Mutta annanpa vielä hetken muhia ennen kuin valmistelen materiaalia.
 
Miittiin on tulossa jälleen mukavasti ohjelmaa, mutta lisääkin toki mahtuu. Jos sinulla on mielessä jokin ohjelma, johon pitäisi ostaa tarvikkeita tai palkintoja, Seuralta voi jälleen saada pientä rahallista tukea (esim. 20 €) tarvikkeiden hankintaan. Jos tällaista tukea haluat anoa, ota yhteyttä tapahtumavastaavaan (Douv ja minä) esim. yksärillä.
 
Mainostusta! Aattelin että nää vois olla aika kontumaiset värit kehrättäväksi:

14685262866651054866486_medium2.jpg

Vähän tekisi mieli noita sekoitella, mutta katsotaan nyt kehtaako vai mitä tapahtuu. Posti saattoi kantaa mulle tänään myös uuden värttinän, että jotain välineistöä löytyy...
 
Jatkan ristiretkeäni Konnun ropeistamiseksi. Tarjolla olisi Horsmaniityt-niminen Harn-maailmaan sijoittuva tutustumisseikkailuksi tarkoitettu valmispaketti. Pelinjohtajuutta voisin yrittää itse, ja mukaan mahtuisi 1-4 pelaajaa, joille olisi tarjolla valmishahmot (toki omatekoisenkin hahmon saisi halutessaan luoda). Seikkailu on lyhyt ja yksinkertainen, eikä edellytä pelaajilta sääntöjärjestelmän tuntemista: mitään loitsuja ei (vielä) ole käytettävissä eikä muitakaan mutkikkaita erikoiskykyjä. Toki jos haluaa väitellä sääntötulkinnoista, kannattaa kenties lukea ne säännötkin. Maailma on hyvin vankasti keskiaikaan ankkuroiva fantasiamaailma, joka on yksityiskohtainen ja maanläheinen.

Ilmoittakaa jos kiinnostaa, lisätietoja voin antaa myös tässä Harn-miittiropetuksen ketjussa.
 
Kuinka paljon haluaisitte, että tuon elektroniikkaa mukana? Tuon kyllä tuon ah! niin ihanan pienen videotykkini, mutta sitten voin myös harkita tuovani Kunnon Kaiuttimet sekä mikrofonin. En taida jaksa raahata Wiitä tällä kertaa. Voisi kokeilla miitata vähän osallistuvammalla otteella.

*kauhukuva mielessä: Konnun karaoke...*
 
Vastauksena edelliseen: tuon kaiuttimet ja mikrofonin. Jos niistä on iloa, niin jee!

Sitten on tuo ohjelmointikurssi. Sain vihdoin aikaiseksi alkaa valmistella siihen materiaalia. Varmaan pidän kiinnostuneille jonkunnäköisen pienen introtilaisuuden, mutta muutoin se on sellaista "tee kun muutoin on tyhjää aikaa miitissä" -touhua. Ja tein tuosta sellaisen, että periaatteessa noita papereita voi säilöä kymmenen vuotta jatkaen jatkuvasti ohjelmoinnin opiskelua, eikä silti saa vielä kaikkia rukseja täytettyä - olettaen että on oikeasti rehellinen kun ruksaa taidon saavutetuksi :)

Sitten jääkin vain kysymys: haluatteko materiaalin jo ennen miittiä (ja tulostaa sen itse) vai haluatteko vasta miitissä alkaa pistää päätä pyörälle?
 
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta oliko miitissä tarkoitus olla smial Juhlapuun videokilpailun videoiden ensi-illat, kun tätä ei ohjelmakartassa näkynyt?

Asiaan osittain liittyen mietiskelin myös, että mitkähän mahtavat olla tämän uuden paikan elokuvankatselumahdollisuudet? Leirikeskus näyttää kuvien perusteella melko värikässeinäiseltä. Löytyykö siis Merrin videotykille valkoista pintaa sopivasta kohdasta, ottaako joku valkokankaan mukaan vai pitääkö improvisoida jonkinlainen lakanaviritelmä?

Jos (kun?) viime kevätmiitin Power Rangers -maratonia ei haluta jatkaa, niin voisin kaiken varalta ottaa taas mukaan S. S. Rajamoulin filmografian parhaat palat, tällä kertaa tosin pienin päivityksin (uusimman elokuvan eeppisyydellä ei ole rajaa).
 
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta oliko miitissä tarkoitus olla smial Juhlapuun videokilpailun videoiden ensi-illat, kun tätä ei ohjelmakartassa näkynyt?

Olen olettanut, että ohjelmaa järjestävät merkitsevät tiettyyn aikaan olevat ohjelmat ohjelmakarttaan. Elokuvien katselumahdollisuudesta en tiedä. Oma aluslakanani on valkoinen, sitä voi lainata kunnes menen nukkumaan. :p
 
Löytyykö siis Merrin videotykille valkoista pintaa sopivasta kohdasta
Onhan siellä pakastin! Tosin täytyy myöntää, että niiden kiiltopinnoilla on haittapuoliaan.

Elämme toistaiseksi Suuressa Jännityksessä vaalean seinän osalta.
 
Ylös