The Miitti 2018 ohjelmatopiikki

Vähän offaamista on tämä tässä topikissa, mutta eipä minunkaan edellinen viestini juuri miitin ohjelmaa käsitellyt. Helsingistä ajaa miittipaikalle noin tunnissa, jos matkalla ei pysähdy kauppakeikalle.
 
Satun palaamaan koto-Suomeen mukavasti miittiin, ja olen varovaisesti valmis myös järjestämään hieman ohjelmaa. Jos @Caele suostuu kanssani edellisvuoden kaltaiseen yhteistyöhön, olen mielelläni (ja ruumiillani) mukana järjestämässä bofferointiturnausta. Kannatan totisesti kilpien ottamista mukaan, ne tarjoavat paljon monipuolisempia tekniikoita turnaustilanteessa ^^.

Lisäksi astetta epävirallisemmin, vähän miitin jälkeen aloitan Helsingissä boffauksen peruskurssin vetämistä, joten olen täten kiitollinen kaikista mahdollisuuksista harjoitella miekkailuopettajan taitojani ennen kurssin alkua :3. Kaikille kiinnostuneille voin myös tarjota mattopainituokioita! Pyynnöstä voin myös ottaa mukaan myös nyrkkeilukamoja tai muuta mukavaa ^^.
 
Olen todella pahoillani, etten ole ilmoitellut mitään itsestäni. Larppi jää tänä vuonna järjestämättä, kun olen aika poikki. Saatan tulla kyllä pistäytymään miitissä, jos aikataulut vain sopivat minulle.
 
Larpin sijaan voisitte kokeilla/kehittää keksimääni leikkiä nimeltä Laiskiaishippa. En tiedä, toimiiko se käytännössä, joten haluaisin kuulla siitä kokemuksia ennen kuin yritän itse leikittää sitä protuleiriläisillä.

Leikin ideana on se, että leikkijät jakautuvat pareihin ja muodostavat piirin. Kukin leikkijä on laiskiainen ja pari on laiskiaisen pesäpuu. Eli siis jokainen leikkijä on sekä eläin että oman parinsa puu, jos ymmärrätte. Pesäpuustaan täytyy kaiken aikaa pitää kiinni vähintään yhdellä kädellä ja jalalla. Kiinnipitopaikka on oksa eli jokin puun raajoista, mutta ei kainalo tai nivunen (eka kutiaa ja toinen on muuten vain herkkä ja intiimi alue). Jalalla nyt ei varsinaisesti pysty pitämään mistään kiinni, mutta pelkkä koskettaminen riittää.

Oikea laiskiainen tyytyisi elämään rauhallista ja hidasta eloa omassa pesäpuussaan, mutta te olette alkaneet miettiä, josko viereisessä puussa olisikin elämä makeampaa. Niinpä te yritätte kurkottaa pesäpuunne viereiseen puuhun kolmisormisella eturaajallanne (sillä, joka ei pidä kiinni omasta puustanne). Jos saatte pidettyä kolmea keskimmäistä sormeanne kiinni kolmen sekunnin ajan (voi laskea vaikka PESÄPUU YKSI, PESÄPUU KAKSI, PESÄPUU KOLME) naapuripuun oksassa, saatte puun itsellenne, mutta parinne täytyy onnistua samassa yrityksessä oman pesäpuunsa viereisen puun kanssa samanaikaisesti. Omitut puut putoavat leikistä ja niiden laiskiaiset muodostavat uuden parin. Tätä jatketaan, kunnes on enää yksi pari jäljellä.

Pesäpuun valtaamisyrityksen voi torjua koskettamalla hetkellisestikin omalla kolmisormisella eturaajallaan tunkeilevaa kolmisormista eturaajaa sanoen vaikkapa MINUN PESÄPUUNI. Puu voi vain väistellä.
 
Olen tekemässä muutamat laminoidut vihkoset saunalaulu käyttöön. Onko erityisiä biisitoiveita? Sänkimies, Oi Boromir ja Merelle biisien sanat tulee ainakin, mutta mitä muuta?
 
Sanonpa tähän väliin, että vaikka pääsisimmekin koko konkkaronkka lähtemään miittiin (Eeveen yskä kyllä kuulostaa aika pahalta tällä hetkellä, eli miitin väliin jääminen on varsin todennäköistä), taniquetililaisia ei valitettavasti tällä kertaa tule. Niissä on vielä sen verran järjesteltävää, etten yksinkertaisesti ehdi ja Ropecon-väsymykseltä edes jaksa yrittää saada kaikkea hoidettua.
 
Last edited:
Otamme mukaan pelit Takenoko + Chibis-lisäosa, Polite Society (en ole saanut vielä aikaiseksi opetella, mutta jos jotakuta kiinnostaa tämän Austen-pelin kokeileminen, voidaan opetella yhdessä) ja Descent. Onko tarvetta muille peleillemme, esim. Marrying Mr. Darcylle tai Hero Questille?
 
Mie mietin, että pitääkö miun raahata läppäri mukana tanssimusiikkeja varten vai riittääkö että ne ovat tikulla. Onnistuu se raahauskin, se tosin tarkoittaa vähemmän pelejä mukaan, kun pitää lapsen tavaratkin ottaa. Siitä on aikaa, kun olen tansseja opettanut, mutta eiköhän se jotenkin onnistu. Ostin just Ropeconista pari peliä lisää. Siel olis ollu Doctor Who fluxx, matikka fluxx yms myynnissä, mut ei porukka nykyään jaksa fluxxei ni jäi hankkimatta.
 
Eiköhän tanssimusiikin toistamiseen löydy läppäri, mm. itselläni on mukana.
 
Ylös